.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 15:54:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 20:50:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Taka wartość korekt nie spowoduje efektu ktory opisujesz przy obecnych temperaturach.
Korekcje maleją wraz ze wzrostem dawki, w twoim przypadku winne są wtryski lub spadek kompresji na tych cylindrach (niemniej raczej to wina wtrysków).
Przypadek białej chmury i telepania silnikiem to ksiazkowo źle ustawiony kąt wtrysku.
Po ustawieniu kąta , będziesz mógł odłaczyć wszystkie świece a silnik i tak odpali nawet w mróz ok -10 st C ... trzeba bedzie tylko dłużej kręcić rozrusznikiem, ale odpali równiutko ... przeprowadzałem już takie eksperymenty. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 20:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
kąt wtrysku ustawiony jest w moim motorku na:

wczesny 16*
pozny 3,8-4(zmienny)*

Czy zminienić te wartości na mniejsze ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 21:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zdaje sie ze meszrum ma kawałek dokumentacji dla twojego silnika, pewnie zaraz wpadnie i podpowie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 00:08:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wartosci wzorcowe to:
pozny 2* [+/-2*]
wczesny 14* [+/-2*]

jak widac miescisz sie w zalecanych danych.


wg mnie przyczyna stefana i nierownej pracy jest minusowa korekcja.
a AFB mam podobna plusowa [na dwoch garkach] i stefanowi nie towarzyszy bujanie dupskiem.

mozna sprawdzic jeszcze swiece.
[lecz jest to obejscie tematu i sztuka dla sztuki; szczegolnie w tym silniku, ktory zapewne wygral wszystkie nagrody za energomie napraw i liczbe samobojstw osob zajmujacych sie ich naprawami]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 08:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Meszu za kolejną wyczerpującą opinię. Powoli trenuję sztukę przyzwaczajania się do zaistniałych defektów :D
Staram sie nie patrzeć w lusterka przy odpalaniu rano moturka :diabel:

Może jak znajdę w dobrej cenie wtryskiwacze to wymienie - choć cięzko jest dostać wtryski do tego silnika w dobrej cenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 17:41:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
Dołączam się do posty bo była mowa o wymianie świec żarowych w v6 tdi. Mi udało się wymienic tylko 5. Szóstą niestety ukręciłem. Co dalej? Próbowałem ja wykrecic za pomocą zestawu do wykręcania urwanych śrub ale bezskutecznie. Użyłem chyba morze WD-40, próbowałem podgrzac małym palnikiem ale nic nie przyniosło zamierzonego efektu :/ Może ktoś z was ma jakieś pomysły. Ostatecznośc to zdjęcie głowicy i próba rozwiercenia ale jeśli to możliwe to chciałbym tego uniknąc. Z gory dzięki za pomoc :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 17:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jak nie puszcza kompresji to zostaw w spokoju. Ale jeżeli ciśnienie ucieka to niestety zwalanie głowicy Cię czeka.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 18:11:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
Dzięki. Nie ukrywam ze brałem takie rozwiązanie pod uwagę ale na szarym końcu jak nic innego nie pomoże. Chyba nadeszła taka chwila.Wydaje mi ze powinna trzymac kompresje. Jak polewałem ja wd-40 to nie chciała wsiakąc tylko spływało to tego otworu koło świecy. Zobaczymy zresztą. A co z bezużyteczna fajką od świecy, zaizolowac i niech sobie odpoczywa?

_________________
A6 C5 AFB TDI POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 21:59:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dokładnie - niech sobie siedzi spokojnie.
Sprawdź czy korekcja na tym cylindrze nie jest jakaś kosmiczna

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 22:43:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Dodam w temacie świec. Miałem latem wymieniane świece w Sserwis. Okazało się, że są wypalone a ja przejechałem z nimi w takim stanie jeden sezon. Zimą pierwsze odpalanie było takie, jakby nie wiedział od którego cylindra zacząć, potelepał i po chwili kręcenia odpalał, ale nigdy nie musiałem kręcić dwa razy (ale i też w UK większych mrozów czy przymrozków nie ma). Po odpaleniu przez chwilę widać było szary dym.
Świec udało się wymienić 5 szt. a jedna została na amen. Panowie z Ss. zapewnili mnie, że lepiej tą 6-tą sztukę pozostawić w spokoju z wiadomych powodów i będzie z 5 szt. OK. Teraz mam okazję przekonać się jak pali przy niskich temperaturach i odpala znakomicie.
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 21:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Po przeczytaniu watku chcialem sprawdzic czy moje grzeja i w jakim skladzie
Pierwsza proba zdjecia "fajek" od sw zarowych jak od zwyklych swiec zaplonowych nie przyniosla efektu... nie chca zejsc-)
Pytania:
- jak je zdjac by sprawdzic swieczki i nie upitolic nic (podwazac by zeskoczyly czy jest jakis myk)
- jaka rezystancje powinny miec sprawne swieczki
- jakby co jak podejsc do jej wykrecenia
a) silnik goracy czy zimny?
b) wd40 czy cos innego
c) jak ja dokrecic? Wziac zone (bo ja za silny) i powiedziec "dokrec kochanie tak mocno jak potrafisz"?/ewentulanie jakim momentem
- kto robi swiece tanie, sprawdzone (bosch? ngk? beru?)
Silnik AFB
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 00:20:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
PRzemek tak:
- świece Beru 008 (cena od 40 do 50zł / szt)
- fajki zeskoczą - siedzą niby mocno ale nie jakoś strasznie - jest tylko jeden "cyk" i już schodzą - możesz się posłużyć kombinerkami tylko nie sciskaj jakoś strasznie mocno
- nie wiem jaką powinny mieć rezystancję ale (weź multimetr i w sklepie zmierz ;) ) ale jak podepniesz multimetr/probówkę do łebka i plusa aku to ma płynąć prąd (względnie kabel bez izolacji na końcach i ma poiskrzyć (ale lepiej nie kusić losu - o zwarcie łatwo)
- świece dokręca się momentem 15nm czyli Ty mocniej dmuchnij a żona niech poprawi jednym palcem ;)
- nie wiem czy lepiej na zimnym czy ciepłym. Myślę że na fest rozgrzanym to chyba nie... ja zawsze na lekko zagrzanym tak po 2 godzinkach od jazdy wykręcam.
- odkręcasz je specjalną długą nasadką i lepiej żeby nie była za gruba - nie może obcierać o ścianki. Musisz trzymać klucz tak żeby przedłużka pokrywała się z osią świecy
- możesz spsikać świecę wcześniej wd40
- kręć z czuciem i nie szarp. Jak nie pójdzie to zostaw - lpeiej żeby chodził na 4 sprawnych niż spieprzała komprecha
- wkręcająć zwróć uwagę na to żeby świeca poprawinie złapała gwint

Pzodr!

PS - sprawdź czy na fajmkach jest napięcie - opisywałem to na forum ostatnio chyba w wątku maxlivandera

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: