.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 15:50:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 C4 2.2t AAN] Gwizd turbiny i dobre ładowanie?
PostNapisane: 06.gru.2008 18:23:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2008 20:54:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Witam, próbowałem znaleźć odpowiedź w szukajce, ale nie znalazłem dokładnie takiej o jaką mi chodzi.
Czy jeżeli turbina na wysokich obrotach, przy wciśnięciu gazu do dechy, gwiżdże dosyć głośno, ale wskaźnik ładowania dochodzi do 2.0-2.1 bara i samochód nie stracił nic ze swojego przyspieszenia, to jest się czym przejmować czy nie?
Dodam tylko że samochód nie dymi na zimnym silniku, zdjąłem też tą rurę doprowadzającą powietrze czy nie ma oleju, i było sucho.
Byłem z tym w warsztacie Turbo Service w Warszawie na Obozowej i mechanik stwierdził, że turbina ładnie ładuje a gwizd jest normalny bo to w końcu dość wiekowy element. Jego zdaniem nie ma na razie sensu jej wyjmować i rozbierać, dopóki daje dobre ciśnienie.
Wierzyć mu czy nie?

_________________
Audi S4 C4 2.2T 1992 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 23:02:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jak się domyślam byłeś u Sadowskiego. Wydaje mi się, że to dobry warsztat, ale jak ktoś ma inne zdanie to chętnie posłucham.

Co do gwizdu... masz jakieś stożki albo inne wydziwnienia? Może puszka filta nieszczelna? Gwizd raczej nie powinien być jakiś wyjątkowo donośny. Jakby była dziura za przepływką to auto łapałoby awarię i nie pompowało 2.1 w O/B.

Wydaje mi się, że nie ma się czym martwić.

Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 16:08:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2008 20:54:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
DeS napisał(a):
Jak się domyślam byłeś u Sadowskiego. Wydaje mi się, że to dobry warsztat, ale jak ktoś ma inne zdanie to chętnie posłucham.

Co do gwizdu... masz jakieś stożki albo inne wydziwnienia? Może puszka filta nieszczelna? Gwizd raczej nie powinien być jakiś wyjątkowo donośny. Jakby była dziura za przepływką to auto łapałoby awarię i nie pompowało 2.1 w O/B.

Wydaje mi się, że nie ma się czym martwić.

Pozdrawiam


Tak, to był warsztat Marka Sadowskiego, mechanik nie wiem jak się nazywał ale sprawiał kompetentne wrażenie. Spytałem go, czy może się teoretycznie zdarzyć, że w wyniku zużycia popękają łopatki i okruchy wpadną do silnika. Stwierdził że owszem to możliwe, ale nie w tym modelu, bo to stara niemiecka konstrukcja, z solidnych odlewów.

Stożka nie mam, pod maską pełna seria, ale rzeczywiście obejrzę tą puszkę, bo filtr wymieniałem samodzielnie, może nie zamknąłem jej starannie.
Dzięki za radę, dam znać czy coś znalazłem.

Pozdrawiam!

_________________
Audi S4 C4 2.2T 1992 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: