dimmus napisał(a):
Już odchodzi się od wymiany wszystkiego co się da, jednak wymieniając rozrząd ( rolkę, napinacz i pas ) warto wymienić zimering na wale ( koszt niewielki i roboty nie ma dużo jak już masz rozrząd ściągnięty ). Pompa wody jest na osobnym pasku i jej zatarcie nie spowoduje uszkodzenia pasa zębatego, ale jak piszczy to lepiej wymienić. Termostat jak działa prawidłowo to bym zostawił, koło pasowe dobrze obejrzał, ja mam nabite 300 tysi i koło jeszcze z pierwszego montażu i 8 tysi temu wymieniałem rozrząd i koło wyglądało OK. Nie wymieniaj wszystkiego dookoła, wymień co trzeba na dobrych częściach ( najlepiej oryginalnych lub na oryginalnych zamiennikach ).
Niestety nie zgadzam się z Tobą.
Do założyciela tematu, wymieniamy obowiązkowo: pasek rozrządu, 2 rolki rozrządu, wszystkie 3 zimmeringi, sprawdzamy stan napinaczy i pasków (wielorowkowy i wspomagania + klimy , jeśli jest).
Pompa wody - jeśli nie znasz jej stanu - przy okazji do wymiany.
Małe koło na wale do kontroli - jeśli wygląda podejrzanie - do wymiany.