.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 05:55:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 22:49:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2003 20:29:46
Posty: 64
Lokalizacja: Chełm
jak wszyslko nowe i tarczy nie odwrociles bedzie git


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2003 09:07:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nawet niezdawałem sobie sprawy jakie te ruszanie skomplokowane. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2003 09:23:54 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
ja tez po wymianie mam sytuacje, ze musze sie starac, aby nie szarpnal.
wiec wydaje mi sie, ze to normalne.
pewnie sie ulozy - nie martw sie Miki.
a co do ruszania, to tez nie do konca wiem jak robic to tak, aby nie kilowac sprzegla.
bo zeby nie szarpnelo to wiem i umiem, ale nie wiem, czy sprzeglo w dupe wtedy nie dostaje....

pozdro

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2003 21:52:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Aha i jeszcze jedno, zauwazylem ze bardziej szarpie jak wrzuce bieg wsteczny i cofam niz jak startuje z pierwszego biegu. :o

waldek500 napisał(a):
jak wszyslko nowe i tarczy nie odwrociles bedzie git

Tak wszystko nowka, oryginalne SACHSA. A co jesli tarcza zostala odwrocona, czy da rade sie pomylic przy zakladaniu??

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 12:37:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2003 19:37:54
Posty: 36
Lokalizacja: Chełm
Da rade odwrócic wtedy spreżyny będą jeździły po sróbach od koła zamachowego

_________________
AUDI C4 2,5 TDI (AAT) VI gear (od III.2006)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 20:23:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Wodzo500 napisał(a):
Da rade odwrócic wtedy spreżyny będą jeździły po sróbach od koła zamachowego

A jak sprawdzic czy tak sie stalo?? Czy jest na to jakas praktyczna metoda , pomijajac oczywiscie rozbiorke :cry:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 15:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Miki_V6 napisał(a):
Wodzo500 napisał(a):
Da rade odwrócic wtedy spreżyny będą jeździły po sróbach od koła zamachowego

A jak sprawdzic czy tak sie stalo?? Czy jest na to jakas praktyczna metoda , pomijajac oczywiscie rozbiorke :cry:


wydaje mi się że to było by słyszalne na zewnątrz gdyby dwa metalowe elementy o siebie ocierały

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 23:41:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
A tak wogole zastanawia mnie fakt, dlaczego mnie tak rwie auto przy ruszaniu z jedynki oraz przy cofaniu???
A moze trzeba podciagnac sprzeglo?
Odwrotne zalozenie tarczy raczej odpada bo nic nie slychac.

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 08:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Miki a moze to szarpanie jest wina wału napedowego(moze podpora wału)moze masz luzy na krzyzakach...???Sprawdz przeniesienie napędu!
ps.Jesli po wymianie całego sprzegła w ciagu tygodnia nic sie nie zmieni to moze wdliwe bylo całe sprzeglo..!!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 17:48:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
j@cek napisał(a):
Miki a moze to szarpanie jest wina wału napedowego(moze podpora wału)moze masz luzy na krzyzakach...???Sprawdz przeniesienie napędu!
ps.Jesli po wymianie całego sprzegła w ciagu tygodnia nic sie nie zmieni to moze wdliwe bylo całe sprzeglo..!!

Luzy jutro sprawdze, roche mnie to juz zaczyna !@#$%^||7 :twisted:

A co do wady, to chyba raczej malo prawdopodobne azeby taka firma jak SACHS wypuszczala buble?? Choc ALL IS IMPOSSIBLE

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 23:12:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
u mnie po wymianie sprzęgła też szarpie... a do tego coś rzęzi.... ręce opadają... a było tak pięknie.... będę musiał w wolnej chwili skrzynię znów wyciągnąć...... a tarczę też mam Sachsa.... docisk LUK'a..... i lipa :(

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 23:27:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a nasmarowlaliscie dobrze tarcze , docisk i kolo zamachowe gesim smalcem ? :lol: :lol: :lol:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 23:52:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
hans napisał(a):
a nasmarowlaliscie dobrze tarcze , docisk i kolo zamachowe gesim smalcem ? :lol: :lol: :lol:


:shock: :shock: :shock: hmmmmmm :? dobre, dobre.... :D

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 02:10:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
hans napisał(a):
a nasmarowlaliscie dobrze tarcze , docisk i kolo zamachowe gesim smalcem ? :lol: :lol: :lol:

Oczywiscie, wedle wskazan sprzedajacego :wink:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 22:28:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
waldek500 napisał(a):
wedlug mnie robota (...) zostala zle wykonana lub komponenty te sa wadliwe dlatego szarpie...


Ot co.

Myślę, że wszyscy macie rację z tym ruszaniem i dodawaniem gazu. Każdy jeździ trochę po swojemu. W książce S.Zasady jest, że ruszanie łagodne to jak Hans pisze, a ostre, to motor do 3,5tys i półsprzęgło.
Kiedy wymieniłem sprzęgło u siebie, to w wyniku tego posypały się inne zużyte i nadwątlone elementy układu przeniesienia napędu (torsen, wał, koło 2-masowe, przeguby).
Nie ma różnicy Q czy ośka, pedałami operujesz tak samo, tylko w Q auto rusza bez pisków i poślizgu kół.
Wsadź za kółko kolegę i się z nim przejedź, jeśli i on będzie szarpał, to wróć do mechanika.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 23:07:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
rusz z 2-ki i zobacz czy dalej bedzie szarpalo :peace: jesli tak - to wina sprzegla, jesli nie to juz mamsz sposob na ruszanie :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 03:09:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
mi po wymianie sprzęgła też troche szarpie jak zmieniam z 1 na 2 a jak ruszam to wydaję mi się że najłagodniej (naj mniej boleśnie dla sprzęgła) jest tak żeby puszczać sprzęgło bez gazu jak zejdzie do konca to gaz. Powiedzcie tylko czy to jest norma ze na początku po wymianie kompletnego sprzęgła troche moze szaprać? oczywiście bez przesady.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 20:41:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Witam, postanowiłem odgrzać kotleta, gdyż właśnie ten topic trafia w 100% w mój problem. Otóż wczoraj zakupiłem B5 AAH quattro. I właśnie mam pytanie co do techniki ruszania, oraz co do slizgania się sprzęgła. Zanim to przeczytałem ruszałem klasycznie jak dotąt, czyli obroty od 1100 do 3000rpm i puszczanie sprzęgła wolniejsze lub szybsze (nie wiecej niż 1sekunda). Niestety przy obrotach większych niż 1500 czuję, że sprzęgło się ślizga :/
Na początku myślałem, że to koła delikatnie zabuksowały, niestety przejrzałem na oczy w chwili gdy chciałem zabuksować 4łapkami na pokrytym żwirem pozbruku. W miarę szybko (choć chyba jednak zbyt wolno) strzeliłem ze sprzęgła przy >4500rpm i... Ruszyłem jak automatem, ee nawet gorzej, jak skuterkiem. Obroty stały na prawie 5k, a ja sobie przyspieszałem... Potem troszkę pośmierdziało i to wszystko. Gdy później probowałem ruszać "po staremu" czyli ~1200-1600rpm i puszczanie sprzęgła czuje wyraźnie coś jakby zamieliło delikatnie którąś oponą, ale to oczywiście ślizgająca się tarcza sprzęgła, bo opony to trudno zerwać nawet pomimo tej mocy jak pisałem wcześniej. Pedał sprzęgła chodzi dość twardo, przynajmniej w porównaniu z moją Ex z podpisu. Bierze gdzieś między połową a sufitem i co najważniejsze, jak już się kulam na jedynce bez gazu, to dalej mogę pałować do końca na każdym biegu i nie wyczuwam żadnego ślizgania! Słyszałem, że początki ślizgania się sprzęgła zaczynają być widoczne na ostatnich biegach... U mnie jest tylko problem z ruszeniem, nic poza tym. W związku z tym dwa pytanka:
Pierwsze - czy to sprzęgło kwalifikuje się do natychmiastowej naprawy? Zostało mi jeszcze kilkadziesiąt miesięcy kredytu, za to autko i wolałbym... ech.. wiadomo co bym wolał.
drugie - raczej nie jestem typem rajdowca, ale gdyby przyszło co do czego to jak z takim problemem podchodzić do tzw KILLA? 800rpm, puszczam sprzęgło i dopiero paput? Ze zdenerwowania zaduszę dziada :(

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 16:05:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Sorki za upierdliwość, ale bardzo, ale to bardzo mi zależyt na odpowiedzi, więc odświeżę posta!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: