.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 04:17:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Projekt "MC Masakrator" ;o)
PostNapisane: 02.kwi.2005 22:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Moje calkiem niedawno zakupione MC1 quattro Avant jest przeze mnie dręczone przeróżnymi modyfikacjami. Ale od początku...
Zakupiłem auto w całkie dobrym stanie. Po sprawdzeniu wszelkich układów, po zmianie oleju i filtrów, sprawdzeniu wszystkich czujników i wyianie wężyków podciśnienia, zacząłem delikatnie modyfikować osprzęt silnika.
Na pierwszy rzut poszedł interccoler - wersja z wylotami z jednej strony zostala zastąpiona wersją z wlotami po przeciwnych stronach rdzenia. Ten IC ma dodatkowe spinki usztywniające, które wzmacniają konstrukcję IC. Razem z większym o ok 4 cm IC zamontowałem blowoffa, który jeździł w mojej poprzedniej A200 zwanej Perłą. Jeszcze miernik ciśnienia doładowania i w drogę. Dładowanie dokręciłem do 0,6 bara z seryjnego 0,4 bara (wyświetlacz komputera 1,4 bara). I oczywiście ECU - sterownik silnika zaczął odcinać dopływ paliwa. Prosta sprawa, 20 min roboty i najbardziej znana modyfikacja przy użyciu rezystorka dopelniła się... Odcięcie paliwa już nie przeszkadzało. SIlnik ciągnął świetnie...ale ni epozwalam sobie za dużo bo za krótko mam to auto i jeszcze go dobrze nie poznałem.
W dość przypadkowy sposób wszedłem w posiadanie niedokończonego wsadu do czipka ECU MAC11C sterującego silnikiem MC...
Caly dzień dzisiaj walczyłem o dopisanie tego co trzeba. NI ewiedziałem, że to taki ciężki temat. Ale mam na szczęście dobrze obeznanego w takich sprawach przyjaciela. Dzisiaj wieczorem Avant przeszedł pierwsze testy. Na początku na nowym czipku nawet nie odpalał. Teraz już jeździ i nie ma odcięcia paliwa. NIe wiem jeszcze do jakiej wartości ciśnienia. Ale docelowo będzie zmienione jeszcze kilak innych parametrów pracy silnika. M.in. sondy lambda, zaworu wastegate...Mam trochę materiałow na ten temat i sądzę że się wreszcie uda. Wszystko opiera się na opisie modyfikacji ECU wystarczającej na osiągnięcie 250 KM. A może i więcej... Niestety nie mam "pod ręką" hamowni 4x4 i np regulacja dawki paliwa jest na oko... Jeżdżę "bardzo bogato", silnik dużo pali ale nie obawiam się awarii silnika. Jak uda się z czipkiem, to odwiedzę hamownię napewno.
To narazie tyle.
Oczywiście opisy i zdjęcia ukażą się na mojej stronie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2005 13:35:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Są już pewne wnioski z podkręcania auta. Ciśnienie dołądowania nietrzyma się na ppoziomie 0,6. Dzisiaj potestowałem auto i doładowanie skacze do 0,9 i ponad bara. Co o tym myślicie? Ja obstawiam uszkodzoną membranę wastegate lub zaworek N75. WG mam dwa na podmianę ale N75 musze kupić. Ile kosztuje? A może jakieś inne propozycje?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2005 21:20:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W sumie nie widzę zainteresowania dla wątku, ale... :)
Udaję, że działam w podziemiu, w swoim tajnym laboratorium ;-)
A więc. Mam już działającą wersję EPROMu do silnika MAC11C.
Osiągnąłem:
- brak odcięcia paliwa do doładowania 0,95 bara - zmierzone dzięki awarii zaworka N75. Zablokowany zaworek pozwolił na osiągnięcie tak wysokiego ciśnienia. Komputer odcina dopiero przy niepełnym barze, a wcześniej robił to już przy 0,6-0,7 bara,
- turbosprężarka wkręca sie nieporównywalnie szybciej, co widac na manometrze, zgodnie z opisem programu zmieniona jest krzywa sterowania wastegate,
- wyświetlacz na komputerze powinien już wyświetlać aktualne ciśnienie - ale przyznam, że tego nie sprawdziłem z wrażenia, sprawdzę dopiero po naprawie lub wymianie N75, bo nie chcę zniszczyć silnika,
- wiem, że ten program rozszerza pracę sondy lambda ale bez hamowni nie jestem w stanie tego sprawdzić,
- doładowanie 1.90 bara (nie manometryczne tylko z wyświetlacza) utrzymuje się w zakresie obrotow silnika od 3770 do 5180, takie było założenie programistów i na moim manometrze można było takie wartości odczytać,


Minusy:
- nadal za ubogo w paliwo, bo wyskoczyla przeklęta kontrolka silnika z piorunem i chłodzenie wtrysków włączyło się stanowczo za wcześnie - to były cztery dość krótkie próby,
- przy okazji wyszedł mały defekt układu wspomagania.

Plan na jutro i caly tydzień:
- N75 to priorytet i ustalenie max ciśnienia doładowania do 0,4 bara, dopóki nie pozbędę się wszystkich niedomagań,
- wycięcie środkowych tlumików i katalizatora - już za długo to odkładam,
- sprawdzenie czy kontrolka awarii silnika, to tylko uboga mieszanka,
- prace dodatkowe: wymiana maglownicy i pompy wspomagania, kolejna sprężyna do bov'a i elektryka szyb i tapicerki z V8...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2005 21:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Widze ostro pracujesz przy samochodzie :):
Licze że zaprezentujesz go na zlocie :P

A tymczasem powodzenia przy dalszych pracach :D

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2005 21:46:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
O ile silnik mi nie wybuchnie to będę... :D No w razie czegoś...to mam zapasowy ;-)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 07:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Dobrze , że sprawdziłeś do ilu Ci chip starcza :) No jak już ładuje 0.95 bara to przy tym ciśnieniu, powinno być w granicach 220 KM conajmniej. Sprawdź na VAGu co to za błąd Ci się pojawił, i zlikwiduj przyczynę. Również poszedłbym w kierunku tego, co Ci na Forum S2 radzili - dystrybutor (rozdzielacz) paliwa z jakiegoś mesia albo saaba.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 08:14:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja tam mam wolnossącego i na tych rurkach, czipach nie za bardzo się znam :) Ale podziwiam umiejętności i samozaparcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Projekt "MC Masakrator" ;o)
PostNapisane: 04.kwi.2005 10:30:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
kefir200 napisał(a):
Dładowanie dokręciłem do 0,6 bara z seryjnego 0,4 bara (wyświetlacz komputera 1,4 bara). I oczywiście ECU - sterownik silnika zaczął odcinać dopływ paliwa. Prosta sprawa, 20 min roboty i najbardziej znana modyfikacja przy użyciu rezystorka dopelniła się... Odcięcie paliwa już nie przeszkadzało. SIlnik ciągnął świetnie....
W dość przypadkowy sposób wszedłem w posiadanie niedokończonego wsadu do czipka ECU MAC11C sterującego silnikiem MC...
Caly dzień dzisiaj walczyłem o dopisanie tego co trzeba. NI ewiedziałem, że to taki ciężki temat. Ale mam na szczęście dobrze obeznanego w takich sprawach przyjaciela. Dzisiaj wieczorem Avant przeszedł pierwsze testy. Na początku na nowym czipku nawet nie odpalał. Teraz już jeździ i nie ma odcięcia paliwa. NIe wiem jeszcze do jakiej wartości ciśnienia.


Czy ten sterownik silnika - ECU odpowiada tylko i wylacznie za odcinannie paliwa przy ustalonych obrotach czy tez moze jeszcze steruje czyms innym?? Rozumiem ze po jego modyfikacji odciecia paliwa nie ma i paliwo wtryskiwane jest względem wychylenia klapki w rozdzielaczu paliwa. Zastanawiam się czy w moim przypadku nie było by problemów. Wtrysk gazu sterowany jest sondą i sygnałem z TPSa. Czyli mój wniosek jest taki: trzeba ustalić nową mapę wtsryskiwanego gazu aby wieksza ilość dmuchanego powietrza miała się z czym spalać jak najefektywniej. Czy ECU w moim przypadku działa tylko w momencie kiedy silnik pracuje na benzynie, czy też w momncie kiedy pracuje na gazie też steruje czymś jeszcze???

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 20:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wnioski z dzisiejszego dnia:
- to nie N75 jest niesprawny. Wszystko z nim ok,
- rano niespodzianka...w Austrii też znają prowizorki. Odpaliłem auto i smród benzynki spod maski. Strzelił wąż paliwowy łatany jakąś beznadziejną nieodporną na paliwo gumową rurką. Wszystko już ok...nie było tak źle...tylko paliwko sączyło się na wydech... :D
- po wykluczeniu awarii N75 (zaworek sterujący pracą WG) wszelkie swoje kroki skierowałem ku podciśnieniom po raz kolejny...wszystko jak ma być...czyli poszła membrana wastegate. Jeszcze jej nie wykręciłem, bo po telefonie do p. Koraszewskiego doszło kilka interesujących opcji :) (dziękuję tu dla p. Koraszewskiego za wszelkie rady)
- doładowanie zostaje na poziomie ustalonym przez czipek, rozdzielacz wydoli z paliwkiem, dostałem kilka podpowiedzi jak to wyregulować,
- odma sportowa oczywiście bo inaczej silnik zakończy swoje życie,
- koniecznie w pełni aluminiowy IC bo ten niedługo się rozszczelni - szukam spawacza alu...
- narazie przelałem silnik paliwkiem i jeżdżę ostrożnie...

Jutro ciąg dalszy...: membrana i regulacja CO żeby wystarczyło na górze i jeszcze kilka drobnych patentów żeby paliwka było więcej kiedy turbawka się rozbuja.

Aha Paździoch...ECY MAC 11C po tym czipku ma zmienione jeszcze inne parametry oprócz odcinki paliwa przy 0,95 bara (2,0 na kompie). Jest rozszerzony zakres pracy lambdy, zmieniona krzywa i pracy WG (czas i obroty) i jeszcze zmienione ciśnienie doładowania na 0,9 (1,9) w zakresie obrotow od 3770 do 5180. A do Twojego wtrysku...to moze być kłopot, bo przy tym czipku i złym składnie mieszanki bardzo łatwo uszkodzić lambdę...nie jestem pewien bo jeszcze jej nie sprawdziłem...ale chyba poszła się pieścić ;-) A tu Twój wtrysk gazu ucierpi. Ale to najprawdopodobniej przejściowe problemy, bo zacząłem od bardzo ubogiej mieszanki niestety i spaliny były za gorące (co szkodzi lambdzie). Jak dopracuję skład mieszanki, to sonda da radę.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 21:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
kefir pisz pisz

narasie nikt nie pisze w tym temacie bo nie wiadomo o co biega :P:P
ale jestem pelen podziwu dla twoich umiejetnosci i zycze sukcesu

nie zapomnij tylko ze ten silnik ma jakas granice i zebys jej nie przekroczyl bo skutki beda nie mile :(

trzymam kciuki i sledze poczynania mistrza MC dalej :P

pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 22:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dziękuję za dodanie otuchy i zainteresowanie :D Umiejętności są jeszcze za małe. Wszystko robię z duszą na ramieniu ale niektóre rzeczy już miałem okazję testować na poprzedniej 200 Perełce i kilku autach znajomych.

Doszła nowa modyfikacja do zrobienia przy okazji wymiany membrany. Wastegate częściowo zmiksowany z silnika MC i KG. Działają co ciekawe na innych zasadach ale budowa jest identyczna. No poza sprężyną i jej mocowaniem (średnica, wysokość, twardość). W KG samo naprężenie sprężyny ustala max ciśnienie doładowania i jest to względem ciśnienia atmosferycznego, a w MC i podobnych ze sterowaniem WG przez zaworek N75...to komputer i sprężyna steruje ciśnieniem. Sprężyna tylko pomaga docisnąć tłoczek wastegate i w sumie ustala doładowanie ale N75 sterowany z ECU otwiera zawór lub go zamyka przy ciśnieniu ustawionym w ECU [TO JEST SPROSTOWANIE, BO WCZEŚNIEJSZE INFORMACJE BYŁY BZDURĄ - WIĘCEJ O TYM NA DRUGIEJ STRONIE WĄTKU].

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Ostatnio edytowano 08.kwi.2005 20:31:30 przez kefir200, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 09:08:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
to inaczej.... gdybym chcial podnieść ciśnienie doładowania to co bym musiał zrobić (przerobić, dorobić), aby zapewnić bezpieczeństwo silniczkowi i reście? Domyślam się, że musiałbym przerobić ECU przy pomocy tego rezystorka, który nie odcinałby dopływu paliwa..... a co z gazem, napewno trzeba będzie ustalić nową mapę ilości wtryskiwanego gazu. Co jeszcze??

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 14:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wiesz pazdzioch...o bezpieczeństwie tu nie ma mowy. ANi ja ani żaden tuner nie da Ci gwarancji w starym aucie, że coś się nie skończy. Zauważ, że już na początku poniosłem jakieś straty. O przepałach paliwa w tej chwili nie wspomnę. Jak dłubniesz doładowanie, to wystarczy chwilowa niesprawność pompy paliwa i silnik idzie na skup metali kolorowych.

Dziś przejrzałem na oczy dzięki p. Koraszewskiemu. Może to dziwne, że tak tu o nim słodzę, ale nic bym bez niego nie zrobił, bo ani nie miał bym odwagi, ani żadnych podstaw wiedzy. A mianowicie...
Silnik MC to najcięższy w tuningu silnik z najgłupiej rozwiązanym sterowaniem ciśnieniem. Rezystorek pozwala owszem zapobiec odcinaniu paliwa, ale zmiana doładowania kręceniem czy zmianą twardości sprężyny nie jest możliwa [EDIT - ZMIENIŁEM BO SIĘ TROCHĘ DOUCZYŁEM - WIĘCEJ O TYM NA DRUGIEJ STRONIE WĄTKU] bez zmiany oprogramowania w ECU. Byłem pewien, że podniosłem doładowanie do 0,6 i poźniej do 0,7...a to już była awaria... :zly: Pękała membrana w WG. Dopiero zmieniony program faktycznie zmienił ciśnienie. I bez tego nic nie da rady. Wastegate w MC i jak sądzę 1B i 2B sam w sobie nie steruje wartością ciśnienia doładowania. Steruje tym komputer i zaworek N75. Sprężyna ustala max poziom ciśnienia ale ECU i zaworek N75 dba żeby ten poziom ciśnienia został zachowany. W KG natomiast, ciśnienie ustala tylko sprężyna i jej naprężenie. Dopóki nie będę miał jakiegoś wielkiego IC i jeszcze kilku modyfikacji, to 0,9 bara jest ryzykowne bez mocnego przelewania niskich obrotów paliwem...ekonomia...żadna, osiągi niezłe. Ale wystarczy zrobić większy IC i odetkać trochę wydech i do tej samej mocy i momentu wystarczy niższe a co za tym bezpieczniejsze dla silnika ciśnienie doładowania. Dziś postaram się odszukać w programie i zmienić wartość doładowania. IC...już mam plan. Wydech...niestety jakiś super mega...musi poczekać i to nie krótko. A napewno jakiś nowy wyspawany z nierdzewki kolektor wydechowy.


Jest jeszcze jedno założenie, jeszcze ciekawsze (propozycja p. Koraszewskiego). Narazie sie waham bo jednak mam ten program i już trochę zrobiłem w kierunku modyfikacji silnika i osprzętu MC. Chodzi o zastosowanie w tym obecnym silniku MC osprzętu i komputera z silnika KG. Także odpadła by sonda lambda i cała niepotrzebnie utrudniająca sprawę pneumatyka z osprzętu MC. Łatwiej to wystroić i ten osprzęt ma większy potencjał. Jeszcze nie wiem. Może dopiero za rok. Ale poważnie o tym myślę. W KG wszelkie zmiany to prosta sprawa. Wyższe doładowanie, to tylko twardsza sprężyna...Wszystko się okaże w przyszłości. Narazie projekt "MC Masakrator ;o)" w toku. Postaram się wyciągnąć jak najwięcej z tego osprzętu i silnika.

Dzisiaj...:
- naprawilem licznik ;), nareszcie wiem jak szybko jadę,
- czekam na membranę do WG od pewnego klubowicza :)
- dziś dzień wewnętrzny...musze się wyspać :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Ostatnio edytowano 08.kwi.2005 20:40:49 przez kefir200, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 17:26:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
a tak czysto teoretycznie pytam czy nie da sie np dac sprzetu sterującego od 3b ???

odrazu zastosowac sekewncje ???

czy po za wtryskiem paliwa sterowanie trubina jest inne ???

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 18:26:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:15:46
Posty: 538
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Audi A8 4.2q
Noo super jestem strasznie ciekaw ile wyciągniesz z tego silniczka :))
Powodzenia :)
Niech moc będzie z Tobą :D

_________________
Audi 100 2.3E 01.01.2008 -> 06.01.2009
Audi 100 2.3E quattro USA+ LPG BLOS 04.08.2008 ->28.02.2010
Audi A8 4.2 quattro 14.03.2010->??

Życie jest zbyt krótkie żeby jeżdzić dieslem! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 19:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
juzioo -
Wiesz, bardzo myślę o tej sprawie. 80% śmigania autem to spokojna jazda po mieście i w korkach. A na k-jecie nie można mieć i osiągów i oszczędności. No...oczywiście oszczędności nie są moim założeniem, ale np 5 litrów więcej w mieście przy spokojnej jeździe to porażka. Od dzisiaj mam licznik to sprawdzę jakie jest spalanie. Osprzęt od 3B możnaby trochę lepiej wysterować. Des dał mi fajny pomysł. Elektronika jakakolwiek typu Motronic nawet z wolnossącego i do tego SPT6...Koszty...tak czy siak 2000-3000. Chyba że uda sie okazyjnie kupić z 20V T : wtryski, mapsensor, komputer, wiązkę, cewki, przewody WN, świece...ale to żadkość. Jest dużo możliwości tuningu 10V. Ale wszystko opiera sie na pieniądzach. A wydanie połowy wartości auta na nowy wtrysk i jeszcze drugiej połowy na wydech z kolektorem, do tego dobry IC za 400-1000... Tuning kosztuje...na wydech się skuszę...ale 10000 to na tuning nie dam. Bynajmniej narazie :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 21:33:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
http://www.auto-elektronika.pl/

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 31906&rd=1

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 67610&rd=1

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46727406

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 20988&rd=1

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 91208&rd=1

poszukaj

z tym ze mi sie wydaje ze powinienes zaczac od komputerka a pozniej myslec o IC wydechu itp
bo moze okazac sie ze np zrobisz cos teraz a pozniej pod nowe sterowanie silnikiem bediesz musial zmieniac to co juz zrobiles wczesniej

tylko idac dalej najtrudniejsze w swapie 2,2 T 20V jest wlasnie ta elektornika
idac dalej tym torem lepiej odrazu zrobic swapa na 2,2 T 20V i nie bawic sie budowanie mocnej 2,2 10V bo seria 2,2 T 20V jest i tak mocniejsza
w dodatku ma wiekszy potencial itp

z tym ze utrzymanie 2,2 T 20V podobno jest drogie

wszystko chyba zalezy ile chcesz wycisnac z tego 10V

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 22:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wiesz...To w sumie sztuka dla sztuki, bo można tez sprzedać to Audi i kupić 20V. Ale koszty 20V czyli świece, przewody WN, przepływomierze, cewka zapłonowa lub cewki w AAN, 20 szklanek popychaczy...to trzeba kalkulować ostrożnie. Dodatkowo fakt, że znaleźć zdrowe 20V to duuży kłopot, a MC jest dość dużo i raczej nie traktowane za ostro. 20V to już silnik z ambicjami sportowymi. Takiego silnika nikt nie kupował do jeżdżenia do kościoła. MC ma wystarczający potencjał. I jeżeli masz 5, 10, 20, 30 tyś PLN wolnej kasy, to też zapewni Ci dużo zabawy i przyjemności z jazdy. I porównywalne osiągi - patrz takie auta opisywane w necie. A tak szczerze...mało kogo stać na utrzymanie auta o mocy 300+... Mnie nie. Także ten potencjał do tuningu nie jest dla mnie ważny. A te stabilne 250KM...to nie ma co...wyciągnę. Docelowo pragnę wyprzedzać z co najwyżej lekkim stresem seryjne 3B i AAN czyli musze mieć ponad 230KM mocy i dobrze zaplanowany moment obrotowy :D A to przyrost o conajmniej min 65 KM...ależ mi do tego daleko. Jeżeli uda mi sie zarobić na drugie tańsze w eksploatacji auto...to pokusze się o większe osiągi :)

A co do przeróbek. Masz rację. Staram siię robić wszystko na sensowny zapas i przyszłościowo. Ehh...długa droga przedemną :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2005 08:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
:peace: dopiero dzisiaj tu wpadlem.

kefir odezwij sie na gg jak bedziesz mial czas:)

P.S. w ost niedziele rozmawiałem z rzeznikiem, podsuną pare pomyslow co do tuningu 2.2t 10v. twierdzi ze mozna z niego wycisnąć 300-350 kuni hehe, jak dlam mnie to juz za duzo bedzie, chcialbym miec ze 200 moze troszke wiecej, tak zeby zblizyc sie osiągami do S4 2.2t.

Dowiedzialem sie ze do przy podkrecaniu, wywalic wtrysk oryginalny, a zamontowac rozdzielacz od starego cygara 2.2 , bez zadnych sond lambda i innych tym podobnych.

osobiscie poszukuje jakichś info jak wbic sie do sterownika mac14. i namieszac tam w srodku, szczegolnie co w ktorym epromie jest zapisane i jak to ugryzc. mam czytnik/programator oraz program do modyfikacji danych w epromach win-ols , oraz prosty hex-ed. ale nie chcialbym zrobić gorzej niz jest... zebym wiedzial co w ktorym miejscu jest zapisane. .w pierwszej kolejnosci rozgryzc mapke doladowania przy overbooscie oraz jak przesunąc odciecie pompy paliwka.

albo na początek jeszcze inny motyw, poprostu podmienic epromy na te stosowane w silniku 1B , co na wstepie dalo by 200 koni. przy tym mozna by porownac czym roznią sie dane w mc i 1b.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2005 16:32:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Lukasik napisał(a):
P.S. w ost niedziele rozmawiałem z rzeznikiem, podsuną pare pomyslow co do tuningu 2.2t 10v. twierdzi ze mozna z niego wycisnąć 300-350 kuni hehe


Można...ale musiałbyc włożyć w dolot i w wydech ok. 4000 tyś i pozbyć się całkiem mechanicznego wtrysku bo ten nie da rady. Nie przeleje przez siebie tyle paliwa. Chyba, że zastosujesz jakiś rozdzielacz z k-jeta z Mercedesa V8 5,0l...ale nie utrzymasz tego auta napewno. Moim zdaniem 250-280 KM to max a 280 to i tak przy nowym całkiem wydechu i dużo większym IC.

Lukasik napisał(a):
Dowiedzialem sie ze do przy podkrecaniu, wywalic wtrysk oryginalny, a zamontowac rozdzielacz od starego cygara 2.2 , bez zadnych sond lambda i innych tym podobnych.


Wybacz...ale to nieziemska bzdura. No chyba, że bedzie to rozdzielacz z KG. Ale napewno nie z wolnossącego. Może z 200 KM (gdybanie) byś wyciągnął przy skrajnych ustawieniach...ale to bajka. Nie jestem ekspertem, dopiero raczkuję...ale to nawet nie ma sensu. Może z rozdzielaczem i wtryskami z Saaba. 6 cylindrów i standardowo 200KM i więcej. To rada z forum S2.


Lukasik napisał(a):
Osobiscie poszukuje jakichś info jak wbic sie do sterownika mac14. i namieszac tam w srodku, szczegolnie co w ktorym epromie jest zapisane i jak to ugryzc. mam czytnik/programator oraz program do modyfikacji danych w epromach win-ols , oraz prosty hex-ed. ale nie chcialbym zrobić gorzej niz jest... zebym wiedzial co w ktorym miejscu jest zapisane. .w pierwszej kolejnosci rozgryzc mapke doladowania przy overbooscie oraz jak przesunąc odciecie pompy paliwka.


Tylko jeden eprom ma tu znaczenie. Ten z symbolem silnika. Ja właśnie go dłubnąłem. A silniki 1B i 2B to jeszcze gorszy syf w modyfikacji od MC. A to już śmierdzi na kilometr. Ideał, to KG i jego elektronika i osprzęt. Jest banalnie prosty i tu jest jego wielkość. W MC i tak dużo będę wywalał. A już napewno overboost. Po co to...? Nie lepiej żeby over było bez przerwy? A ten overboost to właśnie jedna z różnic MC i podobnych względem KG. To niepotrzebne zaworki i wężyki. No...dla ekologów i ekonomistów potrzebne :) Ale się mądrzę...wybaczcie proszę. Czytałem na ten temat i wysłuchiwałem dużo ciekawych opinii przez 2 lata i dopiero odważyłem się coś zrobić. I to w największym stopniu zweryfikowało moje poglądy. Choćby sprężyna w WG silnika MC o której jest wyżej.


Lukasik napisał(a):
albo na początek jeszcze inny motyw, poprostu podmienic epromy na te stosowane w silniku 1B , co na wstepie dalo by 200 koni. przy tym mozna by porownac czym roznią sie dane w mc i 1b.


Wiesz...to właśnie Ty i jeszcze jeden czlowiek odświerzyliście mi pamięć gdzie schowałem informacje o epromach. I tak się właśnie zaczęło :D


Dzisiaj rozmawiełem z jobu kolegą z klubu z mojego miasta. Przejechał się Avantem i był bardzo zachwycony. Już ustalona jest data czipowanka bo jego standardowe MC2 w porównaniu z Avantem..."nie jedzie"...to jego słowa.

A taki lekki tuning, to polecam taki:
- sprawny silnik,
- miernik doładowania obowiązkowo,
- spięty IC żeby się nie rozchodził przy ciśnieniu,
- wydech bez środkowych tłumików i kata,
- rezystorek do komputera żeby odciąć paliwo,
- MBC (manual boost controler) do sterowania WG.
To recepta na 200 KM. To miałem w Perełce (zamiast MBC miałem dociśniętą sprężynę w WG) i przy napędzie tylko na przednią oś łoiłem BMW 2,5 a 2,8 ani mi nie uciekło ani ja do 150 km/h nie mogłem go wyprzedzić. Dopiero później. Wystarczało to na równanie się z Omegą 3,0 24V (204KM), i na drażnienie 2,2T 20V bo nie mogło zbytnio uciec. Ale np. Gof GTI 2,0 150KM, Kadett 2,0,16V 150 KM, Coupetka 2,3 20V...do 100 km/h były szybsze. Po 100 przegrywały. To już trzeba popracować nad zmiennym czasem wałka rozrządu i przenieść moment i moc w inne miejsce. :D
Temat rzeka...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: