.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 07:34:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki reduktor LPG do 2,2 K-Jetronic
PostNapisane: 12.kwi.2005 21:17:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam.


Padł mi reduktor (tzn pali 20 litrów). Lovatec dziadostwo.


Jaki polecacie. Podpowiedzcie żebym znów za roak nie wymieniał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 21:41:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:36:03
Posty: 308
Lokalizacja: Wrocław
moje 2,2 njalepiej chodziło na lovato tym najwiekszym bo niestrzelał i miał kopa ale palił 17


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 07:45:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Tylko LOVATO, podciśnieniowy. Wąski wężyk od pociśnienia łączysz bezpośrenio do kolektora ssącego, a z drugiej strony podłączasz kompensację. Komputer steruje tylko silnikiem krokowym na przewodzie doprowadzającym gaz do kolektora, a ty masz możliwość prostej regulacji dawki gazu w zakresie wolnych obrotów oraz małych i średnich obciążeń silnika. Dodatkowy plus jest taki, że w zakresie średnich obciążeń dawka gazu sterowana jest nie tylko sygnałem z Lambdy i cewki, ale także podciśnieniem w kolektorze ssącym (a więc w zależności od rzeczywistego obciążenia silnika). Efekt - lepsza dynamika, łatwiejszy rozruch i mniejsze zużycie paliwa.
Założyłem taki u siebie - przy reduktorze elektronicznym (nowym!) palił średnio 12 - 13 litrów/100km, strzały gazu, trudny rozruch na gazie, kiepskie osiągi - kilka regulacji i zawsze coś było źle. Po wymianie na podciśnieniowy i regulacji (bez ruszania komputera) spalanie: trasa 9 litrów (80-130 km/h), miasto 11-12 litrów, średnio około 10 litrów/100 km. Zapala od pierwszego obrotu wału, niezależnie od temperatury silnika. Mocniejszy, zwłaszcza w zakresie niższych prędkości obrotowych, pow. 5000 obr/min minimalnie słabszy, ale to kwestia ustawienia dawki gazu. Od wymiany (11 miesięcy) nie było ani jednego strzału gazu.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 08:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

wordeck jaki masz silnik ???

i podaj rodzaj reduktora tzn jakis numer albo cos

bo nie jazde o co chodzi kazdy reduktor jest podcisnieniiowy

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 12:28:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Podciśnieniowy tzn. z dodatkowym cienkim wężykiem od reduktora do kolektora ssącego. Silnik mam taki jak w opisie, a dokładniej 1970 ccm, 5 cyl. wtrysk wielopunktowy KE-jetronic, 115 KM, wg dokumentów. Jutro wstawię fotki całego ustrojstwa. Reduktor wstawiłem "prawie nowy" tzn. ma teraz 2 lata, przedtem chodził w Polonezie 1.5. Numer (symbol) spiszę po południu i wkleję jutro rano na Forum, ale do 2.2 może być większy (u mnie ten radzi sobie bez kłopotu).

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 14:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

czyli masz 3 wezki od reduktora

-wyjscie gazu z reduktora do kol dolot
-kompensacja podłaczona do miksera
- i ten dodatkowy wezyk tak ???

ten dodaktowy wezyk podobno daje duzo zreszta kefir200 robil cos takiego podobno dobry patent

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 08:01:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Oto obiecane zdjęcia:

Obrazek

Zdjęcie 1. Po prawo widoczne wyprowadzenie "cienkiego" wężyka pociśnieniowego sterującego reduktorem z kolektora ssącego

Obrazek
Zdjęcie 2. Reduktor - u góry po prawo widoczna śruba regulacji składu mieszanki, obo niej wąż doprowadzający gaz do silnika, cienki wężyk pod nim połączony jest z kolektorem ssącym (widoczne na zdjeciu nr 1). Po prawo z boku reduktora widoczny podłączony przewód kompensacji (oryginalnie w tym reduktorze był elektromagnes do tzw. ssania gazowego, zmieniłem całą pokrywkę, ale można również wykręcić ten elektromagnes i wkręcić trzpień do podłączenia węża, trzeba tylko zlikwidować pozostałe otwory w pokrywie)

Obrazek

Zdjęcie 3. Komputera nie usuwałem, ale steruje on teraz tylko silnikiem krokowym na przewodzie doprowadzajacym gaz do kolektora. Za silniczkiem krokowym wstawiłem register, służy do ograniczania maksymalnej dawki gazu przy wysokich obciążeniach (czyli nawet jeśli komputer chce dać więcej, mogę sobie ustawić ile może dać na max - bardzo ważne przy ograniczaniu zużycia paliwa w mieście i przy prędkościach 130-170 km/h)

Podsumowując - trochę porzeźbiłem, ale z efektów jestem więcej niż zadowolony. Następna zmiana - usunięcie zwężki w mieszalniku, ale to dopiero za miesiąc, bo teraz niestety nie mam czasu.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 12:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2005 11:45:20
Posty: 1
Lokalizacja: Białystok
czesc. :piwo: apropos kompensacji;skoro wychodzi przewod ze strony parownika to gdzie podpiac drugi koniec przewodu?przed mikserem,za mikserem?u mnie mikser jest wstawiony w puszke filtra powietrza na gazniku(skoda favorit).
szukalem info na temat kompensacji na innych forach ale bez skutku no i przypadkiem trafilem tutaj i co nieco znalazlem ;) mam nadzieje ze bedzie mozna czasami sie zwrocic do Was z jakas prosba techniczna ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 13:57:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Skoro masz gaźnik, to po co Ci kompensacja? Cienki wężyk do sterowania jak najbardziej, ale kompensacja?

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 22:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Cze WORDECK


Właśnie o to mi chodziło.

Powiedz mi dokładne typ tego reguktora jak zczytałeś żebym wiedział o co pytać macherów od Gazu.

A w który miejscu w kolektorze ssącym masz cieńki wężyk wpięty ??????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2005 11:00:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
WORDECK
Jak mozesz to napisz o co pytac gaziarzy chcac taki reduktor zamontowac.
Ja obecnie mam gaz II generacji bez zadnych dodatkowych bajerow i troche duzo mi pali bo 15-16.
Teraz sie zastanawiam nad samodzielna regeneracja reduktora (LANDI LSE98) ale nie wiem czy w ogole jest sens.

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2005 18:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

ale 15 L gazu przy 2,3 Q w miescie to chyba jest norma jeszcze zalezy od nogi

-zobacz czy hamulce ci nie blokuja
-sprawdz lozyska w kolach
-sprawdz stan ukl zaplonowego !!
- i jeszcze powiedz ile palil na bezynie przy podobnych warunkach
pozniej policz sobie +20% albo +30% bo ten silnik nie lubi gazu i juz masz

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 08:26:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Cześć, przepraszam, że piszę dopiero dzisiaj ale byłem w delegacji. "Cienki" wężyk jest u mnie podłączony do kolektora tak jak widać na rys. 1 (to ten po prawo), ale w zasadzie obojętne w którym będzie miejscu (można go też podpiąć do dodatkowego trójnika na którymś z przewodów podciśnieniowych, np. od aparatu zapłonowego). Numeru reduktora nie odczytam, bo musiałbym go wykręcić, ale wystarczy informacja że Lovato z wyjściem na ten wężyk i do jakiej mocy silnika. Od strony "dużej" membrany będzie miał elektromagnes "ssania" gazowego, trzeba go wykręcić, wkręcić kawałek rurki albo kolanko i uszczelnić pozostałe szczeliny w tym dekielku (prostsze to niż wstawianie dodatkowej rurki do "cienkiego" wężyka).
Zdecydowanie odradzam podciśnieniowe reduktory firm Landi i BRC. Innych nie nie próbowałem, wiec nie wiem. To jest moja druga Audiczka z reduktorem Lovato i jestem bardzo zadowolony. Przede wszystkim łatwo go ustawić i ma membrany odporne na pracę "na zimno" (w BRC rozlazła się po pół roku, Lovato wytrzymało 150 tys, km i nadal było OK).
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2005 18:41:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
[ja mam lovato i nie mam zadnego wezyka cienkiego jak to podpiąc albo przerobic]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 07:47:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
kuki23 napisał(a):
[ja mam lovato i nie mam zadnego wezyka cienkiego jak to podpiąc albo przerobic]

Masz napisane powyżej - to inny reduktor (od I gen.) w który zamiast elektromagnesu od "ssania" podpinasz kompensację.
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 09:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wordeck > nie usuwaj zwezki z mieszacza, bo przestanie dzialac gazownia. Po to jest zwezka, zeby wytworzyc zmiane podcisnienia i reduktor mogl dawkowac , tzn, byla roznica cisnien po obydwu stronach membrany i ta wychylala sie i otwierala zawor ktory zmienia ilosc gazu. ja wyjmiesz zwezke, to reduktor przestanie reagowac i nawet jak ustawisz dawke gazu na wolnych obrotach (srubką w reduktorze od "wolnych obrotów", pomijajaca wychylenie membrany) to po przygazowce zgasnie ci samochod, albo bedzie bum, bo nie zwiekszy sie ilosc gazu.

Wiem. co pisze, bo juz tak robilem :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 10:24:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Lukasik napisał(a):
wordeck > nie usuwaj zwezki z mieszacza, bo przestanie dzialac gazownia. Po to jest zwezka, zeby wytworzyc zmiane podcisnienia i reduktor mogl dawkowac , tzn, byla roznica cisnien po obydwu stronach membrany i ta wychylala sie i otwierala zawor ktory zmienia ilosc gazu. ja wyjmiesz zwezke, to reduktor przestanie reagowac i nawet jak ustawisz dawke gazu na wolnych obrotach (srubką w reduktorze od "wolnych obrotów", pomijajaca wychylenie membrany) to po przygazowce zgasnie ci samochod, albo bedzie bum, bo nie zwiekszy sie ilosc gazu.
Wiem. co pisze, bo juz tak robilem :)


Jeżdżę tak od kilku miesięcy. Zamiast zwężki jest wstawiona rurka (jak w blosie) przecięta z jednej strony przez cały przekrój przelotu. Jest ok, instalka wymagała reg. polegającej na zwiększeniu max. otwarcia aturatora (więcej powietrza przy max. otwarciu przepustnicy). Ogólnie jest żywszy i nie zamula tak bardzo na benzynie. Nie było "bum" i nie będzie a na gazie zapala na dotyk (na zupie gorzej, ale tak było jeszcze przed założeniem gazowni).
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 11:26:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wordeck napisał(a):
Jeżdżę tak od kilku miesięcy. Zamiast zwężki jest wstawiona rurka (jak w blosie) przecięta z jednej strony przez cały przekrój przelotu. Jest ok, instalka wymagała reg. polegającej na zwiększeniu max. otwarcia aturatora (więcej powietrza przy max. otwarciu przepustnicy). Ogólnie jest żywszy i nie zamula tak bardzo na benzynie. Nie było "bum" i nie będzie a na gazie zapala na dotyk (na zupie gorzej, ale tak było jeszcze przed założeniem gazowni).
Pozdrawiam


Aha,czyli masz jakiś patent zrobiony. Myslalem, ze chcesz tylko zwezke wyjąć...

Mozesz narysowac schematycznie jak masz mikser zrobiony? albo zdj.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 12:04:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Lukasik napisał(a):
Mozesz narysowac schematycznie jak masz mikser zrobiony? albo zdj.


Proszę bardzo:

Obrazek

Widok od strony kolektora ssącego. Zwężka (palnik) usunięta w całości. Rurka zabudowana w obudowie miksera.
Jako kleju użyłem żywicy epoksydowej "twardy jak tytan" (czy jakoś tak), trzyma jak diabeł. W razie czego można nią uzupełnić braki materiału (np. jak ktoś za bardzo rozwierci mikser).

Obrazek

Obrazek

Nie biorę odpowiedzialności za samodzielne przeróbki Kolegów. Mnie się udało, chociaż łatwe to nie było (dobranie geometrii przepływu).
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 10.sty.2006 08:23:07 przez wordeck, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 12:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Czyli po prostu zrobiłeś mikser rurkowy, stosowany na początku kariery zasilania aut LPG :), jak w I generacji. No nie wiem czy to dobre rozwiązanie, ale jak u Ciebie się sprawdza to ok. :peace:

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: