.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:39:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 Q 1999] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 09.sty.2009 14:15:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Bardzo proszę o analizę stanu mojego auta zwłaszcza zapłonu bo mam błąd silnk -550 , skrzynia -18265 jeżeli zapłon jest źle ustawiony to proszę o podpowiedź w którą stronę obracać kołem pompy żeby ustawić odpowiedni

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek




Obrazek



Obrazek




Obrazek

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 20:08:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
po logach widac ze zaplon nie jest ustawiony idealnie musi byc okolo 2.0 atdc i jest nieczynny egr chyba ze auto pracowalo dlugo na wolnych obrotach w lewo sie opoznia a w prawo przyspiesza

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 21:08:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Pracował na wolnych bo nie jeździ a musiałem go zagrzać na postoju do logowania. Czyli jeżeli dobrze kumam to w moim przypadku muszę go przyspieszyć? Obrót na pompie kołem w prawo stojąc przed autem?

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 07:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
tak i patrz po przestawieniu lekkim :!: jakie wartosci masz na vagu 2.0 atdc ma byc okolo

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 08:44:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
jacekw13 napisał(a):
Czyli jeżeli dobrze kumam to w moim przypadku muszę go przyspieszyć? Obrót na pompie kołem w prawo stojąc przed autem?


No nie bardzo w prawo z tym kołem ... .
Zarówno w logowaniu statycznym jak i nastawach podstawowych Twój kąt zapisuje się "vor OT" (a nie "nach OT"), nadto wypełnienie impulsu przy "spaet" również sugeruje zbyt wczesny początek kąta wtrysku.
Moim zdaniem powinieneś opóźnić nastawy kąta o około 4* - obracając kołem "regulacyjnym" :): przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo). Po przeprowadzonej regulacji - w nastawach podstawowych - powinieneś (tak byłoby najlepiej) osiągnąć wartość ok. 1,0 - 1,2 nach OT (przy spaet).

Niestety - w Twoim przypadku - przywrócenie prawidłowych wartości kąta wtrysku może spowodować trudności z uruchamianiem silnika (chyba, że wysoka i nieco niestabilna ale jeszcze w granicach przyzwoitości dawka paliwa wynika z niestandartowych wartości zapisanych w adaptacji kanałów 01, 02 i 05).

Reasumując:
Ustaw prawidłowo kąt wtrysku i w razie kłopotów z rozruchem (jeżeli zechcesz) będziemy szukali kolejnych rozwiązań ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 09:34:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Piotruś dzięki za podpowiedź dodam, że aktualnie odpalam bez najmniejszych problemów tylko jak nadmieniałem skrzynia nie załancza żadnego biegu, jak tylko go zagrzeje to przestawie i zaloguje pozdrawiam
+
Pogrzebałem w tym zapłonie i to co udało mi się zrobić to poniżej kąta dokładniej nie mogłem ustawić

normalnie 000-001-003

Obrazek

normalnie 004-007-013

Obrazek

normalnie 014-018

Obrazek

BS 000

Obrazek

BS 003

Obrazek

BS 004

Obrazek

BS 011

Obrazek

Proszę o sugestie co jest nie tak w moim audi aktualnie prubuj go scholować bo tiptronik nadal nie reaguje może to zbyt mały stan oleju, po skanowaniu nie ma żadnego błędu proszę o analize aktualnych logów pozdrawiam

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 05:57:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
No nie bardzo w prawo z tym kołem ... .
Zarówno w logowaniu statycznym jak i nastawach podstawowych Twój kąt zapisuje się "vor OT" (a nie "nach OT"),

mozliwe ze i opoznic nieznam sie na niemieckim :):

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 09:19:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jacek - szczerze Ci gratuluję bieżących nastaw kąta wtrysku. Jest poprostu idealnie ;) .
Jedyne co mnie w tej sprawie jeszcze ciekawi, to "reakcja silnika" na nowe wartości, czyli przede wszystkim odpalanie zarówno całkiem zimnego jak i "ekstremalnie rozgrzanegego" motorka. Mam nadzieję, że z czasem zdasz relację.
Moje obawy pozostają w związku ze wspomnianą już wcześniej dawką paliwa - bardzo wysoką i nieco chybotliwą jak na AFB.
Jakkolwiek nie ulega żadnej wątpliwości, że w dłuższej perspektywie czasu coś będzie trzeba z tym zrobić - to narazie nie popadaj w przygnębienie i spokojnie zajmij się uzdrowieniem tip-a.

Po naprawie skrzyni biegów - jeśli sobie zażyczysz - ponownie zajmiemy się układem zasilania i spróbujemy dociec powodów nieco dziwnego odczytu 10 kolumny w statycznym logowaniu 000. Narazie nie ma czego poprawiać, ponieważ samochód musi trochę pojeździć aby wszystkie badane wartości stały się bardziej wiarygodne. Istnieje też duża szansa na to, że podczas normalnej eksploatacji (a nie tylko "przygazówek" na postoju) - większość parametrów "samodzielnie" wróci do normy :-) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 14:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Piotrze dziękuję bardzo za opinie troche czasu mi to zajeło ale wyszło jak wyszło. Nie wiem czt to ważne ale mój silnik to AKN najprawdopodobniej bez żadnej modyfikacji jestem trzecim właścicielem od ponad roku. Wracając do odpalania to na ciepłym bez najmniejszych problemów a zimny sprawdzę dzisiaj. Skrzynia czeka aż zaholuje auto do garażu, chwilowo niemożliwe bo okazało się że nie mam śruby do holowania zamówiłem na allegro we wtorek i czekam. Jak sprawdzę olej i wymienię go, bo wszystko już dowymiany mam to się odezwę pozdrawiam.

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: