.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 16:14:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 22:53:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
SebastianS napisał(a):
Mauzer napisał(a):
- 2xEG150* (na mały zapas wrazie wojny :d )

No to zaczynamy obnażać ignorancję Mauzera:

1. EG150 nie nadaje się do tego silnika. Oczywiście teoretyczna moc obsługiwana przez dwa EG 150 starcza, ale reduktor ten ma regulację ciśnienia klapkową a nie trzpieniową, co podobnie jak w Zavoli generuje ogromne przerosty po cutoffie nawet w wolnossaku, a co dopiero w turbo....

....
SebastianS napisał(a):
Dla reduktora (a w zasadzie dwóch przy takim doładowaniu) EG200 dałbym 1.15 bara.


wiec wcześniej EG był ok a puźniej już nie? WTF :?:
- a propos z dokumentacji jasno wynika że reduktory EG mają zminimalizowane ryzyko powstawania dużych przerostów w fazie odcinki c-off wiec znowu WTF? ...imo właśnie wersja słabsza tych reduktorów jest bardziej stabilna niż np. 200KW i 280KW.
co z tym przerabianym wielozaworem i zbednym 8mm? :)

jeszcze tylkol tyle chce wiedzieć jako lamer heh ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 23:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
rodzynek napisał(a):
lucas3512 napisał(a):
A dlaczego wszyscy się uczepili tego silnika :?: Przecież ten silnik nie będzie jeździł dobrze na gazie :):


I temu właśnie się uczepili, żeby jeździł możliwie najlepiej na gazie.


Źle zrozumiałeś moją wypowiedź, ale mniejsza o to :):
Gdybym nie był zainteresowany, nie prosiłbym o trzymanie się tematu ;)

Nie odbiegajmy od myśli przewodniej :/

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 09:13:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z tego wątku i tak nic dobrego nie wyniknie, lepiej założyć nowy o V8 jak proponował Bilu może się lepiej rozwinie i bedzie pożyteczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 10:08:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Mauzer napisał(a):
- 2xEG150* (na mały zapas wrazie wojny :d )

No to zaczynamy obnażać ignorancję Mauzera:

1. EG150 nie nadaje się do tego silnika. Oczywiście teoretyczna moc obsługiwana przez dwa EG 150 starcza, ale reduktor ten ma regulację ciśnienia klapkową a nie trzpieniową, co podobnie jak w Zavoli generuje ogromne przerosty po cutoffie nawet w wolnossaku, a co dopiero w turbo....

....
SebastianS napisał(a):
Dla reduktora (a w zasadzie dwóch przy takim doładowaniu) EG200 dałbym 1.15 bara.


wiec wcześniej EG był ok a puźniej już nie? WTF :?:
- a propos z dokumentacji jasno wynika że reduktory EG mają zminimalizowane ryzyko powstawania dużych przerostów w fazie odcinki c-off wiec znowu WTF? ...imo właśnie wersja słabsza tych reduktorów jest bardziej stabilna niż np. 200KW i 280KW.
co z tym przerabianym wielozaworem i zbednym 8mm? :)

jeszcze tylkol tyle chce wiedzieć jako lamer heh ;)

Więc posłuchaj, ,lamerze:

EG 200kW jest reduktorem z trzpieniowym systemem regulacji ciśnienia, co gwarantuje z samej zasady konstrukcji znacznie mniejsze przerosty po cutoffie. W dodatku EG200 ma - w odróżnieniu od np KME silvera - prawidłowo rozwiązany punkt "poboru" ciśnienia gazu dla regulacji wychylenia membrany a wraz z nią - iglicy. Stąd prawidłowa praca i moja rekomendacja tego reduktora.

EG110kW i EG150kW są reduktorami o regulacji typu klapkowego - przypominają reduktory podciśnieniowe (I i II gen), tylko bez membrany regulacji II stopnia (wolnych obrotów). Taki system stosuje również Zavoli ZETA. Nie nadaje się do turbo właśnie z uwagi na duże przerosty, wynikłe z takiej konstrukcji.

Cytuj:
Z dokumentacji wynika...
? Słyszałem, że krytykujesz wiedze teoretyczną, jako stary praktyk :D Widzisz, z dokumentacji wynika, że wspomniany KME Silver objeżdża 270 koni, a w rzeczywistości klęka przy 150...
Zavoli ZETA S objeżdża niby 230, klęka przy 180...
Alaska objeżdża niby 140 - klęka przy 85... I te realia nie wynikają z dokumentacji.

Przerabiany wielozawór jest konieczny ze względu na przydławianie wypływu gazu przy gwałtownych skokach zapotrzebowania ze strony silnika.

I jeszcze najładniejsze:
Cytuj:
imo właśnie wersja słabsza tych reduktorów jest bardziej stabilna niż np. 200KW i 280KW.


Na przyszłość, dziubdziusiu, wiedz, że nie istnieje coś takiego jak EG280kW.
Oznaczenie 280 jest prostym wynikiem (niedokładnego) przemnożenia 200 (kW) * 1.36 (wspoółczynnik pomiędzy wartością 1 kW a 1 KM)

Oznaczenia reduktorów Europegas: 110, 150 i 200 kW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 10:14:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
SebastianS napisał(a):
Wielu drobnych szczegółów przesądzających o sukcesie instalacji nie napisałem świadomie - wybaczcie, ale każdy ma swoje patenty i z nich żyje, więc...


moim zdaniem tego tematu nie powinno wogole być. Na początku myślałem, że na prawde ktoś podzieli się tutaj wiedzą na temat poprawnego zagazowania 2.2turbo 20V, działającego, czyli takie reduktor takie wtryski z takimi dyszami pod takim kątem w takim miejsu z takimi rurkami takie ustawienia i dlaczego akurat tak itp.
A wyszedł temat typu: "Da się zagazować 2.2turbo, ale jak chcecie miec to dobrze zrobione to przyjedzcie do mnie" czyli w sumie mozna to przesunąć do działu ogłoszeń.
Gdyby wszyscy na tym forum dzielili sie wiedza w taki sposob to na kazde pytanie typu "nie dziala mi w samochodzie to i tamto" bylaby odpowiedz "ja wiem jak to zrobic, ale nie powiem, przyjedz do mnie do warsztatu x w miescie y to ci zrobie". wtedy nie istnialo by to forum, a szczegolnie dzial techniczny, bo nikt niczego by sie nie dowiedział.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 10:28:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pytanie do sebastiana: jakie cisnienie gazu jest w instalacji przed wtryskiwaczem?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 16:22:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Lukasik napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Wielu drobnych szczegółów przesądzających o sukcesie instalacji nie napisałem świadomie - wybaczcie, ale każdy ma swoje patenty i z nich żyje, więc...


moim zdaniem tego tematu nie powinno wogole być. Na początku myślałem, że na prawde ktoś podzieli się tutaj wiedzą na temat poprawnego zagazowania 2.2turbo 20V, działającego, czyli takie reduktor takie wtryski z takimi dyszami pod takim kątem w takim miejsu z takimi rurkami takie ustawienia i dlaczego akurat tak itp.
A wyszedł temat typu: "Da się zagazować 2.2turbo, ale jak chcecie miec to dobrze zrobione to przyjedzcie do mnie" czyli w sumie mozna to przesunąć do działu ogłoszeń.
Gdyby wszyscy na tym forum dzielili sie wiedza w taki sposob to na kazde pytanie typu "nie dziala mi w samochodzie to i tamto" bylaby odpowiedz "ja wiem jak to zrobic, ale nie powiem, przyjedz do mnie do warsztatu x w miescie y to ci zrobie". wtedy nie istnialo by to forum, a szczegolnie dzial techniczny, bo nikt niczego by sie nie dowiedział.


Popieram kolegę w 100% :peace:
Tak właśnie powinien wyglądać ten wątek :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 17:41:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Lukasik napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Wielu drobnych szczegółów przesądzających o sukcesie instalacji nie napisałem świadomie - wybaczcie, ale każdy ma swoje patenty i z nich żyje, więc...


moim zdaniem tego tematu nie powinno wogole być. Na początku myślałem, że na prawde ktoś podzieli się tutaj wiedzą na temat poprawnego zagazowania 2.2turbo 20V, działającego, czyli takie reduktor takie wtryski z takimi dyszami pod takim kątem w takim miejsu z takimi rurkami takie ustawienia i dlaczego akurat tak itp.
A wyszedł temat typu: "Da się zagazować 2.2turbo, ale jak chcecie miec to dobrze zrobione to przyjedzcie do mnie" czyli w sumie mozna to przesunąć do działu ogłoszeń.
Gdyby wszyscy na tym forum dzielili sie wiedza w taki sposob to na kazde pytanie typu "nie dziala mi w samochodzie to i tamto" bylaby odpowiedz "ja wiem jak to zrobic, ale nie powiem, przyjedz do mnie do warsztatu x w miescie y to ci zrobie". wtedy nie istnialo by to forum, a szczegolnie dzial techniczny, bo nikt niczego by sie nie dowiedział.

Lukasik, wiesz, że Cię szanuję i nic do Ciebie nie mam, więc nie obraź się (trochę żartuję), ale u Was chyba ruska granica za blisko i coś Ci się udziela klimat powszechnego braterstwa... :)

Napisałem wiele. Napisałem o prawidłowym doborze reduktora i uargumentowałem. Napisałem o doborze wtrysków i średnicy dysz (dla serii, bo tuningowe egzemplarze to indywidualny temat). Napisałem o sterowniku. Napisałem o kilku innych drobniejszych rzeczach, korelacjach pomiędzy poszczególnymi parametrami. Przede wsyzstkim - napisałem o tym, że nie trzeba bać się tematu zagazowania 2.2T 20V, bo jest to całkowicie osiągalne, wcale nie tylko u mnie, bo znam osobiśnie jeszcze kilka osób, które to zrobią prawidłowo, a o mnóstwie nawet nie mam pojęcia, że istnieją. I to było przesłanie tego tematu - odpowiedź na wątpliwości wielu użytkowników tego silnika, którzy chcialiby zaoszczędzić na paliwie.

Dziwisz się, że nie zdradzam drobnych patentów? To zaapeluj, żeby taki Staszewski z VTG, Niedźwiadek z APMotorsport, Koraszewski, Chojnacki, Grabowski, Pachoń, Kałuża czy inni kolesie, którzy mają pojęcie o tym, co robią, zaczęli publikować swoje "tajne" patenty, dzielić się wiedzą, na którą ciężko pracowali i dzięki której żyją. Owszem, czasem niektórzy z nich napiszą jakiś artykuł, powiedzą o podstawach teoretycznych niektórych rozwiązań. Ale czy któryś powie Ci, jakie przekroje kanałów ssących i wydechowych w danej głowicy są optymalne i pod jaki wałek (wałki)? Podadzą Ci gotowe rozwiązanie, konkretne średnice rur i puszek tłumików w wydechu? Myślę, że taki apel spotkałby się z powszechną wesołością jego adresatów.
Ja, choć nie porównuję się kunsztem do wyżej wymienionych, dysponuję pewną wiedzą, która pozwala mi robić instalacje gazowe lepiej, niż wielu kolesi, którzy się tym zajmują. Ale żeby nie było - znam lepszych od siebie. I wiesz co, Lukasik? Jak byłem lama, to nawet nie liczyłem na to, że dowiem się od nich tyle, ile napisałem tu w tym wątku. Sadzę, że uważna lektura tego tematu, pozwoli uniknąć mnóstwa błędów chcącym zagazować swoje 2.2T - bo niezależnie w jakim zakładzie wylądują - będą wiedzieli, co ma znaleźć się pod ich maską i będą mogli to wyegzekwować.

Tyle w temacie.
______________________________

maciu napisał(a):
pytanie do sebastiana: jakie cisnienie gazu jest w instalacji przed wtryskiwaczem?

W prawidłowo skonfigurowanej instalacji, ciśnienie przed wtryskiwaczem powinno być identyczne z odczytywanym z czujnika ciśnienia LPG - i równe przed wszystkimi wtryskiwaczami - dlatego ważne jest, aby listwy (jeśli stosuje się więcej niż jedną - w R5 koniecznie tak trzeba, z wyj. BRC gdzie są listwy na 5 garów) były ze sobą połączone dla wyrównania ciśnień. To samo dotyczy sytuacji zastosowania dwóch reduktorów - obowiązkowo muszą być połączone za wyjściami fazy lotnej.

Co do wartości ciśnienia - wiele zależy od użytego sterownika i wtryskiwaczy. Nominalnym ciśnieniem używanym przez rekomendowanego przeze mnie STAGA jest okolica 1 bara, choć z pewnych przyczyn (nie powiem jakich :diabel: ) często używam ciśnienia w okolicach 1.2-1.25 bara.
Nominalnym ciśnieniem dla BRC jest 1.5-1.7 bara, dla LandiRenzo - 1.4, dla Prinsa - aż 2.2

Ogólną zasadą jest, że im wyższe ciśnienie, tym wolniejszy wtryskiwacz (dłuższy minimalny, prawidłowo obsługiwany czas wtrysku).

Valteków/Raili nie powinno się obciążać więcej, niż 1.2 bara.
Magiców - wg producenta do 1,7, ale rekomenduję do 1,5
BRC - do 1,8
Keihiny - do 2.4
MED - do 2.0
HAMA2000 - do 2.2
Planijetów nie powinno się używać wcale :):


Ostatnio edytowano 06.lut.2009 17:55:46 przez SebastianS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 17:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
o ja tak zapytam może co nieco tworząc OT
po co gazować 2,2 T 20 V (choć sam widziałem kilka sztuk m.in Szymka na sekwencji czy byłą Bzyczka na blosie)
po co w ogóle gazować mocne motory ??
dla oszczędności czy samego funu ??
Albo mnie stać na posiadanie motoru powyżej 200 kucy albo mnie nie stać takie jest moje zdanie. Choć oczywiście nie musi być wspólne z innymi.
Co do zagazowania takiego motoru powiem krótko wpadnij proszę na zlot i pokaz cacko wtedy pogadamy na żywo i pomacamy jak pozwolisz

A co do myków technicznych.
Jest dla mnie jasne że nie chcesz ich ujawniać w pełni. Niemniej jednak założyłeś wątek który ma to przybliżyć czy też opisać. Jeśli jest inaczej wątek trąca jednak o reklamę

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Ostatnio edytowano 06.lut.2009 17:56:40 przez Buba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 17:54:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
SebastianS napisał(a):
(...).


Muszę przyznać rację Sebastianowi. Chłop z tego żyje, lekką przesadą by było żądać od niego wszystkich konkretnych konkretów.


Buba napisał(a):
o ja tak zapytam może co nieco tworząc OT
po co gazować 2,2 T 20 V (choć sam widziałem kilka sztuk m.in Szymka na sekwencji czy byłą Bzyczka na blosie)
po co w ogóle gazować mocne motory ??
dla oszczędności czy samego funu ??


A tu się nie zgodzę. Jeżeli auto ma służyć do codziennego jeżdżenia - gaz ma jak najbardziej racjonalne uzasadnienie. Jeżeli autem będę jeździł raz w roku na zlot i może 2 razy w miesiącu do kościoła - chętnie zaparkuję u siebie Jaga XJ12 na czystej bezołowiowej.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 18:06:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Buba napisał(a):
o ja tak zapytam może co nieco tworząc OT
po co gazować 2,2 T 20 V (choć sam widziałem kilka sztuk m.in Szymka na sekwencji czy byłą Bzyczka na blosie)

Boszsz... na blosie taki silnik... Morderca.
Cytuj:
po co w ogóle gazować mocne motory ??
(...)
Albo mnie stać na posiadanie motoru powyżej 200 kucy albo mnie nie stać takie jest moje zdanie. Choć oczywiście nie musi być wspólne z innymi.

Buba, zauważ, że nie każdy posiada motor powyżej 200 kucy z powodów, że tak powiem, portorykańskich (czy kolesie na Puerto Rico mają tak powszechnie małe siusiaki?? :D )
Pokazanie gawiedzi że stać mnie na mocny motor nie jest jedynym powodem dla którego warto go posiadać. Takie auto jest bezpieczniejsze, bardziej użyteczne w wielu przypadkach, no i daje sporo frajdy, jeśli ktoś lubi jeździć. Dla niego samego, a nie dla bandy zazdrośników, którzy szepczą między sobą "kuuurde, tego stać na fajną furę"
Dlatego, wychodząc z założenia, że LPG jest pełnowartościowym paliwem, a o połowę tańszym - nie widzę powodów, dla których nie możnaby jeździć taniej. Skoro mowa o budżecie - dzięki tym oszczędnościom niektórych może być stać właśnie na mocniejszy (więc najczęściej droższy) samochód.


Cytuj:
Co do zagazowania takiego motoru powiem krótko wpadnij proszę na zlot i pokaz cacko wtedy pogadamy na żywo i pomacamy jak pozwolisz

Gdybym miał 2.2T 20V - z przyjemnością. Ale celuję w inną konfigruację wbudowuję V8 do 90Q B2. Nie wiem, kiedy będzie gotowa, bo czasu nie ma na własne projekty... Ale jak już będzie - tą będziesz mógł macać ile chcesz, nie jestem zazdrosny ;)

Cytuj:
A co do myków technicznych.
Jest dla mnie jasne że nie chcesz ich ujawniać w pełni. Niemniej jednak założyłeś wątek który ma to przybliżyć czy też opisać. Jeśli jest inaczej wątek trąca jednak o reklamę

Kwestia, co kto chce zobaczyć. A to z kolei - kwestia nastawienia czytającego. Nie komentuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 18:27:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
SebastianS napisał(a):
maciu napisał(a):
pytanie do sebastiana: jakie cisnienie gazu jest w instalacji przed wtryskiwaczem?


Co do wartości ciśnienia - wiele zależy od użytego sterownika i wtryskiwaczy. Nominalnym ciśnieniem używanym przez rekomendowanego przeze mnie STAGA jest okolica 1 bara, choć z pewnych przyczyn (nie powiem jakich :diabel: ) często używam ciśnienia w okolicach 1.2-1.25 bara.
Nominalnym ciśnieniem dla BRC jest 1.5-1.7 bara, dla LandiRenzo - 1.4, dla Prinsa - aż 2.2

Ogólną zasadą jest, że im wyższe ciśnienie, tym wolniejszy wtryskiwacz (dłuższy minimalny, prawidłowo obsługiwany czas wtrysku).

Valteków/Raili nie powinno się obciążać więcej, niż 1.2 bara.
Magiców - wg producenta do 1,7, ale rekomenduję do 1,5
BRC - do 1,8
Keihiny - do 2.4
MED - do 2.0
HAMA2000 - do 2.2
Planijetów nie powinno się używać wcale :):


ok, juz jest nieźle do tej pory nikt nie był w stanie na to pytanie
odpowiedzieć...

mozna wyrazić liczbowo zalezność pomiędzy ilością wtryskiwanego gazu
(czas wtrysku zakładam jest skonfigurowany na sztywno w zalezności
od benzyny * jakiś przelicznik) a cisnieniem panujacym w kolektorze
dolotowym/cylindrze?

i jak się do tego ma długość przewodu od wtryskiwacza do dyszy?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 18:31:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Buba napisał(a):
o ja tak zapytam może co nieco tworząc OT
po co gazować 2,2 T 20 V (choć sam widziałem kilka sztuk m.in Szymka na sekwencji czy byłą Bzyczka na blosie)
po co w ogóle gazować mocne motory ??
dla oszczędności czy samego funu ??
Albo mnie stać na posiadanie motoru powyżej 200 kucy albo mnie nie stać takie jest moje zdanie. Choć oczywiście nie musi być wspólne z innymi.


Buba, odpowiedź masz powyżej :peace:

Skoro czepiasz się 2.2t, który ma tylko 230 KM, to co tu dopiero mówić o np. S8 360 KM i u którego instalkę miał okazję poprawiać SebastianS ;)

Nie chodzi o to, że skoro kogoś stać na auto z dużym silnikiem, to ma go być też stać na PB. Można cieszyć się z posiadania fajnego auta i jeździć nim po niższych kosztach :peace:

Jest dużo innych aut (nie tylko marki audi), które posiadają silniki dużych pojemności i śmigają na gazie ze względów czysto ekonomicznych ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 18:43:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
lucas3512 napisał(a):
Skoro czepiasz się 2.2t, który ma tylko 230 KM, to co tu dopiero mówić o np. S8 360 KM i u którego instalkę miał okazję poprawiać SebastianS ;)


S8 jest NA

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 18:56:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
[quote="Buba"]o ja tak zapytam może co nieco tworząc OT
po co gazować 2,2 T 20 V (choć sam widziałem kilka sztuk m.in Szymka na sekwencji czy byłą Bzyczka na blosie)
po co w ogóle gazować mocne motory ??
dla oszczędności czy samego funu ??
Albo mnie stać na posiadanie motoru powyżej 200 kucy albo mnie nie stać takie jest moje zdanie. Choć oczywiście nie musi być wspólne z innymi.
Co do zagazowania takiego motoru powiem krótko wpadnij proszę na zlot i pokaz cacko wtedy pogadamy na żywo i pomacamy jak pozwolisz

Przed wprowadzeniem na tor wyścigowy samochodów TDI, AUDI chociażby w wyścigu Le Mans wystawiała samochody napędzane LPG, w jdenym sezonie zdobyła hattrcka i nie wiem czy tu tylko o koszty chodziło, czytałem kiedyś ciekawy artykuł o tym, tylko teraz nie wiem gdzie go poszukać żeby podzielić się z wami nim :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 19:17:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
maciu napisał(a):
lucas3512 napisał(a):
Skoro czepiasz się 2.2t, który ma tylko 230 KM, to co tu dopiero mówić o np. S8 360 KM i u którego instalkę miał okazję poprawiać SebastianS ;)


S8 jest NA

N/A a turbo - w zasadzie bez znaczenia dla celów gazowniczych. Trochę inne podejście potrzebne i niektóre graty dobre dla N/A nie wydadzą przy turbo.

__________________
Cytuj:
mozna wyrazić liczbowo zalezność pomiędzy ilością wtryskiwanego gazu
(czas wtrysku zakładam jest skonfigurowany na sztywno w zalezności
od benzyny * jakiś przelicznik) a cisnieniem panujacym w kolektorze
dolotowym/cylindrze?

i jak się do tego ma długość przewodu od wtryskiwacza do dyszy?


Yyych, jakieś równania Clapeyrona czy inne tego typu mi tu każesz sobie przypominać... :):
Odpowiem nieco na skróty, bo musiałbym tu wzory wyprowadzać:
Dzięki informacji pozyskiwanej z czujnika ciśnienia gazu, sterownik na bieżąco wprowadza korekty czasu wtrysku LPG w funkcji ciśnienia właśnie. Zależność o którą pytasz nie jest liniowa, czyli - jeśli - załóżmy - przy 1 bar ciśnienia i sztywnym czasie wtrysku LPG, wtryskiwacz podaje (wagowo) wartość x, a przy 1.2 bar - 1.2x - wcale nie znaczy to, że przy 1.8 bara podaje 1.8x, a przy 0.7 bara - 0.7x. Sytuację komplikuje dodatkowo tmperatura gazu, która rzutuje na wagową ilość LPG przy sztywnym czasie i sztywnym ciśnieniu. Sterownik oczywiście realizuje również korektę po temperaturze gazu. Kolejną komplikacją jest wspomniany przeze mnie fakt, że sztywny czas wtysku w sensie czasu trwania impulsu, nie oznacza sztywnego czasu realnego stanu otwarcia wtrysku, bo jego wartość jest odwrotnie proporcjonalna (zależność indywidualnie dla każdego modelu wtryskiwacza) do ciśnienia fazy lotnej gazu.

Nie wiem, czy wyczerpałem temat, ale robię, co mogę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 21:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Buba napisał(a):
o ja tak zapytam może co nieco tworząc OT
po co gazować 2,2 T 20 V (choć sam widziałem kilka sztuk m.in Szymka na sekwencji czy byłą Bzyczka na blosie)
po co w ogóle gazować mocne motory ??
dla oszczędności czy samego funu ??
Albo mnie stać na posiadanie motoru powyżej 200 kucy albo mnie nie stać takie jest moje zdanie. Choć oczywiście nie musi być wspólne z innymi.
Co do zagazowania takiego motoru powiem krótko wpadnij proszę na zlot i pokaz cacko wtedy pogadamy na żywo i pomacamy jak pozwolisz

Przed wprowadzeniem na tor wyścigowy samochodów TDI, AUDI chociażby w wyścigu Le Mans wystawiała samochody napędzane LPG, w jdenym sezonie zdobyła hattrcka i nie wiem czy tu tylko o koszty chodziło, czytałem kiedyś ciekawy artykuł o tym, tylko teraz nie wiem gdzie go poszukać żeby podzielić się z wami nim :)


Jest kolo który ścigał się na 1/4 mili, i dalej jeszcze to robi, Hondą Civic turbo właśnie tylko na LPG, i zajmował 3 nieraz 2 miejsce.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 22:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
SebastianS napisał(a):
maciu napisał(a):
lucas3512 napisał(a):
Skoro czepiasz się 2.2t, który ma tylko 230 KM, to co tu dopiero mówić o np. S8 360 KM i u którego instalkę miał okazję poprawiać SebastianS ;)


S8 jest NA

N/A a turbo - w zasadzie bez znaczenia dla celów gazowniczych. Trochę inne podejście potrzebne i niektóre graty dobre dla N/A nie wydadzą przy turbo.


to ciekawe, czyli nie ma różnicy między tym jak masz w kolektorze podciśnienie powiedzmy co najmniej 0.5bar a wtryskiem gazu w
aucie uturbionym przy powiedzmy 1bar?

podcisnienie pomaga a nadcisnienie jest wrogiem i to sporym, nie?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 22:56:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
uprośćmy - jeśli 2.2T20v ma w OB 1.4 bara doładowania, to ciśnienie wtrysku gazu powinno być równe ciśnieniu wtrysku nominalnemu podwyższonemu o te 1.4 bara - czy jest taka instaka , która zapoda tyle ciśnienia? Ja nie wiem ile wtryskują normalnie wtryskiwacze gazu - no jeśli by wziąć sebastiana dane pod uwagę z powyższej listy - to wynikałoby że to musiałoby być ok. 3.5 bara ciśnienia wtrysku gazu. Jest to możliwe ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 00:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
quattrofan napisał(a):
uprośćmy - jeśli 2.2T20v ma w OB 1.4 bara doładowania, to ciśnienie wtrysku gazu powinno być równe ciśnieniu wtrysku nominalnemu podwyższonemu o te 1.4 bara - czy jest taka instaka , która zapoda tyle ciśnienia? Ja nie wiem ile wtryskują normalnie wtryskiwacze gazu - no jeśli by wziąć sebastiana dane pod uwagę z powyższej listy - to wynikałoby że to musiałoby być ok. 3.5 bara ciśnienia wtrysku gazu. Jest to możliwe ?

Nie czytacie uważnie. Bodaj BiLu pytał na początku wątku o ciśnienie gazu. Pisałem już, że ciśnienie jest regulowane przez reduktor nie względem ciśnienia atmosferycznego, tylko względem ciśnienia w kolektorze, po to każdy reduktor posiada podłączenie do kolektora... Odbywa się to w identyczny sposób, jak regulacja ciśnienia na listwie paliwowej, której regulator posiada zawsze połączenie z kolektorem.

Jeśli więc auto pompuje 2 bary nadciśnienia - czyli 3 bary ciśnienia bezwzględnego, a reduktor ustawiony jest na nadciśnienie 1 bara, oznacza to, że de facto wytwarza on ciśnienie 4 barów względem atmosfery, a wskazanie w programie diagnostycznym w wysokości 1 bar, bierze się z równoczesnego pomiaru przez sterownik ciśneinia kolektora i prostego odjęcia jednego od drugiego.

Tak więc - ciśnienie doładowania nie jest żadną przeszkodą w podaniu gazu pod niezmiennym względem MAP ciśnieniem - w podanym przypadku - o wartości 1 bara. Wtryski, rzecz jasna też mają do pokonania różnicę ciśnień nad i pod zaworkiem - czyli pracują na ciśnieniu 1 bara.

Pojęli? :diabel:

P.S. A teraz pomyślcie, co będzie jeśli zastosujemy reduktory rekomendowane przez fachowca Mauzera, które dają przerost po cutoffie rzędu nawet +1,5 bara, w aucie, które jest doładowane na poziomie 2 barów nadciśnienia...

Mamy więc: 2 bary nadciśnienia, powiedzmy - 1.2 bara ciśnienia roboczego LPG i 1,5 bara przerostu ciśnienia po cutoffie.

2+1.2+1.5=4.7 bara nadciśnienia względem atmosfery.

Może teraz uwierzycie, że źle dobrany reduktor (reduktory) potrafią rozerwać węże...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: