.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:41:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1,9 AHU] Świece żarowe ceramiczne zamiast zwykłych ?!
PostNapisane: 03.sty.2009 18:12:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Witam

Czy można stosować ceramiczne zamiast zwykłych metalowych ?

Szukam na ten temat info , bo muszę zmieniać świeczki padły mi dwie , ale wiadomo wymienie wszystkie .

A i powiedzcie , jak silnik ciepły to kontrolka gaśnie od razu , ale czy świece grzeją , bo z tego co wiem przy niskich temperaturach kontrolka gaśnie , ale świece dalej grzeją do 20 sek.

Podrawiam

_________________
AUDI FOREVER ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 19:40:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Takie świece są na troszkę inne napięcia.
Poza tym świece ceramiczne są bardzo delikatne, więc u ciebie rozsądniejsze jest stosowanie standardowych.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 20:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
kupić beru ,olać wszytsko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 21:35:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
szogun0 napisał(a):
Takie świece są na troszkę inne napięcia.
Poza tym świece ceramiczne są bardzo delikatne, więc u ciebie rozsądniejsze jest stosowanie standardowych.


Z tego co tu http://s206.allegro.pl/item516983944_ce ... ct046.html wyczytałem to są zamienne , szybsze ,mają większą temp , są też trwalsze i bardziej niezawodne ?

W zasadzie to wsadzę chyba zwykłe BERU , ale z ciekawości chciałem poznać opinie forumowiczów i czy ktoś już takie ceramiczne zastosował .

Proszę o odpowiedzi .

Pozdr

_________________
AUDI FOREVER ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 13:23:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Są szybsze, mają wyższą temp. ale niższe napięcie znamionowe pracy.
Czy są trwalsze?
Jeżeli ktoś nimi rzuci na ladę lub coś podobnego, mogą powstać pęknięcia, które mogą doprowadzić do oderwania się świecy w cylindrze podczas pracy, a wtedy to kuku.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 15:03:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
szogun0 napisał(a):
Są szybsze, mają wyższą temp. ale niższe napięcie znamionowe pracy.


Większość świec jest na 11 , 11,5 V nawet te orginalne , no max to 12 V .
A to chyba przez to ,że w czasie rozruchu prąd pobierany przez same świece to ok. 60 A ( oczywiście 4 szt. ) , czyli nap. akumulatora spada dość znacznie .Zastanawia mnie jedynie , co po rozruchu , kiedy zaczyna ładować alternator , a świeczki jeszcze dogrzewają komory ?! Chyba po wymianie na nowe będę stosował metodę , aby od razu nie ruszaąć i nie zwiększać obrotów , a przez to nie zwiększać napięcia ładowania .

szogun0 napisał(a):
Czy są trwalsze?
Jeżeli ktoś nimi rzuci na ladę lub coś podobnego, mogą powstać pęknięcia, które mogą doprowadzić do oderwania się świecy w cylindrze podczas pracy, a wtedy to kuku


No tu akurat się zgodzę , ale weź pod uwagę , że ceramiczne nie znaczy , że są zrobione z "chinskiego fajansu" , to co dzieje sie w komorze spalania można porównać do wulkanu ;) , a jakoś dają radę !

Pozdr

_________________
AUDI FOREVER ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 15:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piwkooo napisał(a):
szogun0 napisał(a):
Są szybsze, mają wyższą temp. ale niższe napięcie znamionowe pracy.


Większość świec jest na 11 , 11,5 V nawet te orginalne , no max to 12 V .
A to chyba przez to ,że w czasie rozruchu prąd pobierany przez same świece to ok. 60 A ( oczywiście 4 szt. ) , czyli nap. akumulatora spada dość znacznie .Zastanawia mnie jedynie , co po rozruchu , kiedy zaczyna ładować alternator , a świeczki jeszcze dogrzewają komory ?! Chyba po wymianie na nowe będę stosował metodę , aby od razu nie ruszaąć i nie zwiększać obrotów , a przez to nie zwiększać napięcia ładowania .

szogun0 napisał(a):
Czy są trwalsze?
Jeżeli ktoś nimi rzuci na ladę lub coś podobnego, mogą powstać pęknięcia, które mogą doprowadzić do oderwania się świecy w cylindrze podczas pracy, a wtedy to kuku


No tu akurat się zgodzę , ale weź pod uwagę , że ceramiczne nie znaczy , że są zrobione z "chinskiego fajansu" , to co dzieje sie w komorze spalania można porównać do wulkanu ;) , a jakoś dają radę !

Pozdr

4x8 A = 32 A
12x32=384 Watów
Jeśli masz dodatkowe świece na układzie wodnym dochodzi 3x8 A = 24 A
W czasie grzania świec napięcie na aq spada do ok 11,5 -12 V.
W czasie rozruchu spada do ok 10-10,5 V.
Sprawnemu dieslowi potrzeba 1-2 sekund na rozruch.
Po rozruchu nadal grzeją wszystkie świece, ale wtedy nasz dzielny alternator wspomaga akumulator i jest po wszystkim.
Pamiętaj że aq jest zródłem prądowym obliczonym na kilkuminutową pracę z prądem maksymalnym.
Sprawny akumulator ciężko jest rozładować ot tak, zważywszy na fakt iż w czasie zimnego rozruchu rozrusznik pobiera ok 1,5 - 2 kW mocy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 16:40:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Baskecior to , że alternator ładuje akumulator to raczej wiedziałem :D

Przeczytaj jeszcze raz i powiedz według , ciebie czy to normalne , że po rozruchu świeca na np.11V przy przegazówie dostanie 14,4 V bo tyle wynosi optymalne ładowanie aq :?:

Pozdr

_________________
AUDI FOREVER ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 21:01:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
NO , widze za ciężki temat ;)

Może , ktoś jest na poziomie i napisze coś , co mnie usatysfakcjonuje ?!

Pozdrawiam i bez obrazy

_________________
AUDI FOREVER ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 22:02:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
http://www.ngkntk.pl/Ceramiczne_swiece_ ... 350.0.html

http://www.ngkntk.pl/Szczegoly_swiec_za ... 349.0.html

Po angielsku http://www.beru.com/english/produkte/gl ... phasen.php

I tu masz to co Ciebie najbardziej interesuje http://www.beru.com/english/produkte/iss.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 22:32:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piwkooo napisał(a):
Baskecior to , że alternator ładuje akumulator to raczej wiedziałem :D

Przeczytaj jeszcze raz i powiedz według , ciebie czy to normalne , że po rozruchu świeca na np.11V przy przegazówie dostanie 14,4 V bo tyle wynosi optymalne ładowanie aq :?:

Pozdr

Producent na pewno uwzględnił panujące napięcie w instalacji i wie, że nie panuje dokładnie 12V DC ... ;)
Podobnie jest z radioodbiornikiem, odtwarzaczem wpinanym do gniazda zapalniczki , czy inymi urządzeniami.
Z mojej branży - producent np: kontrolera dostępowego pisze wyraźnie w instrukcji o napięciu zasilania 12V DC, ale dostępne w handlu zasilacze mają ... 13,8 V DC. Wystarczy wykonać telefon do producenta aby dowiedzieć się iż to urządzenie wytrzyma spokojnie 16V DC ... konstuktor musi przyjąć pewną tolerancję punktu zasilania, aby produkt przeżył dłużej niż pierwsze uruchomienie.

Wyższe napięcie rzędu 2,5 V czyli ok 21% z pewnością nie uszkodzi świecy, tym bardziej że trzeba pamiętać iż po drodze znajduje się przekaźnik świec i przewody, na których występują spadki napięć.
PS: po przegazówce świeca nie będzie grzała, poniewaz sterownik odłączy świece, klimatyzację i inne urządzenia wyższe mocy ... ;)

pozdrawiam

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 21:57:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pozdr[/quote]

PS: po przegazówce świeca nie będzie grzała, poniewaz sterownik odłączy świece, klimatyzację i inne urządzenia wyższe mocy ... ;)

pozdrawiam[/quote]

Z poważaniem

Jaki sterownik ?! :zdziw: Napięcia za wysokiego ??? Co odłącza klime i inne urządzenia wyższej mocy , wytłumacz proszę ;)

Pozdr

_________________
AUDI FOREVER ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 02:09:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piwkooo napisał(a):


Jaki sterownik ?! :zdziw: Napięcia za wysokiego ??? Co odłącza klime i inne urządzenia wyższej mocy , wytłumacz proszę ;)

Pozdr

ECU.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: