.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 10:58:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 2.3E ranne palenie
PostNapisane: 28.paź.2008 22:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
Witam wszystkich mam problem z zapaleniem autka rano muszę troszeczkę pokręcić , potem przez dzień pali od razu co mogło paść proszę o poradę za co pierw się zabrać poz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2008 22:25:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Hmm, wtryskiwacz rozruchowy, czujnik temperatury, użyj szukajki było już o tym bardzo dużo.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 12:40:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
Ja zmienilem przewody i swiece i jest ok.

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 22:15:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
świece newka a przewody mają rok czy to może być to???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 08:56:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
To to znaczy przewody i świece czy wtryskiwacz, albo czujnik :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 20:40:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
wymieniłem czujnik i lipa rano tak samo długo palę a świece pisałem że mam nowe i nie sądzę ze przewody niecały rok i są do niczego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 14:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
A czujnik oczywiście wymieniłeś ten 2-pinowy :?:

Jak kupiłeś zamiennik to może okazać się, że jest lipny bo często to się zdarza, zmierz jego rezystancje i porównaj z wykresem.

A słyszysz pompę paliwa po przekręceniu kluczyka na chwilę :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 21:27:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
czujnik ten z góry tak dwu pinowy a jak się mierzy ten czujnik możesz mi napisać ? a można go zmierzyć jak jest wkręcony?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 21:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
czujnik ten z góry tak dwu pinowy a jak się mierzy ten czujnik możesz mi napisać ? a można go zmierzyć jak jest wkręcony? a z pompą jest ok słychać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 21:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Gdzieś na forum jest wykres zależności temperatury od rezystancji czujnika, najlepiej go wyjąć włożyć do garnka wraz termometrem i mierzyć rezystancję wykres poszukaj musi być gdzieś na forum.

Sprawdź też działanie wtryskiwacza rozruchowego czy w ogóle działa. Bo tu może leżeć wina.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 18:20:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
czujnik jest dwu obwodowy mierzysz pin do masy na obu masz mieć podobne wartości - przykładowo przy 90st - ok 80-200ohm przy przy 10st - 1000-5000ohm.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 19:44:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
dzięki ale czy miernikiem da się to zmierzyć? a jeszcze z tym wtryskiem jak go najlepiej sprawdzić i jak go wyjąć bo rozumiem że chodzi o ten wtrysk pod kolektorem ssącym z niebieską wtyczką?? czy silnik ma być zimny czy to bez różnicy ? bo nie bardzo kumam kiedy on działa czy tylko rano na ssaniu czy cały czas z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 23:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
właśnie sprawdziłem wtrysk pracuje elegancko jak paliłem to nic nie leciało z niego dopiero jak odłączyłem kostkę od czujnika cieczy ten dwa piny to jak paliłem leciała wtedy dawka paliwa w postaci mgiełki ,zobaczę jak jutro rano odpali jak coś dam znać a gdy paliłem autko silnik był ciepły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 09:09:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
U brata w 2.3 jest podobny problem,nie chce palic jak dlugo postoi.Przyjde rano i krece go z 3minuty by odpalil.(przekrece kluczyk,pompa poda paliwo i krece i tak kilka razy czasem dluzej przytrzymam).Niby lapie,ale nie moze zapaic.Kiedy juz zapali to tak jakby na wszystkie gary nie palil.Trzesie sie,nie wchodzi na obroty wskazowka obrotomierza stoi na ok 500 i swieca sie kontrolki.Kiedy przygazuje to sie dlawi,ale pozniej juz ma odpowiednie obroty i prace motoru.Zgasze po paru minutach i juz pali ok.Gdybym chcial 2godz pozniej uruchomic motor,znow bede go musial krecic,ale nie juz tak dlugo jak rano.Gosc,ktory sprzedawal to auto mowil,ze silniczek krokowy moze byc zabrudzony.Odłaczylem wtyczke od silniczka i nie ma zadnej roznicy podczas pracy motoru,tak jakby w ogole nie chodzil silniczek.Czy silniczek moze miec wplywa na odpalanie?co moze byc przyczyna trudnosc z odpalaniem?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 19:12:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Spróbuj zrobić tak przed rannym paleniem, przekręć kluczyk w pozycję zapłon i cofnij go. Powtórz to kilka razy wtryskiwacz powinien nalać paliwa, i układ się porządnie napełnić. Potem go odpal i zobacz co będzie.

Sprawdziłeś dobrze tą rezystancję miernikiem :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 20:17:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
KorNoLio wtryskiwacz rozruchowy będzie lał paliwo jeśli klapa spiętrzająca pozostaje w pozycji "0"? Wydaje mi się, że klapa musi się unieść by paliwo zostało podane na wtryskiwacze (zarówno te główne jak i rozruchowy). Co za tym trzeba zakręcić silnikiem by powstało podciśnienie i uniosło klapę.

Mogę się mylić ale tak mi chodzi po głowie z czasów gdy wojowałem z ke-jetem.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 20:36:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Wiesz chyba masz rację, niektóre wiadomości wylatują z czasem z głowy. Trzeba podać sygnał z rozrusznika na ECU a ECU poda sygnał na wtryskiwacz rozruchowy. Pewnie tak to będzie :peace:

Edit: Sprawdziłem jest tak jak piszesz :peace: :):

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 10:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
z tym silniczkiem krokowym to mam tak jak zdejmę kostkę to silnik wchodzi na 2000 obroty to znaczy że działa. a wtrysk rozruchowy podaje na zimnym silniku i tylko wtedy jak kręcisz rozrusznikiem .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 14:02:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Coś za dużo wzrastają ci te obroty jak odepniesz krokowca, nie masz gdzieś dziury w dolocie :?:

Tak by mi to wyglądało, a jak spalanie na PB w normie :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 21:43:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
KorNoLio napisał(a):
Wiesz chyba masz rację, niektóre wiadomości wylatują z czasem z głowy. Trzeba podać sygnał z rozrusznika na ECU a ECU poda sygnał na wtryskiwacz rozruchowy. Pewnie tak to będzie :peace:

Edit: Sprawdziłem jest tak jak piszesz :peace: :):


Znaczy, że jeszcze coś pamiętam odnośnie tego pancernego ustrojstwa. :)

Moja rada:

Rozebrać caluśki wtrysk cały dolot, łącznie z górną częścią kolektora, korkowiec na noc w naftę lub inne płynne dziadostwo, które może pomóc mu sie oczyścić, Wszystko dokładnie poczyścić, ustawić prawidłowo klapę spiętrzająca, poskładać wtrysk do kupy, sprawdzić dokładnie dolot pod kątem nieszczelności (także odmę), wymienić uszczelkę na łączeniu kolektora ssącego.

Mając już zdjętą górną cześć kolektora i wykręcony wtrysk, nie zaszkodzi wymienić, z pewnością sparciałe już oringi na wtryskiwaczach(bodajże 2 sztuki na jeden wtryskiwacz).

Gdy już będziemy składali wszystko do kupy można pominąć krokowca i wstawić śrubę ( taką jak do regulacji gazu). Mimo iz to lekki drut to będzie pewność, że kanał dodatkowego powietrza jest otwarty i silnik ma możliwości do pracy. Gdy już zacznie normalnie zapalać można podłączyć korkowca z powrotem.

Jeśli po tych wszystkich leczniczo/profilaktycznych czynnościach nie nastąpi zauważalna poprawa należy pójść dalej. Należało by przyjrzeć się tutaj układowi zapłonowemu, zmierzyć kompresję, ocenić ustawienie rozrządu, przyjrzeć się potencjometrowi przepływomierza, ocenić stan przełączników przepustnicy.

Na razie tyle mi do głowy przychodzi, pewnie wiele oprócz tego pominąłem, a część z tego co napisałem jest lekko na wyrost, jednak trzeba sobie zdawać sprawę, że ten silnik lubi uwagę, ale za to pięknie się za nią odwdzięcza.


Sprawdzaj wszystko co napisałem po kolei i jak coś to może coś nam do głowy jeszcze wpadnie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: