.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:43:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI V6 AFB 98r.] - dot. VP44
PostNapisane: 31.sty.2009 20:40:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2009 00:22:26
Posty: 25
Witam
Czytałem posty na temat vp44, bylo kiedys zadane pytanie przez jednego z forumowiczow (bez odpowiedzi) na nastepujacy temat:
W momencie krecenia rozrusznikiem paliwo nie przesuwa sie w przezroczystym wezyku miedzy filtrem paliwa a vp44. W momencie zapłonu paliwo rusza w kierunku pompy, ale przy kreceniu tylko delikatnie "buja sie" w tym przewodzie. Czy tak powinno byc?
W momecie krecenia rozrusznikiem paliwo leci przez wtryskiwacze (odkrecilem jeden z nich i to sprawdzilem).
Czy pompa ma w sobie dosc paliwa na rozruch silnika i dopiero gdy silnik zaczyna pracowac ssie paliwo?
Czy powinna w momencie krecenia rozrusznikiem zasysac paliwo i powinno to byc widac w przezroczystym wezyku z filtra do pompy?
Pozdrawiam
Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 21:05:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Nie wiem czy Ci rozjaśnię. Prawdopodobnie w momencie rozruchu VP44 też ssie paliwo, ale z racji niewielkich obrotów, ilości tej nie widać tak dokładnie. Po odpaleniu obroty rosną i paliwo zasysane jest w większej ilości. Widać to szczególnie po wymianie filtra paliwa i przepływających szybko bąbelkach. Wtedy to wysysane są resztki powietrza z filtra i przewodów. VP44 ssie dużo więcej paliwa niż potrzeba do jazdy. Paliwo to wraca do zbiornika przez podgrzewacz i zima mamy bardziej podgrzane paliwo idące ze zbiornika do pompy wtryskowej VP44, cieplejszy filtr i łatwiejsze filtrowanie. I rzecz najważniejsza VP44 i jej elektronika chłodzona jest paliwem, dlatego przepuszcza przez siebie takie jego ilości. Nie wskazane jest zatem jeżdżenie na rezerwie paliwa w zbiorniku, bo jest ono ciągle podgrzewane zabierając ciepło z VP44. Mało paliwa = wyższa temp. VP44, przegrzanie elektroniki = amba, co jest raczej niepożądane w drodze. Trochę Ci namieszałem? Może ktoś z kolegów praktyków uzupełni i rozwinie temat? :-)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 21:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Jeżeli samochód odpala od strzała a w przewodach nie ma powietrza to znaczy że wszystko jest OK i nie ma się czym martwić.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 18:30:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2009 00:22:26
Posty: 25
Witam,

Dzięki za odpowiedzi. Problem w tym, że auto nie odpala od strzała (jak jest zimny), ale mam źle ustawiony kąt wtrysku. Jutro będę go ustawiał. Na dzień dzisiejszy długo kręcę rozrusznikiem żeby zapalił. W przezroczystym wężyku filtra do pompy pojawiają się pęcherze powietrza. Czy to wpływa również na rozruch? Czy moja pompa może być zapowietrzona? Nie mam żadnych wycieków paliwa przy wtryskach, wężykach przelewowych, przy filtrze i przy pompie też jest sucho. Podczas jazdy pęcherzyków nie ma. Pojawiają się z powrotem, gdy odpalę auto po nocy, skąd one się tam mogą brać? Czy powinienem odpowietrzyć pompę mimo, że auto jeździ normalnie po odpaleniu.

Pozdrawiam,
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 18:34:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niebezpieczny stopień zapowietrzenia pompy można bardzo łatwo sprawdzić w dynamicznej próbie 004.
w chwili obecnej ustaw kąt wtrysku, uruchom EGR [samochód będzie ciszej pracować na jałowym i temp. spalin będzie niższa, co przedłuży żywot turbiny] i zrób logi dynamiczne - wówczas dowiesz się m.in. o ewentulanym zapowietrzeniu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: