.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 14:28:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN] Logi statyczne do analizy.
PostNapisane: 24.lis.2008 15:37:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Witam

Poniżej zamieszczam logi statyczne do analizy. Jutro dorzucę dynamiczne. Niestety nie mialem jak sam tego zrobić.

Problem jaki występuje w autku jest opisany w poscie:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Poniżej logi:

Statyczne Meas. Blocks:
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/97b ... 49dba.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f1 ... ca8db.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67d ... 8debe.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5af ... d8e58.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22a ... 78748.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4db ... c0474.html
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71a ... 637c9.html

Statyczne Basic Settings:

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca5 ... 14ea3.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/969 ... 8e860.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a93 ... f4675.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b0 ... b24fe.html

Dynamiczne dodam jutro. Niestety warunki na drogach nie sprzyjają.

Nadpisze tylko że autko ma problem z zapaleniem w temepraturach ujemnych ( to znaczy kręci 3 razy dłużej niż jeszcze tydzień temu przy temp. 5-7 stopni). A po uruchomieniu silnika leci ciemny dym z rury aż do momentu zagrzania samochodu. Po zagrzaniu zero dymu nic !!!.

Pozdrawiam i czekam ocene logów.
Łukasz

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 19:58:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z logow nie wynika nic zlego.
Kąt wyprzedzenia wtrysku jest ustawiony wzorowo.
Uklad wtryskowy jest w stanie bardzo dobrym.
Pytanie - czy fura dobrze byla rozgrzana przed zalogowaniem ? - wyglada jakby termostat niedomagał.
Czuje ze swieczki bedą sfajczone :/

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 20:06:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
przemik napisał(a):
Z logow nie wynika nic zlego.
Kąt wyprzedzenia wtrysku jest ustawiony wzorowo.
Uklad wtryskowy jest w stanie bardzo dobrym.
Pytanie - czy fura dobrze byla rozgrzana przed zalogowaniem ? - wyglada jakby termostat niedomagał.
Czuje ze swieczki bedą sfajczone :/

Pozdr


No widzisz i tu mój błąd jeżeli chodzi o silnik.
Zrobiłem rano pare km no i później pobiegłem do domu znalazłem instrukcje pobiegłem do samochodu no i zacząłem robić logi a nie zerknąłem na temperature. Robilem to pierwszy raz. Silnik miał prawie 70 stopni czy coś takiego. Czy ma to straszny wpływ na moje logi ????

Pozdrawiam
Łukasz

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 20:09:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tak, niedogrzany silnik = nieprecyzyjne dane.
Korekcje są ładniejsze na niedogrzanym silniku, spałowałeś turbo na zimnym oleju i silniku ...
Na drugi raz rozgrzej go > 80 st C a najlepiej do okolic 90 st C.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 20:12:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bezposrednio po dynamicznych zaloguj 007 stat - da nam to odpowiedz czy termostat klęknął czy nie... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 20:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Baskecior napisał(a):
Tak, niedogrzany silnik = nieprecyzyjne dane.
Korekcje są ładniejsze na niedogrzanym silniku, spałowałeś turbo na zimnym oleju i silniku ...
Na drugi raz rozgrzej go > 80 st C a najlepiej do okolic 90 st C.


Jak robiłem korekcje to z tego co pamiętam temp. była juz w granicach 76-77 stopni. Poza tym nie spałowałem go na zimnym. Dbam o niunie i nigdy na zimnym nie przekraczam 2300 obrotow przez pierwsze kilka km.
Jak bede robił dynamiczne to sprawdze to jeszcze.
Pytanie jeszcze czy ogólnie to dobrze wygląda ???? No i co może być przyczyną tego złego zapalania i kopcenia na zimnym ??? No i jeszcze pytanie jak sprawdzić czy odma nie jest zapchana ??

Łukasz

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 20:56:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
FrEeD napisał(a):
Pytanie jeszcze czy ogólnie to dobrze wygląda ????

Na to pytanie juz odpowiedzialem ;)

FrEeD napisał(a):
No i co może być przyczyną tego złego zapalania i kopcenia na zimnym ???

Na to tez ;)
FrEeD napisał(a):
No i jeszcze pytanie jak sprawdzić czy odma nie jest zapchana ??


Nie znam sposobu na sprawdzanie odmy... odme sie po prostu wymienia... jesli masz wiecej jak 200 tysi (a zakladam ze masz ;) ) to mozna zmienic.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 08:30:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sprawdz swiece i stan AQ ... ? [to podstawa gdy zawita zima]

a co do dymienia "kolor czarny" to odma nie ma tutaj nic do gadania ... ;)


p.s mozesz dygnac pompe w kierunku 60 jednostek ... [w celu sprawdzenia czy bedzie poprawa ;) ]

p.s 2 przejedz sie spokojnie przez 10 km z zapietym vag'iem obserwujac [007] ... jak temperatura nie dobije do 90 to termostat do wymiany ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 12:12:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
spanky napisał(a):
sprawdz swiece i stan AQ ... ? [to podstawa gdy zawita zima]

a co do dymienia "kolor czarny" to odma nie ma tutaj nic do gadania ... ;)


p.s mozesz dygnac pompe w kierunku 60 jednostek ... [w celu sprawdzenia czy bedzie poprawa ;) ]

p.s 2 przejedz sie spokojnie przez 10 km z zapietym vag'iem obserwujac [007] ... jak temperatura nie dobije do 90 to termostat do wymiany ....


Temp. sprawdzałem i jest dobrze. Tylko mam mały problem jeszcze z wskaźnikiem temp. na desce. Nie zawsze mi pokazuje. Czasem pokazuje przez dwa dni a pozniej juz nie. A jak wyciągnę i włożę czujnik to od razu pokazuje :) Czy to będzie wina tego czujnika ???

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 12:44:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
FrEeD napisał(a):
A jak wyciągnę i włożę czujnik to od razu pokazuje :) Czy to będzie wina tego czujnika ???


sa duze szanse ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 15:04:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
FrEeD napisał(a):
A jak wyciągnę i włożę czujnik to od razu pokazuje :) Czy to będzie wina tego czujnika ???


sa duze szanse ... ;)

Raczej winne jest okablowanie lub brak prawidłowego połączenia. Rozumiem , że kolega się przejęzyczył i nie wyciąga czujnika , co wiąże się z ubytkiem płynu a raczej odpina kostkę i zakłada ponownie ...
WD-40 i do dzieła, a jeśli nie pomoże , szukaj ułamanego przewodu tuż przy gumce ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 20:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
FrEeD napisał(a):
A jak wyciągnę i włożę czujnik to od razu pokazuje :) Czy to będzie wina tego czujnika ???


sa duze szanse ... ;)

Raczej winne jest okablowanie lub brak prawidłowego połączenia. Rozumiem , że kolega się przejęzyczył i nie wyciąga czujnika , co wiąże się z ubytkiem płynu a raczej odpina kostkę i zakłada ponownie ...
WD-40 i do dzieła, a jeśli nie pomoże , szukaj ułamanego przewodu tuż przy gumce ... ;)


Masz rację co do wyciągania :) oczywiście chodzi o wtyczke :)
WD-40 i działam zobacze co zdziałam :).
Dzięki wielkie za cenne informacje.

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 14:30:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
spanky napisał(a):
FrEeD napisał(a):
A jak wyciągnę i włożę czujnik to od razu pokazuje :) Czy to będzie wina tego czujnika ???


sa duze szanse ... ;)


Witam

Nie otwieram nowego wątku gdyż nie ma sensu.
Wracam do tematu cieżkiego palenia na mrozie.
Według waszych zaleceń i 10-ciu przykazań jakie znalazłem na forum zrobyłem chyba wszystko co tam bylo napisane. Zmieniłem olej swiece filtry itd.....
Wydawało sie że jest lepiej. Niestety wczoraj w nocy bylo -12 stopni i byl maly problem. Musialem kręcic z 15 sekund niczym zapalił. Podgrzewałem świeczi 3 razy i tez nic.
Jednak zastanawiam mnie fakt, że po tak dlugim kręceniu i opaleniu od razu go zagasiłem i kolejne zapalenie bylo na dotyk.
Koledzy czekam na wasze podpowiedzi.

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pozostaje sprawdzenie układu zasilania paliwe m(filtr + szczelność) oraz pomiar kompresji ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:32:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Baskecior napisał(a):
Pozostaje sprawdzenie układu zasilania paliwe m(filtr + szczelność) oraz pomiar kompresji ...


Filtr paliwa zmieniłem. Wyglada ze nigdzie nie leje i ze wszystko jest ok.
Zobaczyłem jeszcze ze w sekcji instruments mam błąd:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Czy to moze miec cos wspolnego z moim problemem ???
Jak sie uda to jutro zrobie test kompresji.

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
G62 na pewno ma wpływ na poranne uruchamianie silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:37:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Baskecior napisał(a):
G62 na pewno ma wpływ na poranne uruchamianie silnika.


Ale w moim bledzie jest G2 a nie G62.
Więc ma wpływ ??? I gdzie go znajdę bo chętnie go wymienie.

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zobacz czy w silniku również pojawił się ten sam błąd.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Baskecior napisał(a):
Zobacz czy w silniku również pojawił się ten sam błąd.


W silniku zero błedów.

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 22:42:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Baskecior napisał(a):
Zobacz czy w silniku również pojawił się ten sam błąd.


Panowie wielkie dzięki za tak wielkie zainteresowanie moim tematem.
Problem rozwiązany a przyczyna był serwis w którym gościłem od dwóch lat i który myślał ze zbije na mnie majątek. Troche w tym mojej głupoty no ale cóż.....
Panowie wymienili świece, filtry, oleje itd...... niestety nie sprawdzili albo sprawdzili i nie powiedzieli, że świece nie grzeją :)
Pojechałem do innego szpeca i pierwsze co zrobił to właśnie sprawdził czy świece grzeją, następnie zmienił przekaźnik i wszystko hula.
Od trzech dni rano odpalam od kopa i banan na buźce :)

Jeszcze raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: