.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:03:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALLROAD 2,5 tdi] jakie zimówki w góry?
PostNapisane: 13.lis.2007 21:47:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:51:32
Posty: 61
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mam już założone zimówki (jakieś dunlopy) ale w moich warunkach jest problem z hamowaniem. Są to opony 4 letnie ale jeszcze dobre (w miarę). do przodu idą jak burza ale ciężko jest zahamować (ciężko to mało powiedziane) i nosze się teraz z pilnym zakupem nowych opon - i co polecacie. opony jakie chce to 225/55/R17 - chyba że można do allroada dać węższe-jak tak to jakie na te oryginalne skręcane felgi 17". wybrałem już model Nokian WR SUV w tym rozmiarze ale jeszcze proszę Was o opinie... nie zależy mi na dobrej trakcji na suchym i mokrym - na pierwszym miejscu chodzi mi o lód, potem śnieg a potem cała reszta... tak mam niestety dom usytuowany że wyjechać wyjadę ale żeby zjechać to mam problemy a nie chce własnego auta rozwalić o własny dom ;p auto stoi, koła zablokowane a audiczek obsuwa się w dół... wiem że cudów na zimówkach nie osiągnę ale jakie najlepsze na takie cóś?? w poprzednim autku miałem kolce i nie było problemów (z jazdą bo dowód mi 3 razy zabrali i już nie chce się pakować w kolce). liczę na Waszą pomoc!!!

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 21:56:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sam jestem ciekawy co Ci odpowiedzą ale moim zdaniem nie ma jakiegoś szczególnie dobrego rozwiązania (myślę o hamowaniu). Twoje auto zbliża się masą do 2 ton i w naszych warunkach utrzymanie tego w oczekiwanych :): "parametrach" wydaje mi się "niemożliwe" .
Ja mam zimówki, które "dostałem" razem z samochodem (Fulda Rotego czy jakoś tak podobnie) i też są do bani (podczas hamowania, zaś "Linią" :-) ławiej mi ruszyć pod górę na kompletnej gołoledzi niż zatrzymać auto chociaż na moment ...) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 22:05:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:51:32
Posty: 61
Lokalizacja: Beskid Śląski
rozumiem Piotruś że 2 tony nie łatwo wyhamować ale jadąc z prędkością 20km/h po prostej drodze i naciskając lekko hamulec mam tylko prrrrrr z abs-u a auto nic nie zwalnia i wszystko inne mnie wyprzedza. od razu przejechałem się innym autkiem (passatem a on też do lekkich nie należy) na innych zimówkach (bardziej agresywny bieżnik) i nie porównywalnie lepiej. a szkoda mi nowego nabytku rozwalić... przejeździłem już wiele zim w naszych warunkach i nigdy tak źle mi sie nie hamowało (już przy wymianie opon życzyli mi powodzenia w hamowaniu i jak widać nie przeliczyli się)

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 22:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 18:44:23
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk, Gorlice
założyłem tydzień temu Nokiany WR G2 (to chyba zeszłoroczna nowość Nokiana). Wrażenia na pierwszym śniegu doskonałe. Tyle, że ponoć miękka guma i na czystym asfalcie szybkobędą się ścierać...

_________________
było: zastawa 1100p, vw jetta 1,6,
vw passat 1,8,
jest audi a6 sedan benzyna 2,8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 22:26:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:51:32
Posty: 61
Lokalizacja: Beskid Śląski
temu właśnie stawiam na nokian wr bo podczas ścierania rozszerzają sie rowki i opona jest cały czas jak nowa - miałem zresztą kiedyś nokiany i dobrze je wspominam w górskich warunkach... myślałem jeszcze nad pirelli scorpion ice and snow ale nie ma ich w takim rozmiarze :/

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 22:53:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No - dla Ciebie to chyba tylko okolcowane spełnią rolę :)
Szczerze mówiąc mam od kilku sezonów w moich autach (nowe, bądź po jednym sezonie, bo nie trzymam dłużej niż 2 lata zimówek) Dunlopy Winter Sport M3 i Dunlop Winter 3D (czy jakoś tak) i raczej są to dobre zimówki. Na lodzie nawet na najlepszej zimówce nie zatrzymasz sie w miejscu. Inna sprawa, że w poprzednim aucie miałem takie coś jak wyłącznik ABSu - w takich właśnie sytuacjach hamowanie bez ABSu było znacznie skuteczniejsze niż z ABSem... i choć potrafiło postawić auto bokiem (no może ciut przesadziłem) to jednak mogłem się zatrzymać znacznie szybciej. Szkoda, że od '94 już tego nie ma :( U mnie śniegu ani tym bardziej lodu jeszcze nie ma więc się nie wypowiem na temat zachowania C5 w takich warunkach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 00:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
ja mam Nokiny WR i jestem zadowolony, dobrze trzymaja, nie za glosne i nie widze aby sie jakos "za szybko scierally"

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 00:39:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Nie zaszkodzi pomyśleć nad zmniejszeniem szerokości opon z 225 na 205 lub nawet 195. W trudnych warunkach daje widoczny efekt. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 08:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:51:32
Posty: 61
Lokalizacja: Beskid Śląski
bardzo chętnie dałbym węższe tylko jaki rozmiar na te oryginalne felgi 17" można dać?

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 09:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
ja mam 225 i nie narzekam :)

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 09:21:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
złoty napisał(a):
bardzo chętnie dałbym węższe tylko jaki rozmiar na te oryginalne felgi 17" można dać?


Żaden ... . Allroad jest homologowany na dwa rozmiary ogumienia - jeden taki jakiego szukasz, drugi to 215/65/R16 (ET w tym momencie nie pamiętam). Oczywiście istnieje możliwość zwiększania średnicy felgi kosztem mniejszej wysokości "boków" opony ale najwęższy ("najchudszy") dopuszczalny rozmiar to i tak "tylko" 215.

Trudno mi powiedzieć czy jest dostępny np. taki rozmiar: 215/55/R17 ale mam wrażenie, że samochód wyglądałby rachitycznie (ori felga byłaby szersza od opony ... ) .

Ja mam na zimę rozmiar standartowy: 215/65/R16 , na lato : 225/55/R17 . Za kompletne koła zimowe (wtedy były jak nowe) musiałem dopłacić przy zakupie auta 500 EUR. Opony (bardziej wielosezonowe niż typowo zimowe) od początku nie wzbudzały mojego entuzjazmu ale teraz wymiana na zimówki będzie odczuwalnie tańsza niż przy R17 :-) . No i felgi są ori CCCO, więc dopłacona kwota wydaje mi się rozsądna :P . Być może jest to jakaś podpowiedź i dla Ciebie (?) , jak podejść do skompletowania dobrych "zimówek" w rozsądn(iejsz)ych kosztach ... :P .

Założenie felg ze zwykłej A6 nie wchodzi w grę z kilku powodów:
- są zbyt słabe do SUVa
- w Austrii pierwszy napotkany policaj ściągnie Cię z drogi na parking i zabroni dalszej jazdy
- w życiu nie dopasujesz odpowiedniego ET (chyba, że z wersji RS ... - to być może)

:peace:

dominikzz napisał(a):
ja mam 225 i nie narzekam :)


Dominik - gdybym mieszkał w Warszawie, to zaniechałbym wogóle wymiany opon na zimowe (w Allroad) ... :P . U nas nizinne rozwiązania poprostu nie mają szansy bytu ... :): . To inny świat i inna "nieco" bajka ... :P .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 15:55:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2008 05:22:32
Posty: 4
Lokalizacja: Łódź
Panowie, czy do allroada muszą być opony 4x4 (tzw. terenowe)? Właśnie szukam czegoś na zimę i usłyszałem, ze do aut ze stałym napędem 4x4 tak ale do allroada niekoniecznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 19:31:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
Ja mam Dunlop Winter Sport M3 225/55/17 kupione w zeszlym roku jako nowe i bylem/jestem bardzo zadowolony, rowniez w bardzo trudnych warunkach na sniegu. Mam ori felgi 17' do Allroad'a niskrecane, bo skrecane fegi nie specjalnie nadaja sie na zime - snieg wlazi miedzy "sprychy" i jak zamarznie to masz mega niewywazenie. Jezeli chcesz wezsze opony to kup komplet 16 ori i zaloz 215. Jezeli chcesz kupic w miare tanio komplet nowek 16, to PM - powiem Ci co i jak. Mialem takze 16, ale spylilem bo mialem zamiar upgradowac hamolce na wieksze, ale tam mialem stare opony, wiec trudno mi powiedziec czy na 215 bedzie lepiej. Jedno co moge powiedziec napewno to, ze nowe 225 sa o przepasc lepsze od 3 letnich 215 ( bieznik byl jeszsze ok)
Poczytaj tez AudiWorld Allroad forum, tam jest paru kolesi, ktorzy snieg maja na codzien przez znaczna czesc roku.

Powodzenie w wyborze

Shandor

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2008 07:55:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
cor2907 napisał(a):
Panowie, czy do allroada muszą być opony 4x4 (tzw. terenowe)? Właśnie szukam czegoś na zimę i usłyszałem, ze do aut ze stałym napędem 4x4 tak ale do allroada niekoniecznie.

Po pierwsze Allroad MA stały napęd na cztery koła
Po drugie jest to mimo wszystko "zwykłe" auto i zakładasz do niego typowe opony szosowe, i na zimę i na lato.
Oczywiście możesz sobie kupić dodatkowy komplet kół i założyć tam opony offroadowe, gdybyś miał ochotę pojeździć w prawdziwym terenie....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2008 08:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2008 05:22:32
Posty: 4
Lokalizacja: Łódź
cygaro-avant napisał(a):
Po pierwsze Allroad MA stały napęd na cztery koła
Po drugie jest to mimo wszystko "zwykłe" auto i zakładasz do niego typowe opony szosowe, i na zimę i na lato.
Oczywiście możesz sobie kupić dodatkowy komplet kół i założyć tam opony offroadowe, gdybyś miał ochotę pojeździć w prawdziwym terenie....


No, to wszystko jasne, dzięki. :)
Zdecydowałem się na MICHELIN Pilot Alpin PA3 225/55R17 101 V. Ktoś miał do czynienia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2008 10:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
pytanie z innej beczki ...
jak nisko może siąść autko ? można by się pokusić o kolce tylko na tylną oś ?
a jak siądzie nisko to nie powinien dojrzeć kolców w oponie ?

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2008 14:35:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Cor - ja mam je. Szczerze to nie polecam takiej konfiguracji. Jak już chcesz PA3 to kup chociaż 215...
Wogóle nie hamuje samochód niestety.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2008 15:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
primo : ja nie lubię ABS i na szczęście mogę je u siebie wyłączyć
secundo : jeśli masz w okolicach firmę SOWKAM to polecam szczerze ich zimową oponę POINT S to jest bodajże guma robiona na licencji michelina (nie jestem już pewien) potężne klocki z gigantyczną ilością lameli gwarantuje fantastyczną przyczepność. Jak założyłem na świeżo ktoś mnie zaczepił i pytał gdzie można dostać takie małe opony do traktora :diabel:

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 22:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2008 05:22:32
Posty: 4
Lokalizacja: Łódź
Stamlej napisał(a):
Cor - ja mam je. Szczerze to nie polecam takiej konfiguracji. Jak już chcesz PA3 to kup chociaż 215...
Wogóle nie hamuje samochód niestety.


To nie jest fajnie :/ Niestety już zamówione :( Mam nadzieję, że chociaż będą ciągnąć ;)
A 215 to nie wiem czy na felgę wejdą, mam takie skręcane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 22:45:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Cor - to nie tak że jest to zła opona.
Jeżeli jeździsz po mieście/trasach i nie pakujesz się w śnieg czy oblodzone drogi to jest ona dobrą gumką. Tyle że jak zapypie wioskę albo pojawi się lód na drodze to naprawdę auta na 195/205 z podłym ABS em co miał czes reakcji monstrualny dużo lepiej hamowały. No ale też rzeba pamiętać że allroad waży...
Do przodu rwie aż miło :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: