.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 15:51:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8]kontrolka CAT
PostNapisane: 11.gru.2008 20:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
Panowie...

pacjent v8 1991 3.6 AT , mam taki problem, gdy silnik sie rozgrzeje i pojezdze troche to zapala sie kontrolka CAT, jak zgasze to potem czasami sa duze problemy z odpaleniem...tzn odpala i od razu zdycha i nie pomoga podbijanie obrotow gazem. Trzeba poczekac az troche ostygnie, dopiero jest w stanie sie utrzymac w pracy.

Z mojej wiedzy o silnikach i po poszperaniu forum wynika, ze jest za katami czujnik temperatury katalizatorow. OK, teraz mamy takie opcje wg mnie:

-zapchane katy
-walniety czujnik
-zakladajac ze powyzsze sa nieprawda, to walniete cos w ukladzie paliwowym i sterowania silnika, ze mieszanka jest zbyt bogata i rozgrzewa za bardzo katalizatory. i wtedy komp tak zubaza mieszanke ze mi nie chce wystartowac łobuz jeden :)

co na to specjalisci? :)

pozdrawiam
pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 22:50:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
niespala ci paliwska w cylindrach tylko dopala w katach - radze jak najszybciej usunąć usterke sprawdzić stan katalizatorów (pomiar ciśnienia przed katem i za).
Na pierszy ogień reg. ciśnienia na listwie, wtryski (mało prawdopodobne), sonda lambda.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 23:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
Mauzer napisał(a):
niespala ci paliwska w cylindrach tylko dopala w katach - radze jak najszybciej usunąć usterke sprawdzić stan katalizatorów (pomiar ciśnienia przed katem i za).
Na pierszy ogień reg. ciśnienia na listwie, wtryski (mało prawdopodobne), sonda lambda.


tez tak, mysle, ze to jakis problem z ukladem dostarczania paliwa.
co masz na mysli mowiac sprawdzic cisnienie przed i za katem? mam sobie wspawac w wydech przetworniki cisnienia? :)

Jakie powinno byc cisnienie (albo jego zakres) na listwie w PT przy wlaczeniu zaplonu, a potem podczas pracy na luzie i pod obciazeniem?
Lambda w tym silniku jest 1 zylowa czy wiecej?

dzieki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 23:13:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
audiV8q napisał(a):
co masz na mysli mowiac sprawdzic cisnienie przed i za katem? mam sobie wspawac w wydech przetworniki cisnienia? :)

nic nie rób jak nie wiesz jak sie do tego zabrać ;)

Cytuj:
Jakie powinno byc cisnienie (albo jego zakres) na listwie w PT przy wlaczeniu zaplonu

zależy czy silnik zimny czy ciepły i ile stoi/stał ale tak dla twojej wiadomości to min ok. 3 bar podtrzymującego po 10-15min
Cytuj:
a potem podczas pracy na luzie i pod obciazeniem?

odpowiednio z podciśnieniem na regulator - ok 3.5bar jest ok i 4-4.5 bez.
Cytuj:
Lambda w tym silniku jest 1 zylowa czy wiecej?
to nie opel - oczywiścnie 3 przewodowa i lepiej jak nie jest to sonda za 100pln ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 23:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
Mauzer napisał(a):
nic nie rób jak nie wiesz jak sie do tego zabrać ;)


wiesz bede wiedziec wiecej, jak sie do tego zabrac jak mi powiesz co chcesz zmierzyc... bo napisales tak jakbys chcial zmierzyc cisnienie spalin przed i za katem w celu sprawdzenia jego dzialania. ale ja nie widzialem nigdy w autach zeby mozna to bylo sobie ot tak zmierzyc..


Cytuj:
zależy czy silnik zimny czy ciepły i ile stoi/stał ale tak dla twojej wiadomości to min ok. 3 bar podtrzymującego po 10-15min


a jakie znaczenie ma w tym przypadku czy silnik jest zimny czy cieply? regulator podejrzewam ze jest zwykly membranowy sterowany podcisnieniem? a podcisnienie jest niezalezne od temperatury silnika tylko od predkosci obrotowej przeciez. podejrzewam, ze jest jakis servozawor na wezyku podcisnienia jeszcze ktory jest sterowany poprzez komputer silnika z funkcji temperatury silnika tak?


ok podepne sie w weekend manometrem na listwe (jesli sie jest tam gdzie podpiac, bo nie rozbieralem jeszcze tego :) ) i posprawdzam, dzieki :)
sonde sprawdze sobie multimetrem i w razie czego kupie oryginal, no problem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: