meszrum napisał(a):
otóż mam ten dokument serwisowy wydany przez VAG i nie ma tam mowy [choćby jednego słowa] jakoby dawka poniżej 3.0mg była prawidłowa.
Czesc,
juz idac tropem goracego watku zacytowanego przez Piotra...
Meszrumie, tutaj mozesz nie miec racji
To, ze my widzimy dawke 2, 5, 10, 30 itp to jest liczba i nic wiecej. Gdzies po drodze do wtrysku jest jeszcze "tlumacz" dawki paliwa (wyrazonej liczbowo w logach) na wartosci analogowe (powiedzmy napiecie czy czestotliwosc)
O ile w 1.9VP37 jest to ("tlumacz") w samym ECU to w v6TDI ECU rozmawia "cyfrowo po canie" (w przeciwienstwie do VP37 gdzie ECU daje "kabelek z napieciem sterujacym")
Wydaje mi sie, ze ten tlumacz jest w elektronice pompy wtryskowej*)
Mozliwe, ze soft w ecu tak naprawde byl/jest dobry a blad tkwi w oprogramowaniu pompy wtryskowej do czego audi/bosch sie nie przyznaje (hipoteza). O ile prosto jest zmienic oprogramowanie w ecu auta (kabelek kwp2000, galletto z allegro za cene od 150pln w zaleznosci od wersji) to zmiana oprogramowania w pompie wtryskowej chyba taka prosta nie jest.
W zwiazku z tym mozliwe, ze majastry z audi+boscha w padli na genialny pomysl, ze dopasuja soft ecu (zdrutuja) tak by wpasowal sie w zle "skalibrowana" pompe wtryskowa
Jaka jest prawda nikt po lakonicznym dokumencie audi pewnie nie dojdzie. Jezeli auto chodzi naprawde rowno to na miejscu wlasciciela wczesniej "narywajacego" v6tdi (zaloze sie, ze bujal sie po wielu mechanikach z tematem i sam studiowal tygodniami temat by sie tego pozbyc) cieszylbym sie i malo przejmowal "odstepstwem od normy" 001S
To, ze Piotr ubarwiac lubi, ze Ty sie z nim nieznosisz i inne to tylko otoczka dla "problem zostal rozwiazany" (w sensie "nie narywa").
*)
http://dodgeram.org/tech/dsl/ISB/Vp44.htm
Inputs from engine sensors and the throttle position are used by the ECU to determine how much fuel is injected, and when (czyli po naszemu logi 008 i 004. ....
then the controller obtains the fueling rate information from look-up tables, sometimes called maps, stored in ROM. From these a value is determined that represents the desired amount of fuel to be delivered to the engine. (tutaj kontroler ja rozumiem jako ecu pompy ale moge sie mylic)
vp44 jest n odmian (naprawde w rozne auta to wsadzali) wiec te moje wywody sa "chyba"
Pozdrawiam,
Przemek