.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 09:13:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 15:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Witam ponownie, turbina założona :) ale radość nie trwała długo :( zrobiłem logi ale niestety znowu czeka mnie robota...z tego co widze to z termostatem. Auto na trasie łapie czasami 90`C a w mieście wskazówka tańczy miedzy 80`C a 90`C. jeszcze doszły problemy po wymianie gumy przegubu lewego http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=87405 ,zaczynam poważnie sie zastanawiac nad sprzedażą mojej C5 :/ albo jest pechowa albo musze zmienic mechanika :/
logi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b0 ... fde1f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44c ... 22673.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/138 ... 5d729.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/539 ... 66800.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ca ... 25f3a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bec ... 11470.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d6 ... 49d88.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88b ... 06983.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd4 ... 08ee1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a0 ... 1616c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d37 ... 55e18.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d99 ... 093b5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dea ... 9570d.html

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 16:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
lepiej zmien mechanika :!: :!: :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 23:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dawidc1 napisał(a):



nowa T jest bardzo fajna. osiąga bardzo szybko, jak na G2052, optymalne ciśnienie doładowania, co rodzi mocniejszy dół. do tego nie ma OB, który czasem bardziej szkodzi niż poprawia dynamikę.

lmm jest także bardzo OK.

kąt wtrysku - jak mniemam na 004BS jest ATDC, czyż tak? wartości na 004sN wynikają, jak zauważyłeś, z niskiej temperatury płynu chłodzącego.

co do przegubu - albo mechanik nie ma z tym doświadczenia, albo jest kompletną fają. 9 na 10 wymian gumy na przegubie w tym samochodzie kończy się, po krótkim czasie, tatatatatatatata przy ruszaniu ze skręconymi kołami.
zasadą jest: albo wymieniasz cały przegub [najlepiej LOBRO], albo zostawiasz w spokoju jeżeli nic nie robi tatata. wymiana gumy przyspieszy jedynie zgon tegoż elementu.


uszy do góry. silnik w bardzo dobrym stanie.
mechanik w nieco gorszym. przegub to bzdura - ciesz się autem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 12:16:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Dzieki za słowo otuchy ;) przynajmniej T działa...narazie. W styczniu wymienie termostat (juz czeka na nie w ASO) to i ką twtrysku dojdzie do normy.

Cytuj:
co do przegubu - albo mechanik nie ma z tym doświadczenia, albo jest kompletną fają. 9 na 10 wymian gumy na przegubie w tym samochodzie kończy się, po krótkim czasie, tatatatatatatata przy ruszaniu ze skręconymi kołami.
zasadą jest: albo wymieniasz cały przegub [najlepiej LOBRO], albo zostawiasz w spokoju jeżeli nic nie robi tatata. wymiana gumy przyspieszy jedynie zgon tegoż elementu.


Auto servisuje w ASO VW w Brodnicy niestety ze wzglegu na dużą ilość młodych niedoświadczonych jeszcze mechaników to właśnie oni wykonują wiekszość napraw, niestety z różnym skutkiem. Dla przykładu podam ,iż żeby nie moja interwencja to jakiś uczeń chciał założyć klocki odwrotnie tzn powierzchnią która sie ściera w druga strone :/ dlatego lubie stać i patrzeć im na ręce ale nie zawsze mogę, bo pracuję.
Jednocześnie proszę o radę w jaki sposób zwrócić się do w/w servisu w sprawie przegubu, bo wątpie,że będą chcieli uznać reklamację, tym bardziej,że przejechałem 1200km od wymiany gumy.Przegub jeszcze nie robi tratatatataa :) jak sie wymienia przegub to zewnętrzny i wewnetrzny??? jaki jest koszt przegubu LOBRO???
Może jeszcze da sie coś z tym zrobić???

PS.
szkoda mi pozbywać się mojej C5, bo jeżdże już dwa lata, a strasznie sie przywiązuję do aut ale mam nadzieje że dojdę z nią do ładu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b7 ... e5a93.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0f ... dc6d3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c85 ... b03eb.html

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Ostatnio edytowano 25.gru.2008 12:39:15 przez dawidc1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 19:55:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Witam ponownie,
bardzo proszę o wypowiedzenie się na temat nowych logów po wymianie termostatu. Trochę zmienieły sie logi z turbiną w roli głównej i jak na moje oko to niezbyt dobrze to wygląda, dodam,że na tej turbinie zrobiłem 2500km(regenerowana w Turbojulita)

Brak błędów w ECU


003 bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/359 ... 29dc4.html

004 bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/236 ... c03a5.html

011 bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d39 ... 46e91.html



003 dynamiczna http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b85 ... 3fe81.html

008 dynamiczna http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fd ... e0ab0.html

010 dynnamiczna http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48d ... 9bc0d.html

011 dynamiczna http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9fd ... 4ce10.html



000 normalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ffe ... 6373d.html

001 normalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f22 ... f2b45.html

003 normalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/634 ... 01fcf.html

004 normalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5f ... ef07d.html

005 normalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f6 ... aff59.html

007 normalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/836 ... 0f93f.html

013 normalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a69 ... 4c33c.html

014 normalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d1 ... f0373.html

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 22:25:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wyraźnie widać na 011, że pojawił się silny OB oraz zwiększyła się siła z jaką N75 zaczął tłumić ciśnienie. za jakiś czas pojawią się pierwsze notlaufy.

wynika to stąd, że T ma kłopot ze sterowaniem łopatkami/kierownicami.
przyczyna tegoż z kolei leży albo po stronie samej T [turbojulita nie ma dobrej historii na AKP], albo po stronie smarowania olejem.
z racji, iż Garrett nie sprzedaje już zestawów naprawczych a jedynie nowe T, to takie sytuacje, jak Twoja, będą coraz częstsze - serwisy stosują niewiadomego pochodzenia materiały/techniki do reanimacji turbin, co z kolei przekłada się na ich żywotność.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 06:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Widze ze moja historia nie bedzie miała końca :(: Najgorsze jesy to że auto jest mi niezbędne do normalnego funkcjonowania,a jak narazie to ciągle jest niesprawne. jestem załamany

Smarowanie było sprawdzane i jest ok.
W jaki sposób domagać sie wymiany na nową T???

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 08:48:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc
Zle do sprawy podszedles chyba...
Optymalne rozwiazanie to zamowic turbine/jej regeneracje wraz z zamontowaniem u siebie w okolicy (najwyzej niech ja do regeneracji wysle montujacy a Ty placisz jednemu) i wziac na to rachunek/papier jezeli nie jest to Twoj krewny :)
Teraz to na wlasny koszt musisz ja pewnie sciagac i wysylac, oni ja ogladna i moga (nie musza) Ciebie nasciemniac ze to cos tam
We wroclawiu jest wiecej punktow naprawy turbo niz piekarzy i obok turbojulity polecany "u nas" jest tez punk w Borowej (wiocha przy samym Wroclawiu)
Pamietam watek na streetracing o regeneracji i ogolnie (nie T.J.) zdanie bylo negatywne (zeby lepiej szukac uzywki) - watek byl w kontekscie aut benzynowych bardziej

Generalnie sa rozne "levele" naprawy
- wymiana uszczelniaczy + duperele
- (*)j.w. + jakis pierscien/podkladka chyba o ktory opiera sie wirnik (gdy jest maly luz wzdluzny)
- j.w. + uzywka wirnik (gdy luz byl wiekszy i wirnik juz tarl czy sie zuzyl)
- jak w (*) + nowy wirnik
- swap na regenerowana (tylko jak regenerowana...)

Do tego wywazanie itp
Ten pierscien/podkladka to tez czasem wstawiaja normalny a czasem nadwymiarowy (by uciec orzed wymiana wirnika) wiec sztuki jakies tez robia sobie tylko znane

Nie wiem czy z Toba rozmawiano o zakresie naprawy czy "po prostu naprawiono" ale jak widzisz naprawa naprawie nierowna
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 08:59:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Przemekk74, to cała historia to nauczka na przyszłość dla Mnie :( nie zdecydowałem sie na regeneracje z montazem u mnie w okolicy poniewaz koszt takiej operacji sięgał od 2500zł w Iławie, więc trochę wiecej niż dałem ale widze że popełniłem błąd, no ale teraz juz za poźno.

Dzwoniłem do Turbojulity dziś rano i umówiłem się wstępnie na piątek,że przyjade i niech doprowadzą T do stanu używalności, zarezerwowali dla mnie cały dzień wiec mam nadzieje,że tego samego dnia odjadę ze sprawną T. Mam nadzieję,że jedyne koszty jakie poniosę to będą koszty dojazdu (700 km) i nie bedą mnie naciągać na koszty ponownej regeneracji :(

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 12:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dawidc1 napisał(a):
u mnie w okolicy poniewaz koszt takiej operacji sięgał od 2500zł w Iławie, więc trochę wiecej niż dałem

w tej Borowej operacja podstawienia auta, spacerku po lecie i odebrania auta z inna zregenerowana turbina to koszt okolo 900pln lacznie z sama usluga swapa(przynajmniej taka cena komus tam deklarowali telefonicznie)
Z doswiadczen innych wynika ze gdy oddajesz wlasna turbine to zawsze te min 200pln wiecej wychodzi (pech, prawda ?:) ) niz bylo deklarowane wiec gdybym musial to chyba w taka opcje swapa bym poszedl albo kupno uzywki
Duzo ludzi reklamuje turbiny po regeneracji wiec czy to paru garazowcow bez sprzetu do wywazania psuje opinie a moze zrobic turbine nie jest tak latwo
Jakis czas temu na allegro za 1300???(nie pamietam czy trzeba bylo stara oddac) widzialem T do AKE po regeneracji na nowym wirniku.. wiec opcji jest kilka (dla potomnych... ty juz za usluge zaplaciles)
dawidc1 napisał(a):
Mam nadzieję,że jedyne koszty jakie poniosę to będą koszty dojazdu (700 km)

kiedys tam nie wnikajac czy polecany mechanik dal troche czy bardziej troche d... nie zdecydowalem sie na targanie auta w celu reklamacji tylko sprawe we wlasnym zakresie zalatwilem w okolicy
Uslugi na odleglosc sa dla tych co kochaja emocje
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 13:59:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ja polecam Auto Rame od Turbinek, mają lasery do wywazania, nowe za 2k ;) doswiadczenie sa b.dlugo, dlugie gwarancje.
(duzy potencjał rodzii Turbinek)
Piotra Skargi 62 Warszawa.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 21:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Dziekuje za propozycję servisów T, ale juz raz zapłaciłem za regenerację swojej T i nie zamierzam ponownie narażać się na koszty.Firma która mi "zregenerowała" moją gwizdawkę ma obowiązek (przynajmniej tak myślę) doprowadzić ją do stanu używalności!!!

Napewno wam opiszę moją piątkową wizytę w Turbojulita we Wrocławiu...o ile do piątku T się nie rozsypię :)

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 21:20:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, ma obowiązek.
wysłałem Ci na PW szczegóły.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 12:21:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
dawidc1 napisał(a):
Dziekuje za propozycję servisów T, ale juz raz zapłaciłem za regenerację swojej T i nie zamierzam ponownie narażać się na koszty.Firma która mi "zregenerowała" moją gwizdawkę ma obowiązek (przynajmniej tak myślę) doprowadzić ją do stanu używalności!!!

Napewno wam opiszę moją piątkową wizytę w Turbojulita we Wrocławiu...o ile do piątku T się nie rozsypię :)


a Turbojulita ma wyważarkę laserową? Zdecydowanie muszą za free w ramach gwarancji zmienić nawet się nie nastawiaj na ich tlumaczenie.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 09:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Witam,

wczoraj byłem w Turbojulita we Wrocławiu :) Powiem szczerze,że po przybyciu na miejsce chciałem natychmiast zawrócić po tym co ujrzałem...Ale nie ważne,bo nie po wyglądzie ocenia sie człowieka czy zakład naprawczy :) Obługa bardzo miła i przyjaźnie nastawiona do klienta :) Nowa T czekała już na mnie od czwartku, Pan wymieniał T na parkingu (brak stanowiska do napraw!!!) Oczywiście, nie obyło się bez pytań o wymiane odmy itp. ale byłem uzbrojony w faktury :) Przedstawiłem ostatnie logi, trzeba było widzieć ich zdziwienie hehe GWARANCJA ZOSTAŁA UZNANA w zasadzie bez najmniejszego problemu :)
Po montażu i sprawdzeniu Vagiem nowej T, spędziłem tam jeszcze 30 min opisując Vaga i wcześniejsze moje logi(oczywiście na tyle ile moja wiedza pozwalała), bardzo im sie to "urządzonko" spodobało i zamierzają sobie sprawić :) (przynjmniej tak mówili)
Szkoda tylko,że nie dowiedziałe się co stało się ze starą T.

Nowe logi
011 bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5d ... ee725.html

011 dyn 1 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70f ... 4bcef.html

011 dyn 2 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a80 ... b0ec3.html

PS. bardzo dziekuje Wam wszystkim za pomoc i mam nadziej,że to już koniec moich przygód z T

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 13:50:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
dawidc1 napisał(a):
mam nadziej,że to już koniec moich przygód z T


Mówiąc szczerze - charakterystyka poprzedniej sprężarki bardziej mi się podobała niż obecnej. Wiadomo - teraz nie ma "aż takiego" OB, lecz gdyby opierać sie wyłącznie na tzw. logach - nic wielkiego sie nie zmieniło oprócz trochę inaczej ustawionej sztangi (teraz jest wydłużona w stosunku do poprzedniej).
Niestety sterowanie jak było ślamazarne (w reakcjach) - takim samym pozostało i jak mi się wydaje - masz (a być może odczuwasz) za duży "dołek" powyżej 2000 obr/min. (zanim turbina "się pozbiera").
Naturalnie - możesz tak jeździć i w niczym to nie szkodzi ale tracisz na dynamice.
Gdybyś chciał wyciągnąć ze swojego silnika to co dała mu fabryka - zajmij się "dopracowaniem" układu sterującgo pracą sztangi albo poprostu zostaw jak jest, bo też "może być" .

Reasumujac: gdyby układ sterujący działał właściwie - na poprzedniej turbinie OB nie byłoby tak duże, a silnik zachowywałby się bardziej żywiołowo/witalnie ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 14:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Wytłumaczcie mi co to jest OB :)
W jaki sposób mam dopracować działanie T, pewnie sam tego nie zrobię :?: :)

Piotruś...może to dziwne ale nie zauważyłem spadku dynamiki a wręcz powiedziałbym,że jest minimalnie lepiej...ale może mi sie wydaję, bądź stara T już osiągała kres swoich dni. A miałem porównanie, ponieważ do Turbojulity mam 350 km w jedną strone. Do Wrocławia jechałem na starej T a z powrotem na nowej T.

Przez jaki czas mam delikatnie się obchodzić z nową T :?:

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 14:29:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
dawidc1 napisał(a):
Wytłumaczcie mi co to jest OB :)
W jaki sposób mam dopracować działanie T, pewnie sam tego nie zrobię :?: :)

Piotruś...może to dziwne ale nie zauważyłem spadku dynamiki a wręcz powiedziałbym,że jest minimalnie lepiej...ale może mi sie wydaję, bądź stara T już osiągała kres swoich dni. A miałem porównanie, ponieważ do Turbojulity mam 350 km w jedną strone. Do Wrocławia jechałem na starej T a z powrotem na nowej T.

Przez jaki czas mam delikatnie się obchodzić z nową T :?:


Jeżeli teraz jeździ Ci się lepiej - niczego już nie zmieniaj (serio) . Logi to tylko logi i do tego odniosłem swoją wczesniejszą wypowiedź, a jeżeli wrażenia z jazdy są OK (a nawet lepsze) - ciesz się autkiem i to wszystko co możesz jeszcze zrobić ;) :peace:

Na temat docierania turbiny różnie mówią - ja myślę, że "powoli" możesz zacząć już korzystać z dostępnej mocy ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 14:36:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dawidc1,


to prawidłowe uczucie, że wydaje Ci się, że na obecnej T samochód porusza się żwawiej w zakresie 1700 - 2500 rpm, gdyż obecna T nie generuje niemalże żadnego przeładowania [jak na ten silnik].

Twoja poprzednia T [którą reklamowałeś wczoraj] na samym początku działała w zasadzie bardzo podobnie do obecnej T, lecz w logach, które ostatnio przedstawiłeś widać było pojawiające się przeładowanie - 011dN w tym topiku: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 85#1260185 .

OB to przeładowanie, czyli sytuacja, w której T pompuje więcej niż chce tego sterownik silnika. zaimplementowano to w 2.5TDI, by ożywić okolice dziury w doładowaniu [1900-2200], co zaowocowało miłym odjazdem spod pupy [to samo jest w nowych 3.0TDI CDxx]. nie ma jednak róży bez kolców - o ile przy równomiernym przyspieszaniu od np. 1600rpm OB pomaga w dynamice, o tyle gdy zaczniemy przyspieszać od 2200rpm, to wówczas samochód wyraźnie nie jedzie [szczególnie widoczne w manualach, gdyż automat i tak zrzuci bieg w poszukiwaniu nm]. charakterystyka pracy Twojej nowej T [jak i poprzedniej] powoduje, że auto jedzie z każdego poziomu prędkości obrotowej w zasadzie identycznie.
[i chyba to jest najważniejsze dla kierowcy]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 20:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Bardzo Dziękuję Panowie za pomoc :D

Narazie będę się cieszył sprawną V6 :diabel: ,za dwa tygodnie zaloguję ponownie 11dyn i zobaczymy jak to wszystko wygląda, bo jednak pozostała we mnie pewna doza nieufność...ale to chyba zrozumiałe po takich "doznaniach".

PS.
Dodam jeszcze taką ciekawostkę. Dziś wieczorem zdjąłem pokrywe silnika i osłonę aluminiową T, tak na wszelki wypadek :) i co ujrzałem :?: lejący się olej z górnego przewodu olejowego przykręconego do T oczywiście cały tył silnika i okolice odmy "zarzygane" :(: Wymieniłem oring dokręciłem, 10 km jazdy próbnej i jest ok. Tylko silnik upaćkany :(: tam gdzie doszedłem ręką to wyczyściłem ,ale niżej nie dałem rady. Pan z Turbojulity trochę dał ciała :(: na dodatek zerwał gwint przy dokręcaniu osłony aluminiowej T ale to już szczegół, na dwóch też się trzyma.
W zasadzie to nie wiem jak to teraz wyczyścić :/


Mam jeszcze jedno pytanie OT:

Powinny mnie martwić te korekcje :?: pytam, bo kumpel ma ponad 20 wtryskiwaczy (używanych z demontażu) i w zasadzie mówił,że jak będę potrzebował do auta to mi odstąpi za "browarka". A może któryś akurat okazałby się lepszy od moich.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f0373.html

której strony dotyczą te korekcje :?: od strony kierowcy :?:

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Ostatnio edytowano 24.sty.2009 21:07:29 przez dawidc1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: