.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 17:04:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDI A6 2.5 TDI ] dziwny skok obrotów - pomocy (LOGI)
PostNapisane: 06.gru.2008 21:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
Witam!
Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Mam AUDI A6 2.5 TDI 98r manual (6)
Jakiś czas temu dałem autko do mechanika żeby zrobił nieszczelność na zimmeringu. Nieszczelność znikneła ale pojawiły się błędy. A mianowicie ABS/ASR (ale z tym już sobie poradziłem) ale pozostał mi jeszcze w/w skok obrotów. Polega on na tym, że jak dodaje gazu-powoli-to przy około 1200obrotów jest skok na około 1800obrotów bez wciskania pedału.
PO podłączeniu VAGa wyskoczyły błędy:

00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1851 - 35-10 - - - Intermittent
00546 - Data wiring faulty
49-10 - No Communications - Intermittent
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-00 - No Communications

Zerknołem na silnik i zobaczyłem mokre wężyki przelewowe - wymieniłem je.
Skasowałem błędy, pojeździłem trochę autkiem jakieś 50km dając w palnik i spokojnie. Błędy się nie pojawiły ale skok został. Jak zmieniam bieg na wyższy i oborty akórat wypadną w okolicy 1200 po zmianie to lekko szarpie autkiem. Po wymianie wężyków trochę muszę pokręcić żeby zapalił.

Może ktoś z was miał taką przypadłość w swojej A6, bo Elbląscy mechanicy chcą wymieniać/regenerować pompe - z doświadczenia wiem,żeby ich nie słuchać ABS też chcieli wymieniać całą pompe,a mi za 300zł w Redzie koleś naprawił sterownk - POLECAM

Proszę o odpowiedź i wyrozumiałość

Dołączam link do logów które udało mi się wygenerować - zapisałem je w .rar sfx (czyli log.exe)
http://przed15.webd.pl/strona/log.exe

Basic Settings:
000bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7de ... 328a2.html
003bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/572 ... fa6bd.html
004bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f1 ... 06496.html
011bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6a ... ac95b.html
Dynamiczne;
000dy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/969 ... 0d343.html
001dy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a9 ... 4999e.html
003dy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7dd ... 3d677.html
004dy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48b ... 25604.html
008dy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdc ... 24930.html
010dy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/244 ... fa323.html
011dy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/385 ... 8512c.html
Statyczne:
000st http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/623 ... 2a05a.html
001st http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4e ... 70696.html
003st http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/828 ... 026bd.html
004st http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f54 ... 2e71c.html
007st http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8c ... 3b65b.html
013st http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/baa ... 60a1a.html
014st http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/493 ... 70e1b.html
018st http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 11a26.html

Dodam,że przy robieniu LOGów wyskoczył mi błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure
08-00 - Control Limit Surpassed

Co on oznacza wiem ale czego może być przyczyną i jak to rozwiązać?Innych błędów już nie było.


Ostatnio edytowano 09.gru.2008 20:05:20 przez piter-eg, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AUDI A6 2.5 TDI ] dziwny skok obrotów - pomoocy
PostNapisane: 06.gru.2008 21:31:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
logi(kompletne)?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 21:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
niestety kolego, nie wiem dokładnie które bloki i jak mam je wykonać. Zapisało mi w vormacie exelowskim ale WASZE logi są czyste i czytelne,a z moich sam nie mogłem nic wyczytać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 22:05:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wszystko co i jak znajdziesz tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 22:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
fakt logi są potrzebne - podstawa. Ale czy ktoś może ma pojęcie co to może być? Bo głupioby było gdybym jeżdżąc w takim stanie "rozpupcył" pompe,turbo albo coś jeszcze innego.

_________________
AUDI A6 - i wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 22:58:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
piter-eg napisał(a):
też chcieli wymieniać całą pompe,a mi za 300zł w Redzie koleś naprawił sterownk - POLECAM


Kobra7 robi to za 200 zł ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 00:59:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dobrze wiedzieć :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 20:22:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
Logi wykonałem i proszę o sprawdzenie bo jestem zielony w tym temacie - link w głównej wypowiedzi.

_________________
AUDI A6 - i wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 20:27:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
brakuje kilku grup

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 20:55:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Dales d... kolego troche z logami ale poczatki sa trudne (rozumiem)
po szybkim zerknieciu
logi niekompletne.. waglada na to, ze
- oczekiwany i faktyczny poczatek wtrysku odbiegaja od siebie oraz "wysterowanie" > 100 (log 004) a w 004BS jest sredniawka (niby na late miescie sie w 0-4 ale wzorcowo nie jest )- wiec obstawiam, ze wymiana rozrzadu przeprowadzony moze niefachowo?
- egr dziala (003BS)
- sterowanie turbina zyje (011BS) ale czy jest ok nie wiadomo bo nie masz 011D
- maf/przeplywomierz zaniza prawd odczyt ilosci powietrza i obcina dawki paliwa (008D) z tym, ze moze to wynik klopotow z utrzymaniem prawidlowego cisnienia ladowania (brak logu 011D)
- tzw "korekcje" (przyjete jako jeden ze wskaznikow kondycji silnika) sa ok (13 i 14)
- termostat prawd nie trzyma temp (te 73??? w ktorej kolumnie 000) lub auta nie nagrzales
Logi na niedogrzanym aucie moga byc niemiarodajne.. wiec jakby co to skatuj je troche by wizualnie wskaznik temp byl pionowo (dotykal kreski 90 - to jakies 86??? w logach)

Zrob screenshoty z excela do jpg swoim logom (jak juz je zrobisz jak trzeba!) i zamiesc na jakims uploadzie ze zdjeciami (typu www.fotosik.pl) i podepnij linki w watku do zdjec z krotkim opisem do kazdego linku (by nie klikac bez sensu na 20 zdjec szukajac jednego)
Ktore logi co znacza i ktore trzeba robic masz http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Napisz sobie na kartce plan dzialania...jakie logi robisz w stat., basic s., dynamicznych (z planem latwiej sie nie pogubic)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 11:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
Dodałem LOGI - mam nadzieje kompletne i bardzo was chłopaki proszę, looknijcie na nie.

_________________
AUDI A6 - i wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 13:18:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Piter - moje typowanie jest następujące :

1. O termostacie już wiesz.
2. Przy okazji wymiany termostatu zrób o jeden krok dalej i sprawdź wałki/hydraulikę (żadnej "tragedii" nie widać lecz wyraźne zróżnicowanie pomiędzy cylindrami sugeruje konieczność przynajmniej kontroli).
3. Przepływomierz wymień lub wyczyść (tylko chemicznie alkoholem lub kontaktsprayem).
4. Wszystko wskazuje na zużytą zmienną geometrię łopatek turbiny lub jakiś problem z gruszką sterującą - w tej sprawie sugeruję zwrócić się do profi zakładu regenerującego sprężarki. Byłoby dziwne gdyby przy takich wartościach nie pojawił się błąd 575 ... .
5. Postaraj się nie zmieniać nastaw kąta wtrysku (np. podczas wymiany termostatu) lub pilnuj żeby po naprawie było tak samo.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 14:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
dzięki za wszelkie analizy i dalej proszę,żeby specjaliści DORADZILI co dwie głowy zerkną to nie jedna ;)

Ale niestety mój problem pozostaje bo tak naprawde chodzi mi o ten SKOK OBROTÓW i szarpanie autkiem w w/w obrotach.
Czy logi mogą to wyjaśnić?Czy z pompą wtryskową jest OK?
Najbardziej zależy mi na PŁYNNEJ jeździe bez tych skoków i szarpnięć - wiadomo,moc też się liczy ;)

Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 - i wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 14:47:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Warunkiem płynnego przyspieszania jest sprawna turbina - u Ciebie sprawna nie jest ... .
Pompa wtryskowa wydaje się całkowicie OK.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 15:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
to jeszcze powiedzcie mi gdzie w Elblągu/okolicach znaleźć gościa który zerknie na turbo??

_________________
AUDI A6 - i wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 15:51:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
kolego,mówisz,że turbina.A co w takim razie z błędami które sypie komputer?
Wiem,że LOGI prawde Ci pwiedzą ale po coś te błędy też są. Pozatym powiedzcie mi panowie co zrobić z gruszką sterującą albo NIESZCZĘSNYM turbo. Bo najłatwiej wywalić kaskę i wymienić - ale po co iść na łatwiznę ;)

_________________
AUDI A6 - i wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 16:15:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poza tym co powiedziano powyżej:
- czy wymieniałeś odmę? jeżeli nie, to zrób to jak najszybciej - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798 ;
- czy ktokolwiek przy Tobie regulował turbinę? zrób zdjęcia sztangi turbiny [zobaczysz ją po zdjęciu pokrywy silnika];
- zanim zabierzesz się za turbinę, to podmień [nie kupuj!] N75 i zaloguj 011dN na nowym N75 [co to jest N75 i gdzie jest znajdziesz na forum];
- pasek napędzający pompę VP44 jest źle napięty - należy to skorygować;
- gdyby to był mój samochód, to poprawiłbym kąt wtrysku [tak by na 004.4sN było mniej niż 100%.


skok obrotów pochodzi od nieprawidłowego działania turbiny. nie wiemy jednak, czy jego powodem jest problem z układem podciśnienia [N18 i N17], czy też sama turbina [na 90% to jednak będzie wina T].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 17:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
Chłopaki macie jeszcze jakieś rady?

No i powiedzcie od czego tak naprawde zacząć. Rozumiem,że do zrobienia jest WSZYSTKO ale chciałbym najpierw zlikwiodwać to SZARPNIĘCIE i SKOK OBROTÓW. Od czego zacząć?

_________________
AUDI A6 - i wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 18:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
piter-eg napisał(a):
Chłopaki macie jeszcze jakieś rady?


jezeli log 011D robiles przy niepelnym bucie (obnizone dawki w stosunku do mozliwych) do okolo 3tys to porady o sprawdzaniau turbiny czy N75 narazie potraktuj z rezerwa... jezeli byl but to masz prawd przyczyne

Obcinajacy przplywomierz to nie tylko "cos tam niewaznego dla mnie tylko dla pasjonatow" ale np 10 koni mniej (boli?)
Masz kiepskawy kat wtrysku (w 004S "oczekiwany" <>mocno od "faktyczny"), kupa jakis bledow (takze cos zwiazanego z pompa wtryskowa) - Twoje auto jest zaniedbane i wymaga odchwaszczenia ($-) )

Pewne rzeczy to system naczyn powiazanych i jak 3-4 rzeczy sa zle to poprawa jednej nic nie zdzialasz albo ciezko jest ustalic jednoznacznie, ktory temat to prawdziwe zrodlo
Np przytkana i ignorowana odma (zapal silnik, sciagniej korek i sprawdz czy syczy cisnienie, czy reka zatykajac wlew czujesz ze sie zbiera) to np przyspieszacz zuzywania sie walkow, hydrauliki, wywalacz (cisnienie) uszczelnienia silnika
Oficjalnie wymiana termostatu to rozbiorka rozrzadu ale sa patenty na zrobienie tego bez tego (nie polecam, nie odradzam - informuje)


piter-eg napisał(a):
Od czego zacząć?

Od wlasnej edukacji
Naucz sie rozumiec zawartosc logow (ta inwestycja czasowa moze oznaczac zaoszczedzone tysiace!)
000S+D
003D,BS
004S,D,BS
008D
011D,BS
W sumie nie napisales jednoznacznie (albo niedoczytalem) czy masz manuala czy tipa
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 09:20:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:01:05
Posty: 37
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
chłopaki,jeszcze jedna maluteńka prośba.
Gdzie w OKOLICY trójmiasta albo Elbląga znaleźć dobry warsztat który zajmie się moim maleństwem?

_________________
AUDI A6 - i wszystko jasne...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: