.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:34:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.6] szarpie,przerywa,kuleje autem -pomocy
PostNapisane: 25.lis.2008 12:08:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
Panowie proszę o jakaś wskazówkę, cokolwiek. Jak jadę Audi ze stałą prędkością nie ważne czy 80km/h czy więcej czy mniej auto mi zaczyna szarpać, to się nasila bo jeszcze kilka dni temu było mniejsze. Natomiast przy dodawaniu gazu jak i przy ujmowaniu gazu nie ma szarpania. Kuleje sobie tak w równych odstępach bo liczyłem jak jechałem ze stałą prędkością. Ni i zaczęły obroty spadać jak się silnik zagrzewał. Nawet i na 600obr spadek i tak sobie utrzymywał na ciepłym.



Coś podejrzewacie :?: czytałem trochę że V8 mają ten sam problem.
Jeden kolega pisał że coś od dołu i jak jest mokro. Mi się zaczęło to dziać jak odkręciłem pokrywę pod silnikiem i od tamtej pory jej nie założyłem a zaczęły się dziać te cuda...

co jeszcze nie mam LPG a spalanie jak by sporo wzrosło choć na kompie nie pokazuje to wydaje mi się że koło 20 l chyba :/


co jeszcze: bo czytaj objawy V8-mek i jeden kolega konradviper napisał że po sprincie auto przrywalo, krztusilo sie , u mnie było tak samo, raz po mocnym wdepnięciu gazu nagle jak by spadla moc, zatrzymalem sie auto dziwnie chodzilo tak cykało coś pod maską, ze 2 razy zgasiłem, odpalaiłem i powoli jechałem do domu. W czasie jazdy przeszło wszystko i sie unormowało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 22:17:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
witam,
popatrzył bym na Twoim miejscu w kierunku sond lambda, a jeśli nie to na szczelność dolotu od przepływomierza do kolektora... ale raczej któraś sonda.

Odnośnie cykania to zależy jakie to było cykanie :) jeśli raczej ciche to podejżewam któryś elektrozawór podciśnienia i to nie było by martwiące, jeśli jednak Twoje cykanie było głośne metaliczne takie klekotanie to by wskazywało na samoregulatory hydrauliczne co z koleii kazało by sprawdzić ciśnienie oleju ewentualnie poziom oleju w silniku.

Na chwile obecną przedewszystkim sprawdź sondy lambda, może to poprostu któryś kabel od lewej lub prawej sondy się urwał czy też kuna odgryzła a może się poprostu zepsuła.

Daj znać jak coś się urodzi nowego...

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 12:47:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
przedwczoraj zakręciłem plastikowa obudowę pod silnik i wczoraj nie było żadnego kulania i dzisiaj tak samo.
A zaczęło się kilka dni po tym jak osłonę sciągnąłem i wymieniałem olej... i nie zakładałem jej z braku czasu.

Czytałem że to wilgoć może mieć coś do tego? ale bez jaj żeby po zakręceniu samej obudowy przeszły objawy....
Co może być pod spodem i nie domagać jeśli np jest mokro albo wilgotno :?: lub dostaję się na to woda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 14:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
hm... dziwne bo ja w mojej 100 C4 z motorem 2.8 V6 jezdzę bez osłony i nie mam dziwnych objawów, myślę że jeśli już coś miało by mieć na to wpływ to jedynie to że ostatnimi dniami jest mokro (śnieg i deszcz) może występować jakieś przetarcie izolacji na kablach od sond lambda albo każdych innych, i jak jedziesz autem bez osłony może coś tam chlapać i rzeczywiście bruzdzić, a jak nie kable od sond, to może od czujnika położenia wału korbowego który jest zamontowany poniżej lewej głowicy w bloku silnika...

Pasowało by wjechać na kanał i z dobrym halogenem obejrzeć wszystko co może wydawać się podejrzane...

A jeśli już idziemy tym torem myślenia to wszystkie kable w tym kable które idą do Alternatora też są podejżane.... w wolnej chwili przeglądnij wszystko dokładnie.

A tym czasem ciesz się że objawy ustały... ;) pozdrawiam

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 16:51:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
no i dolegliwosc powrocila :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 23:22:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
no i jak sytuacja kolego? udało się dojść do wniosków i naprawić?

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 00:49:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Może zacznij od najprostrzych rzeczy... np. sprawdź sobie masę na silniku... zaciski są właśnie na dole więc może zaśniedziało i nie do końca łączy jak trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: