.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 16:22:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi 100 c4 2,3 AAR] napinacz paska czy pasuje od 2,5 tdi ?
PostNapisane: 07.gru.2008 14:23:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2007 00:00:45
Posty: 32
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Łódź
Witam
mam taki mały problem u siebie w aucie... mianowicie napinacz paska wielorowkowego mi się skończył ... niestety nigdzie nie mogę go dostać w rozsądnych pieniądzach... ostatnio znalazłem na allegro całe auto na części z takim samym silnikiem jednak gdy gość od auta podał mi numery napinacza jak wół wychodzi że jest z 2,5tdi ponieważ jest z końcówką "A" a gość twierdzi że ma go zamontowanego u siebie w 2,3 AAR czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć czy te napinacze są między sobą zamienne ????? na zdjęciach na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie tylko ten z literką "a" jest ciut krótszy
:/ przerabiał już ktoś ten temat ???? aha dodam jeszcze że chodzi mi o sam napinacz rolka jest ok ... z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 15:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 18:57:04
Posty: 100
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
AUDIA6 (4A, C4)
1.8
1.8 quattro
2.0
2.0
2.0 16V
2.0 16V quattro
2.3
2.3 quattro
2.6
2.6
2.6 quattro
2.8
2.8 quattro
2.8
2.8 quattro
S6 Turbo quattro
S6 4.2 quattro
S6 Plus quattro
1.9 TDI
2.5 TDI
2.5 TDI
2.5 TDI
2.5 TDI quattro




w tych samochodach występuje ten sam tłumik drgań paska wieloklinowego

046 903 133 B

Mi się udało kupić za ok 200 zł w sklepie

_________________
A6 AVANT AEL 1996
A6 Sedan ACK Q 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 20:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
przyjacielu BENEK83 a masz moze wiedze jaki napinacz podchodzi do AAT 2.5TDI 100 C4 czy tylko w tym silniku jest takie drogie dziwactwo...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 22:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
Uchwyt napinacza paska wielorowkowego (046 903 133C) to tylko uzywka badz oryginal w ASO (ok.900zl).

a jezeli chodzi Ci tlumik drgan paska (sprezyna z amortyzatorem) 046 145 299 w ASO ok.450zl, ja ostatnio kupilem za 215zl w sklepie (STA0107AB). Produkuje to STABILUS i taki sam kupisz w ASO tylko ze znaczkiem CCCO.

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 09:45:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Jeśli mogę wtrącić to zgłębić można temat z Volvo. Jest gdzieś na forum że Volvo do 2.5TDI ma tą część w sprzedaży w rozbiciu na drobniejsze elementy.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 10:06:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2007 00:00:45
Posty: 32
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Łódź
kolego -gumis- do AAT tutaj masz napinacz
Kod:
http://allegro.pl/item479659025_napinacz_paska_alternatora_audi_c4_100_a6_tdi_nowy.html


moim zdaniem w rozsądnej cenie bo do mojego tylko oryginały są i kosztują ok 800 zł :/ dlatego szukam alternatywy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 17:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 18:57:04
Posty: 100
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Gumisiu, nie mogę podać czy pasuje czy nie, ale powinien pasować od 5 cylindrówek, tak jak napisał malina masz linka z ceną, a co do volvo to takie same silniki, ale osprzęt już trochę inny choć może akurat coś dobierzesz. Poszukaj dobrze, bo kiedyś ktoś spasowywał coś od forda w niewielkich pieniążkach.

_________________
A6 AVANT AEL 1996
A6 Sedan ACK Q 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 21:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Witajcie...

Dzisiaj wracając z pracy coś mi zaczęło zgrzytać w okolicach silnika. Stanąłem na stacji, żeby spojrzeć i przysłuchać się co to jest.

Kółko od napinacza paska klinowego, gdy się obracało strasznie trzeszczyło, aż w końcu przestało się obracać i pasek zaczął się ścierać. Na pewno łożysko padło, bo aż w pasku znalazłem taki metalowy oring, taką metalową osłonkę łożyska (czy jak to nazwać inaczej).

Mam audi 100 C4 2,3E.

Powiedzcie proszę czy da się wymienić samo to kółko czy trzeba cały napinacz wymieniać? Jaki będzie tego koszt? Jak to wymienić w sensowny sposób? Doradźcie jakąś aukcję czy coś innego z częścią, która będzie pasować do mojego silnika.

Z góry dziękuję i pozdrawiam..

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 21:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2007 00:00:45
Posty: 32
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Łódź
kolego dacopl
ja ostatnio wymieniałem tę rolkę (niestety okazało się że to również napinacz)
musisz wykręcić napinacz przymocowany jest na 3 śruby na klucz 13 w okolicach pompy wspomagania odkręcić rolkę jest mocowana na 1 śrubę typu torx rozmiar chyba 6 rolkę pod pachę i do sklepu motoryzacyjnego dopasowali mi chyba od jakiegoś VW wyglądała tak samo jak moja koszt z tego co pamiętam ok 60 zł więc nie majątek, a czas całej operacji zajął mi 40 minut razem z wycieczką do sklepu Rowerem :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 18:11:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Byłem chyba troszkę cfańszy i zamiast wymiany całej rolki, wymieniłem tylko łożysko (62/03, pełne, kulki w 1 rzędzie, gumowana osłona). Wystarczy je wyjąć. Należy odkręcić całe kółko które mocuje śruba z końcówką torx, następnie odkręcić 3 śruby, rozpołowić kółko i wybić łożysko. Wbić nowe, skręcić i koszt całej operacji 15zł.

Pozdrawiam serdecznie.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 19:19:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
Ja tez wymieniam samo łożysko, ale rolkę nituje tak jak bylo oryginalnie
koszt 10 zł

_________________
PRZEMEK AKP 43
AUDI C4 2,3 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: