.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 21:15:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a4 2.8 co o tym sądzicie
PostNapisane: 17.lis.2008 18:33:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2008 17:54:37
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
witam. chciałbym kupić a4 z silnikiem 2.8 znalałem jedną, która wpadła mi w oko; http://moto.allegro.pl/item476224389_au ... _stan.html

motorki 2.8 są dość trwałe czy raczej awaryjne ? jak ze spalaniem ?

zastanawiam się jeszcze nad silnikiem 1.8T Q

panowie co lepiej wybrać 1.8T czy 2.8 ? chodzi mi o model po FL czyli 99r-> koniecznie z napędem quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 19:40:16 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Tu masz troche danych technicznych: http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_2.8_30v_quattro.html
Silniki 2.8 to niewysilone jednostki wolnossace, ciesza sie bardzo dobra opinia.
Padaja w nich sondy lambda i termostat, pojawiaja sie tez wycieki oleju. Taka jest opinia na forum i to samo mam u siebie.
A4 z ogloszenia jest nowsze niz moje A6, ale siedzi tam prawdopodobnie tez slilnik ACK.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 20:14:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2008 17:54:37
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
speco napisał(a):
Tu masz troche danych technicznych: http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_2.8_30v_quattro.html
Silniki 2.8 to niewysilone jednostki wolnossace, ciesza sie bardzo dobra opinia.
Padaja w nich sondy lambda i termostat, pojawiaja sie tez wycieki oleju. Taka jest opinia na forum i to samo mam u siebie.
A4 z ogloszenia jest nowsze niz moje A6, ale siedzi tam prawdopodobnie tez slilnik ACK.


w takim razie nic złego się niedzieje z tymi silnikami :peace: sondy i uszczelki raczej nie są drogie.

a co z 1.8T dobre motorki ? jak się mają osiągi i spalanie w porównaniu do 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 20:35:13 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Info o pozostalych modelach: http://www.audiklub.org/dane/a4/b5.html
Co do 1.8T to sie nie wypowiadam - nie znam tego silnika, poszukaj na forum.

Koszty napraw (za pamieci, ale tak mniej wiecej):
termostat - 80zl
sonda lambda bosh - 260zl

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 10:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2008 17:54:37
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
a co sądzicie o tej z ogłoszenia warto jechać obejrzeć ?
co prawda wyposażenie nie powala ale mi to wystarczy cena chyba dobra :)
przebieg raczej wiarygodny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 13:26:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
1,8T jest wolniejszy od 2,8 - i to jest pewne.
Jeździłem kolegi b5q w konfigu 1,8Tq+manual, i mój 2,8q z tiptronikiem - zbiera sie lepiej. Subiektywne wrażenia z jazdy 1,8T sa takie, że wydaje sie szybszy :D, ale auta postawione "na kresce" mówią same za siebie.
Niestety, za wyższą kulturę pracy V-ki i ciut lepsze osiągi musisz zapłacić sporo wyszym zużyciem paliwa.
Z drugiej strony - wolnossaki sa "niemodyfokowalne", a 1,8T samym softem można "podkręcic" tak, że "porobi" 2,8 (180-200+KM, momenty jakies kosmiczne)
Najlepiej umów sie z chłopakami z okolicy na spota, przejedź się takim i takim..

i nie każ ludziom wróżyć ze zdjęć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 14:09:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
1.8T nazywa sie idiotoodpornym, raczej nie bez powodu, bardzo fajny bezawaryjny silnik, dobrze znosi gaz. W razie potrzeby mozna z niego wycisnąć fajne moce :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: