.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 22:29:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 22:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
@Grejf
kolego Grejfie... poniewaz bylo swiatecznie bardziej to i ja bardziej ludzko przemowie
Jezeli masz auto nieseryjne mechanicznie to mozesz miec 300 koni, naped nuklearny, zdolnosc latania i nurkowania (teoretycznie) - koniec tematu.
Jezeli chcesz wiedziec czym sie rozni Twoj soft od "zwyklego AKE" to mozesz mi go na priva przeslac (obojetne mi w ktorej wersji bo miales ich troche) - "dziwnie" wartosc z Briefa pokrywa sie z "wartosciami deklarowanymi" dla "gotowcow" MTMu wgrywanych poprzez siec partnerskich firm (jak sserwis)
Przepraszam za cytat z awaryjnoscia ale sam wyjechales z jakims "srednio zwiazanym z tematem" cytatem - dodatkowo te podsmiewki (turbowrotki) i to w przypadku gdy sam dawales do prostego lawirowania na + i - "ogranicznikami" w oprogramowaniu (nie wazne czy zwyklemu czy niezwyklemu)
Co do awaryjnosci to oczywiscie rozumiem, ze nawet jakbys sie modlil do swojego samochodu codziennie to pewnych rzeczy nie zmienisz - i czip ma ale ograniczony wplyw na to.
Jezdzilem do mechanikow wg lokalizacji bo wymiana klockow, przegubu czy zawiasu drzwi nie wymaga inzyniera z NASA. Rozebrac pompe czy tipa na czesci napewno nikomu przypadkowemu nie dalbym
Bylem tylko raz po kupnie na wymianie rozrzadu i wyprostowaniu paru bolaczek "wg polecenia" ale raz, ze lokalizacja dla mnie fatalna, dwa nie wszystko bylo "na piatke" a trzy to dzis "troche wiecej" wiem o tym aucie i jakby co nie wymagam juz "prowadzenia za raczke"
Nikogo w swojej okolicy nie znam specjalnie lepszego poza jednym gosciem co podnajmuje sie na rajdy jako mechanik tyle, ze u niego uczniowie tez robia-)

@Piotr
zeby bylo jasniej co mamy na mysli. Oddzielmy taktyke zmiany biegu itp od poslizgu skrzyni
Z grubsza przekazywanie tego napedu polega na
http://dzis.dziennik.krakow.pl/serwis/1 ... s2/js2.htm
"Kiedy kierowca naciska na pedał gazu powodując wzrost prędkości obrotowej silnika wirnik specjalnej pompy obraca się wraz z kołem zamachowym zmuszając w ten sposób do poruszenia się umieszczony wewnątrz urządzenia olej. Ten z kolei pobudza do działania drugą turbinę"

Konwerter do skrzyni 5HP19 stosowanej w silnikach 2.5V6TDI wyglada dokladnie tak jak pod linkiem
http://midparts.com.pl/index.php?produc ... od_id=1892
a to zdjecie z jakiegos tipa ale od nissana
http://www.allegro.pl/item514592531_skr ... z_g35.html
a to jak zawsze niezawodna wikipedia (tu widac przeslicznie jak to w ZF porschaka widac)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Torqu ... -model.jpg
Obrazek


Nie widze tu zadnego kabelka, elektrozaworu czy nawet zaroweczki wiec czym sterowac? Te kanaliki sterujace przeplywem oleju sa integralna czescia konwertera
Zmiana charakterystyki tego jest oczywiscie mozliwa mozliwa
http://www.importperformancetrans.com/v ... shtml#main
Cytuj:
IPT Custom Torque Converter- All other Volkswagen and Audi with ZF Transmissions
Increase performance and durability. IPT is able to custom modify your converter to suit the characteristics of your vehicle. Please note that this is a modification service- you must ship your existing converter...
Price: $695

i to tez calej sprawy nie zalatwi (ASB to troche bardziej skomplikowane urzadzenie) - sa jakies cale zestawy tuningowe do skrzyn ZF
Cytuj:
ZF5HP24FL Performance Transmission Rebuild Kit
IPT now offers High Performance Master Rebuild Kits for Audi and VW transmissions. These kits include all necessary seals, gaskets, filters, shifting bands, friction clutches and ...
Price: $829

To, ze skrzynia wymaga przeprogramowania gdy glupieje ze zmiana biegow to oczywisotosc oczywista tyle, ze to chyba tylko wierzcholek gory lodowej


@Szkrab
poszukaj watku przyklejonego o diagnostyce i kup "kabelek"
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 01:00:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Szkrab2007 - z wielką przyjemnością odpowiem na Twoje pytania ale pozwól, że zrobię to dopiero jutro ... . Przepraszam :peace:

Przemekk74 - to oczywiste, że nie widzisz żadnych kabelków, ponieważ tzw. "turbowandler" jest sterowany ciśnieniem oleju (a nie "bezpośrednim prądem z kabelka"). Nad zmianami ciśnienia czuwa oczywiście elektromagnetyczny zawór (oznaczony zazwyczaj jako N91). Impulsy wysterowujące zawór N91 - jak napisałem w poprzednim poście - oczywiście pochodzą od "komputera" skrzyni biegów (J217).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 10:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Piotruś napisał(a):
Przemekk74 - to oczywiste, że nie widzisz żadnych kabelków, ponieważ tzw. "turbowandler" jest sterowany ciśnieniem oleju (a nie "bezpośrednim prądem z kabelka"). Nad zmianami ciśnienia czuwa oczywiście elektromagnetyczny zawór (oznaczony zazwyczaj jako N91).

N91 jest do sterowania lockupem (czyli wylczaniem poslizgu a nie jego plynnym sterowaniem) z tego co wiem (do zweryfikowania - ale tak wynika z doku). Lockupu nie zalacza sie wcale podczas butowania (to wie kazdy swiadomy uzytkownik automatycznej skrzyni biegow)

Z jakiejs techdoku do jakiejstam wersji tiptronica
Solenoid Valve 4 N91
Solenoid Valve 4 N91 regulates ATF pressure
to the torque converter lock-up clutch.
If Solenoid Valve 4 N91 is without current,
the torque converter lock-up clutch is
opened.
Effect of Signal Failure
The torque converter lock-up clutch remains
open.

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 13:42:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
@Przemku 300PS wiem, ze mozna ale jak bym chcial zachetac diesla to bym to zrobil, albo kupil 2,7 b T :) pisalem ktos chce rozciagac mape na sofcie na maxa ok, jego sprawa, ale reakcja na gaz z 1,2 RPM jest jak we fiacie 1,2 punto ;) co sprawia, ze na Vke przyjmujesz redukcje, takie RPM w granicach 5 RPM. Póżniej jest takich na otomoto cieknących gdzie sie da zajezdzonych od 1 str do 30 ;)


@wowo dół maamy podobny? przepraszam ale ;) Chyba nie zrozumielismy sie, zerknij na Nm przy 2.2 RPM. Reakcja wcisniecia gazu "jest jak stad do włoszczowej" porównując obydwa przypadki 2.5... i nie jechało przede mna 330d tylko 530 aut. poza tym nie pisalem, ze bmw 3.0 nie ma mocy tylko napawalem sie tak perfekcyjnie ustawionym AWX'em :!!: Nie modeluj w/w postu na swoj tok rozumowania ;)

chyba lekka rozbieżność nieprawdaż :)...


Co do tego "garbu" Twoim wyrazeniem, nie jest on czyms zlym tak mu sie wyhamowalo od manuala, ale generalnie bede myslal nad jeszcze wiekszym "Nm" jak najnizej + generalna regulacja.wtrysk. Moze równiez wałeczkow + jak wspomniaj Piotrus wtryskow, wszystko sie okaże za ok 2 tyg. bo popychacze i dzwigienki wymienialem przy 190k

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 14:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
OT: Wybacz Grejf, ale każdy twój post strasznie ciężko się czyta. Trzeba anielskiej cierpliwośći żeby zrozumiec o czym Ty piszesz...
Pozdro

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 16:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
poniewaz masz Pb ktora cisnie bez wiekszych skotkow ubocznych niz ON przy mocnych programach, teraz w przyblizeniu mj. rozumiesz... tylko o to mi tu chodzi, jak i nie robiac przy tym krzywdy tipowi. :P

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 22:53:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
szkrab2007 napisał(a):
@Piotruś,
Lektura twojej wypowiedzi skłoniła mnie do ograniczenia ewentualnej modyfikacji do naprawde lekkiego softu , ponadto w znacznej mierze ostudziła moje zapędy.


;) ... . Kiedyś (czysto hipotetycznie) zapytałem Pana Wojtka Gołąbka (czyli Aligator'a z MT-Katowice...) czy podjąłby się właśnie takiej lekkiej modyfikacji 2,5TDi z tiptronikiem, która z jednej strony nie sięgałaby "granicy bezpieczeństwa" skrzyni biegów, a z drugiej strony uczyniłaby samochód bardziej witalnym. Pan Wojtek lekko się uśmiechnął, powiedział że owszem - dla niego nie jest to żaden problem, lecz jednocześnie zadał mi nieco "retoryczne" pytanie o sens podnoszenia mocy w granicach 10 PS-ów ... :-) ... /i do mnie przesłanie dotarło :(: /.
W moim odczuciu miało to znaczyć, że powinienem odrzucić takie myśli - bo szkoda wykonać coś w rodzaju "sztuki dla sztuki", tym bardziej dlatego, że osiągniętych wyników nie da się zmierzyć (bo jak wiemy - tipa "się nie hamuje") ... .
Naturalnie moje kolejne pytanie dotyczyło "podniesienia porprzeczki" o silniejszy soft silnika z dopasowaniem (modyfikacją) oprogramowania skrzyni biegów.
Tutaj dowiedziałem się, że owszem - to również nie jest żaden problem (dla Pana Wojtka), lecz modyfikację tip-a musiałby zlecić w innej firmie (nie wiem jakiej i głupio mi było drążyć temat ...), co znacznie podniosłoby koszty ... .

Z kolei - jakieś dwa tygodnie temu - bezczelnie podsłuchałem rozmowę Pana Sopy z klientem chętnym na wzmocnienie swojego AFB (Audi A8 tip '97).
Nie wiem czy mam prawo upubliczniać zasłyszaną rozmowę ale zaryzykuję ... .
Otóż odpowiedź Mistrza brzmiała dokładnie w ten sposób, że dla niego ideą tuningu wcale nie jest "ślepy pęd" za przyrostem mocy, lecz takie zestrojenie współpracy silnika ze skrzynią biegów, dzięki któremu skrzynia nie przeciąga na poszczególnych biegach, zaś silnik reaguje na każde - nawet najmniejsze i wyrażone zmianą położenia pedału gazu - życzenie kierowcy.
Co oczywiste - przyrost mocy skutkuje "przy okazji" bardzo pożądanym (szczególnie dla tipa) szybkim "dążeniem" do jak najwyższego biego i niejako "z pominięciem" biegów hydraulicznych (co kapitalnie wpływa na obniżenie temperatury płynu ATF oraz ogólną trwałość automatycznej skrzyni biegów).
Nie jest też trudno się domyślić, że profesjonalnie napisany soft dla obu sterowników, przynoszący wwym. korzyści - nawet wtedy kiedy nie korzystamy z dostępnej "nadwyżki mocy" - odczuwalnie wpływa na zmniejszone zużycie paliwa oraz poprawia czystość spalin.

Nieco odmienne zdanie (wcale nie mówię, że mylne - poprostu trudno mi to ocenić) w kwetsii modyfikacji tip'a reprezentuje Kolega Rogal. Prowadziłem z nim kiedyś (raczej luźną) rozmowę na ten temat i oto jak się ustosunkował do kwestii wymiany oprogramowania skrzyni biegów:
Rogal napisał(a):
Co do modyfikacji oprogramowania skrzyni to nie daj sie zwodzić, nie modyfikuje sie całego programu. Chociażby dlatego, że nie ma na rynku dostępnych damosów do programów skrzyni. Nie będe pisał co sie w tym sofcie obrabia bo nie tylko my ten wątek czytamy ale zaufaj mi (chociaż raz ;) ) to nie po to, nie w tym celu.

Ja do dzisiaj nie zdążyłem zapytać Rogala co to są wyżej wspomniane "damosy" ale podejrzewam, że skutkiem zwykłej literówki uciekła mu literka "r" i tajemnicze :): "damosy" to poprostu "darmosy".
Hmmm ... . I tutaj kolejna zagwózdka, gdyż z tego co pamiętam (a pamięć mam naprawdę doskonałą :P ) kiedy SSERWIS (a dokładnie Pan Sopa) tunował moje "niegdysiejsze" AKE/Tip (o tunowaniu BAU nie będę nawet pisał, bo znowu rozpętałaby się niepotrzebna burza np. na temat blokady VP44 itp.) - to najpierw jeżdziliśmy jak przysłowiowe "marki po piekle" zwiedzając wszystkie okoliczne wsie i zapisując całą masę parametrów tipa (i silnika) do pamięci komputera - po czym W MOJEJ OBECNOŚCI zostało to przesłane do Niemiec (wraz ze zgranymi softami) - skąd "wróciło" (zmodyfikowane) i ulokowane w sterownikach mojego Audi (i to w trzech strownikach, bo silnikowym, tym od skrzyni oraz w ABSach).
Ciekawostka jest taka, że soft silnika dotarł szybciej od pozostałych - przez co cały week-end jeździłem tylko częściowo zmodyfikowanym samochodem i jak dziś pamiętam, że tipronikowi niezwykle ten stan nie odpowiadał !!
Dopiero kiedy w poniedziałek dotarła reszta oprogramowania - ze zwykłego AKE zrobił mi się pocisk ... .
Reasumując ... . Zresztą - w tej sprawie sam wyciągniesz najlepsze wnioski ... .

Jak widzisz Kolego Szkrab2007 - w obrębie chiptuningu (oraz celu jaki ma nam przynieść !!!) nic nie jest całkiem oczywiste i nie można w tej prawie ustawić prostej kwalifikacji poszczególnych i typowanych przez Ciebie tunerów ... .
Po wielu przemyśleniach tkwię na stanowisku, ze każda z wwym. "tuningowni" oferuje poprostu coś innego i "na swoim polu" wszyscy są bardzo dobrze przygotowani do takich zadań (choć realizuję je nieco inaczej - "po swojemu").

Ja myślę, że po wielu dyskusjach na tym forum Ty sam jesteś już na tyle uświadomiony w tematyce chiptuningu, że nie będzie Ci ciężko doprecyzować własnych założeń (tudzież oczekiwań) - a potem już wystarczy Ci sięgnąć po telefon i porozmawiać z wszystkimi po kolei - przedstawiając swoje potrzeby i uważnie słuchać na ile (oraz jaką metodą !!!) jest możliwa realizacja czy to u Rogala, czy u Aligatora czy też w SSERWISiie ... .

Poza wszelką dyskusją pozostaje jednak to, w jaki sposób auto będzie sprawdzane pod kątem bieżącej sprawności w aspekcie planowanych modów. Chodzi o to, że wielu (nawet renomowanych) tunerów wręcz chełpi się tym, jak to szczegółowo badają kondycję silnika, skrzyni biegów i czego tam jeszcze trzeba .... a potem - już bezpośrednio przed chipowaniem - wsiadają do auta CO NAJWYŻEJ ze zwykłym VAGiem - kontrolując (w najlepszym przypadku) dawkę , kąt wtrysku, przepływomierz i turbinę. A to niestety - żadną diagnostyką jeszcze nie jest, gdyż profesjonalny tuning dotyka zmian na znacząco większym polu - szczególnie w obrębie pompy wtryskowej (a więc urządzenia nadzwyczaj delikatnego i nieodpornego na druciarstwo). I chociazby na tym przykładzie (VP44) nie daj sobie wmówić, że została sprawdzona VAGiem - bo taka możliwość fizycznie nie istnieje. Do takiego zadania najlepiej jest podejść conajmniej z VASem nowej generacji - ponieważ dopiero to urządzenie umożliwia sprawdzenie przynajmniej niektórych parametrów pompy wtryskowej, tip'a oraz ESP ... .

Kolego Szkrab2007 - do samodzielnego podjęcia decyzji zachęcam Cię tym bardziej, że od długiego czasu na Forum AKP (TYLKO DWÓCH) użytkowników (ale przede wszystkim meszrum) uprawia jakąś irracjonalną akcję przeciwko firmie SSERWIS - wmawiając (a wręcz wykrzykując przy każdej okazji bądź i bez okazji) komu tylko się da, że Pan Sopa wgrywa nędzne gotowce ... .
Odchodząc zupełnie od porównania kto lepszy (Ali, Rogal czy SSERWIS) - bo ten pogląd przecież sam w sobie wyrobisz - najlepiej po rozmowie z kazdym z osobna - ja, jako wieloletni klient SSERWIS-u zaświadczam Ci pod wszelką odpowiedzielnością, że opinie wwym. uzytkowników są kompletną bzdurą, a nadto w sposób bezpośredni i bez żadnego uzasadnienia fałszują - a wręcz zacierają rzetelną informację o tej Firmie (IMHO przez naprawdę duże F).

Aby nie zostać gołosłownym i nie przekrzykiwać się jak w piskownicy - w formie dowodu powyższej hipotezy - posłużę się wyłącznie analizą wybranych fragmentów niniejszego topika.
Popatrz na tą niby neutralną "informację":
meszrum napisał(a):
jeden z forumowiczów [BAU] AKP niedawno odwiedził SS celem wyeliminowania problemu ze skrzynią. jako naprawę otrzymał nowy, mocny program [dokładnie ten sam, który otrzymał Krzysiek1967 - ciśnienie > 2330mbar / 60mg/R].
Sopa wyraźnie podkreślił, iż oprogramowania skrzyni nie modyfikuje.


...czyli jak to stare baby mówią: prawda zawsze leży po środku...

Już pomijając pospolite chamstwo (mówi się, że Klub Audi to kultura i dostojność, więc jeśli już, to nie "Sopa" - a Pan Sopa ... ) - ciężko będzie znaleźć inną równie zakłamaną wypowiedź na tym forum :/ .

W kwestiach merytorycznych zacznijmy od tego, że nie istnieje możliwość wgrania "dokładnie tego samego" oprogramowania do sterowników obsługujących AKE oraz BAU, gdyż soft BAU (w przybliżeniu) waży dwukrotnie więcej od softu AKE ... . Z tej prostej przyczyny w sterowniku silnika AKE - oprogramowanie BAU poprostu by się nie zmieściło, nadto sterownik odmówiłby uruchomienia silnika z tym oprogramowaniem ... .
Druga sprawa jest taka, że - ocena oprogramowania (a więc również tego na ile jest "silny") - wyłącznie w oparciu o wskazanie ciśnienia doładowania czy nawet dawkowania paliwa - jest zwyczajną bzdurą - o czym wielokrotnie wspominali na tym forum sami tunerzy ... .
Żeby było ciekawiej - jestem doskonale zorientowany na którego "użytkownika BAU" meszrum się powołuje i dlatego - bez żadnego komentarza ze swojej strony - wklejam kilka cytatów z korespondencji otrzymanej od tegoż właśnie użytkownika (już po wizycie w SSERWIS):

Cytuj:
Cześć Piotruś

Jeszcze raz dziekuje za wszelką pomoc. Jestem już w Warszawie więc po krótce napisze Ci co i jak z autem. Jestem bardzo zadowolny z wizyty w Sserwisie oraz cały czas pod wrażeniem tego co powiedział i pokazał Pan Janek Sopa. To naprawdę znakomity mechanik i Wspaniały CZŁOWIEK! Teraz juz zrozumiałem czemu na AKP pojawiały się te wszystkie kłótnie. Nie bedę Ci opisywał wszystkiego na nowo, bo dużo powiedziałem Ci telefonicznie. Załączam tylko jako ciekawostkę wykaz części i czynności wykonanych w moim samochodzie.


[.......]

Cytuj:
Auto w drodze do domu jechało znakomicie (w końcu to 400Nm - taki program light'cik :banan: ). Silnik pracuje elastycznie, wykorzystuje maksymalnie moment obrotowy, nie redukuje niepotrzebnie biegów. Nawet przy obciążeniu 4 osoby + ponad 100kg w bagażniku silnik "ciagnie" bez zająknięcia (wcześniej przy załadowanym samochodzie, czułem że jest
słabszy). Chodzi ciszej, nawet na biegu jałowym - ale podejrzewam że jest to zasługa również nowego oleju. Odnosnie pracy Tiptronika, mam tylko wrazenie że wrzuca biegi troszkę bardziej nerwowo (ale i tak delikatniej niż przed modyfikacją, dodatkowo Pan Sopa powiedział że zawieszenie silnika, skrzyni, wału moze być już troszkę luźniejsze niż fabrycznie nowe ) kiedy auto jest mocno zagrzane w trasie - ostrzejsza jazda. Przy spokojnej jeździe zapominam że mam biegi :) . Niemniej jednak, mam wrażenie że temp. oleju
spadła oraz spalanie zmniejszyło się ok 1 litra w stosunku do poprzedniego softu. Szczegóły sprawdzę przy okazji jak zainstaluje sobie VAG-Coma.


Cytuj:
Postanowiłem że nie będę pisał o tym wszystkim na forum, bo to nie ma najmniejszego sensu - podzieliłem się tym tylko z Tobą. jak wiesz modyfikacje wykonywane w Sserwis są krytycznie przyjmowane na AKP :< , a ja nie mam zamiaru z nikim się przepychać. Ważne że auto ożyło - idzie jak torpeda :): . Pan Sopa uspokajał że modyfikacja nie wpłynie negatywnie na ogólny stan silnika, ale czas pokaże. Jedyne co troszkę mu się nie spodobało to wskazania przepływomierza (minimalne osłabienie) i proponuje jego wymianę po zimie.


[.....]

Szkrab2007 - Mam nadzieję, że przeczytałeś to z uwagą ... ?
Od siebie dodam tylko tyle, że auto wcale nie trafiło do SSERWISu na naprawę skrzyni (jak to był łaskawy nakłamać meszrum) - tylko całościowy przegląd (łącznie z zawieszeniami, etc. ... ).

Przejdźmy jednak do kolejnej wypowiedzi meszruma:
Cytuj:
[...]SS oferuje, z tego co zauważyliśmy, gotowce i to bardzo przeciętne [by nie napisać kiepskie] - nikt nie napisze przecież programu dedykowanego pod dany silnik za 800 PLN...

W tym przypadku - zamiast komentarza - wzywam meszruma do odpowiedzi na pytanie co oznacza wymowne : "zauważyliśmy" ???
Kto zauważył ??? Ty i zapewne Przemekk74 - i jeszcze ktoś ??? Jakim prawem wypowiadasz się za wszystkich na ogólnie dostępnym i conajmniej ogólnopolskim forum ??? Ktoś dał Ci takie uprawnienia, np. kilku userów, admin albo mod ???
Ile razy będziesz jeszcze powtarzał te swoje ohydne i śmierdzące na odległość kłamstwa ???
Osobiście nie mam wątpliwości, że prawda jak zwykle sama się obroni (bo oprócz Twoich nikczemnych oszczerstw wyssanych z palca - na Forum AKP wisszą już dziesiątki (o ile nie setki) opinii zadowolonych klientów SSERWISu - takich, którzy tam byli i skorzystali - a nie tak jak Ty - plują tylko jadem zza monitora (bez zielonego pojęcia o tematach, na które usiłujesz się "wypowiedzieć") ... .
Człowiecze (?) - kiedy Ty w końcu zrozumiesz, że swoją postawą najbardziej szkodzisz temu Forum i szeroko pojętej społeczności AKP (bo przecież nie mi ani Panu Sopie) ???

Jeżeli się mylę - to proszę bardzo - przedstaw się "jakoś", napisz kim jesteś i jakie są Twoje PRAKTYCZNE doświadczenia w dziedzinie motoryzacji i na jakiej podstawie czujesz się upoważniony do tak podłego oczerniania firm i osób, które prawdziwie uczciwą oraz rzetelną pracą wypracowały swój sukces ???
Napluć jadem zza monitora każdy potrafi, więc skorzystaj z okazji i pokaż AKPowej społeczności jak bardzo się teraz mylę ... .

A ostatnie pytanie w tej kwestii mam do Moderatorów i Administratorów ... . Kiedy w końcu zaczniecie dostrzegać i reagować na wyżej ujawnione, udokumentowane i udowodnione pieniactwo meszruma ??? Jeżeli komuś "z administracji AKP" naprawdę zależy, żeby poziom tego forum chociaż częściowo powrócił do dawnegej świetności - to moim zdaniem - juz jest "za późno" ... :/ :/ .
Otwórzcie w końcu oczy, przestańcie obawiać się trudnych decyzji, pokażcie że awantura sprzed kilku miesięcy naprawdę coś zmieniła ... .
Zrozumcie w końcu to, że "twórczość" meszruma - w 100% pozbawiona merytorycznych fundamentów - to nie jest żadne swobodne wyrażanie poglądów - to co on uprawia narusza nie tylko regulamin AKP ale też dobra osobiste KONKRETNYCH osób/firm, na których wciąż wiesza psy (a on sam pozostaje przy tym praktycznie anonimowy :/ )!!! Zgubiliście regulamin czy jak ;) ???

Na koniec tego fragmentu proszę nie kasować mojej wypowiedzi (np. pod pretekstem OT), gdyż jest ona tylko preludium do tego, co mam zamiar napisać w tym topiku:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Będzie to doskonałe wskazanie miejsca, w którym leży "prawdziwa prawda" ... . Potem możecie mnie (o)sądzić - z banem włącznie ... . Na razie proszę o cierpliwość ... .

szkrab2007 napisał(a):
Czy twoim zdaniem prawdziwie fachowa ingerencja w ECU rodzi pewnosc ze z autem nie bedzie działo sie nic niedobrego czy jednak chiptuning pomimo wszystko sam w sobie zawsze niesie zagrożenie???


Nawet najbardziej "prawdziwie fachowa ingerencja w ECU" - jak zresztą wielokrotnie powtarza to np. Rogal i chyba wszyscy inni mądrzy tunerzy - nie spowoduje żadnych ujemnych skutków tylko pod warunkiem, że użytkownik będzie rozsądnie korzystał z "przybyłej mocy". No ale to przecież oczywiste - bo jakiś sabotażysta nawet całkiem seryjne auto też może zniszczyć w krótkim czasie ;) .
Upraszczając - celujesz w tunerów, którzy bez wątpienia wiedzą co robią i bez względu na to, którego finalnie wybierzesz - będzie dobrze :) :peace:

szkrab2007 napisał(a):
Nie chciałbym dla 20 koników zepsuc maszyny ( aktualnie naprawde chodzi jak żyleta - w porównaniu do poprzedniej 2.5 tdi ktora mi ukradli). Ponadto juz sam nie wiem czy domagac sie modyfikacji softu tipa i zwrocic uwage na tunerów którzy tego dokonuja czy bez softu skrzyni jednak sie obejdzie .


Jeśli mogę Ci jeszcze coś doradzić - to napraw rozrząd, sprawdź sobie wtryskiwacze (bez tego i tak nikt normalny nie podejmie się chipowania ;) ) i troszkę pojeździj tak uzdrowioną niunią ... ;) .
Być może stwierdzisz, że w samej ale zdrowej serii wcale nie jest źle ... :): .
Jeżeli jednak idei chipowania nie porzucisz - zostaje Ci raczej tylko własna decyzja, gdyż o żadnym z wytypowanych tunerów na Forum AKP próżno szukać negatywnych opinii (pomijając oczywiście te wyssane z palca przez osobników, którzy ślinią się jadem ale doświadczenie praktyczne mają dokładnie zerowe...)

szkrab2007 napisał(a):
I jeszcze jedno pytanie z innej beczki : czy wtryskiwacze 2 sprężynowe można regenerowac ? bo widze ze bosch serwis oferuje taka usługe w dobrej cenie , ale z kolei czytałem wypowiedzi iz w ich przypadku nie da sie na nowo ustawic ciśnienia otwarcia. Pozdrawiam


Nie no ... :) , Szkrab, proszę Cię ... :D . Myśli o regeneracji zarzuć całkowicie, bo myjka ultradźwiękowa się przydaje - lecz do innych celów ... :P .

:) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 23:41:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Piotrus nie ironizuj... damos to opis programu. Inżynierowie tworząc soft dokładnie znaja jego budowę i wszystkie jego miejsca (bity). A damos to po prostu opis tych miejsc. Przegladajac damosa dowiadujesz sie gdzie sa interesujace miejsca które poddajesz zmianom.

OD SIEBIE:

Najwspanialej wykonana modyfikacja przez najlepszego tunera jest w stanie zniszczyc silnik jezeli wgra ja człowiek na drugim końcu świata. Dlaczego ? dlatego że nie jestes w stanie przewidziec jak zachowa sie silnik na nowym programie a kazdy zachowa sie inaczej.

2.5TDi 180PS to jedny silnik (jeżeli jest w połączeniu z tiipem) w którym wymaga zmiany oprogramowanie skrzyni (nie kazde). Oprogramowan skrzyni jest kilka typów. W tym sofcie głównie zmienia sie limiter momentu obrotowego (nie tylko) czyli sygnał który dostaje sterownik skrzyni od sterownika silnikowego. Te miejsca które sie zmienia wygladaja inaczej w kazdym z tych softów skrzyn dlatego w jednych trzeba korygowac program skrzyni na innym nie - nie bo nie wystepuja anomalia pracy skrzyni.

Jako ciekawostke powiem ze mozna skorygowac informacje która wychodzi z ecu silnika tak zeby pokrywała sie z informacja przed modyfikacja wtedy reszta osprzetu mysli ze silnik dalej jest seryjny - i na prawde w praktyce nie ma potem zadnych problemów.

Przyrosty w silniku 2.5TDi 180PS sa nikłe i nie ma sensu robic lekkich czy mocnych softów ponieważ nawet na mocniejszym programie auto dalej jest "mułowate" - przepraszam za okreslenie.

Tuner który ma hamownie i mierzy każdy egzemplarz wie dokładnie że miedzy lekkimi a słabymi modyfikacjami sa nikłe róznice. Każde z 2.5tdi zachowuje sie kompletnie inaczej. Dzisiaj miałem 2.5TDi 163PS które seryjnie miało 155PS (lekko padajaca przepływka) po modyfikacji miała 180PS gdzie inny egzemplarz na identycznych parametrach programu bedzie miał 190-195PS.

Na potwierdzenie tego co pisze na temat softów skrzyn jest wypowiedz Twojego kolegi Piotrus ze skrzynia zmienia biegi bardziej nerwowo. Dzieje sie tak z konkretnego powodu.

Wyspecjalizowal sie w Warszawie jeden tuner w mierzeniu automatów, moze ktos w koncu zmierzy swoje 2.5tdi z programem by. Chociaz juz po logach które miałem mozliwosc raz zobaczyc widac ze w tych programach nie sa korygowane zadne miejsca z cechami osobnicznymi konkretnego egzemplarza silnika wiec i przyrosty beda nikłe nie mówiac o przebiegach krzywych.

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 23:46:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dziwny człowieku P,

nie tak dawno otrzymałem kopie PW, które rozsyłasz do innych uzytkowników APK w mojej sprawie. nazywasz mnie wdzięcznie kutasem. być może nie wiesz, co znaczy to słowo - nie w tym rzecz.

przeczytaj, co też osoba, która ma więcej do powiedzenia niż inni na temat twojego dziwnego zachowania napisała w PW:

Cytuj:
A z sserwisem podejrzewałem coś juz od dłuższego czasu. K********* ma kase nie tylko z tego, zauważ jak lobbuje na PW niby od niechcenia za nowymi nieświadomymi użytkownikami V6, objawiając się jako forumowy, boski , wszystkowiedzący guru... Potem łupi takiego delikwenta na wszystko co jest tylko możliwe do zrobienia w takim aucie. Potrafi jeszcze zadzwonić i pożalić się jaki to on jedne z drugim jest BE, bo kazał sobie przedstawić szczegółowy kosztorys i wyliczenia...



przeczytałem do śmierdzące na odległość kłamstwa i nie ma zamiaru czytać dalej, gdyż dalej nie da się czytać.
wspominanie o kulturze to zapewne ironiczne zwrócenie się w swoją stronę, prawda?

o motoryzacji nie wiem nic. pamiętam tylko jak wysyłałem ci skrakowanego VC 311.2 i jak bardzo się cieszyłeś, że działa.
mam jeszcze kopię tego imejla. zamieszczę później wieczorem.

powtórzę raz jeszcze: sopa ładuje gotowce. period.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 28.gru.2008 00:36:06 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 23:50:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
dziewczyny - apeluje o powsciagliwosc werbalno-literacka w okazywaniu sobie uczuc :!!:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 23:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
BiLu napisał(a):
dziewczyny - apeluje o powsciagliwosc werbalno-literacka w okazywaniu sobie uczuc :!!:


I to jest własnie to z czego smiał sie ostatnio bedac u nas były user 2.5tdi. Cytuje jego wypowiedz "watki 2.5tdi to mozna czytac wieczorami na przemian z buchaniem trawki w celach rozrywkowych".

Te silniki hipnotyzuja userów, jest tyle lepszych pod kazdym wzgledem motorów o których mozna na prawde pisac stronami ale jakos nikt tego nie robi ;)

z tym k....em to juz przegiecie :!:

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 03:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
zastanawialem sie czy moge zadac pytanie po tych emocjach.... ale sprobuje:

Rogal napisał(a):
Najwspanialej wykonana modyfikacja przez najlepszego tunera jest w stanie zniszczyc silnik jezeli wgra ja człowiek na drugim końcu świata. Dlaczego ? dlatego że nie jestes w stanie przewidziec jak zachowa sie silnik na nowym programie a kazdy zachowa sie inaczej.

Czy to oznacza ze rozne np AFB (lecz z tego samego okresu produkcji), doprowadzone do 'dobrego stanu mechanicznego', powiedzmy 'tuning ready', moga diametralnie inaczej 'przelknac' dokladnie ten sam soft ? Musze przyznac ze jakos nie moge tego zrozumiec - musialyby istniec roznice w poziomie zuzycia, do tego stopnia waznych elementow, aby spowodowac zniszczenie silnika.... zgaduje ze jeszcze wiele musze sie nauczyc :) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 08:48:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Tak TX-did dokładnie tak jest. Dwa auta opuszczajace fabryke, jeden po drugim posiadaja: inna moc inaczej wchodzi na boost turbina, inaczej jest dosterowywana, inaczej mierzy przepływka, inaczej pracuja el wykonawcze,
inna jest wydolnosc graniczna pompek i tak mozna dalej wymieniac.

Dzieje sie tak odrazu po opuszczeniu fabryki to pomysl co moga te silniki reprezentowac np. po 200kkm.

Seryjny program to kompromis napisany do partii silników które maja pracowac spełniajac pewne kryteria - graniczne normy. Te granice czasami sa dosyc szerokie, ale fabryka nie moze sobie pozwolic na to zeby kazdy silnik stroic z symulatorem.

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 13:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Rogal napisał(a):
Tak TX-did dokładnie tak jest. Dwa auta opuszczajace fabryke, jeden po drugim posiadaja: inna moc inaczej wchodzi na boost turbina, inaczej jest dosterowywana, inaczej mierzy przepływka, inaczej pracuja el wykonawcze,
inna jest wydolnosc graniczna pompek i tak mozna dalej wymieniac.

Dzieje sie tak odrazu po opuszczeniu fabryki to pomysl co moga te silniki reprezentowac np. po 200kkm.

Seryjny program to kompromis napisany do partii silników które maja pracowac spełniajac pewne kryteria - graniczne normy. Te granice czasami sa dosyc szerokie, ale fabryka nie moze sobie pozwolic na to zeby kazdy silnik stroic z symulatorem.

Pozdrawiam


Przyjalem do wiadomosci, dzieki :)
Niepokojace jest to, ze w swietle powyzszego wynik koncowy kazdego tuningu to takie wrozenie z fusow - lecz rozumiem ze na miejscu mozna zweryfikowac zachowanie po chipie, no wlasnie, jak powinna wygladac taka weryfikacja ? czy pozostaje tylko hamownia ? (a jezeli jest automat ?) czy diagnoza jakims wyrafinowanym urzadzeniem diagnostycznym ? czy jeszcze jakos inaczej ?

sorry ze marudze... zaznaczam ze jestem kapletnym laikiem motoryzacyjnym, po prostu nie chce zepsuc nowej zabawki tak od razu.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 13:41:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
tx-didi napisał(a):
Niepokojace jest to, ze w swietle powyzszego wynik koncowy kazdego tuningu to takie wrozenie z fusow - lecz rozumiem ze na miejscu mozna zweryfikowac zachowanie po chipie, no wlasnie, jak powinna wygladac taka weryfikacja ?


No wlasnie...i dlatego smiech mnie pusty zalewa jak widze tabelki z przyrostami czy gwarancje wyniku...mozna sie mocno przejechac na takim podejsciu :):
Powiedzmy ze w 1.9 TDI 80% aut wychodzi podobnie (jesli mowimy o programie o bardzo zblizonych parametrach) ale te 20% to rozne cyrki lubi robic.
Moge tylko potwierdzic slowa Rogala ze V6 to ten stosunek jest jak 40/60. Ja nie lubie robic V6 bo wiekszosc z nich kwalifikuje sie do reanimacji mechanicznej przed modem a ciezko to wlascielowi wylumaczyc bo mysli ze chce go na kase naciagnac.
A weryfikacja to jak masz manuala to po prostu hamownia i tyle. Aftomatow nie lubie mierzyc jak sie klient upiera to to zrobie ale nie wiem po co....czy ma 4KM w ta czy w tamta...wazne ze lepiej jezdzi i 3ma parametry pracy na drodze. A papierek to tylko papierek.

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 14:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
rob555 napisał(a):
tx-didi napisał(a):
Niepokojace jest to, ze w swietle powyzszego wynik koncowy kazdego tuningu to takie wrozenie z fusow - lecz rozumiem ze na miejscu mozna zweryfikowac zachowanie po chipie, no wlasnie, jak powinna wygladac taka weryfikacja ?


No wlasnie...i dlatego smiech mnie pusty zalewa jak widze tabelki z przyrostami czy gwarancje wyniku...mozna sie mocno przejechac na takim podejsciu :):
Powiedzmy ze w 1.9 TDI 80% aut wychodzi podobnie (jesli mowimy o programie o bardzo zblizonych parametrach) ale te 20% to rozne cyrki lubi robic.
Moge tylko potwierdzic slowa Rogala ze V6 to ten stosunek jest jak 40/60. Ja nie lubie robic V6 bo wiekszosc z nich kwalifikuje sie do reanimacji mechanicznej przed modem a ciezko to wlascielowi wylumaczyc bo mysli ze chce go na kase naciagnac.
A weryfikacja to jak masz manuala to po prostu hamownia i tyle. Aftomatow nie lubie mierzyc jak sie klient upiera to to zrobie ale nie wiem po co....czy ma 4KM w ta czy w tamta...wazne ze lepiej jezdzi i 3ma parametry pracy na drodze. A papierek to tylko papierek.


Tak, :) naprawde nie musicie mnie przekonywac co do tego ze v6 tdi jest jakis 'lewy' - przekonalem sie juz :).
Lecz zaznaczylem ze chodzi o egzemplarze 'zdrowe' mechanicznie - czyli pominmy juz kwestie ze 'bez tuningu i tak sie rozleci' :). Wiec czy podtrzymasz zdanie 40% 'podobnego zachowania po jednakowym sofcie' wsrod 'zdrowych' jednostek ? To co Rogal napisal brzmi sensownie (roznica zaraz po opuszczeniu fabryki) wiec w kazdej sztuce drzemie potencjal (bardzo zachowawczy orginalny soft) tylko roznice moga byc bardzo znaczace....

Weryfikacja po zmianie softu: zalozmy ze jednak jest automat - i klient sie nie upiera (czyli nie nalega na hamowanie samochodu) to jak sie mozna przekonac czy jest ok?, jezeli dobrze zrozumialem - proba drogowa ? Co dokladnie sie kryje pod tym pojeciem: zwykle 'przejechanie sie' po tuningu, czy niezbedne jest jeszcze cos ?, diagnostyka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 14:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
O Panowie wątek gorący, co mi siie podobalo i sie osobiscie zgadzam -

Piotruś:
Cytuj:
Otóż odpowiedź Mistrza brzmiała dokładnie w ten sposób, że dla niego ideą tuningu wcale nie jest "ślepy pęd" za przyrostem mocy, lecz takie zestrojenie współpracy silnika ze skrzynią biegów, dzięki któremu skrzynia nie przeciąga na poszczególnych biegach, zaś silnik reaguje na każde - nawet najmniejsze i wyrażone zmianą położenia pedału gazu - życzenie kierowcy.


I nie róbcie zgrzytów (osoby) pomiedzy dwoma firmami, które się tym zajmują na pewno w sposob b.dobry, nie widze tu osob, ktore by narzekaly, na Sserwis czy Mineralna czy jescze moze inna firme niszowa, pomijajac tylko fakt pseudo utwardzanych walkow rozrzadu "Świątka", ktory to ponoć się sygnowal na jego
"Nazwe" :)

Wiec jak Rogal napisal topicki na temat 2.5 mozna czytac po "buchu jointów" na dobranoc zakręcając usera, że boi sie czego kolwiek zrobić.

@Szkrabie ja Ci proponuję "u byle kogo, aby miał doświadczenie z 2.5 doskonale" wybor nalezy do Ciebie kto... odchwaść silnik co zaowocuje Ci z miejsca wieksza moca automatycznie i przelozy Ci sie to na nastepne 250kkm milej jazdy :!!:

a tuna, masz czas na zastanowienie sie, stwierdzisz po wynmianie hydrauliki, czyszczeniu, badz regu. tipa, byc moze tzn na 80% po tym będziesz się czul jak na nowym programie i przyroście mocy.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 28.gru.2008 14:59:57 przez grejf, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 14:46:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi napisał(a):
rob555 napisał(a):
tx-didi napisał(a):
Niepokojace jest to, ze w swietle powyzszego wynik koncowy kazdego tuningu to takie wrozenie z fusow - lecz rozumiem ze na miejscu mozna zweryfikowac zachowanie po chipie, no wlasnie, jak powinna wygladac taka weryfikacja ?


No wlasnie...i dlatego smiech mnie pusty zalewa jak widze tabelki z przyrostami czy gwarancje wyniku...mozna sie mocno przejechac na takim podejsciu :):
Powiedzmy ze w 1.9 TDI 80% aut wychodzi podobnie (jesli mowimy o programie o bardzo zblizonych parametrach) ale te 20% to rozne cyrki lubi robic.
Moge tylko potwierdzic slowa Rogala ze V6 to ten stosunek jest jak 40/60. Ja nie lubie robic V6 bo wiekszosc z nich kwalifikuje sie do reanimacji mechanicznej przed modem a ciezko to wlascielowi wylumaczyc bo mysli ze chce go na kase naciagnac.
A weryfikacja to jak masz manuala to po prostu hamownia i tyle. Aftomatow nie lubie mierzyc jak sie klient upiera to to zrobie ale nie wiem po co....czy ma 4KM w ta czy w tamta...wazne ze lepiej jezdzi i 3ma parametry pracy na drodze. A papierek to tylko papierek.


Tak, :) naprawde nie musicie mnie przekonywac co do tego ze v6 tdi jest jakis 'lewy' - przekonalem sie juz :).
Lecz zaznaczylem ze chodzi o egzemplarze 'zdrowe' mechanicznie - czyli pominmy juz kwestie ze 'bez tuningu i tak sie rozleci' :). Wiec czy podtrzymasz zdanie 40% 'podobnego zachowania po jednakowym sofcie' wsrod 'zdrowych' jednostek ? To co Rogal napisal brzmi sensownie (roznica zaraz po opuszczeniu fabryki) wiec w kazdej sztuce drzemie potencjal (bardzo zachowawczy orginalny soft) tylko roznice moga byc bardzo znaczace....

Weryfikacja po zmianie softu: zalozmy ze jednak jest automat - i klient sie nie upiera (czyli nie nalega na hamowanie samochodu) to jak sie mozna przekonac czy jest ok?, jezeli dobrze zrozumialem - proba drogowa ? Co dokladnie sie kryje pod tym pojeciem: zwykle 'przejechanie sie' po tuningu, czy niezbedne jest jeszcze cos ?, diagnostyka ?



tx-didi,

diagnostyka jest czymś normalnym po modyfikacji.
tuner wówczas ocenia efekty swojej pracy pod kątem tego, jak zmodyfikowany program znoszą poszczególne elementy [chociażby jak działa T i jak N75 stara się zbić ciśnienie tam, gdzie pojawiał się OB czy np. jak zachowują się limitery 008 po ich zmianie w związku z lmm Bosch'a].
właśnie dlatego, że nie ma 2ch identycznych egzemplarzy - te same zmiany w dwóch różnych autach tego samego rodzaju/typu będą owocować innymi efektami.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 15:05:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
grejf napisał(a):
@Szkrabie ja Ci proponuję "u byle kogo, aby miał doświadczenie z 2.5 doskonale" wyor nalezy do Ciebie kto... odchwaść silnik co zaowocuje Ci z miejsca wieksza moca automatycznie i przelozy Ci sie to na nastepne 250kkm milej jazdy :!!:


@Grejf: tylko Ty juz wiesz gdzie szukac, masz osobiste doswiadczenie. Postaw sie w roli osoby totalnie zagubionej i nie znajacej tematu.
Sam napisales ze jest mnostwo firm zajmujacych sie tematyka tuningu (bez koniecznosci wyjazdu za granice PL) - jak wyluskac te, ktore 'maja doskonale doswiadczenia z 2.5 tdi', otoz gwarantuje Ci , ze nie jest to takie proste. Kazda z tych firm ma napisane (najczesciej zaczynamy od www) ze owszem, zna sie. Po telefonie (dzwonilem do dwoch) mysle ze pierwsze pozytywne wrazenie jeszcze sie poglebi. Wiec w skrocie - prawdopodobnie trafisz faktycznie do: pierwszego z wierzchu, ale czy dobrze trafisz.....

gdyby mozna bylo, w 'jakis sposob' zweryfikowac samodzielnie czy dana firma faktycznie wie co robi. (Oczywiscie bez doktoratu z mechaniki) to juz by bylo cos. Np: dla aut z manualem procedura powinna wygladac tak:1), 2) .....

Oczywiscie najprostsze jest podanie : jedz do X i na pewno bedzie dobrze (z poziomu niedoswiadczonego uzytkownika, jak ja sam, gwarantuje ze takie podejscie jest najlepsze - minimum pracy, maksimum skutecznosci) gdyby jeszcze wybor X byj jednoznaczny (czyli gdyby byla TYLKO jedna firma).....
wiec zawsze kazde wskazanie X bedzie niesprawiedliwe wzgledem pozostalych.
Lista wartosci X bylaby ok, gdyby procedura wszedzie byla taka sama (cholera tez nie jest) wiec co robic ?
Forumowe 'check list' dla tunera ?


meszrum napisał(a):
tx-didi,

diagnostyka jest czymś normalnym po modyfikacji.
tuner wówczas ocenia efekty swojej pracy pod kątem tego, jak zmodyfikowany program znoszą poszczególne elementy [chociażby jak działa T i jak N75 stara się zbić ciśnienie tam, gdzie pojawiał się OB czy np. jak zachowują się limitery 008 po ich zmianie w związku z lmm Bosch'a].
właśnie dlatego, że nie ma 2ch identycznych egzemplarzy - te same zmiany w dwóch różnych autach tego samego rodzaju/typu będą owocować innymi efektami.

Dzieki meszrum - chodzi oczywiscie o diagnostyke komputerowa (jak rozumiem nie ma innego sposobu aby zweryfikowac parametry o ktorych wspomniales) czy jednak jest ?

czyli punkt 1 dla tunera: bezwzglednie musi robic diagnostyke (komputerowa ? - potwierdzcie prosze) tylko po modyfikacji, czy przed rowniez?

Znowu moze czepiam sie detali, ale juz teraz moge powiedziec ze jedna z firm tuningowych NIE ROBI diagnostyki komputerowej (tylko hamownia), chociaz ma wpisane to w zakresie uslug na stronie www (Zdiagnozowania mojego v6 odmowili, tlumaczac ze nie robia takich uslug, na powolanie sie na strone www: pomylka w opisie) hmm...... meszrum wiesz o ktorej mowie (pamietasz moj watek z logami)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 16:01:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi,


firma, która modyfikowała Ci program słynie z oferowania gotowców. efekty - jak napisali koledzy tunerzy - mogą być badrdzo różne.
co więcej, opinie na temat tej firmy są takie jak jej programy.

normalnie jest [powinno] być tak, że tuner diagnozuje samochód przed i po, i jeżeli klient ma życzenie, to samochód jest również hamowany [w przypadku niektórych firm - bez hamowni wliczonej w cenę usługi - Cię nie wypuszczą].
nie mniej jednak, jak można zauważyć, niemal każdy ma inną politykę i to do użytkownika należy wybór - na jednym zrobi wrażenie rzeczowa pogaducha z tunerem, który opisze co zrobił i czego można się spodziewać, a jeszcze na kimś, że program pochodzi z Bułgarii [Pantelej* napisał soft nie widząc auta w ciągu 1h i wysłał mejlem :): ].
najgorsze co można zrobić z punktu widzenia użytkownika, to oszczędzać na tuningu.

...a są jeszcze takie przedsięwzięcia tunerskie [allegro.pl], które zakładają, że wysyłasz ECU w nieznane miejsce i otrzymujesz program-cud na moc właściwą WTCC/STCC... zakładasz ECU i silnik umiera.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ht=allegro





*bułgarskie imię męskie

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: