.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:37:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2.5 TDI AFB TIP] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 20.sty.2009 22:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
Prośba do fachowców o analizę logów

A6 C5 2.5 TDI AFB TIPTRONIC '98 mam od miesiąca. Już zdążyłem na niego wydać sporo kasy dając do oceny i wymiany pewnych części zaufanemu mechanikowi.
Kilka dni temu auto przeszło wymianę rozrządu, termostatu, pompy wody, sprzęgła wiskotycznego, świeczek żarowych oraz ustawiono kąt wtrysku.

Z dolegliwości auta, moim zdaniem to:
-zbyt duże, smocze spalanie ok. 15-16l w małym mieście przy jeździe mega spokojnej (w trasie, na tempomacie 90km/h ok 7.2l/100km),
-smocze spalanie na biegu jałowym (wg FIS'a),
-siwe dymienie,
-przy przygazowaniu czarny dym,
-przeciąganie (nie zawsze) na biegach, szczegolnie w fazie dogrzewania silnika

Poniżej logi statyczne, niestety bez grupy 000, ponieważ logi się w dziwny sposób nie zapisały.

pojawia sie błąd:
00553
28-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent


LOG-01-001-003-004.jpg
Obrazek

LOG-01-007-013-014.jpg
Obrazek

LOG-01-18-xxx-xxx.jpg
Obrazek

LOG-01-003-xxx-xxx-BS.jpg
Obrazek

LOG-01-004-xxx-xxx-BS.jpg
Obrazek

LOG-01-011-xxx-xxx-BS.jpg
Obrazek

jak tylko znajdę chętnego do pomocy, wykonam i umieszczę logi dynamicze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 23:01:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zdemontuj lmm [przepływomierz] wg mojej instrukcji o jego czyszczeniu i dokładnie przepisz wszystko co jest na nim napisane. podejrzewam, iż został zamontowany nieodpowiedni model [to tłumaczyłoby dym, spalanie i dziwne odczyty 003BS].

błąd 00553 dotyczy właśnie lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 16:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
Na części cylindrycznej przepływomierza, po stronie oznaczenia: AIR FLOW ->
jest RF 281 002 429
po drugiej stronie PBT-GF30


na czesci wyjetej z cylindrycznej jest PBT-GF30
z dugiej strony (chyba data) 28 05 04

Generalnie, przepływomierz nie wyglada na zabrudzony, wręcz przeciwnie, wyglada jak nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 2.5 TDI AFB TIP] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 21.sty.2009 17:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ArturJ-A6 napisał(a):
-zbyt duże, smocze spalanie ok. 15-16l w małym mieście przy jeździe mega spokojnej (w trasie, na tempomacie 90km/h ok 7.2l/100km),
-smocze spalanie na biegu jałowym (wg FIS'a),

nie ogladajac reszty postu powiem Ci tylko, ze spalanie na postoju to bzdura
Wg papierow zaloze sie, ze to auto w "cyklu miejskim" wg producenta ze 12L pali wiec jezeli przebarwiles troszeczke dla potrzeby atmosfery watku to zwazywszy zimowa aure to moze wszystko jest w normie?
Liczmy 12L fabrycznego zuzycia + 1L bo producent zaniza + 1L bo jest zima.... do 14L w h szczytu w miescie niczym bym sie nie przejmowal
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 2.5 TDI AFB TIP] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 21.sty.2009 17:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
przemekk74 napisał(a):
... wg producenta ze 12L pali wiec jezeli przebarwiles troszeczke dla potrzeby atmosfery watku to zwazywszy zimowa aure to moze wszystko jest w normie?
Liczmy 12L fabrycznego zuzycia + 1L bo producent zaniza + 1L bo jest zima.... do 14L w h szczytu w miescie niczym bym sie nie przejmowal
Przemek


Zrobilem jeden test. Zaraz po zakupie auta, zatankowalem tuż po zaświeceniu się rezerwy za 27l (100zł). Po przejechaniu 170km emeryckim, delikatnym tempem znowu pojawila się rezerwa. Daje to 15,9l/100km.
Jak dla mnie, jak na silnik TDI to albo coś jest nie tak, albo ten silnik jest tak do bani.
Jak na razie obstaję, że jakaś część robi psikusa i da radę, jeżdżąc delikatnie, zejść do 10-11l/100km w mieście.


a spalanie, wg danych producenta i tej stronki to:
Zużycie paliwa (AFB, AKN)
- Średnie b.d.
- przy 90km/h 4.4
- przy 120km/h 5.7
- w mieście 8.5
http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_2.5tdi.html

dodamy do tego 1l na automat + 1l na zime to daje 10.5 i takie spalanie jest do zaakceptowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 18:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ArturJ-A6 napisał(a):
Na części cylindrycznej przepływomierza, po stronie oznaczenia: AIR FLOW ->
jest RF 281 002 429
po drugiej stronie PBT-GF30


na czesci wyjetej z cylindrycznej jest PBT-GF30
z dugiej strony (chyba data) 28 05 04

Generalnie, przepływomierz nie wyglada na zabrudzony, wręcz przeciwnie, wyglada jak nowy.



czy jest napisane na samym przepływomierzu, że jest to Bosch bądź VAG?
jeżeli nie, to jest to chiński zamiennik.

...zresztą logi dynamiczne wszystko wyjaśnią.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 19:21:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
meszrum napisał(a):
czy jest napisane na samym przepływomierzu, że jest to Bosch bądź VAG?
jeżeli nie, to jest to chiński zamiennik.

Nie ma zadnej informacji na temat producenta,
wyglada na to, że to jest jednak tani zamiennik.

_________________
A6 C5 AFB TIP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 20:10:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ArturJ-A6 napisał(a):
meszrum napisał(a):
czy jest napisane na samym przepływomierzu, że jest to Bosch bądź VAG?
jeżeli nie, to jest to chiński zamiennik.

Nie ma zadnej informacji na temat producenta,
wyglada na to, że to jest jednak tani zamiennik.



poczekam na dynamiczne, lecz do Twej wiadomości: w tym silniku zastosowanie mają następujące typy lmm:

1. lmm nowe:
- VAG 059 906 461 E - od 800 do 1100 PLN
- Bosch 0 281 002 429 - od 550 do 800 PLN

2. lmm regenerowane:
- VAG 059 906 461 EX - od 360 do 450 PLN
- Bosch 0 986 284 005 - od 360 do 500 PLN


egzotyki [zamienniki] mają tendencję do generowania stefana za samochodem oraz są odpowiedzialne zwykle za szatańskie spalanie. dziś wieczorem wrzucę fotografię jakiegoś oryginalnego lmm z oryginalnymi znakami identyfikacyjnymi. jeżeli Twój okaże się chińskim zamiennikiem, to zalecam kupno oryginalnego nowego Bosch'a - 0 281 002 429.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 20:39:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ArturJ-A6 napisał(a):
spalanie, wg danych producenta i tej stronki to:
Zużycie paliwa (AFB, AKN)
- w mieście 8.5
http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_2.5tdi.html

nie wg danych producenta ale autora tej strony
ciekawostka bylaby nisamowita.. a4 pali ponad litr wiecej!
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_2.5tdi.html
w mieście 9.7
wysil sie i poszukaj zeskanowanej instrukcji obslugi producenta
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 22:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
meszrum napisał(a):
... lecz do Twej wiadomości: w tym silniku zastosowanie mają następujące typy lmm:

1. lmm nowe:
- VAG 059 906 461 E - od 800 do 1100 PLN
- Bosch 0 281 002 429 - od 550 do 800 PLN

2. lmm regenerowane:
- VAG 059 906 461 EX - od 360 do 450 PLN
- Bosch 0 986 284 005 - od 360 do 500 PLN


egzotyki [zamienniki] mają tendencję do generowania stefana za samochodem oraz są odpowiedzialne zwykle za szatańskie spalanie. dziś wieczorem wrzucę fotografię jakiegoś oryginalnego lmm z oryginalnymi znakami identyfikacyjnymi. jeżeli Twój okaże się chińskim zamiennikiem, to zalecam kupno oryginalnego nowego Bosch'a - 0 281 002 429.


Czy mam rozumiec że przykładowo ten, na tej aukcji jest regenerowany?
http://www.allegro.pl/item520985313_przeplywomierz_firmy_bosch_audi_a4_a6_a8_2_5td.html
bo cena niesamowicie atrakcyjna

_________________
A6 C5 AFB TIP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 22:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ArturJ-A6 napisał(a):
meszrum napisał(a):
... lecz do Twej wiadomości: w tym silniku zastosowanie mają następujące typy lmm:

1. lmm nowe:
- VAG 059 906 461 E - od 800 do 1100 PLN
- Bosch 0 281 002 429 - od 550 do 800 PLN

2. lmm regenerowane:
- VAG 059 906 461 EX - od 360 do 450 PLN
- Bosch 0 986 284 005 - od 360 do 500 PLN


egzotyki [zamienniki] mają tendencję do generowania stefana za samochodem oraz są odpowiedzialne zwykle za szatańskie spalanie. dziś wieczorem wrzucę fotografię jakiegoś oryginalnego lmm z oryginalnymi znakami identyfikacyjnymi. jeżeli Twój okaże się chińskim zamiennikiem, to zalecam kupno oryginalnego nowego Bosch'a - 0 281 002 429.


Czy mam rozumiec że przykładowo ten, na tej aukcji jest regenerowany?
http://www.allegro.pl/item520985313_przeplywomierz_firmy_bosch_audi_a4_a6_a8_2_5td.html
bo cena niesamowicie atrakcyjna



sprzedawca podaje, że:
Cytuj:
nr: 0986.284.005

zatem - tak, jest on regenerowany.

będzie mierzyć poprawnie 3-4 miesiące, potem konieczne będzie czyszczenie. z czasem, czyszczenie przestanie spełniać rolę... a jak zareklamujesz lmm kupione wysyłkowo?

zdecydowanie polecam zakup w Bosch'u albo szukanie dobrego znajomego w InterCars, który załatwi Ci w cenie bez marży.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 22:14:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
przemekk74 napisał(a):
nie wg danych producenta ale autora tej strony
ciekawostka bylaby nisamowita.. a4 pali ponad litr wiecej!
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_2.5tdi.html
w mieście 9.7
wysil sie i poszukaj zeskanowanej instrukcji obslugi producenta
Przemek


Masz rację, że stronka podaje mylną wartość spalania, dane na temt spalania zawarte są w nalepce z danymi samochodu. Wg moich danych auto ma spalać:
-w trasie, w zakresie 0-120km/h - 6.1l/100km
-w cyklu mieszanym (37% miasta, 63% trasa) - 8.3l/100km
-w mieście - 12.2l/100km

_________________
A6 C5 AFB TIP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 22:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
meszrum napisał(a):
ArturJ-A6 napisał(a):
meszrum napisał(a):
... lecz do Twej wiadomości: w tym silniku zastosowanie mają następujące typy lmm:

1. lmm nowe:
- VAG 059 906 461 E - od 800 do 1100 PLN
- Bosch 0 281 002 429 - od 550 do 800 PLN

2. lmm regenerowane:
- VAG 059 906 461 EX - od 360 do 450 PLN
- Bosch 0 986 284 005 - od 360 do 500 PLN


egzotyki [zamienniki] mają tendencję do generowania stefana za samochodem oraz są odpowiedzialne zwykle za szatańskie spalanie. dziś wieczorem wrzucę fotografię jakiegoś oryginalnego lmm z oryginalnymi znakami identyfikacyjnymi. jeżeli Twój okaże się chińskim zamiennikiem, to zalecam kupno oryginalnego nowego Bosch'a - 0 281 002 429.


Czy mam rozumiec że przykładowo ten, na tej aukcji jest regenerowany?
http://www.allegro.pl/item520985313_przeplywomierz_firmy_bosch_audi_a4_a6_a8_2_5td.html
bo cena niesamowicie atrakcyjna



sprzedawca podaje, że:
Cytuj:
nr: 0986.284.005

zatem - tak, jest on regenerowany.

będzie mierzyć poprawnie 3-4 miesiące, potem konieczne będzie czyszczenie. z czasem, czyszczenie przestanie spełniać rolę... a jak zareklamujesz lmm kupione wysyłkowo?

zdecydowanie polecam zakup w Bosch'u albo szukanie dobrego znajomego w InterCars, który załatwi Ci w cenie bez marży.

Rzeczywiście regenenrowane LLM działa poprawnie bardzo krótko po czym zaczyna obcinać dawki powietrza, tak jak stało się to również w przypadku mojego samochodu. Auto zbiera się poprawnie, jednak da się wyczuć różnicę w przyspieszeniu co potwierdza VAG. Zamiast bawić się w "never end story" z rekalmacjami, serwis zaproponował mi wymiane obudowy filtra powietrza wraz z wlotem oraz przelutowanie zasilania przepływomierza (jak miałoby to wyglądać nie wiem :): ) ale wydaje mi się że cos w tym jest :)
W każdym razie zapewniali mnie że po tej operacji przepływomierz będzie działał bez zarzutu, gdyż wada konstrukcyjna zostanie wyeliminowana. Koszt operacji tj. nowa przepływka, obudowa z dolotem, robocizna w ganicach 900 PLN, więc chyba warto zainwestować i mieć święty spokój na dłużej niż 3 m-ce :peace: Co o tym myśłicie :?:
pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 13:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
logi dynamiczne:
(niestety 000 się nie zapisały, chyba coś z wersją VAG'a)

LOG-01-001-xxx-xxx-DYN
Obrazek

LOG-01-003-xxx-xxx-DYN
Obrazek

LOG-01-004-xxx-xxx-DYN
Obrazek

LOG-01-008-xxx-xxx-DYN
Obrazek

LOG-01-010-xxx-xxx-DYN
Obrazek

LOG-01-011-xxx-xxx-DYN
Obrazek

_________________
A6 C5 AFB TIP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 15:26:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jak najszybciej wymień lmm - masz chiński zamiennik, który może powodować tryb awaryjny - taki jak na logach. podstawiona wartość 549.5mg w 003 oznacza właśnie taki tryb.
ten samochód ma dzięki temu lmm ok. 110PS.

w najgorszym przypadku możesz usmażyć ECU.



[dla porównania przejrzyj logi AFB innych użytkowników - 003.3dN]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 17:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
Kupiłem Bosch 0 281 002 429. Skasowałem podlicznik oraz średnie wrtości z FIS'a i na dystansie ok 5km w mieście (trzykrotnie auto gaszone i zapalane), jadąc delikatnie, nie zauważyłem żadnej różnicy a FIS pokazał średnią 21l/100km :!: .

Jak tylko znajdę chwilkę zrobię raz jeszcze logi.

_________________
A6 C5 AFB TIP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 18:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie sugeruj się średnim spalaniem na FISie przez pierwsze 5-10 dni od jego skasowania.
po skasowaniu mam czasem i 26l - wynika to stąd, że podczas postoju/jazdy w korkach spalanie rośnie jak szalone [algorytm nie rozróżnia tego czy samochód się toczy, czy stoi]. FIS w C5 nie posiada funkcji pokazywania spalania chwilowego podczas postoju - jak np. Passat B5. zamiast tego nalicza średnią.


skasuj średnie spalanie > przełącz na chwilowe > po 5-10 dniach przełącz na średnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 20:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2009 16:49:45
Posty: 12
Lokalizacja: Kętrzyn
Właśnie wykonałem logi statyczne, niestety kilku blokow nie zorbiłem bo VAG odmowił posłuszeństwa na kiepskim kabelku USB

LOG-01-001-003-004
Obrazek

LOG-01-007-008-013
Obrazek

LOG-01-014-018-xxx
Obrazek


LOG-01-003-xxx-xxx-BR
Obrazek

LOG-01-004-xxx-xxx-BR
Obrazek

_________________
A6 C5 AFB TIP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 21:06:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zanizajacy przeplyw przeplywomierz obcina dawki paliwa w wysokich obrotach i nic wiecej zlego nie robi wiec nie wiem dlaczego ta nadzieja o spadku zuzycia z nim zwiazana (zanizal wiec jego wymiana nie jest bez sensu)
Dymic auto moze z roznych powodow ale jednym z nich jest napewno zima (popatrz na inne auta jaka chmure bialego dymu z rury generuja)
To auto wg producenta pali ponad 12L wiec jezeli jezdzi normalnie po korkach i niekoniecznie tylko na trasy po 50km to spokojnie z 1-2L mozna dodac z tytulu nagrzewania auta i tego, ze producent zawsze jest optymista w sprawie zuzycia
Chcesz zeby malo palilo? Jezdzij z niskimi obrotami i przyspieszajac unikaj rozjezdzania sie obrotow silnika z predkoscia i przelozeniem (staraj sie jezdzic tak, zeby nie bylo wyczuwalnego poslizgu)
Przy odpowiedniej dyscyplinie zejdziesz latem do tych 12 (moze ciut mniej jak Twoje miasto nie jest korkowe), teraz raczej bedzie ciezko
FIS to bzdury pokazuje, nie wiem jak to dziala ale dopiero po dluzszym dystansie od resetu cokolwiek sensownego wskazuje
Nowsze auta przelaczaja sie na postoju w zuzycie/h ale mamy prymitywna odmiane tej fcji wiec zuzycie 51/100km stojac niech Ciebie nie dziwi. Wzglednie sensowne (+-0.5L) wychodzi srednie zuzycie. chwilowe traktuj jako "ekonomizer"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 22:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teraz pomiar masy powietrza na biegu jałowym wygląda prawidłowo.

oto log 003 na egzotyku:
Obrazek
zwróćcie uwagę na 003.3 - podwyższony poziom pomiaru masy powietrza przy jednocześnie niskim i sztywnym [15% - dużo spalin] wysterowaniu zaworu N18. normalnie masa winna być sporo niższa [gdyż de facto jest niższa, a lmm zwyczajnie zawyża]. stąd bierze się dym - powietrza jest np.: 250mg, a lmm mierzy 350mg - ECU podaje więcej mg ON i... może powstać stefan na jałowym [nieduży, lecz wyraźnie widoczny]. nie mówiąc o wyższym spalaniu.


a oto log 003 na Bosch'u:
Obrazek
spójrzcie jak ładnie masa powietrza przybrała prawidłowy wymiar w 003.3 przy jednocześnie większym wysterowaniu N18, które ma charakter zmienny.
tak być powinno. nie powinno być teraz dymu na jałowym.



teraz spójrzmy na 003BS na egzotyku:
Obrazek
pomiar masy patologicznie wysoki.


oto 003BS na Bosch'u:
Obrazek
pomiar masy prawidłowy dla AFB.



przemekk74 napisał(a):
zanizajacy przeplyw przeplywomierz obcina dawki paliwa w wysokich obrotach i nic wiecej zlego nie robi wiec nie wiem dlaczego ta nadzieja o spadku zuzycia z nim zwiazana (zanizal wiec jego wymiana nie jest bez sensu)
Dymic auto moze z roznych powodow ale jednym z nich jest napewno zima (popatrz na inne auta jaka chmure bialego dymu z rury generuja)
To auto wg producenta pali ponad 12L wiec jezeli jezdzi normalnie po korkach i niekoniecznie tylko na trasy po 50km to spokojnie z 1-2L mozna dodac z tytulu nagrzewania auta i tego, ze producent zawsze jest optymista w sprawie zuzycia
Chcesz zeby malo palilo? Jezdzij z niskimi obrotami i przyspieszajac unikaj rozjezdzania sie obrotow silnika z predkoscia i przelozeniem (staraj sie jezdzic tak, zeby nie bylo wyczuwalnego poslizgu)
Przy odpowiedniej dyscyplinie zejdziesz latem do tych 12 (moze ciut mniej jak Twoje miasto nie jest korkowe), teraz raczej bedzie ciezko
FIS to bzdury pokazuje, nie wiem jak to dziala ale dopiero po dluzszym dystansie od resetu cokolwiek sensownego wskazuje
Nowsze auta przelaczaja sie na postoju w zuzycie/h ale mamy prymitywna odmiane tej fcji wiec zuzycie 51/100km stojac niech Ciebie nie dziwi. Wzglednie sensowne (+-0.5L) wychodzi srednie zuzycie. chwilowe traktuj jako "ekonomizer"
Przemek



Przemku,

spalanie spadnie. zwróć uwagę, że egzotyczne lmm generowało błąd i w efekcie wartość podstawioną [można nawet powiedzieć, że auto jeżdziło na notlaufie].
spójrz na 003dN:
Obrazek
czerwona ramka oznacza przejście na wartość podstawioną 549mg [mapa awaryjna]. to co dzieje się wcześniej, to komedia - nigdy seryjne AFB nie zasysa masy powietrza na poziomie 1000mg, a normalnie - na poziomie do 2000rpm - czasami dochodzi do 650mg [zazwyczaj mniej]. tutaj, z kolei, mamy okrągłe 1000mg. oznacza to, że egzotyczne lmm działa jak dioda - pełen but to i pełen pomiar [de facto to lmm nie mierzy, a jedynie działa niemalże zerojedynkowo] :): - nieważne, że faktycznie wpada 500mg... wówczas proporcje powietrza do ON są zupełnie bez sensu - nie dość, że kopci, to jeszcze za dużo pali i brakuje mu dynamiki.
jeżeli forumowicz jeździł spokojnie to, jak widać, paradoskalnie auto spalało więcej aniżeli wówczas gdy pedałował...


dla porównania - tak powinien mierzyć w próbie dynamicznej dedykowany lmm Bosch dla AFB:
Obrazek



ArturJ-A6,

różnica w dynamice będzie olbrzymia. zauważysz, jak będziesz robić logi dynamiczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 24.sty.2009 00:52:14 przez meszrum, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: