.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 23:56:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 09:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Szogun, nie zgodzę się z Tobą.
Jeśli lambda padłaby w taki sposób, że przekłamuje i ECU adaptuje się w kierunku złych wskazań, dochodzi do znacznego odjechania mapy adaptacyjnej od bazowej. Wtedy może być problem z uruchomieniem silnika, bo ilość paliwa podawana przy rozruchu jest niewłaściwa. Tak dzieje się często przy instalacjach gazowych IV generacji, montowanych przez debili, wtedy winy nie ponosi sonda lambda, tylko rozjechana mapa LPG, doktórej adaptuje się ECU benzyny.

Tym niemniej - w opisanym przypadku - ewidentnie winny jest zasys paliwa ze zbiornika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 18:47:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ehhhh żadna sonda nie da prawidłowych wskazań przy uruchamianiu i nawet po 10 sekundach od momentu uruchomienia jednym słowem sondy może nawet nie być i auto ma palić.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 20:54:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Po odłączeniu sondy, samochód powinien palić tak samo jak z podłączoną.

Sonda nagrzewa sie około 2 minut, i dopiero pracuje, zależy od temperatury otoczenia, i temperatury samochodu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 08:09:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
panowie moze wie ktos gdzie znajduje sie czujnik temp. silnika w Audi A8 D2 pozd

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 17:56:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
za lewą głowicą

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 16:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
ehhhh żadna sonda nie da prawidłowych wskazań przy uruchamianiu i nawet po 10 sekundach od momentu uruchomienia jednym słowem sondy może nawet nie być i auto ma palić.

Mauzer, nie mam na myśli, że sonda działa przy uruchamianiu silnika, chodzi o to, że działając podczas normalnej pracy i korygując mieszankę przy złym ustawieniu LPG, dochodzi do nauczenia się przez ECU (adaptacja długoterminowa) skorygowanych czasów wtrysku, co przy uruchamianiu na benzynie daje potem nieprawidłową dawkę paliwa i utrudnia odpalenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 19:02:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w a8 nie ma takich problemów - przepali wszystko :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 20:30:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
Panowie dzisiaj bylo 0 stopni i samochod zapalil za 3 razem to chyba lepiej niz jAK standardowo za 10 razem wiec mysle ze chyba bedzie trafiony czujnik temp. silnika co o tym myslicie ?

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 21:15:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
przemekM109R napisał(a):
Panowie dzisiaj bylo 0 stopni i samochod zapalil za 3 razem to chyba lepiej niz jAK standardowo za 10 razem wiec mysle ze chyba bedzie trafiony czujnik temp. silnika co o tym myslicie ?
moze byc "trafiony" G62, jego niesprawnosc moze blokowac odpalenie poprzez ucinanie dawek a i nie musi wcale wykazac na VAGu.
Edit:
dopiero doczytalem ze masz "nie byle jaka instalke LPG" masz mozliwosc odpalenia na LPG?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 12:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
chyba mam mozliwosc odpalenia na gazie bo kolega mi powiedzial ze jak przytrzymasz ten guzik przelanczania benz\gaz i trzymajac guzik krecisz w jednym momencie rozrusznikiem powinien zapalic oczywiscie przy malych mrozach bo przy duzych ciazko bedzie odpalic ale slyszalem ze jest to bardzo niezdrowe takie palenie wiec sam tego nie probowalem zaczne od tego czujnika a jescze jedno ten czujnik temperatury odpowiedzialny za ten sklad mieszanki co jest za lewa glowica czy on ma jakis kontakt z plynem chlodniczym czy tylko wkrecony jest w glowice i odbiera cieplo z nagrzania jej pozd

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 14:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
przemekM109R napisał(a):
chyba mam mozliwosc odpalenia na gazie bo kolega mi powiedzial ze jak przytrzymasz ten guzik przelanczania benz\gaz i trzymajac guzik krecisz w jednym momencie rozrusznikiem powinien zapalic oczywiscie przy malych mrozach bo przy duzych ciazko bedzie odpalic ale slyszalem ze jest to bardzo niezdrowe takie palenie wiec sam tego nie probowalem zaczne od tego czujnika a jescze jedno ten czujnik temperatury odpowiedzialny za ten sklad mieszanki co jest za lewa glowica czy on ma jakis kontakt z plynem chlodniczym czy tylko wkrecony jest w glowice i odbiera cieplo z nagrzania jej pozd
pytalem tylko tak z ciekawosci, w mojej wlasnie tak mozna odpalic jak opisales (sprawdzone), to tak na wypadek jakby sie pompa paliwowa sypnela.
G62? Nie wiem jak w 4,2 ale w mojej jest on umiejscowiony za lewa glowica w przewodzie od plynu chodniczego. Ma on kontakt z plynem i aby go wymienic pamietaj.
1. jest to czujnik 4 pinowy o kolorze niebieskim albo zielonym, slyszalem ze sa tez czarne ale sobiscie ich nie widzialem
2.Spuscic plyn, przynajmniej do poziomu takiego aby po wyciagnieciu czujnika nie wylatywal
3. nie rob tego na goracym silniku chyba ze lubisz jak ktos ciebie dokarmia bo mozesz nie byc w stanie utrzymac lyzki w oparzonych dloniach.
wszystkie jakie spotkalem sa latwe do wymiany, zadnych srub ani odkrecania. Jest tam taka wsowka w ksztalcie litery U i aby ja wyciagnac przydatny jest srubokret plaski, aby wlozyc? sprawne palce.
A tak na przyszlosc uzywajac opcji szukaj mozna znalezc sporo informacji.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 14:53:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Co do pracy wyłącznie na zimnym silniku to 100% zgoda, ale do wymiany tego czujnika nie ma sensu spuszczać płynu. Stracisz może pół szklanki płynu, a odpada Ci cała kołomyja z odpowierzanem układu... Tylko pamiętaj, żeby mieć wszystko przygotowane pod ręką, a nie odkręcić i dopiero iść do sklepu po czujnik :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 18:32:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
wordeck napisał(a):
Co do pracy wyłącznie na zimnym silniku to 100% zgoda, ale do wymiany tego czujnika nie ma sensu spuszczać płynu. Stracisz może pół szklanki płynu, a odpada Ci cała kołomyja z odpowierzanem układu... Tylko pamiętaj, żeby mieć wszystko przygotowane pod ręką, a nie odkręcić i dopiero iść do sklepu po czujnik :)

Pozdrawiam
nie wiem jak jest w 4.2 ale w mojej nie spuszczalem plynu i zlecialo sporo wiecej niz 0.5l. po tej operacji musialem dolac prawie 3l plynu, na tej podstawie opisalem wymiane czujnika ale jezeli jest tak jak ty piszesz to mniej klopotu. dobrze wiedziec. :peace:

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 21:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
SebastianS napisał(a):
Mauzer napisał(a):
ehhhh żadna sonda nie da prawidłowych wskazań przy uruchamianiu i nawet po 10 sekundach od momentu uruchomienia jednym słowem sondy może nawet nie być i auto ma palić.

Mauzer, nie mam na myśli, że sonda działa przy uruchamianiu silnika, chodzi o to, że działając podczas normalnej pracy i korygując mieszankę przy złym ustawieniu LPG, dochodzi do nauczenia się przez ECU (adaptacja długoterminowa) skorygowanych czasów wtrysku, co przy uruchamianiu na benzynie daje potem nieprawidłową dawkę paliwa i utrudnia odpalenie.

Mauzer napisał(a):
w a8 nie ma takich problemów - przepali wszystko :)


Nie obraź się, ale piszesz herezje. Jest dokładnie odwrotnie, A8 jest wrażliwsze na błędy limitu adaptacji niż np V8, niewiele trzeba do błędów o jakich pisałem. A że gazownicy regularnie pakują do samochodów za słabe reduktory (w A8 o to nietrudno) - kulejących na gazie A8-ek jest na pęczki - i potem opinie chodzą, że gaz jest be...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 21:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
SebastianS napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Mauzer napisał(a):
ehhhh żadna sonda nie da prawidłowych wskazań przy uruchamianiu i nawet po 10 sekundach od momentu uruchomienia jednym słowem sondy może nawet nie być i auto ma palić.

Mauzer, nie mam na myśli, że sonda działa przy uruchamianiu silnika, chodzi o to, że działając podczas normalnej pracy i korygując mieszankę przy złym ustawieniu LPG, dochodzi do nauczenia się przez ECU (adaptacja długoterminowa) skorygowanych czasów wtrysku, co przy uruchamianiu na benzynie daje potem nieprawidłową dawkę paliwa i utrudnia odpalenie.

Mauzer napisał(a):
w a8 nie ma takich problemów - przepali wszystko :)


Nie obraź się, ale piszesz herezje. Jest dokładnie odwrotnie, A8 jest wrażliwsze na błędy limitu adaptacji niż np V8, niewiele trzeba do błędów o jakich pisałem. A że gazownicy regularnie pakują do samochodów za słabe reduktory (w A8 o to nietrudno) - kulejących na gazie A8-ek jest na pęczki - i potem opinie chodzą, że gaz jest be...


Mi się wydaję, że trochę i jeden i drugi ma racji.

Przy uszkodzonej sondzie, gdzie leje się paliwsko ile tylko może (sonda pokazuje cały czas ubogo), silnik V8 do 3 tys. obrotów będzie kulał wyżej już pójdzie i przepali co mu się tylko naleje, wiem to na swoim przykładzie jakiego kiedyś doświadczyłem

SebastianS też ma rację co do czułości limitu adaptacji, wartość wysunie się trochę poza normę i zaraz zapisuje się błąd o krańcowej wartości adaptacji. Najczęściej jest to za przyczyną właśnie źle dobranych gratów do instalki lub jej samej regulacji.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 21:26:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
KorNoLio napisał(a):
Przy uszkodzonej sondzie, gdzie leje się paliwsko ile tylko może (sonda pokazuje cały czas ubogo), silnik V8 do 3 tys. obrotów będzie kulał wyżej już pójdzie i przepali co mu się tylko naleje, wiem to na swoim przykładzie jakiego kiedyś doświadczyłem


1. A co to ma do omawianego tematu wpływu walniętej lambdy na uruchamianie silnika?
2. Silnik V8 (a także każdy inny) powyżej pewnych obrotów i przy pełnym gazie, pomija sprzężenie zwrotne z lambdą i jedzie na sztywno po mapie wtrysku. Oczywiście nie przy 3000 obr tylko od 5500 wzwyż.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 21:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
dzisiaj bylem na podlaczeniu vag-a pokazal tak jak myslalem sonda i czujnik temp silnika kolega juz wczesniej pisal za sie znajduje za lewym cylindrze ale dzisiaj zdjolem oslony silnika i po ogladnieciu wszystkiego zadnego takiego czujnika nie znalazlem jeszcze raz jak by mi ktos powiedzial tak po chlopsku gdzie znajduje sie ten czujnik bede wdzieczny

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 22:04:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
SebastianS napisał(a):
Jest dokładnie odwrotnie, A8 jest wrażliwsze na błędy limitu adaptacji niż np V8, niewiele trzeba do błędów o jakich pisałem. A że gazownicy regularnie pakują do samochodów za słabe reduktory (w A8 o to nietrudno) - kulejących na gazie A8-ek jest na pęczki - i potem opinie chodzą, że gaz jest be...


co to ma do palenia na benzynie sie pytam chłopak ma gaz za 6t wiec nie ma napewno miksera z wysranym reduktorem na śrubie który zalewa gazem auto na postoju :D
rozumiem 2 3 sek przy rozregulowanej instalce ale nie cheblowanie na okrągło.
Po trzecie podaj mi skąd wytrzasnąłeś że silnik leci po mapie od 5500obr przy pełnym bucie? ;)
Musiałem przywieźć a8 400km z uszkodzoną sondą i pozatym że spalała 30L/100 i kopciła na czarno to nic sie nie działo szególnego...

....
gdzie jest czujnik temp. silnika [dla ecu]
Mauzer napisał(a):
za lewą głowicą

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 23:07:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Mauzer napisał(a):
co to ma do palenia na benzynie sie pytam chłopak ma gaz za 6t wiec nie ma napewno miksera z wysranym reduktorem na śrubie który zalewa gazem auto na postoju :D


Uwielbiam takie trafne i pełne dobrego nastroju komentarze :peace: :peace: .( I nie cytuję tylko tego jednego)
Więcej takich proszę!!!!!!!
A pytanie trafia w sedno sprawy i pytanie powielam?
Rozumiem że na maxa ktoś daje ale przy odpalaniu?
Sonda działa JAK się nagrzeje ale nie przy odpalaniu.
Aż sam jutro sprawdzę jak moja odpali na gazie z samego rana.

OT. Albo np. to
[quote="Mauzer"] przy V8 przepali wszystko [/qoute]
Włala :peace:

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 18:39:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Rado, przeczytaj i przeproś.
Podobnie trafne i pełno dobrego nastroju są poczynania partackich gazowników, po robocie których pół Polski wali do mnie na poprawki :D

SebastianS napisał(a):
Mauzer napisał(a):
ehhhh żadna sonda nie da prawidłowych wskazań przy uruchamianiu i nawet po 10 sekundach od momentu uruchomienia jednym słowem sondy może nawet nie być i auto ma palić.

Mauzer, nie mam na myśli, że sonda działa przy uruchamianiu silnika, chodzi o to, że działając podczas normalnej pracy i korygując mieszankę przy złym ustawieniu LPG, dochodzi do nauczenia się przez ECU (adaptacja długoterminowa) skorygowanych czasów wtrysku, co przy uruchamianiu na benzynie daje potem nieprawidłową dawkę paliwa i utrudnia odpalenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: