.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 08:04:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co kupić? Mętlik w głowie!
PostNapisane: 01.sty.2009 14:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:00:21
Posty: 7
Na auto chciałbym wydac jakies 35tys zl musialo by to byc albo a6 c5 Avant lub a8 d2 obydwa auta musialy by miec naped quattro. Zanim zaczalem czytac forum bylem zdecydowany na a6 2,5 tdi q lecz teraz zaczynam miec watpliwosci zastanawialem sie nad jakas benzyna 2,8 lecz jak piszecie spala ona prawie tyle samo co 4.2. Jaka jest roznica w kosztach utrzymania a6 a a8 i roznica w utrzymania silnika 2,5 tdi a 4,2 i ogolnie ktore auta sa bardziej awaryjne a6 czy a8 chodzi mi tu glownie o elektronike i inne rozne upierdliwe duperele. Pomozcie mi w wyborze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 15:58:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
temat na typowe bicie piany, dobrze, ze przynajmniej kwestia napedu jest doprecyzowana.
jesli nie bedzie przeszkadzala Ci nieco przestarzala (aczkolwiek ponadczasowa) buda D2 to wybralbym A8.
na twoim miejscu rozwiazalbym pierw dylemat czy chcesz miec auto klasy sredniej-wyzszej czy top-limuzyne...
tymbardziej, ze c5 sugerujesz w avancie.
kwestia silnikowa to odrebne zagadnienie, bo w obu modelach w gre wchodza "prawie" te same jednostki benzynowe i wysokoprezne.
sadzac po lekturze forum bardziej upierdliwego silnika niz v6 tdi to nie ma (nawet 2.2t :): wypada lepiej)
bardziej paliwozernego zlopa niz 4,2 rowniez nie ma.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 15:58:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2007 08:40:46
Posty: 348
http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php

Było tego na prawde sporo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 16:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:00:21
Posty: 7
Wiem ze bylo tego sporo lecz nigdzie potrafie znalesc konkretnej odpowiedzi jezeli chodzi o bude jest mi to obojetnie obydwa mi sie podobaja chodzi mi o to ze a8 d2 za te pieniadze bylo by autem troche starszym i boje sie ze elektronika zaczyna siadac i inne denerwujace drobiazgi po takim okresie czasu dlatego chcialbym aby wypowiedzialy te osoby ktore maja a8 d2 z 4.2. Koszty paliwa sa znosne jak dla mnie, duzo jezdze i nie chcialbym miec niespodzianek gdzies na trasie zeby silnik nie zawiodl i elektronika nie padla. Patrze tez na to z takiej strony ze a8 jest to flagowy model audi i jest robiony z najwyzszej jakosci komponentow (bynajmnije ja tak sadze) wiec i czesci powinny byc wytrzymalsze. Czy mam racje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 16:41:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
im nowsze auto tym wiecej elektroniki ... :):
generalnie audi raczej nie ma problemow z awariami tego typu..

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 16:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Audi żadko miewa problemy z elektroniką, a jeżeli już to jakieś pierdoły typu kierunkowskazy :):

A8 to dosyć stara konstrukcja i jeśli znajdziesz auto w dobrym stanie to będziesz bardzo zadowolony :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 17:30:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 01:20:37
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin
jak nie boisz sie kosztow paliwa to kup c5 4.2 fajne autko za te 35 kola napewno cos znajdziesz nie zajechanego komfort jazdy jak w a8 a stylistycznie nowsze jak bedziesz mniec troche szczescia to dostaniesz autko z okolo 2000 roku koszty utrzymania podobne jak a8 bo silnik i zawiecha to w sumie to samo piszesz cos ze avant to c5 napewno sie znajdzie w takiej budzie, disle sobie odpusc bo jak myslisz o v8 to chyba nie bedziesz zadowolony z osiagow auta na rope, nie wspominajac o awaryjnosci tych jednostek.no i zawsze mozna poszukac czegos z padnietym silnikiem czy skrzynia bo dostepnosc czesci urzywanych jest spory i jest w czym wybierac a ceny nie sa jakos specjalnie duze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 18:38:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
dziodzio napisał(a):
Wiem ze bylo tego sporo lecz nigdzie potrafie znalesc konkretnej odpowiedzi jezeli chodzi o bude jest mi to obojetnie obydwa mi sie podobaja chodzi mi o to ze a8 d2 za te pieniadze bylo by autem troche starszym i boje sie ze elektronika zaczyna siadac i inne denerwujace drobiazgi po takim okresie czasu dlatego chcialbym aby wypowiedzialy te osoby ktore maja a8 d2 z 4.2. Koszty paliwa sa znosne jak dla mnie (...)

To odpuść 2.5 TDI w takim razie. A8 to limuzyna, A6 tym bardziej w Avancie nie, ale za to bardziej praktyczne. Nad budą sam musisz pomyśleć, silników masz trochę do wyboru.
Za 35 tyś kupisz ładne A8 po lifcie, albo S8 przedliftową.
kojot2 napisał(a):
(...) komfort jazdy jak w a8(...)

Tu się nie zgodzę.
kojot2 napisał(a):
(...) a stylistycznie nowsze(...).

A8 po lifcie ma moim zdaniem ponadczasową bude.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 07:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:00:21
Posty: 7
Jedno pytanie mnie nurtuje. Dlaczego nigdy na a8 d2 ani d3 nigdy nie byly robione testy zderzeniowe? Za drogie auto czy cos z konstrukcja jest nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 10:24:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
dziodzio napisał(a):
Jedno pytanie mnie nurtuje. Dlaczego nigdy na a8 d2 ani d3 nigdy nie byly robione testy zderzeniowe? Za drogie auto czy cos z konstrukcja jest nie tak?

http://pl.youtube.com/watch?v=0LvoL-9_-Jw

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 12:19:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Ivo napisał(a):
dziodzio napisał(a):
Jedno pytanie mnie nurtuje. Dlaczego nigdy na a8 d2 ani d3 nigdy nie byly robione testy zderzeniowe? Za drogie auto czy cos z konstrukcja jest nie tak?

http://pl.youtube.com/watch?v=0LvoL-9_-Jw


Piękne :diabel: :diabel: :diabel:

ALL BE LIVE - komentarz chyba zbędny :?:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 17:08:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Ja wprawdzie z oboma autami miałem niewiele wspólnego, choć nie powiem, stałem obok obu :diabel: :diabel: ale z tych dwóch wybrałbym silnik 4.2...
Zalezy która buda Ci bardziej pasi, jeśli nie musi być to kombi to wybrałbym A8, jesli musi być kombi to wyboru nie ma...
4.2 silnik ładnie chodzi na gazie, więc i koszty eksploatacji można sporo zredukować...
Ja bym wybrał A8 :!!: :!!:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 19:35:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Ivo napisał(a):
dziodzio napisał(a):
Jedno pytanie mnie nurtuje. Dlaczego nigdy na a8 d2 ani d3 nigdy nie byly robione testy zderzeniowe? Za drogie auto czy cos z konstrukcja jest nie tak?

http://pl.youtube.com/watch?v=0LvoL-9_-Jw

Do tego "stłuczki" ;)
http://pl.youtube.com/watch?v=dZceOWOo8qM
http://pl.youtube.com/watch?v=K2BynRGbIhM

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 00:21:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
ale ten crash test najlepiej nie wypada...przynajmniej pierwsze wrażenie po obejrzeniu filmiku

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 11:12:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.mar.2005 16:30:14
Posty: 283
Lokalizacja: Jędrzejów / Kielce
Janek512 napisał(a):
ale ten crash test najlepiej nie wypada...przynajmniej pierwsze wrażenie po obejrzeniu filmiku

nie najlepiej to wypada ta stłuczka -> http://pl.youtube.com/watch?v=JLpem_YoWv0&NR=1
ale prędkość też tu jest zabójcza.

_________________
B3 Coupe 2.0 2004-2006
B4 1.9 TDI 2006-22.12.2007- skradziony :-(
C4 A6 ACK quattro avant 2008-2010
B6 1.8T quattro avant 2011-2017


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 12:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ok wracając do meritum, topicku.

Zastanów sie przede wszystkim, jaki masz charakter jazdy czy lubisz redukcje, czy raczej przejezdzasz miasto na 4 biegu. Tu sie zastanow, bo jeśli lubisz oszczedną jazde bez kręcenia o wysokiej kulturze pracy wybierz diesla. Jesli lubisz jazde i miąchać biegami :diabel: proponuję 2.8 V troszke wiecej pali, ale za to zaoszczeddzisz na odchwaszczeniu mechanicznym 2.5 TDi, ktore wymagaja opieki bzdura jest ze to sa zle silniki, za 3-4 ;lata kazdy diesel bedzie zly, poniewaz uzytkownicy wszelkiej masci ON leja rope i jezdza nie patrza na nic juz jest pełno "bomb" dieslowskich na auto komisach 2-3 letnich. Brak stosowania 10 przykazan diesla, nie wspomnie i nie chce tu nikogo urazic, ale chyba rozumiecie o kim pisze ze 90% posiadaczy diesla nawet nie wie jak zbudowany jest Diesel i na jakiej zasadzie dziala.

Co do 2.5 D jesli jezdzisz duzo w trasy marzenie czesci tak spadly, nie wspomne o tym ze na allegro mozesz kupic drugie na czesci za grosze. Duzo zaawansowanych uzytkownikow AKP [posiada 2.5 i nawet im nie w glowie je sprzedac. Wszystko zalezy po kim kupisz czy po kims kompetentnym czy jeleniu.

Co do 2.8 mniej klopotliwy jesli poprzedni wlasciciel lał wache i jezdzil, kultura nie co gorsza przy dolnym zakresie obrotow co nie co kusi do krecenia na wyzsze obr, spalanie oscyluje w granicach 13 L Nie jezdzacjak dziadek, przelicz zakup samochodu pomiedzy ON a Pb ile Ci ta roznica wyniesie bo moze robisz takie przeloty, ze ta roznica wystarczy Ci na wache Pb na nastepny rok jazdy za free :peace:


Co do D2 4.2 Pb niesamowity komfort, wiem cos o tym to nie klasa srednia, czesci troszke drozsze od poprzednikow, ale tu takze zaslezy po kim kupisz za 30 kola raczej nie kupisz igły chyba ze wyruszysz po starsze komfortowe auto do DE, spalanie srednio 13L, depczesz 20L :) Silnik raczej bezproblemowy.

Nstepna sprawa jest rocznik, pozniejsza ewent sprzedaz reasumujac jesli nie robisz 50kolarocznie i wiecej kup 2.8V :diabel: MANUAL :!!:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 12:57:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:00:21
Posty: 7
Wiecie moze przy jakiej predkosci byl robiony ten crash test? Dziwne ze na stronie Euro NCAP nie maa zadnego testu A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 13:54:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
a co ten crash test jest dla ciebie tak bardzo ważny ????
żeby samochód zachował sie tak jak na tym tescie musiałby być 100 % bezwypadkowy i wszystko być prawie jak z salonu przynajmniej tak mi sie wydaje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 14:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Przemysław napisał(a):
a co ten crash test jest dla ciebie tak bardzo ważny ????
Może kolega potrzebuje auta, żeby na stłuczkach zarabiać :?: :?: :peace: :peace:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 21:52:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:00:21
Posty: 7
A tak z ciekawosci do porownania np jak c5 wypada przy d2. Cos tak czuje ze jak pisze ze jednak wezme d2 4.2. Tylko jestem ciekaw ile zaspiewaja mi za AC :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: