.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 00:45:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 23:31:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
[pytając o ewentulaną ponowną modyfikację miałem na myśli maj 2008]


ok. czy nie odczuwasz spadku mocy w porównaniu do maja?
pytam, gdyż na logach z 2009 widać cuda w porównaniu do tych z 2008. wygląda jak gdyby ktoś zmienił program w międzyczasie.
jedynym innym wytłumaczeniem jest niewciśnięty w 100% pedał gazu - przydałby się wykonany log grup 008 oraz 010.

spójrz na dawki z 05.2008:
Obrazek
czerwony kolor oznacza kolumnę z życzeniem kierowcy, żółty - ilość faktycznie podanego paliwa.
życzenie kierowcy [wartość stała wg mapy]: ok. 68mg.
faktyczna ilość paliwa [wartość wyliczona na podstawie ilości powietrza oraz ograniczenia momentu obrotowego]: ok. 68mg.

a teraz zerknij na log tych samych grup pochodzący z 01.2009:
Obrazek
wartość stała życzenia kierowcy uległa zmianie - wynosi teraz ok. 57mg.
taka sama jest wartość [z uwagi na taką, a nie inną filozofię programu] ilości podanego paliwa - 57mg. oznacza to, że do silnika trafia o 11mg mniej paliwa - może być tak, że nie odczuwasz różnicy z uwagi na blokadę na pompie, ale może być też tak, że różnicę odczuwasz.


w każdym razie:
- pedał gazu nie był wciśnięty w 100% [bo jest np. uszkodzony - i działa na 95%] - dlatego właśnie przydałby się log 008 i 010,
albo
- ktoś modyfikował program.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 23:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Krzysztof1967 napisał(a):
meszrum napisał(a):
czy podczas robienia tych logów pedał gazu wcisnąłeś w 100%?

Pedał gazu był wciśnięty do oporu, program nie był modyfikowany.

w logach z maja 2008 zyczenie kierowcy (IQ driver/zyczenie kierowcy w logu 008D) miales na poziomie 68.1 a teraz masz 56.2 (czary?)
Moze nie wiesz (a moze wiesz) ale "zyczenie kierowcy" jest funkcja TYLKO I WYLACZNIE obrotow i poziomu wcisniecia pedalu gazu. Jezeli w miedzyczasie zmiany softu nie bylo i jezeli przy tych samych obrotach masz teraz mniejsze zyczenie kierowcy to mozesz spokojnie powtorzyc logi dynamiczne

jeszcze "ciekawostka":
oczekiwanie ladowanie (spec. intake press w 11D) to fcja ilosci koksu i obrotow. Jezeli przy mniejszym koksie w 008D (obecne logi) oczekiwanie ladowanie w 011D jest identyczne jak na staryach logach (maj 20008) to znaczy, ze pewnie zmieniono jedynie wartosci w mapie turbo nie przedefiniowujac osi IQ(koks)
Standardowa os koksu w mapie turbo konczy sie na IQ 45 i obstawiam, ze nawet przy niepelnym gazie jezeli tylko dawka (minimum w logu 008) bedzie conajmniej te 45 to turbina i tak bedzie ladowala na maxa.... jednym slowem "Francja-elegancja"

meszrum napisał(a):
nadal nie podobają mi się korekcje. jaki przebieg ma ten samochód?

Korekcje spadly wiec widac, ze temu silnikowi ta operacja pomogla... to, ze korekcje sa ciagle przyduze... no trudno.. silnik mial/ma jak widac troche wiecej "niedomagan" niz tylko "sterowanie zaworami"
Krzysztof1967 napisał(a):
Proszę o Wasze opinie.

Jezeli te logi sa "zaklamane" to po co sie nimi przejmowac?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 30.sty.2009 00:15:45 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 23:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
a czy wymiana rozrządu/wałków/hydrauliki mogła mieć jakiś wpływ na w/w sytuację ?

ps.uprzedzam , nie zostałem zainspirowany :peace:

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 10:48:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. O korekkcjach :
Sytuacja moim zdaniem wymaga w miarę szybkiej interwencji.
Ponieważ wiemy na 101%, że wtryskiwacz sterujący jest nowy i został nabyty w ASO - to można przyjąć, że wzorcowym dla nas jest aktualnie cylinder nr 3.
Idąc takim tokiem rozumowania - w mojej ocenie - należałoby bezwzględnie wyjąć wszystkie inne wtryskiwacze (oprócz sterującego) i oddać je do ponownej regulacji/wymiany, bo widać, że "proces docierania" trwa nadal, a powinien dawno się zatrzymać.
2. O "zaniżonym życzeniu kierowcy" w 008:
Okazana sytuacja jest całkowicie prawidłowa, zaś takie a nie inne odczyty (różniące się od wcześniejszych "logowań") w żadnym przypadku nie dowodzą kolejnej modyfikacji map ECU - ani tym bardziej jakiejkolwiek niesprawności, np. wzmiankowanego pedału przyspiesznika ... . Słowem - w tym obszarze wszystko jest całkowicie OK, co łatwo sprawdzić nawet bez ponawiania logowań dynamicznych. Wystarczyłoby uruchomić zapłon i wcisnąć "gaz do podłogi" aby stwierdzić, że na kanale 001 w odpowiedniej kolumnie pojawi się wartość 225, a np. na kanale 008 pierwsza kolumna (tzw. życzenie kierowcy) osiągnie "oczekiwane" 70mg/hub ... .
Powód "zaniżonego życzenia kierowcy" (podczas jazdy) jest banalnie łatwy do wyjasnienia, nie ma żadnego związku z modyfikacją programu (chip czy seria - bez znaczenia) i świadczy co najwyżej o tym, że sterownik silnika prawidłowo spełnia powierzone mu zadania. Naturalnie nie mam tez żadnych wątpiwości, że Krzysiek "logował" zgodnie "ze sztuką", czyli z prawidłowo ustawionym "pedałem gazu"... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 11:15:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
(...)
2. O "zaniżonym życzeniu kierowcy" w 008:
Okazana sytuacja jest całkowicie prawidłowa, zaś takie a nie inne odczyty (różniące się od wcześniejszych "logowań") w żadnym przypadku nie dowodzą kolejnej modyfikacji map ECU - ani tym bardziej jakiejkolwiek niesprawności, np. wzmiankowanego pedału przyspiesznika ... . Słowem - w tym obszarze wszystko jest całkowicie OK, co łatwo sprawdzić nawet bez ponawiania logowań dynamicznych. Wystarczy uruchomić zapłon, wcisnąć "gaz do podłogi" aby stwierdzić, że na kanale 001 w odpowiedniej kolumnie pojawi się wartość 225, a np. na kanale 008 pierwsza kolumna (tzw. życzenie kierowcy) osiągnie "oczekiwane" 70mg/hub ... .
Powód "zaniżonego życzenia kierowcy" (podczas jazdy) jest banalnie łatwy do wyjasnienia, nie ma żadnego związku z modyfikacją programu (chip czy seria - bez znaczenia) i świadczy co najwyżej o tym, że sterownik silnika prawidłowo spełnia powierzone mu zadania. Naturalnie nie mam tez żadnych wątpiwości, że Krzysiek "logował" zgodnie "ze sztuką", czyli z prawidłowo ustawionym "pedałem gazu"... .



życzenie kierowcy [008.2], jak zauważył Przemek, jest wartością stałą uzależnioną od położenia pedału gazu [0-100%] i obrotów. podobnie jest, szczególnie w przypadku modyfikowanych programów, z ograniczeniem momentu obrotowego [008.3]. jedyną naprawdę zmieniającą się wartością jest ograniczenie dymienia [008.4], której wartość zależy od pomiaru lmm.

co zatem, tak banalnego [gdyż z cytowanego fragmentu nic konkretnego nie wynika], spodowało, że naraz życzenie kierowcy zostało obniżone do 57mg, co de facto doprowadziło do niezbyt korzystnej sytuacji, w której decydujący wpływ na ilość paliwa ma położenie pedału gazu [zupełnie jak oprogramowanie multitronica]?

dynamiczny log 008/010 wyjasni wszystko.


oto logi AFB grupy 008 wykonane [na potrzeby reklamacji lmm] w trzech zupełnie różnych warunkach atmosferycznych w roku 2008. z nagłówków możemy się dowiedzieć, że pochodzą z marca, sierpnia oraz października 2008 - różne ciśnienia, temperatury i wilgotność powietrza. jedynie stałą wartością jest życzenie kierowcy...
miłej lektury.
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 14:31:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Logi dynamiczne 008 i 010

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 14:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...i wszystko jasne.
poprzednie logi zostały niepoprawnie wykonane.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 14:36:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
meszrum napisał(a):
...i wszystko jasne.
poprzednie logi zostały niepoprawnie wykonane.


Co poprzednio zrobiłem źle, i jak to wygląda teraz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 14:39:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teraz dawki [życzenie kierowcy] wyglądają tak, jak majowe.
wcześniejsze logi, moim zdaniem, zostały wykonane bez 100% wciśnięcia pedału gazu.

program nie był modyfikowany [choć moją opinię na jego temat znasz].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 13:42:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Co w takim razie zrobić, żeby parametry silnika były ok :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 13:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Krzysztof1967 napisał(a):
Co w takim razie zrobić, żeby parametry silnika były ok :?:


tak na szybko :
może porozmawiać lub podjechać do osoby która znakomicie łączy teorię z praktyką? Zawsze możesz wydrukować sobie te rozmowy z forum i przedstawić osobie która się zajmuje autem. Jeśli zna Twoje auto to merytorycznie wytłumaczy Ci dlaczego jest tak a nie inaczej...

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 14:08:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krzysztof1967 napisał(a):
Co w takim razie zrobić, żeby parametry silnika były ok :?:



widzę, że się nie rozumiemy.
parametry silnika, po ostatnim logowaniu, w zakresie dawek, na które uwagę zwrócił Przemek [i ja], wyglądają tak, jak powinny wyglądać.
możesz uznać to za wypadek przy logowaniu.

poza dyskusją jest fakt, że praktycznie nikomu nie podoba się program, który nabyłeś w ss - nie mniej jednak jeżeli ten program Ci odpowiada - to Twój samochód i Twoja wola.

jedynymi mankamentami są jak wcześniej napisano:
- kiepskie korekcje wtryskiwaczy;
- zbyt wysoka, szczególnie jak na zimę, temp. płynu chłodzącego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 21:20:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
co do logowania.. zauwaz, ze pedal gazu ma w koncowce jakby wiekszy opor. Prawdopodobnie zlogowales przy takim niedocisnietym i cala tajemnica

jeszcze jedna ciekawa rzecz
W kwietniu 2008 pisales http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1179559
"Dzisiaj wymienili mi końcówki (nazywają to sety) wtryskiwaczy (ktoś z obsługi się pierd.... i zamiast 4 dali 6)...handlowy umysł pozwolił mi wytargować cenę za 4 szt. Silnik pracuje dużooo ciszej,"
Po tej akcji byles zadowolony (olej przestal "przybierac" i auto ciszej pracowalo)

Znaczy, ze masz wtryski sprawne, masz nowa hydraulike i walki po regeneracji a korekcje masz nadal nienajlepsze - ciekawe co jest tego zrodlem (ale nie wiazalbym zachowania auta na wolnych obrotach z posiadanym chipem)
Co do dalszej analizy logow: logowac sie nauczyles - postudiuj troche "diagnostyke" by temat ogarnac samemu (to zadne czary mary - poradzisz sobie z interpretacja paru kolumienek)
Zacznij od podpietego watku o diagnostyce, poogladaj watki typue "prosze o ocene logow", dasz rade
Na przyszlosc loguj tez 004 dynamicznie (kat wtrysku)
Krzysztof1967 napisał(a):
Co w takim razie zrobić, żeby parametry silnika były ok :?:

ja na Twoim miejscu zaprzestalbym grzebac przy aucie bo auto jest jakie jest, nie ma chyba widocznej usterki/niedomagania *), ktore wymagaloby ingerencji natychmiastowej

*)
U mnie wskaznik temp po rozgrzaniu stoi rowno (deska) na 90st (a nawet bardziej po lewej niz po prawej stronie) - w vagu okolo 86-88stopni i jeszcze nigdy nie zauwazylem (nawet latem) zeby ponad kreske 90st wyszedl - Zloguj kiedys temperature po 20-30 min normalnej eksploatacji w miescie, jezeli bedzie over90 to moze znaczyc, ze masz ciagle cos nie tak z ukladem chlodzenia

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: