.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 21:37:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2.5 TDI AFB] czy warto zwiekszyc moc
PostNapisane: 10.gru.2008 11:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2005 23:58:57
Posty: 51
Lokalizacja: lubuskie
Witam mam od roku A6 C5 AFB 150km avant tiptronic , 250tys oryginalny przebieg. Do tej pory oprocz naprawy pompy nie mialem wiekszej awarii. Na moc nie narzekam jesli porownuje do A6 kumpla tez AFB . Ale coraz bardziej zastanawiam sie nad zwiekszeniem mocy. Czy fakt ze posiadam tiptronica nie przeszkadza tuningowi? Czy moge spodziewac sie po tuningu jakis problemow , napraw , wiekszego spalania ?
Gdzie ewentualnie polecacie zrobic tunning?
Mieszkam w woj. Lubuskim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 11:58:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
gdyby to była moja decyzja to:

1. mając Tiptronic'a w konfiguracji z 2,5tdi V6 wybrałbym - Sserwis (kilka osób m.in z TIPem już skorzystało z tego serwisu ;) i są zadowoleni )
2. majac Manual Getribe :D w konfiguracji z 2,5tdi V6 wybrałbym - Rogala lub Sserwis
:peace:
Ale przede wszystkim wcześniej poprosiłbym Fachowców o wnikliwą analizę stanu technicznego silnika i skrzyni.

Czego możesz się spodziewać później:

- banana na buzi i naporu siedzenia na plecy :D
- mniejszego spalania przy Normalnej jeździe i apetytu motorka przy "pałowaniu"
- napraw przy braku przestrzegania podstawowych zasad eksploatacji tych silników
- wzrostu kosztów na poczet mandatów :)
- czasem Umiejętnie Napisany program eliminuje efekt szarpnięć Tipa - sprawdzone ;)

Ale żeby Cie pocieszyć większość samochodów pomimo braku tuningu tez się psuje
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 13:11:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w czipowaniu AFB najtrudniejsza operacja jest wlutowanie podstawek pod alternatywne 2 epromy (placilem chyba 3.5PLN/szt)
nic ze skrzynia nie trzeba robic
nie bedzie palil czy sie psul mniej ani wiecej jezeli nie palujesz
Jezeli nie znasz sie na diagnostyce vag-com (robienie i rozumienie logow) to sie ucz
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 23:00:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
przemekk74 napisał(a):
nic ze skrzynia nie trzeba robic
Przemek

Mosz pewne... :/ :):
Przemek proponuje się przejechać autem ze zrobioną skrzynią i wtedy pogadamy.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 10:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Stamlej napisał(a):
Przemek proponuje się przejechać autem ze zrobioną skrzynią i wtedy pogadamy.

auto z automatyczna skrzynia mam w sumie od 8 lat, paska z tipem + AFB po chipie od prawie roku (jezdzilem na serii, boxie i mam 2giego chipa), nie widze potrzeby dotykania czegokolwiek bo to co ewentualnie moznaby poprawic wg mojej wiedzy nie jest regulowane elektronika skrzyni
AFB to nie AKE (nie mam, nie wypowiadam sie)
Powiedz mi Drogi Kolego jakim to AFB po chipie ECU + tipa jechales (kogo)?
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 14:47:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Jeżeli wałeczki, ciśnienia są w stanie dobrym technicznym, to można mój jeżdzi od fabryki na mocy, ale nawet jak sie zdecydujesz pamiętaj nie KM są ważne, zdrowy diesel i większy moment = rodzaj prgramu takze.

Bo ja w chwili obecnej, moment obrotowy od 2 prm do 4,5 rpm ma tylko 8% spadku. :diabel: Zakres od 2-3 rpm :P w zupelnosci zwaraca jelita

Mozna wieciec co w Sserwis wsadzaja i Rogal? jakies fotki kabli & programu?
Ma ktos?

:)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 18:21:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Przemekkk w odpowiedzi na pytanie - nie jeździłem AFB po SS ale m.innymi za moją namową jeden klubowicz skorzystał i jest bardzo zadowolony - oczywiście usługa wykonana w SS i w konfigu o który Ci chodziło.
Jeżeli chcesz to napiszę który to user - myślę że nie byłby zły na mnie :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 00:54:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
przemekk74 napisał(a):
Stamlej napisał(a):
Przemek proponuje się przejechać autem ze zrobioną skrzynią i wtedy pogadamy.

auto z automatyczna skrzynia mam w sumie od 8 lat, paska z tipem + AFB po chipie od prawie roku (jezdzilem na serii, boxie i mam 2giego chipa), nie widze potrzeby dotykania czegokolwiek bo to co ewentualnie moznaby poprawic wg mojej wiedzy nie jest regulowane elektronika skrzyni
AFB to nie AKE (nie mam, nie wypowiadam sie)
Powiedz mi Drogi Kolego jakim to AFB po chipie ECU + tipa jechales (kogo)?
Przemek


Ujawnie sie,
Stamlej - nie tyle za namowa co bardziej za poradą. Skorzystalem i faktycznie jestem bardzo zadowolony.
do rzeczy:
Przemek, prawdopodobnie masz racje i istotnie w skrzyni nie jest konieczne zmieniac cokolwiek, jednakze moge zapewnic Cie, ze skrzynia wyraznie inaczej dziala po zmianie softu, wg mojej opini - lepiej dziala, a jedna z najbardziej odczuwalnych zmian jest zmniejszenie poslizgu na pierwszych biegach.
Nasluchalem sie ideologi w sserwisie dlaczego zmiana jest przydatna (bynajmniej nie bylem postawiony przed murem ze jest konieczna !) i musze przyznac ze trafilo mi to do przekonania a obserwujac skutki, nie zaluje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 12:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Słuchaj Stamleja co do SS soft + s. tipa, sam soft Ci zmięli skrzynkę jak ta lala :) Szkoda skrzyni :!!:

Sławek gdzieś się ahtunga nabawił :D ???

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 16:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
nic ze skrzynia nie trzeba robic
Przemek

Mosz pewne... :/ :):
Przemek proponuje się przejechać autem ze zrobioną skrzynią i wtedy pogadamy.

Pozdr!



jeden z forumowiczów [BAU] AKP niedawno odwiedził SS celem wyeliminowania problemu ze skrzynią. jako naprawę otrzymał nowy, mocny program [dokładnie ten sam, który otrzymał Krzysiek1967 - ciśnienie > 2330mbar / 60mg/R].
Sopa wyraźnie podkreślił, iż oprogramowania skrzyni nie modyfikuje.


...czyli jak to stare baby mówią: prawda zawsze leży po środku...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 18:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wg infa od jednego z forumowiczow "cos ze skrzynia mu robili" ale on nie wie co. Twierdzi, ze skrzynia zmniejszyla poslizg a ten nie jest sterowany elektronicznie (przeciez to zwalu napedzane jest).. wiec albo "wlascicielowi wydaje sie" albo np wlali mu np. troche oleju wiecej niz mial (lub moze inny trik maja)
Ja naprawde nie widze sensu ingerowania w strategie zmiany biegu czy zapinania lockupu - chyba, ze ktos zamiast na zakupy na tor rajdowy chce zaczac jezdzic
Tiptronic to nie debilna skrzynia ale sobie sama szacuje jakos moment obrotowy (te slynne 240 koni z logow) i ma jego podstawie "sie steruje". Jezeli nie ma glupienia w pracy zmiany biegow to po co tam grzebac?

Tiptronici jak najbardziej modyfikuje sie! - ale nie jest to operacja tania (839$ same graty)
http://www.importperformancetrans.com/v ... shtml#main
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 22:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Przemek :), nieco to splyciles ale niech tam :)

wrazenia uzytkowe (!) sa nastepujace:
na plus
skrzynia szybciej zmienia biegi, mniejszy poslizg, brak 'przeciagania'

na minus
juz nie jest taka 'mieciutka', odczucie jakby caly czas byla spieta 'na sztywno' - taki prawie manual....

jeszcze raz chcialbym podkreslic, to sa WRAZENIA. (czyli wlasciwie - wlascicielowi wydaje sie :D)

i chociaz nie wiem co dokladnie zmieniali (nie patrzylem na rece) to jestem 100% pewny ze polowy skrzyni mi nie wymienili :), wiec chyba jednak softem/modyfikacjami elektronicznymi cos moga zmienic w sposobie dzialania tipa (no.... lub wplynac na wrazenia uzytkownika ;) ). Moze wszelkie watpliwosci wyjasnilby telefon do sserwisu i pytanie wprost ?

Meszrum, Przemek
pytanie do Was: jak to do licha jest z tymi danymi ze sterownika skrzyni ? (konkretnie moment obrotowy, blok 9, poz 0 bodajze)

pamietam jeszcze nasza dyskusje przy okazji logow po chipie v-tech, podawane byly parametry programow na 180+ i cos w okolicy takich wlasnie parametrow (paliwo, doladowanie) odczytuje ze sterownika silnika (chyba ze, delikatnie mowiac, mijaja sie z prawda), lecz zakladajac ze nie sciemniaja, to powinienem miec moment obrotowy rzedu 380/390 nm - no wiec wlasnie tyle (w okolicy) odczytuje ze sterownika skrzyni. Czyli na moj prosty rozum - wyglada ze sie zgadza. Klamie ta skrzynia czy nie?

Musze wiedziec czy moj tiptronik łże (moze go nie zabije, ale bede ostrozny w bliskich relacjach, acha - i nie zloze mu zyczen na swieta)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 23:44:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi,

teoretycznie dane z tiptronica mogą być zbieżne z faktycznym nm, nie mniej jednak często mają się one nijak do rzeczywistości.
mam nadzieję, że koledzy rozwiną temat.

na pewno kompletną bzdurą [swego czasu uprawianą na AKP] jest obliczanie mocy na podstawie nm tiptronica bez wykresu z hamowni [podstawiając 4000 rpm jako poziom rpm z maksymalną mocą - stąd 240konne AKE...].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 00:37:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
tx-didi,

teoretycznie dane z tiptronica mogą być zbieżne z faktycznym nm, nie mniej jednak często mają się one nijak do rzeczywistości.
mam nadzieję, że koledzy rozwiną temat.

na pewno kompletną bzdurą [swego czasu uprawianą na AKP] jest obliczanie mocy na podstawie nm tiptronica bez wykresu z hamowni [podstawiając 4000 rpm jako poziom rpm z maksymalną mocą - stąd 240konne AKE...].


slusznie :), z tego co pamietam z Twoich postow moc maksymalna jest gdzies w okolicy 3500 rpm, prawda?
Oczywiscie moja intencja jest okreslenie ile wlasciwie mi nawtykali tych kucykow, a poniewaz tipa sie nie hamuje to ... nie wiem jak sie dowiedziec.....

jak sie przygladam zalogowanym wartoscia nm to (przy zwyklym wloczeniu sie po miescie) zakres maja bardzo szeroki (wlacznie z wartosciami ujemnymi), natomiast przy 'bucie' od 1500 do 3800 trzymaja wysoki poziom (do 390 w piku)

Optymistyczne wykresiki z reklamowek 2.5 TDI pokazuja 310 nm (seria 150ps) wlasnie w takim zakresie obrotow.

Czy mozna uznac ze te dane sa wiarygodne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 01:05:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi,

jeżeli chodzi o samą moc, to wystarczy, że zalogujesz 008 oraz 011, to powiemy Ci ile masz PS [+/- 10PS].

moc maskymalna - 150PS - seryjnego AFB/AKN rozwijana jest przez silnik przy 4000 rpm. z kolei silniki tuningowane maksymalną moc generują nawet w okolicach 4400 rpm [wszystko zależy od tunera, celu samego tuningu i silnika].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 02:21:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
tx-didi,

jeżeli chodzi o samą moc, to wystarczy, że zalogujesz 008 oraz 011, to powiemy Ci ile masz PS [+/- 10PS].

moc maskymalna - 150PS - seryjnego AFB/AKN rozwijana jest przez silnik przy 4000 rpm. z kolei silniki tuningowane maksymalną moc generują nawet w okolicach 4400 rpm [wszystko zależy od tunera, celu samego tuningu i silnika].

ha, to juz sie naumialem :), dzieki Tobie miedzy innymi (Przemek rowniez), rozumiem ze parametrami sa ilosc paliwa oraz cisnienie doladowania..... no i zeby nie bylo ciete przez smoka, ups... przeplywomierz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 10:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
tx-didi napisał(a):
juz nie jest taka 'mieciutka', odczucie jakby caly czas byla spieta 'na sztywno' - taki prawie manual....

przed wymiana oleju skrzynia mi pracowala tak zmniejszymi poslizgami i jakby szybciej wrzucala biegi, D wchodzilo nie tak lagodnie (niech bedzie prawie manual). Mialem oleju w tipie za duzo... przy wymianie oleju zostalo nalane tyle ile ma byc.. .skrzynia zrobila sie taka soft.. to przykladowy mozliwy trik


tx-didi napisał(a):
Musze wiedziec czy moj tiptronik łże (moze go nie zabije, ale bede ostrozny w bliskich relacjach, acha - i nie zloze mu zyczen na swieta)

patrz jaki power mam (ostatnia kolumna to moc) - soft sobie napisalem podczas tzw "dluzszego posiedzenia" (zatrulem sie wtedy czyms)

Group A: '009
Torque Torque RPM Load

Nm Nm /min %
412 508 3520 100.2 206.5280547
408 508 3680 100.2 213.8194247
404 508 3840 100.2 220.9285104
400 508 3968 100.2 226.0324694
396 508 4064 100.2 229.1859869
392 508 4192 100.2 234.0165195
384 448 4288 100.2 234.4904586



ale nie dziwota ze 234konie wyszly... przeciez w serii mialem juz ponad 160 w logach
280 508 3904 100 155.6707491
296 508 3616 100 152.4260894
292 508 3712 100 154.3583025
284 508 3840 100 155.3061806
280 508 3968 100 158.2227286
276 508 4064 100 159.7356878
272 508 4160 100 161.1392766
264 336 4288 100 161.2121903


Skrzynia ma wbudowany cos w rodzaju "hamowni drogowej" - pomiar ma sens tylko gdy butujemy. Przy zwalnianiu wskazania momentu sa ujemne!
W hamowni drogowej wpisuje sie wage auta a tu pewnie przyjeli jakas defaultowa (moze np polowa max obciazenia jak chyba podczas pomiarow przyspieszenia, spalania itp "do katalogu")
Pewnie wyniki maja sens jak sie auto zaladuje odpowiednim obciazeniem
Myslke, ze mozna sobie przyjac, ze pomiar z autem tylko z kierowca:
160 w logach to okolo 150
240 w logach to okolo 200
Podejrzewam, ze da to dokladnosc +-5koni
Bylo pare aut po chipach w manulu na hamowanich i ich logi (003D, 008D, 011D, 004D) sa tu czy gdzie indziej na forach - to tez jakis punkt odniesienia
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 10:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
ma tu ktoś wykresy z hamowni? Ja mogę wstawić swoje z 9 grudnia (manual), bo intercooler wymienialem, soft zmienialem od razu na mocniejszy dół, wczesniej mialem ok 225PS. Teraz jestem wiecej jak zadowolony. Pelne czyszczenie i jade i :-)

jesli chcecie to wrzucę wykres, Stamlej ma juz chyba, test1 z uszkodzonym intercoolerem (dziurka) i test3 po wymianie. Soft byl wczesniej robiony 2 dni tylko wartosci nie byly rowne, zaczelismy szukac i w/w dziurka w itercolerze i lata.

@merszum ma duzo racji w tym co pisze.
Ja mam moc 192KM przy 3812/RPM :), ciagnie do 4735/RPM do tych wartosci oborotow moment spada ok 8% do 4RPM od najwyzszego 2,2RPM = 400Nm :619: (dlugo i mocnociagnie) taki wymarzony mój obecny soft.

Ale 3RPM nie przekraczam ;)

ok dam wykres..

Obrazek

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 11:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
czy te 225 to szacunek czy hamownia? masz logi 003,008,011 (najlepiej dla obu wersji.. tej mocniejszej i tej 192)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 11:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wydaje mi się, ze jakbyś "wypłaszczył te fale" wrażenia z jazdy były jeszcze lepsze.
To i ja ponownie wrzuce wykresik swojego AFB, jako wzór poprawnej modyfikacji :diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: