Bobo napisał(a):
Małe sprostowanie. 2.2t 20v na elektronicznym wtrysku występowały jako 220 i 230 koni, jedynie w rs2 jednostka dysponowała mocą 315 km.
Mówisz, że 370 konne 2.2t będzie latało na gazie. A jaka jest maksymalna moc do uzyskania z jednego cylindra na lpg, mam na myśli wydajność wtryskiwaczy dostępnych na rynku ?
Dzięki za sprecyzowanie.
Moc 370 koni jaką zadeklarowałem, jest właśnie wynikająca z maksymalnej wydajności wtryskiwaczy LPG, jaką mozna spotkać (75 KM na cylinder przy 1 bar, realnie nawet 82 KM)). W czystej teorii możnaby próbować potem 2 wtrysków na 1gar, ale obawiam się, że byłby kłopot z wolnymi obrotami. Wtryski LPG nie oferują takiej dużej rozpiętości możliwych wydajności, jak benzynowe.
BILu napisał(a):
skad gazowy sterownik dostaje sygnal o cisnieniu w kolektorze?
Ma własny MAP sensor.
Arthur napisał(a):
do jakiego doladowania w silniku bedzie dzialala inst. lpg??
W zasadzie do dowolnego. Sygnał ciśnienia kolektora nie wpływa na dobór dawki w ramach korekcji dawki podstawowej (bezpośrednio w sterowniku gazowym). Wzrost ciśnienia doładowania objawia się wzrostem czasu otwarcia wtrysków Pb, wedle mapy w ECU, a to one (czasy Pb) determinują czasu otwarcia LPG. Więc zasadniczo - póki jest mapa Pb, póty można zasilać LPG.
Zdroworozsądkowym ograniczeniem LPG jest dla silników turbo taka moc, przy której zmniejsza się celowo AFR
tylko w celu uzyskania schłodzenia wewnętrznego komory spalania poprzez odparowanie dodatkowego paliwa, a brak tego zabiegu powoduje knocking. Gaz oczywiście nie schładza komory spalania - mówimy tu cały czas o wtrysku fazy lotnej, która ciepło parowania zabrała już reduktorowi...
hubos21 napisał(a):
szkoda, że nie mogą się wypowiedzieć na tym forum dwaj użytkownicy zagazowanych przez Ciebie Audi z tym silnikiem, z czystej ciekwości każdy by chciał wiedzieć jak to się sprawuje po przejechaniu chociażby 30 000 km, ich opinie są bezcenne a te techniczne sprawy które opisałeś dotyczące montażu dotyczą chyba nie tylko 2.2T
Owszem, to co napisałem, dotyczy w zasadzie każdego silnika, a już na pewno każdego doładowanego. Wolnossaki są w stanie zadowolić się spełnieniem (niektórych) rygorów w łagodniejszej formie, choć u nas nie ma folgowania, każde auto robimy jak na wystawę
A co do tych ludzi - nie mam z nimi kontaktu za bardzo, jeden jest Niemcem z Ingolstadt i pracuje w Audi, a namiar na drugiego wcięło mi wraz z kompem, który mi zawinęli złodzieje. Nie wiem co z nim, bo milczy.
lucas3512 napisał(a):
Jakie są koszty takiej instalacji
Silnik seria
Poproszę na PW, nie chcę narażać się adminowi - to nie miejsce na takie wymiany zdań chyba...