.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 19:53:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] mycie silnika
PostNapisane: 06.lis.2008 16:27:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 19:36:41
Posty: 332
Lokalizacja: Okolice Grójca i Rawy Mazowieckiej
Auto: Accord VIII 2,4
witam. własnie wymieniłem kompletny razrząd w A3 i jak to po takim zabiegusilnik jest kompletnie usmolony. chciałbym go umyć. moge to zrobić bez żadnych opoaw ze cos sie stanie??? i czy aku muszę odłączyć??? proszę o porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 16:42:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
pytanie dlaczego przy wymianie rozrzadu silnik jest uwalony jakims blotem :) to czysta w sumie operacja - ale odpowiadajac na pytanie - ja nigdy niczego szczegolnego nie stosuje. plyn do mycia silnikow, chwile odczekac i jazda karcherem. a jak nie chcesz sie sam bawic to daj do myjni - 30 minut i po sprawie.
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 16:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 19:36:41
Posty: 332
Lokalizacja: Okolice Grójca i Rawy Mazowieckiej
Auto: Accord VIII 2,4
bo jeszce był zmieniany filtr paliwa i troszke ON wyleciało .olej we wspomaganiu też wyleciał i płyn w chłodnicy,też eyleciał :) :) :) a jak z aku musze odł ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 16:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
ja nie odlaczam i nigdy nic sie nie dzieje - a robie taki zabieg raz/pol roku moze. jak sie z tym lepiej poczujesz to wyciagnij go calkiem :PP
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 16:52:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 19:36:41
Posty: 332
Lokalizacja: Okolice Grójca i Rawy Mazowieckiej
Auto: Accord VIII 2,4
ok dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 07:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie zalewaj alternatora. Resztę możesz traktować wodą, ale nie myj pod ciśnieniem złączek osłoniętych gumami.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 15:25:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
poprzykrywaj elektronike nie rób tego na gorącym silniku zlej plynem i z głową używaj tego ciśnienia i nic złego nie powinno sie stać
sa różne szkoły jedni na zapalonym to robią drudzy na zgaszonym silniku .
pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 19:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
mycie silnika w czasie jego pracy to głupota

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 19:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Podczas mycia pracującego silnika może zobaczyć z cewki przepiękne pióropusze różnokolorowych iskier a gorące kable WN mogą popękać od nagłego schłodzenia. Przy czym stwierdzenie może i mogą to 90% pewności że tak się właśnie stanie

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 20:05:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Ja powiem tak. Umyłem kiedyś w B4 2.0E silnik na myjni i kosztowało mnie to nową(drugą) cewkę z modułem oraz sporo nerwów :/ Za te 500 zł za późniejsze naprawy miałbym wtedy ze dwa zbiorniki paliwa :) Może akurat miałem pecha, ale więcej nie umyję wodą silnika. pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 20:17:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
mycie woda raczej Ci nic nie da, musisz kupic specjalny srodek do mycia silnikow. Lac wode na sam silnik omijajac rzeczy elektryczne, nie powinno sie nic stac, choc nigdy nie ma 100% pewnosci. Trzeba to poprostu zrobic z glowa :)

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 21:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Kliku napisał(a):
mycie woda raczej Ci nic nie da, musisz kupic specjalny srodek do mycia silnikow. Lac wode na sam silnik omijajac rzeczy elektryczne, nie powinno sie nic stac, choc nigdy nie ma 100% pewnosci. Trzeba to poprostu zrobic z glowa :)

Napisałem tak ogólnie "wodą" :) Właśnie Ci co wtedy myli mi silnik nie zrobili tego z głową. Nawet się chyba kapnęli od razu jak nie mogłem odpalić samochodu, bo zaraz buchnęli mi paragon z samochodu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 22:14:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
silnik zawsze myjemy gorącą wodą z odpowiednim środkiem myjącym, małym ciśnieniem spłukujemy brud, po czym wydmuchujemy resztki wody (szczególnie z połączeńi elektrycznych) kompresorem ;).

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 23:19:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
No chyba że pod maską masz traktor to niczym nie musisz się przejmować, możesz go prawie utopić :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 15:41:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
a to inna sprawa :d
wiekszosc myjni ma naisane gdzie malymi literkami ze za mycie silnika i ewentualne problemy nie ponosza odpowiedzialnosci, mam kolo siebie myjnie wiec widze nikekiedy takie widoki :)

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 13:19:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Od mycia silnika mocy i sprawności mu nie przybędzie a mozna sobie przez to biedy narobić.
Brudne miejsca przetrzyj szmatą - w zupełności wystarczy.

Silnik fabrycznie potraktowany jest preparatem antykorozyjnym. Myjąc go spłuczemy tą warstwę ochronną i będzie z czasem rdzewiał i brudził się jeszcze bardziej. Oznaką zdrowego silnika jest gruba warstwa kurzu, bynajmniej widać, czy ktoś przy nim ostatnio grzebał, czy nie.

Ps.. Krew mnie zalewa, jak widze na giełdach i komisach wyplakowane komory silnika.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 21:14:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
jazda autem z syfem pod maską to jak chodzenie w brudnych gaciach :peace: mycie brudnego silnika jest jak najbardziej wskazane choćby po to by nie brudzić rąk gdy chce się coś przy nim grzebnąć
plakowanie to już totalna głupota :/

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2008 12:58:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
mycie silnika w czasie jego pracy to głupota
głupota, to pisanie takich głupot, a przekonasz się o tym jak po myciu zgaszonego silnika "łyknie" on porcyjkę wody stojącą gdzieś we wlocie powietrza i ta porcyjka zegnie Ci korbowód.
Cytuj:
plakowanie to już totalna głupota
a co szkodzi, że osłony oraz elementy gumowe wyglądają ładnie i czysto? Po co w takim razie chromować elementy wyposażenia silnika itp? Wszystko to kwestia gustu, prawda?
Cytuj:
silnik zawsze myjemy gorącą wodą z odpowiednim środkiem myjącym, małym ciśnieniem spłukujemy brud, po czym wydmuchujemy resztki wody (szczególnie z połączeńi elektrycznych) kompresorem
to najrozsądniejsze rozwiązanie, ale zmieniłbym tu "małe ciśnienie"(duża ilość wody) na rozsądnie sterowane DUŻE ciśnienie (małą ilość wody).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2008 18:47:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
makaon napisał(a):
Cytuj:
mycie silnika w czasie jego pracy to głupota
głupota, to pisanie takich głupot, a przekonasz się o tym jak po myciu zgaszonego silnika "łyknie" on porcyjkę wody stojącą gdzieś we wlocie powietrza i ta porcyjka zegnie Ci korbowód.
Cytuj:
plakowanie to już totalna głupota
a co szkodzi, że osłony oraz elementy gumowe wyglądają ładnie i czysto? Po co w takim razie chromować elementy wyposażenia silnika itp? Wszystko to kwestia gustu, prawda?
Cytuj:
silnik zawsze myjemy gorącą wodą z odpowiednim środkiem myjącym, małym ciśnieniem spłukujemy brud, po czym wydmuchujemy resztki wody (szczególnie z połączeńi elektrycznych) kompresorem
to najrozsądniejsze rozwiązanie, ale zmieniłbym tu "małe ciśnienie"(duża ilość wody) na rozsądnie sterowane DUŻE ciśnienie (małą ilość wody).

Tendencje " łykania " wody silnik będzie przejawiał tylko podczas swojej pracy kolego, kiedy to zassie sobie powietrze z odrobiną wody lub pary wodnej co jest zabójcze dla choćby przepływomierza nie mówiąc już o kablach WN w silnikach benzynowych, cewkach etc., Przy dużej ilości pary wodnej towarzyszącej myciu silnika podczas jego pracy iskra z przebicia może zrobić człowiekowi krzywdę.
Zgadzam się, że elementy silnika mają wyglądać ładnie ale trzeba do tego odpowiednich środków a nie plaka, po którym wszystko się klei i łapie kurz.
Dużo wody pod małym ciśnieniem skutecznie i szybko wypłucze syf z komory silnika, dużym ciśnieniem możemy łatwo poprzecinać elementy z gumy

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 20:30:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 19:57:02
Posty: 101
Czyli wynika z tego że ten samochód to jakaś lipa na lato... Ludzie co wy piszecie? Ja myję silnik gdy myje Niunię i nic mu nie jest. Co to za tekst "omijać elementy elek..."? Czyli jak wjadę w kałużę giganta bez osłony(pod spodem) jak działo się nie raz to silnik padnie bo zalała go woda? To samo kwestia pary przecież tych silników nie budowali idioci (nie licząc tych co tworzyli 2.5TDi). Gdyby było tak jak piszecie to moje auto by się spsuło a tym czasem wszystko jest ok i łądnie wygląda.
Moja metoda mycia:
1. Mycie mikroproszkiem woda demineralizowana ciepła
2. Spłukiwanie woda demineralizowana zimna
Oczywiście silnik nie może być gorący bo coś może chlasnąć.



Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem, pozdrawiam Krystian


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: