.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 03:44:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 ALLROAD AKE] kuca tylko na mrozie
PostNapisane: 10.sty.2009 21:35:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Witam :peace:
zwracam się w imieniu kolegi m.in do użytkowników tego modelu o pomoc w sprawie ustalenia przyczyny kucania prawego przodu, z tym że problem pojawia się kiedy auto wyjedzie z ciepłego garażu na mróz. Po pół godziny prawy przód "leży" na ziemi :) Kiedy auto stoi w garazu wszystko jest ok.

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 22:29:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja bym zaczął od ponownego zaprogramowania/adaptacji całego układu. Potrzebne są odpowiednie kody, VAG, dużo cierpliwości - a przede wszystkim dokładność i staranność. No i oczywiscie jakiś przyrząd do pomiaru odległości pomiędzy połową wysokości koła a najwyższym punktem plastikowych poszerzeń błotników oraz IDEALNIE RÓWNE podłoże !!!

Warunkiem prawidłowego zaprogramowania zawieszeń jest 101%-owa sprawność całego układu - łącznie z czujkami przy wahaczach, prawidłowym ułożeniem sterownika, etc ... .
Naturalnie pamięć usterek musi być pusta, zaś przed rozpoczęciem procedury warto wyzerować poprzednio zapisane nastawy. Łącznie ze spuszczeniem oraz ponownym napełnieniem układu w powietrze - chociaż procedura serwisowa aż takich wymagań nie stawia ... ale ... zawsze jest jakieś "ale" ... :-) .

Reasumując:
1. Najpierw odczyt wartości mierzonych
2. Usunięcie błędów
3. Potem dopiero ponowne programowanie.

Czas pokaże, czy to wystarczy ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 11:54:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
a czy przypadkiem nie chodzi o to , że jeden miech się po prostu skasztanił??

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 12:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
narazie nie wiemy co może być przyczyną opadania, póki co nie warto inwestować w nowy miech, bo może okazać się to stratą kasy. W tygodniu będziemy logować układ zawieszenia co mam nadzieje pokaże powód tej usterki :peace:
pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 12:34:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dred napisał(a):
a czy przypadkiem nie chodzi o to , że jeden miech się po prostu skasztanił??


"Przypadkiem" i "być może" chodzi właśnie i o to, "że jeden miech się po prostu skasztanił" /tym bardziej, że AKE to dopiero i w najlepszym razie - tylko II-ga generacja poduszek/ .... lecz "konia z rzędem" temu, kto przy tak słabym ubytku ciśnienia - odszuka jego źródło.
Ponieważ jednak "przypadkiem chodzi o to", że kiedy sterownik został "kiedyś tam" źle zaprogramowany ... lub z jakiejkolwiek innej prezyczyny wypadły mu adaptacje - efekt opisany przez Lukmat77'a będzie dokładnie taki sam jak przy "lekko dziurawym" miechu bądź jakiejkolwiek innej nieszczelności ... .
Być może "przypadkiem" chodzi też i o to, że jeden z wihajstrów (przy wahaczu) mierzących aktualny poziom zawieszenia "po prostu się skasztanił" ... ale dlatego napisałem, że najpierw należy odczytać wielkość wartości mierzonych i sprawdzić ewenteualne błędy w pamięci usterek sterownika pod adresem nr 34 (na VAGu).

Tym sposobem zatoczyliśmy koło i nabiliśmy sobie posty ;) ... jakby wracając do punktu wyjścia, bo (IMHO) bez zachowania odpowiedniej kolejności działania - możnaby wymienić na tzw. "pałę" pół samochodu ... by następnego ranka i tak obudzić się z przysłowiową "ręką w nocniku" :(: ... .

Mam nadzieję, że przedstawiony powyżej tok rozumowania stanowi wystarczające rozwinięcie myśli "zsyntezowanych" :): w moim poprzednim poście :-) ??

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 13:01:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
lukmat77 napisał(a):
narazie nie wiemy co może być przyczyną opadania, póki co nie warto inwestować w nowy miech, bo może okazać się to stratą kasy. W tygodniu będziemy logować układ zawieszenia co mam nadzieje pokaże powód tej usterki :peace:
pozdrawiam

a gdzie wyczytałeś z mojej wypowiedzi , że należy go wymienić?? Ja nie kupuje gratów do auta zanim nie sprawdzę.

@ Piotr , jesteś złośliwy i zadufany w sobie. Moim celem nie było nabijanie sobie postów. Natomiast nie mam zamiaru by i ten topik zrobił się jak kilka ostatnich więc nawet nie odpisuj.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 13:13:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dred napisał(a):
@ Piotr , jesteś złośliwy i zadufany w sobie. Moim celem nie było nabijanie sobie postów. Natomiast nie mam zamiaru by i ten topik zrobił się jak kilka ostatnich więc nawet nie odpisuj.


Rzeczywiście Dred - nie mam niczego ciekawego do powiedzenia na takie "podsumowanie" 6-ciu linijek dosyć konkretnych informacji (przynajmniej jak na mnie i stricte w temacie założonym przez Lukmat'a) ... .

Jednak - wypraszam sobie epitety osobiste, gdyż ewidentnie naruszają kilka punktów regulaminu i jako takie winny być usankcjonowane ... .
W szczególności - Par.1 Pkt.6 RF ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 15:27:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
kolego Dred,
Twoje pytanie odebrałem jako zwrócenie uwagi bezpośrednio na miech z pominięciem zaleceń opisanych przez Piotrusia.
Rzeczywiście nie mówiłeś o wymianie, czemu ma służyć Twoje nerwowe zachowanie zupełnie nie rozumiem, napewno nie dobru sprawy.
W sumie to problem kolegi nie mój ale postanowiłem mu pomóc i zapytać tutaj lecz widzę że nie idzie to w dobrym kierunku :/
Proszę zamknąć

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 15:32:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lukmat77 napisał(a):
to problem kolegi nie mój ale postanowiłem mu pomóc i zapytać tutaj lecz widzę że nie idzie to w dobrym kierunku :/
Proszę zamknąć


Lukmat - wal na PW albo dzwoń (jeśli chcesz).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 15:45:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Piotruś napisał(a):
lukmat77 napisał(a):
to problem kolegi nie mój ale postanowiłem mu pomóc i zapytać tutaj lecz widzę że nie idzie to w dobrym kierunku :/
Proszę zamknąć


Lukmat - wal na PW albo dzwoń (jeśli chcesz).

problem kucania oraz całą diagnostyke bardzo dobrze opisał Stamlej (szacun) myślę że wraz z kolegą damy radę się z nim uporać
gdyby jednak się nie udało wiem gdzie zapukać
dzięki za zainteresowanie

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: