Krzycho napisał(a):
Jaką masz instalke LPG i jaka jest ustawiona emulacja?
Zrób reset ECU i zobacz czy sie poprawi.
Cytuj:
To mogą być - wbrew pozorom - pierwsze oznaki problemów z uszczelką pod głowicą. Bogata dawka benzyny wynikać może ze wskazań sondy lambda, która oszukiwana parą z płynu chłodzącego podaje sygnał ubogiej mieszanki, co skutkuje wzbogaceniem (zwiększeniem czasu wtrysku benzyny).
Ubywało by wtedy płynu chłodzącego.
To jest z tego co widzę częsty problem w ABT z gazem, zazwyczaj kwestia emulacji, ale brat też ma ten problem, emulacja była na "masa" i zimny sie zalewał, kopcił na czarno i dużo palił. Po zmianie emulacji na "odłączona" nadal zimny przez jakiś czas przerywa przy dodawaniu gazu, ale już tak nie kopci i dużo nie pali. Zimny nie pracuje na 3 cylindrze, świece nowe, kopułka i palec też. Przewód na podmiane zakładałem ze swego i nic nie daje. Po przełączeniu na lpg (nawet zimny) pracuje idealnie.
Z tym płynem chłodzącym - pełna zgoda, choć u mnie było to poczatkowo tak mało, że nie zauważałem ubytku, a rano odpalał na 3 gary i czwarty łapał tak po minucie, jak wysechł.
A emulacja sondy działa przecież tylko na gazie, póki jesteś ustawiony na benzynę, lambda powinna pracować normalnie. Sprawdźcie, czy emulator lambdy jest podłączony prawidłowo - tzn czy emulacja włącza się tylko po przełączeniu na gaz.
Na zimnym silniku lambda ma dawać sygnał "bogato", jak daje sinus (pochodzący z emulatora) - ECU wzbogaca dawkę - stąd kopcenie