.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 12:03:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6] ABS nie działa gdy auto jeździe do tyłu
PostNapisane: 18.sty.2009 16:49:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2008 19:07:57
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Witam
Ostatnio zaskoczyło mnie pewne zachowanie samochodu, podjeżdżałem pod stromą, ośnieżona i śliską górę; ponieważ koła miały za mało przyczepności zatrzymałem się w połowie podjazdu i zacząłem ześlizgiwać się ze wzniesienia. Ku mojemu zdziwieniu, gdy nacisnąłem hamulec koła zablokowały się a ja zsuwałem się tyłem w dół. Dopiero hamowanie pulsacyjne umożliwiło mi kontrolę nad kierunkiem jazdy do tyłu i delikatne zjechanie z drogi w zaspę tak aby się w ogóle zatrzymać.
Czy to jest normalne że ABS NIE działa gdy auto jedzie do tyłu? Przecież czujnik w kole nie wykryje w która stronę obraca się koło?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 16:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jak sie zablokowly wszystkie kola, to ABS nie zadziala - zasada dzialania polega na porownywaniu obrotow poszczegolnych kol. Jak wszystkie byly zablokowane, to ABS uznal ze auto stoi :-) I sienie slizga :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 17:47:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Powiem więcej - przy bardzo małych prędkościach ABS w ogóle nie działa w większości samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 20:43:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2008 19:07:57
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Witam Was Panowie
W konfrontacji z moim doświadczeniami z tą górką Wasze wyjaśnienia trochę mnie nie przekonują :(

SebastianS zjeżdżając na drugi dzień z tej samej górki, nawierzchnia równie bardzo śliska oraz prędkość niewielka (ledwo wskazówka od prędkościomierza drgnęła), testowałem i koła nie uległy zablokowaniu.

photokom tu miałbyś racje jeżeli ześlizgiwałbym się po wcześniejszym całkowitym zatrzymaniu auta, ale nawet gdy puściłem hamulec a koła zaczęły się toczyć (do tyłu) i znów zahamowałem ABS także nie zadziała.

Dodam jeszcze że prędkość "ześlizgiwania" się z tej górka momentami nie była mała, strach trochę mnie obleciał gdy nie mogłem opanować auto a po jednej stronie był rów na pół metra :|
Poślizg tyłem jest zdecydowanie bardziej stresujący niż przodem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 20:59:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
No i tak to jest, kiedy się człowiek przyzwyczaja do tych wszystkich wspomagaczy... To trochę OT, ale może kiedyś wyłącz te wszystkie ustrojstwa i poćwicz trochę panowanie nad samochodem bez ABS, ASR itp. :):

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 21:45:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W samochodach z pasywnymi czujnikami ABS (wszystkie te starsze rupiecie i te do tak około 2002 r. ) układ działa przy prędkości przekraczającej 6 km/h.
To jest prędkość graniczna, przy której odczyty z czujników są wiarygodne.
W samochodach z aktywnymi czujnikami ABS układ działa od prędkości około 2 km/h.
Ponieważ ty masz pasywne czujniki, być może nie przekroczyłeś granicznej prędkości i układ nie działał.
W takim systemie nie ma różnicy, w którą stronę kręcą się koła, bo nie rozpoznaje tego system.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 16:59:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
szogun0 napisał(a):
W samochodach z pasywnymi czujnikami ABS (wszystkie te starsze rupiecie i te do tak około 2002 r. ) układ działa przy prędkości przekraczającej 6 km/h.
To jest prędkość graniczna, przy której odczyty z czujników są wiarygodne.
W samochodach z aktywnymi czujnikami ABS układ działa od prędkości około 2 km/h.
Ponieważ ty masz pasywne czujniki, być może nie przekroczyłeś granicznej prędkości i układ nie działał.
W takim systemie nie ma różnicy, w którą stronę kręcą się koła, bo nie rozpoznaje tego system.


A to mnie zdziwiłeś. Mam niewątpliwie eksponat muzealny i z tego co widzę to abs działa nawet wtedy gdy ledwo co się toczę, na oko 15-20 cm/s.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 20:24:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
kosma_sz napisał(a):
szogun0 napisał(a):
W samochodach z pasywnymi czujnikami ABS (wszystkie te starsze rupiecie i te do tak około 2002 r. ) układ działa przy prędkości przekraczającej 6 km/h.
To jest prędkość graniczna, przy której odczyty z czujników są wiarygodne.
W samochodach z aktywnymi czujnikami ABS układ działa od prędkości około 2 km/h.
Ponieważ ty masz pasywne czujniki, być może nie przekroczyłeś granicznej prędkości i układ nie działał.
W takim systemie nie ma różnicy, w którą stronę kręcą się koła, bo nie rozpoznaje tego system.


A to mnie zdziwiłeś. Mam niewątpliwie eksponat muzealny i z tego co widzę to abs działa nawet wtedy gdy ledwo co się toczę, na oko 15-20 cm/s.


Czujnik pasywny (indukcyjny)
W pierwszych latach działania systemów ABS wystarczało kiedy czujniki koła dostarczały sygnał od momentu osiągnięcia prędkości ok. 7km/ h. Po rozszerzeniu ABS o dodatkowe funkcje jak ASR-, EDS- i ESP- koniecznością stało się zaprojektowanie takich systemów czujników kół, które przy niewielkich prędkościach będą w stanie przekazywać pełnowartościowy sygnał. Czujniki pasywne udoskonalono na tyle, że diagnozował prędkości juz od 3 km/h- ale była to granica ich możliwości.


Źrudło:Motofocus

Ta cześc tekstu na czerwono powinna wyjaśnić wszystkie niedopowiedzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: