.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:17:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 ABT] Praca na 3 cylindry
PostNapisane: 12.sty.2009 10:39:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2006 14:29:13
Posty: 100
Lokalizacja: podkarpackie
witam

Z rana po odpaleniu na mrozie pracuje na 3 cylindry. Po przelączeniu na LPG problem znika. Jak juz sie rozgrzeje to na benzynie również bez problemów.
Przy ustawianiu LPG chłopak sie spytał czy pali dużo, bo dawka benzyny jest bardzo bogata.

Może to miec jakiś związek z tym paleniem z rana ? Jeśli nie to od czego zacząć poszukiwania ? Swiece i kable są nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 12:47:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeden wtrysk leje albo jest zapieczony. Ale nie zaszkodzi zacząć od pomiaru ciśnienia na poszczególnych cylindrach.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 16:50:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
ABT .... to chyba benzyna na jednopunkcie... a tu raczej lapie lewe powietrze albo bledy od gazu przez zla emulacje albo zaplon szwankuje w sensie calego ukladu.... albo sie zalewa bo membrana we wtrysku poszla. Tysiace wrozb...

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 17:33:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
No racja, zapędziłem się ;)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 17:58:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
:peace: Jego szczescie ze to taki prosty uklad :d

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 ABT] Praca na 3 cylindry
PostNapisane: 12.sty.2009 21:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
szaman napisał(a):
witam

Z rana po odpaleniu na mrozie pracuje na 3 cylindry. Po przelączeniu na LPG problem znika. Jak juz sie rozgrzeje to na benzynie również bez problemów.
Przy ustawianiu LPG chłopak sie spytał czy pali dużo, bo dawka benzyny jest bardzo bogata.

Może to miec jakiś związek z tym paleniem z rana ? Jeśli nie to od czego zacząć poszukiwania ? Swiece i kable są nowe.

To mogą być - wbrew pozorom - pierwsze oznaki problemów z uszczelką pod głowicą. Bogata dawka benzyny wynikać może ze wskazań sondy lambda, która oszukiwana parą z płynu chłodzącego podaje sygnał ubogiej mieszanki, co skutkuje wzbogaceniem (zwiększeniem czasu wtrysku benzyny).
Doradzam wykręcenie świecy z ustalonego wcześniej (dzień szybciej np.)niepracującego przed porannym odpaleniem cylindra i obejrzenie świecy. Jeśli jest na niej wilgoć - na bank moja diagnoza jest trafna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:06:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Jaką masz instalke LPG i jaka jest ustawiona emulacja?
Zrób reset ECU i zobacz czy sie poprawi.

Cytuj:
To mogą być - wbrew pozorom - pierwsze oznaki problemów z uszczelką pod głowicą. Bogata dawka benzyny wynikać może ze wskazań sondy lambda, która oszukiwana parą z płynu chłodzącego podaje sygnał ubogiej mieszanki, co skutkuje wzbogaceniem (zwiększeniem czasu wtrysku benzyny).

Ubywało by wtedy płynu chłodzącego.

To jest z tego co widzę częsty problem w ABT z gazem, zazwyczaj kwestia emulacji, ale brat też ma ten problem, emulacja była na "masa" i zimny sie zalewał, kopcił na czarno i dużo palił. Po zmianie emulacji na "odłączona" nadal zimny przez jakiś czas przerywa przy dodawaniu gazu, ale już tak nie kopci i dużo nie pali. Zimny nie pracuje na 3 cylindrze, świece nowe, kopułka i palec też. Przewód na podmiane zakładałem ze swego i nic nie daje. Po przełączeniu na lpg (nawet zimny) pracuje idealnie.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:09:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Mialem to samo ale u mnie padla emulacja w centralce. W nowej centralce jest lepeij ale rano niestety sie telepie troche na benzynie. Taki urok jak zimno.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 23:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Jaką centralkę gazową masz Bilo?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 23:55:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Landi LE 98

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 19:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Krzycho napisał(a):
Jaką masz instalke LPG i jaka jest ustawiona emulacja?
Zrób reset ECU i zobacz czy sie poprawi.

Cytuj:
To mogą być - wbrew pozorom - pierwsze oznaki problemów z uszczelką pod głowicą. Bogata dawka benzyny wynikać może ze wskazań sondy lambda, która oszukiwana parą z płynu chłodzącego podaje sygnał ubogiej mieszanki, co skutkuje wzbogaceniem (zwiększeniem czasu wtrysku benzyny).

Ubywało by wtedy płynu chłodzącego.

To jest z tego co widzę częsty problem w ABT z gazem, zazwyczaj kwestia emulacji, ale brat też ma ten problem, emulacja była na "masa" i zimny sie zalewał, kopcił na czarno i dużo palił. Po zmianie emulacji na "odłączona" nadal zimny przez jakiś czas przerywa przy dodawaniu gazu, ale już tak nie kopci i dużo nie pali. Zimny nie pracuje na 3 cylindrze, świece nowe, kopułka i palec też. Przewód na podmiane zakładałem ze swego i nic nie daje. Po przełączeniu na lpg (nawet zimny) pracuje idealnie.


Z tym płynem chłodzącym - pełna zgoda, choć u mnie było to poczatkowo tak mało, że nie zauważałem ubytku, a rano odpalał na 3 gary i czwarty łapał tak po minucie, jak wysechł.

A emulacja sondy działa przecież tylko na gazie, póki jesteś ustawiony na benzynę, lambda powinna pracować normalnie. Sprawdźcie, czy emulator lambdy jest podłączony prawidłowo - tzn czy emulacja włącza się tylko po przełączeniu na gaz.
Na zimnym silniku lambda ma dawać sygnał "bogato", jak daje sinus (pochodzący z emulatora) - ECU wzbogaca dawkę - stąd kopcenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 19:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Nie do końca mnie zrozumiałeś jeśli chodzi i emulację. Przez jazdę na LPG rozjeżdżają sie mapy paliwowe w ECU i właśnie dlatego na benzynie dawka staje się na zimnym za bogata, dlatego nie przepala benzyny i przerywa, zarazem kopci na czarno :peace:

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 19:39:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
krzycho ma racje

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 21:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Krzycho napisał(a):
Nie do końca mnie zrozumiałeś jeśli chodzi i emulację. Przez jazdę na LPG rozjeżdżają sie mapy paliwowe w ECU i właśnie dlatego na benzynie dawka staje się na zimnym za bogata, dlatego nie przepala benzyny i przerywa, zarazem kopci na czarno :peace:

To znaczy że sonda NIE jest emulowana. Gdyby była emulowana prawidłowo, mapa benzynow pozostałaby nietknięta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 23:58:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
To znaczy że sonda NIE jest emulowana. Gdyby była emulowana prawidłowo, mapa benzynow pozostałaby nietknięta.

Komputery gazowe mają najczęściej 3 tryby emulacji : masa, brak, przepływ. W każdym z tych ustawień sonda jest w określony sposób emulowana. Które ustawienie jest wg Ciebie prawidłowe?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 02:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Krzycho napisał(a):
Cytuj:
To znaczy że sonda NIE jest emulowana. Gdyby była emulowana prawidłowo, mapa benzynow pozostałaby nietknięta.

Komputery gazowe mają najczęściej 3 tryby emulacji : masa, brak, przepływ. W każdym z tych ustawień sonda jest w określony sposób emulowana. Które ustawienie jest wg Ciebie prawidłowe?

NIE w każdym jest emulowana.

Parametr BRAK - jak sama nazwa wskazuje - brak. Sondy znaczy się. Następuje przerwanie obwodu sygnału sondy do sterownika. Wiele starszych sterowników benzynowych nie wywalało błędów przy zaniku sygnału - o ile pracowały z sondą jednoprzewodową, niegrzaną.

MASA - zwarcie sygnału sondy do masy - w sposób ciągły sterownik odbiera więc sygnał o wartości 0. Czyli ubogo. Zgadnij teraz, dlaczego na benzynie przy takiej emulacji jest za bogato? Tak, ECU benzyny usiłuje doprowadzić mieszankę do optimum, więc mając taki sygnał - wzbogaca. A tu dalej ubogo. No to dalej wzbogaca... Itd...

PRZEPŁYW - obecnie JEDYNA metoda emulacji sondy, przynosząca prawidłowy efekt. Polega na podaniu sterownikowi sygnału przypominającego sinusoidalny przebieg pracy sondy w normalnym trybie. MOżesz mieć możliwość dostosowywania częstotliwości sinusa dla dopasowania do ECU. Zalecam 1,5-3 Hz

Bilo napisał(a):
krzycho ma racje

Tak więc Krzycho nie ma racji :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 13:49:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Parametr BRAK - jak sama nazwa wskazuje - brak. Sondy znaczy się. Następuje przerwanie obwodu sygnału sondy do sterownika. Wiele starszych sterowników benzynowych nie wywalało błędów przy zaniku sygnału - o ile pracowały z sondą jednoprzewodową, niegrzaną.

MASA - zwarcie sygnału sondy do masy - w sposób ciągły sterownik odbiera więc sygnał o wartości 0. Czyli ubogo. Zgadnij teraz, dlaczego na benzynie przy takiej emulacji jest za bogato? Tak, ECU benzyny usiłuje doprowadzić mieszankę do optimum, więc mając taki sygnał - wzbogaca. A tu dalej ubogo. No to dalej wzbogaca... Itd...

PRZEPŁYW - obecnie JEDYNA metoda emulacji sondy, przynosząca prawidłowy efekt. Polega na podaniu sterownikowi sygnału przypominającego sinusoidalny przebieg pracy sondy w normalnym trybie. MOżesz mieć możliwość dostosowywania częstotliwości sinusa dla dopasowania do ECU. Zalecam 1,5-3 Hz

Wątpię czy ktoś na tym forum jak i na forum audi80 ma emulację na przebieg, a to przez wzgląd na to że bardzo trudno jest dobrać wartości przy których mapy się nie rozjadą. W większości przypadków ustawienie "masa" działa prawidłowo, w niektórych "brak" działa też OK ale są sterowniki, szczególnie te które mają silniczek krokowy na 4 przewody gdzie żadna z tych opcji nie zapewni prawidłowej pracy. Trzeba ratować się resetowniem ECU, gazownicy montują nawet do tego przekaźniki (ale po jakimś czasie ECU tego nie wytrzymuje).

PS. Jeśli znasz złotą metodę na tą dolegliwość to na forum golfa i audi80 będą Ci bardzo wdzięczni za pomoc, gdyż nikt dobrych wartości do emualcji przebieg jeszcze nie dobrał :/

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 16:01:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
W moim PM niestety zima nie da sie normalnie jezdic na gazie... pomaga reset co jakis czas.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 19:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
NIE w każdym jest emulowana.

Czy te trzy ustawienia (przepływ, brak, masa) to nie są tryby emulacji?
W sterowniku Bingo to są właśnie tryby emulacji :peace: sygnał masy to też emulacja, przecież sonda w tym momencie nie jest zwarta z masą.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: