.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 16:23:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 90KM 93r.] wymiana paska rozrządu
PostNapisane: 26.gru.2008 18:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2006 19:51:57
Posty: 111
Lokalizacja: Kolno woj podlaskie
nadszedł czas wymiany paska rozrządu i mam takie pytanie? Czy muszę wymieniać cały rozrząd z rolkami czy tylko pasek bo jedni mówią że cały inni że pasek co o tym wiecie .dzięki za info

_________________
kayek audi 80 B4 1.9 TDI 93r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 18:35:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
cały kpl. Rolki + pasek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 18:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2006 19:51:57
Posty: 111
Lokalizacja: Kolno woj podlaskie
ok dzieik i tak zrobie wesołych

_________________
kayek audi 80 B4 1.9 TDI 93r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 18:38:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Im więcej wymienisz tym spokojniej śpisz. Pasek, napinacz i rolkę prowadzącą bezwzględnie, a pompa wody też by się przydała, inne paski zimeringi, koła pasowe śruby, termostat dla spokojności :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 22:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Już odchodzi się od wymiany wszystkiego co się da, jednak wymieniając rozrząd ( rolkę, napinacz i pas ) warto wymienić zimering na wale ( koszt niewielki i roboty nie ma dużo jak już masz rozrząd ściągnięty ). Pompa wody jest na osobnym pasku i jej zatarcie nie spowoduje uszkodzenia pasa zębatego, ale jak piszczy to lepiej wymienić. Termostat jak działa prawidłowo to bym zostawił, koło pasowe dobrze obejrzał, ja mam nabite 300 tysi i koło jeszcze z pierwszego montażu i 8 tysi temu wymieniałem rozrząd i koło wyglądało OK. Nie wymieniaj wszystkiego dookoła, wymień co trzeba na dobrych częściach ( najlepiej oryginalnych lub na oryginalnych zamiennikach ).

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 10:23:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dimmus napisał(a):
Już odchodzi się od wymiany wszystkiego co się da, jednak wymieniając rozrząd ( rolkę, napinacz i pas ) warto wymienić zimering na wale ( koszt niewielki i roboty nie ma dużo jak już masz rozrząd ściągnięty ). Pompa wody jest na osobnym pasku i jej zatarcie nie spowoduje uszkodzenia pasa zębatego, ale jak piszczy to lepiej wymienić. Termostat jak działa prawidłowo to bym zostawił, koło pasowe dobrze obejrzał, ja mam nabite 300 tysi i koło jeszcze z pierwszego montażu i 8 tysi temu wymieniałem rozrząd i koło wyglądało OK. Nie wymieniaj wszystkiego dookoła, wymień co trzeba na dobrych częściach ( najlepiej oryginalnych lub na oryginalnych zamiennikach ).

Niestety nie zgadzam się z Tobą.

Do założyciela tematu, wymieniamy obowiązkowo: pasek rozrządu, 2 rolki rozrządu, wszystkie 3 zimmeringi, sprawdzamy stan napinaczy i pasków (wielorowkowy i wspomagania + klimy , jeśli jest).
Pompa wody - jeśli nie znasz jej stanu - przy okazji do wymiany.
Małe koło na wale do kontroli - jeśli wygląda podejrzanie - do wymiany.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: