.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 10:50:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 08:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 14:34:34
Posty: 41
Lokalizacja: z daleka
wiedze ze ile ludzi tyle opinii ;)

W instrukcji jest jak byk ....

pierwszy 1000 km ostroznie uzywajac nie wiecej niz 2/3 max. obrotow i unikac obciazenia silnika , miedzy 1000-1500 mozna stopniowy zaczac zwiekszac zakres, po 1500 tys mozna juz jezdzic normalnie jednak sprawdzac czesto poziom oleju ( do 5000 tys )

To nie jest generalka , ze sa robione szlify tulejowanie czy inne tego typu historie.Audi wymienia kompletny longblock ( czyli blok , glowica , turbo itp ) wiec za wyjatkiem osprzetu bedzie to absolutnie nowy silnik.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 08:40:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Stamlej napisał(a):
Jest jednak jedna perełka - ATM - auto technika motoryzacyjna. To polecam zwłaszcza jak uda im się numer :):


Zgadzam się. Lektura ciekawa i sporo wnosząca. Reszta gazet przedstawia poziom Bravo.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 09:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
turdzi,

to tylko 1500 - 2000 km. zrób sobie 2-3 przejażdżki po autostradzie z włączonym tempomatem na niskich obrotach...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 10:01:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 14:34:34
Posty: 41
Lokalizacja: z daleka
meszrum z tego co wiem to podstawowa zasada docierrania silnika mowi ze jak ognia nalezy unikac stalego obciazenia.Jazda ze stalo predkoscia obrotowa to najgorsze co mozna zrobic , dlatego teoretycznie najlepiej dociera sie auto w miescie ( szeroki zakras uzywanych obrotow ).Jak ognia nalezy tez unikac pozostawiania auta na biegu jalowym. Nie wiem nato iast jak to sie odnosi do takiego shortblocku ( nie wydaje mi sie aby byl on dotarty ) z prostej przyczyny , nie byl na aucie i jest bez osprzetu wiec nawet nie ma go jak odpalic.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 10:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ja miałem kilka zupełnie nowych aut służbowych i mam porównanie w stosunku do takich samych, jeżdżonych przez współpracowników.

Mimo wszystko, pierwsze 2 tys km delikatnie nawet po zagrzaniu, jak pisał Stamlej. Bezwzględnie uwaga na zimny silnik ( ale to wiesz doskonale) i unikanie nagłych, mocnych obciążeń!
Oprócz tego pomimo sprzeciwom opiekuna floty- wymiana oleju po tych 2 tys km. Później już normalnie.

Nie potrafię jednoznacznie tego stwierdzić bo hamowane nie były, ale porównując swoje auta do aut kolegów, którzy butowali od początku identyczne auta i jakoś nie przejmowali sie docieraniem ( zgodnie z zaleceniami zresztą), okazywało się, że auta po 60-80 tys km są wolniejsze, bardziej "mułowate" i dymią jak 150...
I pytania po jeździe moim: "czipowałeś...?" :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Ostatnio edytowano 12.lis.2008 10:09:26 przez martab99, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 10:06:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
turdzi napisał(a):
meszrum z tego co wiem to podstawowa zasada docierrania silnika mowi ze jak ognia nalezy unikac stalego obciazenia.Jazda ze stalo predkoscia obrotowa to najgorsze co mozna zrobic , dlatego teoretycznie najlepiej dociera sie auto w miescie ( szeroki zakras uzywanych obrotow ).Jak ognia nalezy tez unikac pozostawiania auta na biegu jalowym. Nie wiem nato iast jak to sie odnosi do takiego shortblocku ( nie wydaje mi sie aby byl on dotarty ) z prostej przyczyny , nie byl na aucie i jest bez osprzetu wiec nawet nie ma go jak odpalic.



właśnie w tym rzecz, że jest tak wiele opinii. tę o zmiennym obciążeniu też słyszałem. swój samochód dotarłem na trasie D - PL [stałe obciążenie] i jak do tej pory [270 000] nie skutkuje to żadnym problemem.

zatem zrób tak, jak jest napisane w instrukcji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: