.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:50:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AKE] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 07.lis.2008 20:14:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
Poniżej świeżutkie logi wykonane dzisiaj. Proszę oceńcie jak mój silniczek pracuje? Co jest ewentualnie do naprawy, itd...?

Basic Settings:
http://www.zawa.pl/audi/basic-0.jpg
http://www.zawa.pl/audi/basic-3.jpg
http://www.zawa.pl/audi/basic-4.jpg
http://www.zawa.pl/audi/basic-11.jpg

Statyczne:
http://www.zawa.pl/audi/statyczne-0-1-3.jpg
http://www.zawa.pl/audi/statyczne-4-7-11.jpg
http://www.zawa.pl/audi/statyczne-13-14-18.jpg

Dynamiczne:
http://www.zawa.pl/audi/dynamiczne-0-1-3.jpg
http://www.zawa.pl/audi/dynamiczne-1-3-4.jpg
http://www.zawa.pl/audi/dynamiczne-8-10-11.jpg

Dodatkowe logi korekcji:
http://www.zawa.pl/audi/korekcje.jpg

Z góry dziekuję :)

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Ostatnio edytowano 30.gru.2013 01:44:38 przez sovteq, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 22:09:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
udaj się do dobrego warsztatu i podnieś pokrywy zaworów.
może występować poważny problem z hydrauliką.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 07.lis.2008 23:15:12 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 22:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
ile z tym roboty, dużo mechanik weżmie za taka diagnozę?

Powiedz mi czy twoja diagnoza opiera się na złych korekcjach w 014?

A może to po prostu źle ustawiony rozrząd, dwa tygodnie temu wymieniałem termostat?

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 23:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, moja diagnoza opiera się na korekcjach. ich układ raczej wyklucza problem z układem wtryskowym [choć pompa zdaje się być również nienajlepsza].

niestety, ale nie jest to wina źle ustawionego rozrządu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 00:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Jeśli dobrze widzę to T przeładowuje czyżby zacinające się kierownice VTG?. Faktycznie korekcje na wtryskach kwalifikują się do operacji podniesienia dekli. Jak pracuje ten silnik?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 14:58:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
korekcje fatalne ale turbina dla mnie za malo dmucha jak na ake bynajmniej moj daje duzo wiecej cyka cos ci pod deklami????????? samemu mozesz podnies dekle i zobaczyc wzrokowo czy sa rynienki na krzywkach jezeli nie masz 2 lewych rak

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 17:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
badyl napisał(a):
korekcje fatalne ale turbina dla mnie za malo dmucha jak na ake bynajmniej moj daje duzo wiecej cyka cos ci pod deklami????????? samemu mozesz podnies dekle i zobaczyc wzrokowo czy sa rynienki na krzywkach jezeli nie masz 2 lewych rak


T generuje ciśnienie zgodnie z wartościami mapy.
nie rozumiem co masz na myśli.



Levuss napisał(a):
Jeśli dobrze widzę to T przeładowuje czyżby zacinające się kierownice VTG?. Faktycznie korekcje na wtryskach kwalifikują się do operacji podniesienia dekli. Jak pracuje ten silnik?


to normalny OB. może dochodzić nawet do 2450 mbar.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 17:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
meszrum napisał(a):
badyl napisał(a):
korekcje fatalne ale turbina dla mnie za malo dmucha jak na ake bynajmniej moj daje duzo wiecej cyka cos ci pod deklami????????? samemu mozesz podnies dekle i zobaczyc wzrokowo czy sa rynienki na krzywkach jezeli nie masz 2 lewych rak


T generuje ciśnienie zgodnie z wartościami mapy.
nie rozumiem co masz na myśli.


zauwazylem ale tak jak pisalem moj daje wieksze cisnienie doladowania :peace: inna mape mam czy co :-) tak jak kiedys ci pisalem przy ob mam przy obrotach okolo 2600-2700 ponad 2500mb a pozniej laduje mi do konca 2360mb

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 17:49:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
sovteq napisał(a):
A może to po prostu źle ustawiony rozrząd,


Pojęcia nie mam jak wygląda(ją) hydrulika/wałki w Twoim silniku (są jednostki, w których rozrządu już nie ma, a korekcje ledwo przekraczają np. 1,0 mg/Hub - u Ciebie jest dużo ponad 2,0 mg/hub ...) ale daję Ci 99% pewności, że ustawienie rozrządu pozostawia wiele do życzenia ... .
Nie wiem czy tak samo było przed wymianą termostatu ale teraz jest fatalnie (przeskoczyło conajmniej o jeden ząbek na wale korbowym lub o jeden ząbek na wale i o jeden ząbek w drugą stronę na jednym z wałków rozrządu).

Moim zdaniem - gdyby wysokie korekcje pochodziły od wałków/hydrauliki - musiałoby to oznaczać, że w prawej głowicy na każdym cylindrze spadła jedna dźwgnia - a to raczej niemożliwe, a przynajmniej bardzo mało prawdopodobne ... .
Zwróć uwagę, że korekcje pomiędzy cylindrami 4 do 6 są niewielkie i wyrównane między sobą - co świadczy o praktycznie identycznej kondycji wszystkich cylindrów lewej strony silnika.

Nadto - chybotliwa i ograniczona dawka paliwa na biegu jałowym jakby dodatkowo potwierdza hioptezę o fatalnych nastawach w rozrządzie.

Do tego wszystkiego obroty (biegu jałowego), które albo są tak ustawione, że znajdują się dokładnie na granicy odczytu (pomiędzy zakresem przynależnym do 719 obr./min. oraz 742 obr./min.) - albo (i IMHO bardziej prawdopodobne) - faktycznie falują tak jak widać to w logach - co również jest absolutnie typowe dla rozregulowanego rozrządu ... .

sovteq napisał(a):
dwa tygodnie temu wymieniałem termostat?


Nie chce mi się już grzebać w szukajce ale czy to nie Ciebie przestrzegałem (w innym topiku) przed "skrótową" wymianą termostatu ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 19:45:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
z tego co pamietam to wlasnie jego przecierz "skrotowa "wymiana termostatu to nieruszasz rozrzadu :-) tam gdzie on wymienial termostat nawet jak by mu zdejmowali paski to i tak by ustawili spowrotem dobrze rozrzad :!:pamietam tez ze masz bardzo duze spalanie to moze cos z tymi wtryskami jest nie tak :!: leja paliwo ciurkiem a nie rozpylaja

od biedy sovteq jak chcesz to mozesz podjechac do mnie jak sie boisz sam podnosic dekle klucze mam laptop jest vag tez tylko ze bede mogl ci jedynie troche pomoc niestety choroba :-) mieszkam niedaleko bielkówka

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 17:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
badyl dzięki za chęć pomocy. Pewnie skorzystam. Tylko czy czasami nie musze kupić nowych uszczelek przed zdjęciem dekla?

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 18:38:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
Słuchajcie zrobiłem dzisiaj dodatkowe logi korekcji. Jednym słowem zaobserwowałem coś dziwnego. Jak silnik jest zimny, to korekcje są idealne w granicach max 0.5, natomiast jak silnik sie rozgrzeje do 90 stopni, to wtedy są takie fatalne rzędu 2.5. Dodatkowo zauważyłem że podczas jazdy, jak silnik pracuje na wyższych obrotach to korekcję są w porządku, dopiero jak postoi chwile na jałowym to korekcje się pieprzą i dochodzą do 2.5.

Wszystko widać na załączonym obrazku, prosze przeanalizujcie to i powiedzcie dlaczego tak jest?

http://www.zawa.pl/audi/korekcje.jpg

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Ostatnio edytowano 30.gru.2013 02:19:38 przez sovteq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 19:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
jezeli masz stare uszczelki ktore sie rozwala przy sciaganiu to przydaly by sie nowe a z tymi korekcjami to silnik na wolnych zawsze ma gorsze korekcje u mnie tez tak jest lejesz mixol do paliwa???jezeli nie to sproboj troche na mixolu pojezdzic

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 20:56:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
nie miksolu nie leje, a myślisz że jak zacznę to się cos poprawi? Gdzie mam kupić te uszczelki i jak to nazwac?

Aha no i muszę jeszcze dodać, że samochód ma przebieg 144 000 km. Może to wam pomoże zdiagnozować prawidłowa przyczynę problemu? Przebieg jest potwierdzony na 99%.

Powiedzcie mi gdzie najlepiej ustawić rozrząd w okolicach Tczew/Trójmiasto? Ile takie cos trwa i ile może kosztować?

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 22:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
sovteq napisał(a):
nie miksolu nie leje, a myślisz że jak zacznę to się cos poprawi? Gdzie mam kupić te uszczelki i jak to nazwac?

Aha no i muszę jeszcze dodać, że samochód ma przebieg 144 000 km. Może to wam pomoże zdiagnozować prawidłowa przyczynę problemu? Przebieg jest potwierdzony na 99%.

Powiedzcie mi gdzie najlepiej ustawić rozrząd w okolicach Tczew/Trójmiasto? Ile takie cos trwa i ile może kosztować?


moze sie poprawic cos ale nie musi ja tam leje uszczelki kupisz nawet w benepolu przy obwodnicy taki wielki serwis daf-a i vw dobre rabaty daja :peace: poprostu kupujesz uszczelki pod pokrywy rozrzadu co do przebiegu skoro masz oryginalny i auto z 2000 roku to bardzo maly :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 11:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
Koledzy powiedzcie mi jeszcze, czy tutaj http://www.zawa.pl/audi/statyczne-4-7-11.jpg w grupie czwartej w pozycji 2 oraz 3 można wywnioskować, że mam źle ustawiony rozrząd, bo tam chyba powinno być 2 stopnie a u mnie jest 0?

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Ostatnio edytowano 30.gru.2013 02:22:13 przez sovteq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 11:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sovteq,


z logów absolutnie nie wynika by rozrząd był źle ustawiony.

co do 004 to:
- w 004.2 powinno być tyle ile żąda ECU/VP44. zazwyczaj jest to 2*ATDC, ale często bywa też 0*. nie zwracaj na to uwagi, gdyż wiele zależy od temp. paliwa, jego jakości, temp. powietrza i jego wilgotności jak i samego stanu układu wtryskowego;
- z kolei w 004.3 wartość powinna być zbliżona do 004.2 - tak jest u Ciebie. w 004.4 może być dowolna wartość wg Audi [choć najlepiej by była mniejsza niż 100% - tak jest też u Ciebie].

rozrząd zostawiłbym w spokoju, za to powinno sprawdzić się stan wałków i układu wtryskowego [pompa i wtryskiwacze]. korekcje są złe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 12:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
Piotruś napisał(a):
ale daję Ci 99% pewności, że ustawienie rozrządu pozostawia wiele do życzenia

przeskoczyło conajmniej o jeden ząbek na wale korbowym lub o jeden ząbek na wale i o jeden ząbek w drugą stronę na jednym z wałków rozrządu.

Moim zdaniem - gdyby wysokie korekcje pochodziły od wałków/hydrauliki - musiałoby to oznaczać, że w prawej głowicy na każdym cylindrze spadła jedna dźwgnia - a to raczej niemożliwe, a przynajmniej bardzo mało prawdopodobne ...


Meszrum, a możesz skomentować wypowiedż piotrka?

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 12:34:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sovteq napisał(a):
Piotruś napisał(a):
ale daję Ci 99% pewności, że ustawienie rozrządu pozostawia wiele do życzenia

przeskoczyło conajmniej o jeden ząbek na wale korbowym lub o jeden ząbek na wale i o jeden ząbek w drugą stronę na jednym z wałków rozrządu.

Moim zdaniem - gdyby wysokie korekcje pochodziły od wałków/hydrauliki - musiałoby to oznaczać, że w prawej głowicy na każdym cylindrze spadła jedna dźwgnia - a to raczej niemożliwe, a przynajmniej bardzo mało prawdopodobne ...


Meszrum, a możesz skomentować wypowiedż piotrka?


przykro mi, ale nie.
nasze poglądy na temat samej diagnostyki, jak również znaczenia wartości wynikających z logów różnią się na tyle, że jakiekolwiek komentarze są nie na miejscu.


podkreślę raz jeszcze: moim zdaniem problem może leżeć w samej hydraulice. może także leżeć w układzie wtryskowym, choć jak napisałem w 1ym poście, nie wydaje mi się to wielce prawdopodobne.
oczywiście mogę się mylić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 16:51:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
sovteq napisał(a):
Koledzy powiedzcie mi jeszcze, czy tutaj http://zawada.vanet.pl/audi/statyczne-4-7-11.jpg w grupie czwartej w pozycji 2 oraz 3 można wywnioskować, że mam źle ustawiony rozrząd, bo tam chyba powinno być 2 stopnie a u mnie jest 0?


Sovteq - nastawy rozrządu i nastawy kąta wtrysku to są dwa - praktycznie zupełnie odrębne zagadnienia. Może byc tak, że rozrząd jest ustawuiony prawidłowo - a kąt wtrysku nie. Może też być odwrotnie - czyli kąt prawidłowy, a rozrząd rozjechany ... .

Uważam, że rozmawiając na odległość powinniśmy stosować możliwie precyzyjną semantykę, co pozwoli uniknąć niedomówień.

W kwestii prawidłowego rozróżniania czym jest układ wtryskowy (i powiązany z nim kąt wtrysku) oraz co to jest rozrząd i napędzający go układ pasków/rolek - starałem się wyjasnić już dawno np. w tym poście:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... du#1168340 ... .

Zresztą cały wwym. topik ( http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... du&start=0 ) zawiera duuużo podobieństw do aktualnie omawianego problemu, gdyż logi są podobne, objawy tak samo, wymieniano termostat ale też i wałki okazały się zjechane ... .
Szkoda tylko, że Danielos9 poszedł na skróty (wymieniając cały silnik) i nie sprawdził ustawienia rozrządu, bo przez to nigdy już się nie dowiemy co stanowiło bezpośrednią, a co tylko pośrednią przyczynę jego problemów ... .

Dla "przeciwwagi" - poniżej link do topika, w którym jak na dłoni widać ewidentny problem z wałkami/hydrauliką, na co od początku wskazywały mocno rozjechane korekcje - lecz w obrębie jedneji tej samej głowicy (a nie tak jak u Ciebie, gdzie podstawowa różnica dotyczy prawej i lewej strony silnika) ... .

Oto link: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ki&start=0

Na podstawie osobistych przemyśleń, jakiejśtam praktyki i wyżej przytoczonych przykładów nasuwa mi się jeden wniosek - logi wskazały miejsce problemu, a proza życia (czyli wizyta w porządnym serwisie) ujawni "resztę", a więc zarówno stan wałków/hydrauliki, jak też nastawy układu rozrządu.

Nadto sugeruję Ci wykonać obydwie diagnozy łącznie (za jednym zamachem), dzięki czemu zaoszczędzisz dużo czasu i trochę kasy.
Chodzi o to, że do sprawdzenia nastaw rozrządu oraz wzajemnego ułożenia wałków względem siebie - i tak - w pierwszej kolejności - należy zdemontować pokrywy zaworów (wadliwe ułożenie wałków również może powodować Twój problem, chociaż to rzadki przypadek).

Co oczywiste - zdjęcie dekli od razu ujawni stan wałków - a ponadto ułatwi dostęp do vacuumpompy (w lewej głowicy - pompę trzeba wykręcić celem założenia blokady) oraz - po odkręceniu ostatniego jarzma na wałku ssącym prawej głowicy - co umożliwi bezszkodowe wyjęcie gumowo-metalowej zaślepki (niby tylko dwie dychy ale zawsze to jakiś pieniążek, a nade wszystko - pełna diagnoza oraz możliwość natychmiastowej naprawy - czyli, w razie potrzeby, ustawienie rozrządu na blokadach, co przy tak już rozbebeszonym silniku zajmuje niecałe pół godziny więcej).

Gdyby jakimś cudem okazało się, że rozrząd ustwiony jest właściwie, wałki zużyte w dopuszczalnych granicach (max.0,5mm) - to nie cofaj się zniechęcony, tylko idź za ciosem i zleć demontaż wtryskiwaczy do sprawdzenia (kontrolę zdemontowanych wtryskiwaczy wykona wyłącznie kompletnie wyposażony serwis Bosch'a).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: