.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 17:03:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1,8T APU] - muli na benzynie
PostNapisane: 28.lis.2008 23:42:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Problem dotyczy Audi a6 1,8T APU z sekwencyjną instalacją gazową. Na gazie sprawuje się bardzo dobrze natomiast dzisiaj odkryłem że na benzynie nie do końca. Podczas gwałtownego przyśpieszania wyraźnie muli go. Do 3000 obr idzie jeszcze znośnie ale później go przyhamowuje, a po zmianie biegu i wciśnięciu gazu najpierw szarpnie a następnie znowu mozolnie przyśpiesza. Tak jak wspomniałem wcześniej.
Czy takie zachowanie może być spowodowane błędnymi parametrami wyuczonymi podczas jazdy na gazie, tak jak np. w Audi B3, B4 z zainstalowanym gazem?
Dodam iż błędów brak, oraz adaptacja przepustnicy pomyślnie wykonana.
Ewentualnie co mogłoby spowodować usterkę? Sonda, Przepływomierz?
Załączam logi turbiny i przepływomierza wykonane niestety na gazie i ze zmianami biegów.
Bardzo proszę o jakieś sugestje.
Obrazek

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 08:39:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A ja sądzę, że warto sprawdzić ciśnienie paliwa.
Dopóki tego nie zrobisz, to szkoda dyskutować o innych przyczynach.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 13:19:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 22:02:12
Posty: 79
Lokalizacja: Kłodzko
Nie wiem czy Ci to coś pomoże bo jest spora różnica w autach...
Jeździłem swego czasu zagazowaną astrą. Na gazie śmigała aż miło. Kiedyś po przełączeniu na benzynę stwierdziłem, że nie jedzie, brak mocy, przyśpieszenia itd. Za radą kolegów zalałem środek do czyszczenia wtrysków (jakiś castrol lub stp- pełno tego) dla silników benzynowych i pojeździłem trochę na benzynie. Po jakiś 150-200 km wszystko wróciło do normy.

Pozdro
Jankes

ps. Kolesie znali patent, gdyż wcześniej rozgrzebali "prawie cały silnik" w jakimś tam aucie, usterki nie znaleźli, a po zalaniu specyfiku problem zniknął.
Daj znać jak zrobisz.

_________________
Audi A6C6 3.0d CYDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 14:02:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Będę sprawdzał w miarę możliwości wszystko. Mam jednak pytanie czy któryś z kolegów mógłby sprawdzić podczas jazdy w silniku 1,8T najlepiej APU, AEB... jaką ma wartość przepływu masy powietrza przy około 4500-5000 obr/min. U mnie było około 48 g/s a jak wyczytałem z logów robionych na silniku AWT 1,8T 150KM (czyli podobnym) było ponad 100 g/s.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 14:08:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
odlacz kostke od przeplywki i zobacz jak chodzi bez niej.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 22:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Przyczyna chyba się znalazła. To właśnie przepływomierz. Podłączyłem VAGA i na zimnym silniku podczas jazdy na benzynie zaczeło szarpać lekko i skakać wskazanie 7-30-7 itd. g/s. Po odłączeniu przepływki samochód odzyskał pełną moc. Następnie postanowiłem wyczyścić przepływkę zgodnie z instrukcją na forum (co prawda dotyczącą przepływek do diesli) i po tej operacji przepływka umarła już całkowicie wskazanie 0,8-0,14 g/s. Wobec czego czeka mnie wymiana. Jeśli ktoś ma doświadczenie to jak sprawują się zamienniki? Ich cena to około 150 zł natomiast cena w ASO (chyba na wymianę) to około 400zł także różnica znaczna.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2008 00:42:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
nie polecam przeplywki zamiennika. kupil moj kumpel ostatnio w anglii za 74 funty na wymiane za oryginal. poszukaj na ebay.co.uk oryginaly juz po 40 funa sa - nowe. spisz tylko numer ze swojego i wpisz go do wyszukiwarki na ebay. pozdrawiam

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 11:21:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Chciałbym zamieścić podsumowanie wątku.
Winny był przepływomierz masy powietrza chociaż nie było błędu przepływomierza w ECU. Objawem była słaba moc powyżej ok. 3000 obr.
Odczyt z logów na biegu jałowym w normie, podczas logów dynamicznych maksymalny odczyt to około 48g/s (przy czym w logach znalezionych w necie 100-120 g/s).
Próba czyszczenia przepływomierza (zgodnie z instrukcjami dla przepływek do diesli) skończyła się pogorszeniem/uszkodzeniem przepływki.
Po odpięciu przepływki samochód jeździł "jak szalony".
Przepływomierz wymieniłem na BOSCHa i wszystko chodzi jak trzeba i na benzynie i na gazie.
Wskazania są jaknajbardziej poprawne w stosunku do innych logów znalezionych w necie oraz odczucia z jazdy jak najbardzij pozytywne.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: