.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 00:42:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 2000r. 2.5TDI - warto ?
PostNapisane: 10.lut.2009 19:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 18:56:55
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Dzień dobry,

na wstępie chciałbym się przywitać gdyż to mój pierwszy post na forum. :peace:

Przejdę do konkretów.
Otóż zamierzam kupić w najbliższym czasie swoje pierwsze w życiu Audi.
Generalnie bardzo spodobała mi się wymieniona w temacie A4 B5 w avancie.

I teraz tak. W grę wchodzą jedynie roczniki 2000 czyli po ostatnim lifcie. Lecz dręczą mnie 2 pytania które chciałbym zadać osobom wtajemniczonym:

1. Czy za 25 000zł mogę dostać w bardzo dobrym stanie takie auto? (niektóre sięgają nawet 30 000zł)

2. Napaliłem się strasznie na silnik 2.5 V6 TDI. Czy ten sam silnik występuje w Audi A6 C5 ? Bo czytałem podobne tematy i wszyscy stanowczo odradzali ten silnik ze względu na awaryjność i koszty serwisu, z tym że, to dotyczyło tematów o A6. Dlatego pytam bo nie wiem.

Z góry dziękuje za odpowiedzi. Jak coś sobie jeszcze przypomnę to dam znać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 19:13:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Witaj.
Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami.
W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 19:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 18:56:55
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Dziękuje za szybką choć smutną dla mnie odpowiedź .

W takim razie pozostaje 1.9TDI.

Lepiej brać wersję 110 czy 116KM?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 19:21:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
dariusz01 napisał(a):
Lepiej brać wersję 110 czy 116KM?

116 jest zdecydowanie nowsza, już na pompowtryskiwaczach, a nie na pompie wtryskowej.
110 wywodzi się z 1Z czyli z 1991 roku, a 116 to poprzednik 1.9TDI 131KM, czyli jednego z lepszych silników jakie wyrosły w fabryce :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 19:25:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 18:56:55
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki wielkie Simpson! :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:16:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Simpson napisał(a):
Witaj.
Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami.
W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane.

Napisz jeszcze o sknoconej pompie wtryskowej , która potrafi odmówić dalszej współpracy na środku pola i mamy komplet.
W rodzinie 1,9 TDI najbardziej udany jest 1Z, AFN tuż za nim a dalej AWX`y itd ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Baskecior napisał(a):
Simpson napisał(a):
Witaj.
Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami.
W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane.

Napisz jeszcze o sknoconej pompie wtryskowej , która potrafi odmówić dalszej współpracy na środku pola i mamy komplet.

Dodać jeszcze do tego że owa pompa vp44 do tanich nie należy i mamy kolejny powód by znaleźć coś co sie "taniej psuje" :peace:
Baskecior napisał(a):
W rodzinie 1,9 TDI najbardziej udany jest 1Z, AFN tuż za nim a dalej AWX`y itd ...

Basket ale chyba nie powiesz, że wybrał byś AFN zamiast AJM?
Jak by nie było pompa wtryskowa jest już wiekowa i jedyna zaleta to prostota konstrukcji.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:53:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Simpson napisał(a):
Jak by nie było pompa wtryskowa jest już wiekowa i jedyna zaleta to prostota konstrukcji.


Poza tym trwalsza i wytrzymalsza głowica z blokiem, korbami i tłokami, lepsza kultura pracy, większe możliwości tuningu. A jak i tak wolę V6 TDI, bo jak się tym pojeździ to nie ma ochoty nigdy więcej wrócić do R4 TDI ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:11:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Simpson: oczywiście że wolałbym ATJ (bo AJM nie występuje z quattro :jezor:), ale osobiście uważam że jednak VP jest trwalsza i bardziej idiotoodporna niż PD. Wot dylemat ;)
To , że konstrukcja jest wiekowa nie ujmuje jej z doskonałości czy innych pozytywów jakimi zaskakuje wielu z nas na co dzień. Na moim podwórku stoi cały przekrój od 1Z na Boschu po AFN`ka i to jest najbardziej bezproblemowe stado jakie kiedykolwiek posiadałem ;)
Nadal jednak podkreślam że 1Z jest najbardziej udanym, idiotoodpornym, bezawaryjnym i bezobsługowym dieslem jaki wymyśliło Audi / VW.
Sprinter: V6 TDI mruczy i jedzie cudnie i to jest fakt. Radość dla ucha i kręgosłupa :)
Akurat możliwości tuningu są większe po stronie PD ;)

PS: zapowiada się spamerska noc :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:19:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Baskecior napisał(a):
PS: zapowiada się spamerska noc :):

A co tu spamować.
Podsumowanie:
V6 jest cacy jeśli nie musimy obawiać się o to co wymieniliśmy wcześniej. W przeciwnym wypadku PDek będzie lepszym wyjściem, a jak już chcemy być pewni że nie ma sie co popsuć należy wybrać pompe :peace:
Basket, możesz iść spać, nie ma o czym spamować :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:25:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
Akurat możliwości tuningu są większe po stronie PD ;)


Nie, jeśli mówimy o silniku AJM, a takie konkretnie robimy porównanie.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:29:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Simpson napisał(a):
Baskecior napisał(a):
PS: zapowiada się spamerska noc :):

A co tu spamować.
Podsumowanie:
V6 jest cacy jeśli nie musimy obawiać się o to co wymieniliśmy wcześniej. W przeciwnym wypadku PDek będzie lepszym wyjściem, a jak już chcemy być pewni że nie ma sie co popsuć należy wybrać pompe :peace:
Basket, możesz iść spać, nie ma o czym spamować :):

:jezor:

Adam: co za różnica AJM czy AWX ... z obu można wydobyć ziejące ogniem wysokie pokłady mocy / momentu ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:31:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Jasssne, holowałem już jednego takiego AJM'a spod Rawicza, a silnik w drugim oglądałem na warsztacie...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wywalone gniazda pompek ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:34:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Pęknięte tłoki i wywalone gniazda w głowicy, setup'y 180-200KM. Foty jednego gdzieś pewnie nawet jeszcze mam.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
200 KM to już grubo jak na serię ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:37:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
200 KM to już grubo jak na serię ...


186KM z turbiną hybrydą, reszta seria, a drugi wyżej dodatkowo z IC i jeszcze jakimiś bzdetami.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprinter napisał(a):
Baskecior napisał(a):
200 KM to już grubo jak na serię ...


186KM z turbiną hybrydą, reszta seria, a drugi wyżej dodatkowo z IC i jeszcze jakimiś bzdetami.

AFN ze zmienionym turbullum i szprycami robi bez problemu 180 KM, ale gra powyżej to już loteria na seryjnym dole ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:43:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
W AJM przy takich mocach prawdopodobieństwo wysrania się już jest bardzo duże o ile nie prawie pewne, inaczej ma się sprawa ze 130-tkami. Ale tak jak wcześniej wspomniałem, porównywaliśmy sobie AFN'a z AJM. AFN'y znam takie, które przy tych mocach latają już długi czas.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 21:45:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wobec powyższego - masz rację.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: