.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:54:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 2.0 AAD] Docieranie silnika po wymianie panewek.
PostNapisane: 12.sty.2009 11:31:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Witam.
Remontuje właśnie swoje autko, wał idzie do szlifu i zakładam nowe panewki.
Zdecydowałem się na remont bo wiem że ciśnienie na garach dobre a z resztą miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą wiec wiem co i jak.

I teraz moje pytanie jak docierać należy silnik po wymianie panewek i szlifie wału?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 11:39:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... docieranie

i wiele innych tematów na forum ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 11:46:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Pierwsza wymiana oleju dopiero po 5000km ?

Myślałem że pierwsza wymiana oleju po 800-1000km.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 12:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
rookie napisał(a):
Pierwsza wymiana oleju dopiero po 5000km ?

Myślałem że pierwsza wymiana oleju po 800-1000km.


za szybko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 19:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
No dobrze czyli rozumiem że pierwsza wymiana oleju po 5000KM.


Mam jeszcze jedno pytanie czy wał po 1wszym szlifie powinienem oddać do azotowana ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 20:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
Jesli wał był kuty/a tak kiedys robiono/ to nie ma takiej potrzeby-azotowanie to na obecne szajs produkty.

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 21:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Robiłem ostatnio remont 1,4 pb w A-klasie.
Szlif wału obejmował 2 wymiar.Szlif korb obejmował 1 wymiar.Do tego doszło osiowanie wału i kilka innych bzdór.
Szlifiernia jedna z lepszych na dolnym śląsku.Nikt niczego nie azotował.
Silniczek zalany full syntezą docierał się 4500 km ,po czym został ponownie zalany syntezą i zaczęla się normalna jazda.
Wcześniej auto nie było pałowane i obroty nigdy nie rosły powyżej 4tyś i nie malały poniżej 2tyś.

Od tamtej pory silniczek ma się bardzo dobrze i trzaska kolejne kilometry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 21:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
maniekjg napisał(a):
Jesli wał był kuty/a tak kiedys robiono/ to nie ma takiej potrzeby-azotowanie to na obecne szajs produkty.

Żeby było smiesznie:

- odlewane wały są sporo twardsze
- azotowanie jest obróbką utwardzającą, dedykowaną do stali, więc do odlewanych wałów się nie nadaje...

W związku z tym, zastanów się, co piszesz, a jak nie wiesz - nie pisz w ogóle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
No dobrze a powie mi ktoś jak wygląda sprawa w moim silniku?

2.0 typ AAD

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
Żeby było smiesznie:

- odlewane wały są sporo twardsze
- azotowanie jest obróbką utwardzającą, dedykowaną do stali, więc do odlewanych wałów się nie nadaje...

W związku z tym, zastanów się, co piszesz, a jak nie wiesz - nie pisz w ogóle.




Azotowanie jest obróbką cieplno-chemiczną, podczas której utwardza warstwę wierzchnią przedmiotów wykonanych na ogół z żelaza i jego stopów -odlewane twoim zdaniem nie sa produktem ze stali ????

Jesli odlewane sa trwalsze wg. ciebie to powodzenia
A ostatnie zdanie to nie wiem do kogo napisałes

Wracajac do tematu to teoretycznie jak wał zrobiony dobrze to nie ma potrzeby docierac bo on nie dotyka do panewek przy nominalnym cisnieniu oleju.Po zmontowaniu wału po szlifie nalezy tylko zachowac ostroznosc bo jesli spasował go szlifierz za bardzo to moze złapac i cos urwie -pierwsze odpalenie do roboczej temp najwazniejsze.
docierac sie moga pierscienie na tłokach.

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Materiał na wał to z reguły stal węglowa o zawartości 0,35-0,45% C


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 12:29:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Rozumiem a jak wygląda sprawa azotowania wału po szlifie mam robić czy nie ?

A tak wygląda panewka po 480000km ciśnienie miałem na około 1bar trochę poniżej tylko już zaczynało coś stukać przy 2000 obrotów i dodaniu delikatnie gazu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 14:30:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nie ma sensu azotować całego wału.Aby azotować tylko pojedyńcze miejsca resztę zabezpiecza się specjalnymi materiałami.
Aby miało to ręce i nogi bedzie drogo.
Nie azotuj.Zrób zwykły szlif i po sprawie.Nie wiem skąd się wzieła ta moda na azot :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 19:00:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
maniekjg napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Żeby było smiesznie:

- odlewane wały są sporo twardsze
- azotowanie jest obróbką utwardzającą, dedykowaną do stali, więc do odlewanych wałów się nie nadaje...

W związku z tym, zastanów się, co piszesz, a jak nie wiesz - nie pisz w ogóle.


Azotowanie jest obróbką cieplno-chemiczną, podczas której utwardza warstwę wierzchnią przedmiotów wykonanych na ogół z żelaza i jego stopów -odlewane twoim zdaniem nie sa produktem ze stali ????

Dokładnie. Nie są.

maniekjg napisał(a):
Jesli odlewane sa trwalsze wg. ciebie to powodzenia
Napisałem że są twardsze i zdanie swoje podtrzymuję. Spytaj szlifierza z długoletnią praktyką, co wolałby szlifować - wał z VW (kuty), czy z wołgi (odlewany). Dowiesz się co i jak.
maniekjg napisał(a):
A ostatnie zdanie to nie wiem do kogo napisałes

Do Ciebie. Też podtrzymuję, a nawet nalegam na wysłuchanie mojej sugestii.

maniekjg napisał(a):
Wracajac do tematu to teoretycznie jak wał zrobiony dobrze to nie ma potrzeby docierac bo on nie dotyka do panewek przy nominalnym cisnieniu oleju.Po zmontowaniu wału po szlifie nalezy tylko zachowac ostroznosc bo jesli spasował go szlifierz za bardzo (czytaj: spieprzył //SebastianS) to moze złapac i cos urwie -pierwsze odpalenie do roboczej temp najwazniejsze.
docierac sie moga pierscienie na tłokach.

I tu bym się z grubsza zgodził... z grubsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: