.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:16:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 4.2 1996 drobny problem z automatem
PostNapisane: 27.sty.2009 13:51:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
No i chyba stało się to oco bałem się przy zakupie tego auta. Mam problem z automatem ZF4HP24A. Skrzynia gdy jest samochód zimny przy zmianie z 3 na 4 gdy zmienia na półbieg a potem zasprzegla na stałe występuje pewne szarpnięcie tak jakby szybko pościć sprzęgło w manualu. Dodam że jak się troche rozgrzeje to ten objaw nie występuje. Nie wiem czy to normalne czy coś z tym robić. Nie szarpie mocno, delikatnie. Auto ma przejechane 250kkm skrzynia i olej nie ruszana jak twierdzi ASO nie wymienia się oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 14:11:32 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
U mnie na zimno też potrafi czasem szarpnąć przy zmianie właśnie z 3 na 4. Poza tym na zimnym oleju dłużej przetrzymuje na "3". Pyałem o to w automat.pl przy zmianie oleju, obejrzeli, przejechali się i powiedzieli że w sumie jest ok, a lekkie szarpnięcia wynikają z tego ze skrzynia juz nie nowa (94 rocznik, 340 km nalatane), jeżdże już od prawie 2 lat i nic się w tej kwestii nie zmienia

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 15:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
No właśnie u mnie jest dokładnie tak samo i też troche przeciąga na 3 jak jest zimna. Tyle że ty wymieniałeś olej, a ja nie i boje się bo nawet w autojózefów powiedziano mi że nie ma pewności czy po wymianie nie wypłucze się coś co nie powinno i może być lepiej lub gorzej. Co robić zmieniać olej czy nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 15:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
na moje olej i filtr do wymiany.
Powinno znacznie pomóc...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 16:18:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Mam jeszcze pytanie, czy przy wymianie dynamicznej w automacie (tzw. płukanie skrzyni) trzeba demontować wydech? Coś takiego usłyszałem dzisiaj od mechanika. Dotyczy A8 4.2q 1996 z skrzynią 4 biegową


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 20:07:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Poczytaj:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html

Wydechu nie trzeba zrzucić, jednak by tego nie robić potrzebujesz 2 torxy (zwykły 27 i bit torx 27 skrócony o połowę) + sczypce.

Po wymianie dynamicznej, najlepiej jeszcze raz wymienić olej, np. po 10-20 tyś - już statyczna wymiana wystarczy.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 07:28:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Wymiana dynamiczna w Nadarzynie.
Też powiedział że jak 320000km bez wymiany to coś może być nie tak, ale wymieniłem.
Wszystko OK (o dziwo), a stary olej był błotopodobny z opiłkami metalu :(
Wymienił mi w sumie 12 litrów oleju (z płukaniem), powiedział że kolejna wymiana za 60000km, więc tego się trzymam....
1.5 roku po wymianie i nie ma żadnych problemów, poza oczywiście trochę przeciągnieta zminaną biegów na zimno (ale to pierwsze kilka km), np. na ciepłym oleju przy delikatnej jeździe wrzuca już "4" przy około 55 km/h, natomiast na zimno chwile po starcie na mrozie, jeszcze przy 70 km/h jest "3". Co do szarpnięć - u mnie są nie tyle "wyraźne szarpniecia" co "odczuwalna zmiana biegu" lub sporadycznie "lekkie szarpnięcie" i też raczej tylko przy zimnym oleju, nie ma przy tym żadnych gwałtownych szarpnięć czy dźwięków. Natomiast czuć lekkie szarpnięcie i czasami stukot jak na postoju na hamulcu zmieniam kierunek jazy "R" na "D" (najczęściej przy włączaniu "R")

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 09:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
MorgothV8 napisał(a):
Wymiana dynamiczna w Nadarzynie.
Co do szarpnięć - u mnie są nie tyle "wyraźne szarpniecia" co "odczuwalna zmiana biegu" lub sporadycznie "lekkie szarpnięcie" i też raczej tylko przy zimnym oleju, nie ma przy tym żadnych gwałtownych szarpnięć czy dźwięków. Natomiast czuć lekkie szarpnięcie i czasami stukot jak na postoju na hamulcu zmieniam kierunek jazy "R" na "D" (najczęściej przy włączaniu "R")


Mam tak samo jak Ty, a juz myslalem ze znow sie cos dzieje :peace:

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 12:38:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W Nadarzynie powiedzieli że TTTM, a poza tym ponad 340000 nalatane swoje robi.... PS: powiedzieli też że te skrzynie (4 biegowe) są pancerne i że jeszcze dłuuuugo polata
:peace:
A jak się zepsuje to się naprawi :diabel:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 13:39:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Cytuj:
A jak się zepsuje to się naprawi


W moim przypadku to juz lepiej kupic inne auto :peace:

Cytuj:
W Nadarzynie powiedzieli że TTTM, a poza tym ponad 340000 nalatane swoje robi.... PS: powiedzieli też że te skrzynie (4 biegowe) są pancerne i że jeszcze dłuuuugo polata


Tez to slyszalem i bardzo mnie to ucieszylo :diabel:

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 12:58:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2007 08:35:27
Posty: 18
Witam!

Mam identyczną sytuację z tym szarpnięciem jak wrzuca z 3 na 4. Juz z tym 2 lata śmigam. Olej miałem wymieniany ale nie duzo to dało. Z początku myślałem że to jakiś defekt skrzyni ale to raczej efekt pewnego zużycia.



______________
A8 4.2 220 kW ABZ 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: