.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:49:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1,9 tdi) sam hamuje podczas jazdy - rozwiązanie
PostNapisane: 12.sty.2009 18:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2007 10:19:37
Posty: 24
Lokalizacja: Sieradz
wczoraj zapaliła mi się kontrolka abs-u i abs przestał działać. Zgasiłem silnik, zapaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy, do dziś. Rano zauważyłem, że abs uruchamia się nawet podczas delikatnego hamowania na suchym asfalcie. Później podczas jazdy w mieście z prędkością ok. 50 km/h tylne lewe koło samo zablokowało się zupełnie. Pisk i auto prawie stanęło, gdy już ledwie sie toczyło hamulec odpuścił ale nie do końca bo cały czas trzyma. Dowlokłem się do domu (po drodze jeszcze kilka razy zablokował mi koło i puścił). Kontrolka asb-u znów się zapaliła i świeci. Ma ktoś jakieś sugestie na temat wariującego układu hamulcowego?

_________________
Audi 80 B4 1Z TDI Avant 94r.
Audi A6 C5 AFB TDI Avant 99r.


Ostatnio edytowano 17.sty.2009 16:31:43 przez pyszard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 21:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
VAG i kontrola błędów.

Zabrudzona zębatka, uszkodzony czujnik. Ale jeżeli zapaliła się kontrolka to muszą być błędy.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Vag powie Ci który czujnik szwankuje.
Potem należy go wyjąć, wyczyścić i włożyć ponownie. Najprawdopodobniej ta operacja pomoże (a jak nie to nowy czujnik)...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
A moze to nie czujnik a blokujace sie kolo sieje w ukladzie i abs wariuje?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 14:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2007 10:19:37
Posty: 24
Lokalizacja: Sieradz
właśnie, padnięty czujnik powoduje zazwyczaj, że po porostu abs przestaje działać. U mnie cały czas hamulec trzyma tylne lewe koło a kontrolka od abs nie zapala się za każdym razem jak odpalę silnik i ruszę. Być może zapieczony zacisk powoduje jakieś zakłócenia. Ostatnio użyłem ręcznego czego raczej unikam zimą. Nie mam vag-a a autem trudno się poruszać więc stoi. Mam wolny tylko garaż nieogrzewany, jak wymyślę jakieś źródło ciepła to w sobotę zajrzę do zacisku.

_________________
Audi 80 B4 1Z TDI Avant 94r.
Audi A6 C5 AFB TDI Avant 99r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 15:16:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
pyszard napisał(a):
, jak wymyślę jakieś źródło ciepła to w sobotę zajrzę do zacisku.


butla z gazem + taki specjalny palnik rzażoncy się :P
( a pro po palisz ? ;) )

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 15:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2007 10:19:37
Posty: 24
Lokalizacja: Sieradz
hehe, nie palę :) właśnie takim zestawem (tzw. słoneczko) dogrzewam się w pracy. Jest faktycznie bardzo wydajne i o dziwo nie śmierdzi tak gazem jak z piecyków gazowych które to mają filtry przeciw zapachowi gazu. Proste o dobre urządzenie ;)

_________________
Audi 80 B4 1Z TDI Avant 94r.
Audi A6 C5 AFB TDI Avant 99r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 16:27:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2007 10:19:37
Posty: 24
Lokalizacja: Sieradz
Garaż nagrzałem, koło rozebrałem :) Co się okazało: to nie układ hamulcowy zastrajkował tylko rozleciało się łożysko w kole. Zewnętrzne zmieliło się tak, że to ono blokowało koło w czasie jazdy i prawdopodobnie powodowało, że układ abs głupiał.
Niestety wewnętrzna bieżnia mniejszego (zewnętrznego) łożyska od temperatury przyspawała się do trzpienia piasty. Zdjąłem ją (nie odbyło się bez cięcia kątówką) jednak wtopione jej części zostały na trzpieniu. W poniedziałek przetoczę trzpień lub kupie nowy i złoże ustrojstwo.

Morał prosty, jak nie chcecie narobić sobie niepotrzebnej roboty wymieniajcie łożyska jak tylko usłyszycie lub zauważycie, że coś jest nie tak. Moją czujność uśpiły chyba opony zimowe które bardziej hałasują bo naprawę nie było specjalnie słychać wycia. A może poprostu czasem warto przejechać się na tylnym siedzeniu w swoim samochodzie (auto mam 1,5 roku a jeszcze nie miałem przyjemności tam jechać) może tam było lepiej słychać ;)

ps. łożysko ruville (uważam, że to jeden z lepszej jakości zamienników) u mnie kosztuje 40-50 zł. Oryginał w serwisie 198zł. tak swoją drogą ciekawe czy oryginalne łożysko wytrzyma 4 razy dłużej niż ruville? ;)

_________________
Audi 80 B4 1Z TDI Avant 94r.
Audi A6 C5 AFB TDI Avant 99r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: