.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 04:25:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 22:25:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Qba1971 napisał(a):
Obrazek
Obrazek

Mozesz Paweł powiedziec cos o tym???

Szczerze mówiąc to nic.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 01:38:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Z doswiadczenia wiem, ze jak multitronic sie zacznie sypac, to najpierw szarpie na wstecznym, lub gwaltownie zrywa. (tzn. po dodaniu gazu dlugo sie nic nie dzieje i nagle wyrywa).
Upierdliwe zaczyna to sie robic przy parkowaniu i manewrowaniu, gdyz wszelkie "milimetrowe" sprawy staja sie ryzykowne.

Mysle, ze skrzynia jest w pozadku i jak to sie mowi "ten typ tak ma"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 11:52:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Qba1971 napisał(a):
Obrazek
Obrazek

Mozesz Paweł powiedziec cos o tym???


z którego roku masz auto :?:

Z tego co widze komputer chyba już był wymieniany czyli usterka będzie leżeć w skrzyni, aa nie jak w 99% komputera ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 19:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
atal napisał(a):
Qba1971 napisał(a):
Obrazek
Obrazek

Mozesz Paweł powiedziec cos o tym???


z którego roku masz auto :?:

Z tego co widze komputer chyba już był wymieniany czyli usterka będzie leżeć w skrzyni, aa nie jak w 99% komputera ;)

Jedyne co widzę, to to co Atal - jak rozumię chodzi o wersję oprogramowania (VAG nr), czyli coś najświeższego, pewnie było wymieniane niedawno. Chyba się nie mylę ? ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 19:27:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Rok 2003 model 2004 . Przebieg aktualny 135000 ale jest jeden wpis w serwisie,naprawa gwarancyjna w lipcu 2005 przy przebiegu 124000 i zdaje mi sie ,że ta naprawa dotyczyła multi.Robi sie powoli "normalna" pogoda,więc może uda mi sie powtórzyc adaptację , ale tym razem z podpiętym VAGiem i z dobrze nagrzaną skrzynką

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 11:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Miałem na myśli że własnie w lipcu 2005 miałes wymienionego kompa w skrzyni, czyli masz juz ten "bezawaryjny" ;)

Oczywiscie potwierdza sie ze serwis dotyczyl multi :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: multi
PostNapisane: 15.sty.2009 15:41:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 17:47:38
Posty: 11
Lokalizacja: patrksfjordur iceland (wrocław)
widzę że są koledzy z problemami więc się podłącze , tyle że mój problem polega na tym że silnik poprostu gaznie jakby spżęgło nie zadziałało. przejechałem 70 tyś. z vin wynika że auto z taśny zeszło w styczniu '04

_________________
A4 AVANT B6 'O4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: multi
PostNapisane: 15.sty.2009 17:11:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
marekgc napisał(a):
widzę że są koledzy z problemami więc się podłącze , tyle że mój problem polega na tym że silnik poprostu gaznie jakby spżęgło nie zadziałało. przejechałem 70 tyś. z vin wynika że auto z taśny zeszło w styczniu '04

Marek załóż nowy temat w tym dziale i opisz dokładnie na czym polega twój problem. Może będzie ktoś, kto ci pomoże.
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 18:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Czy może ktoś z kolegów mających problem z tym poszarpywaniem podczas hamowania rozwiązał już go?Jeśli tak może podzieliłby się z resztą jak go zlikwidował.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 20:09:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
daan napisał(a):
Czy może ktoś z kolegów mających problem z tym poszarpywaniem podczas hamowania rozwiązał już go?Jeśli tak może podzieliłby się z resztą jak go zlikwidował.

Dann to poszarpywanie to nie jest problem tylko tak działa multitronik. Aby go zlikwidować musisz sprzedać samochód. To na pewno pomoże ;) Pojeździj trochę w różnych warunkach, zima, lato a zobaczysz jak różnie działa ta skrzynia. Nie mam już siły po raz kolejny opisywać o co w tym wszystkim chodzi, ale jak masz dużo czasu to poszukaj w Szukaj i poczytaj. Jeśli masz wątpliwości to musisz pojechać do jednego z serwisów specjalizujących się w multitronikach. Tam, albo ci to potwierdzą przy okazji sprawdzając skrzynię, albo uznają, że skrzynia jest popsuta i szykuj pieniądze na naprawę. Koszt od kwoty z jednym zerem po kwotę zbliżającą się do czterech zer jak źle trafisz.
Daan przestań się martwić na zaś, a jeśli już teraz nie możesz z tego powodu spać to jak najszybciej sprzedaj to auto. A jeśli bardzo zależy tobie na multitroniku to skontaktuj się z kimś, kto będzie tobie serwisował tą skrzynię i miał ją na oku. Najwyżej zwalisz na niego :peace:
pozdr. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 21:55:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Paw auta nie sprzedam bo jakos tak mam sentyment do audi ,po moich przygodach z 2.5tdi moja zona jakos nie wierzyła w to ze nastepne bedzie audi a tu jest .dO sserwisu to sie wybieram od dwóch miesiecy ale praca nie pozwala .Napewno tam pojade bochce miec pewnosc ze mój multi jest ok ,a szukajka wiesz jaka jest trzeba duzo czasu poswiecic zeby cos znalezdz.Ty napewno masz dużo wiedze na temat multi po twoich przygodach z ta skrzynia (sledziłem wszystkie twoje posty na w/w temat).Mysle ze rzeczywiscie tak jest ze te poszarpywania ustapia w lecie ale tak czy inaczej tak powinno nie byc.Audi strasznie dało ciała z tymi wersjami multi .

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 01:13:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
daan napisał(a):
Paw auta nie sprzedam bo jakos tak mam sentyment do audi ,po moich przygodach z 2.5tdi moja zona jakos nie wierzyła w to ze nastepne bedzie audi a tu jest .dO sserwisu to sie wybieram od dwóch miesiecy ale praca nie pozwala .Napewno tam pojade bochce miec pewnosc ze mój multi jest ok ,a szukajka wiesz jaka jest trzeba duzo czasu poswiecic zeby cos znalezdz.Ty napewno masz dużo wiedze na temat multi po twoich przygodach z ta skrzynia (sledziłem wszystkie twoje posty na w/w temat).Mysle ze rzeczywiscie tak jest ze te poszarpywania ustapia w lecie ale tak czy inaczej tak powinno nie byc.Audi strasznie dało ciała z tymi wersjami multi .

Daan i tak trzymać ! Jak już wpakowaliśmy się :peace: w to cudeńko, to trzeba o nie odpowiednio dbać. I nie słuchać krytyki kolegów, którzy pewnie nigdy nie siedzieli za kierownicą multi i nie wiedzą co to znaczy naprawdę komfortowa jazda ;) . Pal licho, że brak Q. Następny będzie z Q. Ciekawy jestem, który z kolegów krytykujących multi potrafiłby tak szybko zmieniać biegi aby trzymać się w zasięgu wzroku za odpowienikiem, ale z multi ? Nie ma szans ani manual, ani tiptronik :peace:
pozdrawiam ;)
ps. Prawie cała moja wiedza pochodzi bezpośrednio od Pana Sopy, dzięki jego życzliwości, poświęceniu cennego czasu na uchelenie rąbka tajemnicy wiedzy. Miałem bezcenną przyjemność przejść kilkudniowe zajęcia praktyczne. Reszta to własne doświadczenie, oraz doświadczenie wielu kolegów z którymi prowadzę korespondencję. Daan czy wiesz, że multi można odpalić z zapychu ? Ja też tego nie wiedziałem, ale i tego się nauczyłem :peace: Można bez większych problemów przerobić go na 7-mio biegowy tak jak model od 2004. Tylko czy jest sens :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 06:14:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Pochwal się Paweł jak odpalić z popychu multi. I jeszcze jedno,czy adaptacja może byc błędnie zapisana?

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 23:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Qba1971 napisał(a):
Pochwal się Paweł jak odpalić z popychu multi. I jeszcze jedno,czy adaptacja może byc błędnie zapisana?

Wiesz jakie to przeżycie pchać własne auto i wskakiwać z lewej strony, a tam nie dość, że kierownicy brak to jeszcze jakiś facet ;) po prawej odpala wrzucając na D :peace:
To oczywiście było pół żartem, tzn. automatu nie odpala się z zapychu ;) , chyba, że ma być to ostatnia jazda (i tak nie odpali) :spac: Ten jak nie może ;) to laweta. U mnie testowany był sterownik z nowego multi i powodował min. wyłączanie silnika po załączeniu drive (za duży prąd/ciśnienie). Jedyna możliwość aby jechać (po to by testować i próbować zmienić wartości) to załączenie D w momencie poruszania się do przodu. Przy pomocy VASa można zrobić bardzo dużo - jak ktoś się na tym oczywiście zna. A więc dla postronnego obserwatora wyraźnie było widać, że odpalałem automat z zapychu ;) Czyli po części była to prawda :peace:

Qba adaptacja może być zapisana lub nie (nie ma opcji zapisania z błędem lub niewłaściwymi parametrami), a więc jak nie da się jej zapisać bo:
1. próba nie udana z różnych powodów (źle przeprowadzona, zbyt niska temp. oleju w skrzyni)
2. skrzynia jest nie sprawna i nie ma mowy, aby zapisać adaptację (np. zbyt niskie ciśnienie, niemożliwość osiągnięcia wymaganej temperatury, padnięty sterownik itd)
to zamiast komunikatu - zapisane, będzie info - nie zapisane (tak to brzmiało po niemiecku).
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 12:52:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
W takim razie mam zapisaną
Obrazek

Ale się nabrałem z tym odpalaniem,wiem ,że automatu z pychu sie nie da ale tak sobie myśle multitronic może :D Z siudmym biegiem już nie pytam :/

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 13:10:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Qba1971 napisał(a):
W takim razie mam zapisaną
Obrazek

Ale się nabrałem z tym odpalaniem,wiem ,że automatu z pychu sie nie da ale tak sobie myśle multitronic może :D Z siudmym biegiem już nie pytam :/

Qba robiłes adaptację sam, czy tylko sprawdziłeś ?

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 06.wrz.2009 21:59:35 przez Paw1972, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 16:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Robiłem sam,ale było zimno i nie mam pojęcia czy zrobiłem to dobrze,wiem już że adaptacja jest zapisana.Myśle na 100% ze podczas adoptowania skrzynka nie miała 60stopni,dlatego jak zrobi się cieplej to zrobie adaptację ponownie,ale tym razem dopilnuje temperatury

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 01:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Qba1971 napisał(a):
Robiłem sam,ale było zimno i nie mam pojęcia czy zrobiłem to dobrze,wiem już że adaptacja jest zapisana.Myśle na 100% ze podczas adoptowania skrzynka nie miała 60stopni,dlatego jak zrobi się cieplej to zrobie adaptację ponownie,ale tym razem dopilnuje temperatury

Qba ADP RUN oznacza, że skrzynia się programuje i aby mieć pewność czy masz adaptację musisz koniecznie osiągnąć temp. min 60st C i ma wyświetlić się ADP OK. Wg. tego co widzę to w momencie połączenia ze skrzynią miałeś 36 st. C i było to na postoju. VAG-iem możesz sprawdzić temp. oleju w skrzyni zanim przystąpisz do adaptacji. Jeżeli adaptacja będzie to znaczyłoby, że adaptacja była i nie wykasowała się ponieważ, np. nie wykasowało jej z pamięci.
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 06.wrz.2009 22:05:51 przez Paw1972, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 21:24:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Właśnie wtedy co robiłem adaptację to ani nie miałem dostępu do VAGa ani też nie wiedziałem , że trzeba rozgrzać skrzynkę do 60stopni.Auto kupiłem z rozładowanym aku.Myślę żeby powtórzyć adaptację jeszcze raz , ale teraz dopilnować temperatury

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 17:24:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Qba1971 napisał(a):
Właśnie wtedy co robiłem adaptację to ani nie miałem dostępu do VAGa ani też nie wiedziałem , że trzeba rozgrzać skrzynkę do 60stopni.Auto kupiłem z rozładowanym aku.Myślę żeby powtórzyć adaptację jeszcze raz , ale teraz dopilnować temperatury

Qba ja nie mam lapka i nie korzystam z VAG-a (tzn. tylko podczas spotów). Nie można wierzyć do końca ślepo w VAG-a (tzn. jeżeli, np. VAG nie pokazuje błędów to nie oznacza, że ich nie ma czyli, że wszystko jest OK). Ja dzięki temu powoziłem moim autem z niesprawną skrzynią i wtryskiem sterującym (czujnika skoku iglicy), a VAG na to - brak błędów (podpinane na dwóch innych VAG-ach). A więc półszczęśliwy jeździłem dalej, choć auto nie jeździło dobrze. A w związku z tym, że nie mam lapka to VAG-ować potrafię teoratycznie :peace: , a wiesz co to znaczy ;) . Chodzi mi o logi. Korzystam na ile mogę przy każdej okazji z serwisowego VAS-a.
Nie pomyśl, że dyskryminuję VAG-a :peace: Po prostu nie jestem specem od VAG, a więc to zostawiam innym. Ja robię adaptację zgodnie ze sztuką, a zaraz po niej skrzynia musi zapinać jak powinna. I wtedy wiem, że adaptacja jest. Jak nie ma, to skrzynia wyraźnie będzie się ślizgać i ślimaczyć anemicznie, brak błyskawicznej reakcji na gaz (chodzi o redukcję).
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: