.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 00:04:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 08:05:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
moze moje pytanie o cisnienie bylo nieprecyzyjne: chodzilo mi o to
jakie maksymalne cisnienie jest w stanie wytworzyć parownik
w najmniej sprzyjających warunkach np. zimą

to ze jest regulowane to oczywiste w końcu po co MAP ale do ilu to wyda?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 09:21:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
co jest nie halo z planijetami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 11:35:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak juz bedzie tutaj duzo przydatnych info to mozna to zebrac w kupe i napisac kilka zdan podsumowania. Jesli komus to nie bedzei wystarczyc to podjedzie do Zbroslawic.

Ja mam kolejne pytanie, troche podobne do pytania maciu'a.
Czy reduktor jest w stanie wytworzyć na swoim wyjściu ciśnienie wyższe niż na swoim wejściu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 21:33:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
Czy reduktor jest w stanie wytworzyć na swoim wyjściu ciśnienie wyższe niż na swoim wejściu.


z definicji nie powinien tego robić ;)

SebastianS napisał(a):
Mamy więc: 2 bary nadciśnienia, powiedzmy - 1.2 bara ciśnienia roboczego LPG i 1,5 bara przerostu ciśnienia po cutoffie.

2+1.2+1.5=4.7 bara nadciśnienia względem atmosfery.

Może teraz uwierzycie, że źle dobrany reduktor (reduktory) potrafią rozerwać węże...


nadcisnienie wzgledem atmosfery akurat w silniku z turbo nikogo nie
obchodzi chodzi o to ile ma być ponad max boost zeby przy 7krpm
wtryskiwacz wtrysnął odpowiednią ilość paliwa w odpowiednio
krótkim czasie, ale tego chyba nikt nie liczy wszystkie te instalki
są dobierane metodą prób i błędów a moce podawane przez
producentów dla parowników to na 101% estymaty do silników NA

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 11:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu napisał(a):
z definicji nie powinien tego robić ;)


a chlebak z definicji służy do noszenia granatów ;)

w każdym razie do poprawnego i stabilnego działania reduktora, ciśnienie gazu na wejściu musi być wyższe niż na wyjściu, powiedzmy 1bar.

załóżmy -20st. ciśnienie gazu w butli 3,5bar - 4,5bara bezwzgledne.
doładowanie powiedzmy 2bary, czyli w kolektorze 3bar bezwzg.
nadciśnienie gazu na wtryskach wzg. kolektora 1.2bar.
już nie uzwzględniam spadków ciśnienia butla-reduktor, na filtrach i zaworach.

czyli minimalne ciśnienie w butli powinno wynośić 3bar+1,2bar+1bar+spadki= potrzebujemy co najmniej 5,2bara.

teoretyzując może zabraknąć gazowni przy doładowaniu 2bary, a tak na prawde nawet przy doładowaniu mniejszym, czyli 1,5bara, albo gibamy na skraju.

w lecie moze byc lepiej bo w butli moze byc 10bar.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 21:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
maciu napisał(a):
Lukasik napisał(a):
Czy reduktor jest w stanie wytworzyć na swoim wyjściu ciśnienie wyższe niż na swoim wejściu.


z definicji nie powinien tego robić ;)

SebastianS napisał(a):
Mamy więc: 2 bary nadciśnienia, powiedzmy - 1.2 bara ciśnienia roboczego LPG i 1,5 bara przerostu ciśnienia po cutoffie.

2+1.2+1.5=4.7 bara nadciśnienia względem atmosfery.

Może teraz uwierzycie, że źle dobrany reduktor (reduktory) potrafią rozerwać węże...


nadcisnienie wzgledem atmosfery akurat w silniku z turbo nikogo nie
obchodzi chodzi o to ile ma być ponad max boost zeby przy 7krpm
wtryskiwacz wtrysnął odpowiednią ilość paliwa w odpowiednio
krótkim czasie, ale tego chyba nikt nie liczy wszystkie te instalki
są dobierane metodą prób i błędów a moce podawane przez
producentów dla parowników to na 101% estymaty do silników NA

Nadal widze nie rozumiesz... Tłumaczę ostatni raz:
Fakt podłączenia reduktora do kolektora, pozwala stabilizować ustawione ciśnienie robocze właśnie względem ciśnienia kolektora, a nie ciśnienia atmosferycznego, do ciężkiej cholery! :>
O atmosferycznym pisałem tylko w odniesieniu do tego, z jakimi ciśnieniami musza uporać się czasem węże gazowe. Natomiast jeśli chodzi o ciśnienie robocze reduktora, to jest ono stałe względem ciśnienia MAP - jeśli ustawimy 1 bar, to mamy ten 1 bar ciśnienia wtrysku niezależnie od tego, czy silnik pracuje na wolnych obrotach i w kolektorze jest podciśnienie, czy silnik ma 7krpm i turbina ładuje 2 bary! Jeszcze raz odsyłam Cię, Maciu, do analogii przy regulacji ciśnienia paliwa na listwie.
Tak więc o próbach i błędach nie ma mowy. Przynajmniej gdzieniegdzie.

Doradzałbym więc nieco więcej zastanawiania się nad omawianym tematem, przed publikacją mocno wątpliwych tez.

Cytuj:
moze moje pytanie o cisnienie bylo nieprecyzyjne: chodzilo mi o to
jakie maksymalne cisnienie jest w stanie wytworzyć parownik
w najmniej sprzyjających warunkach np. zimą

Zima nie ma tu wiele do rzeczy, za wyjątkiem sprawności zasilania reduktora w gaz w fazie ciekłej - im mniejsza temperatura, tym niższa prężnośc par gazu, oczywiście o ile mówimy o gazie o stałym składzie propan/butan.
Natomiast jeśli idzie o ciśnienie fazy lotnej - zauważcie, że gaz jest przecież w fazie ciekłej wstępnie ogrzewany przez reduktor, więc prężność par jest tu w zasadzie stała niezaleznie od pory roku, o ile założymy, że temperatura przełączenia na LPG wynosi ok 30 stopni - czyli tyle ile temp. powietrza w upalne lato.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 21:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ok, myślę, że to jest zrozumiałe, jeśli mówisz że instalacja wytworzy , skompensuje, ciśnienia tyle ile trzeba, to ok, powiedz mi tylko, teoretycznie oczywiście, jakie są limity wytworzenia ciśnienia gazu, techniczne, z butli do momentu wtryśnięcia go do dolotu ? czy jak będziemy chcieli aby ciśnienie wtrysku na wtryskiwaczu było np. 5 bar, już po skompensowaniu z ewentualnym doładowaniem, to tyle będzie ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 22:07:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
SebastianS napisał(a):
Nadal widze nie rozumiesz... Tłumaczę ostatni raz:
Fakt podłączenia reduktora do kolektora, pozwala stabilizować ustawione ciśnienie robocze właśnie względem ciśnienia kolektora, a nie ciśnienia atmosferycznego, do ciężkiej cholery! :>

Cytuj:
moze moje pytanie o cisnienie bylo nieprecyzyjne: chodzilo mi o to
jakie maksymalne cisnienie jest w stanie wytworzyć parownik
w najmniej sprzyjających warunkach np. zimą



wyluzuj, ja wiem że ustawienie jest ileś tam ponad cisnienie z mapa
ale mi chodzi o to czy parownik się wyrobi - nadal aktualne jest pytanie
o maksymalne cisnienie robocze jakie są w stanie wytworzyć parowniki
(załóżmy że wszystko jest już nagrzane jak należy)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 22:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
quattrofan napisał(a):
ok, myślę, że to jest zrozumiałe, jeśli mówisz że instalacja wytworzy , skompensuje, ciśnienia tyle ile trzeba, to ok, powiedz mi tylko, teoretycznie oczywiście, jakie są limity wytworzenia ciśnienia gazu, techniczne, z butli do momentu wtryśnięcia go do dolotu ? czy jak będziemy chcieli aby ciśnienie wtrysku na wtryskiwaczu było np. 5 bar, już po skompensowaniu z ewentualnym doładowaniem, to tyle będzie ?


5 bar powyżej ciśnienia doładowania?? :galy: Przypuszczam, że sam reduktor, gdyby go odpowiednio przekonstruować, mógłby wytworzyć takie ciśnienie, ale byłoby ono całkowicie bezużyteczne. Reduktory posiadają możliwość regulacji zwykle w zakresie 0.9-1.7 bara (trzpieniowe) lub 0.9-1.2 bara (klapkowe).
Po pierwsze - przy 5 barach, mając np 2 bary doładowania, miałbyś w wężach gazowych 7 barów nadciśnienia w stosunku do atmosfery, co przekracza zarówno zakres działania czujnika ciśnienia gazu, wytrzymałość węży LPG, jak i zakres ciśnień pracy wtryskiwaczy LPG. Takie nadciśnienie spowodowałoby gigantyczne ich spowolnienie, lub wręcz zablokowanie. W dodatku - pomijając poprzedni punkt - czas wtrysku na wolnych obrotach musiałby być kilkukrotnie krótszy od minimalnego, nawet w najszybszych istniejących wtryskiwaczach gazu.

Dla wtryśnięcia odpowiedniej dawki LPG, całkowicie wystarcza ciśnienie o jakim pisałem nieco wcześniej - czyli okolice 1-1.3 bara względem MAP. Dawkę w danym czasie otwarcia zmienia się poprzez kalibrację dysz we wtryskach, rzadko jedynie korygując w małym zakresie ciśnieniem.

Maciu napisał(a):
wyluzuj, ja wiem że ustawienie jest ileś tam ponad cisnienie z mapa
ale mi chodzi o to czy parownik się wyrobi - nadal aktualne jest pytanie
o maksymalne cisnienie robocze jakie są w stanie wytworzyć parowniki
(załóżmy że wszystko jest już nagrzane jak należy)


Jestem luźny jak gepard Chester :diabel:
Rozumiem Twoje pytanie, tyle że Ty nie pytasz o maksymalne ciśnienie robocze, bo takowe jest różnicą ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i ciśnienia rzeczywistego wytworzonego przez reduktor - jest (powinno być) zawsze stałe. Pytasz o ciśnienie rzeczywiste - względem atmosfery. Nie bój nic. Nadciśnienie (wzgl. atmosfery) w butli wynosi ok 7-14 barów, więc przy znanych i stosowanych ciśnieniach doładowania w silnikach, reduktor wyrobi z zapasem (każdy) - pod warunkiem wystarczającej wydajności w sensie zdolności przetwarzania fazy ciekłej na lotną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 07:43:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
SebastianS napisał(a):
Dla wtryśnięcia odpowiedniej dawki LPG, całkowicie wystarcza ciśnienie o jakim pisałem nieco wcześniej - czyli okolice 1-1.3 bara względem MAP. Dawkę w danym czasie otwarcia zmienia się poprzez kalibrację dysz we wtryskach, rzadko jedynie korygując w małym zakresie ciśnieniem.

Nadciśnienie (wzgl. atmosfery) w butli wynosi ok 7-14 barów, więc przy znanych i stosowanych ciśnieniach doładowania w silnikach, reduktor wyrobi z zapasem (każdy) - pod warunkiem wystarczającej wydajności w sensie zdolności przetwarzania fazy ciekłej na lotną.


tak niewiele róznicy wystarczy powiadasz... przy 6500rpm mamy na
cały obrót wału 9ms - ile czasu trwa wtrysk?

apropo tej zdolności - własnie o to mi chodziło - przecież jak przestanie
sie wyrabiać z przetwarzaniem to i ciśnienie spadnie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 08:44:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
raz na dwa obroty tryska, takze mamy kilkanascie (~18,5)ms na wtrysk przy tych obr. przy wypelnieniu 90% 16,5ms

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 14:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Widzę, że mało dzieje się w temacie, więc pokaże wam AAN-a zagazowanego w perfekcyjny sposób, żaden inny 20V Turbo nie ma z nim szans :509:.

A tak szczerze to... tego kto to zrobił :502: :612:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Komentować chyba nie muszę :diabel:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 14:42:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
trochę takich już przez allegro się przewineło

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 15:17:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja wyciągam z tego jeden pozytyw dla siebie, mianowicie, że każdy widok tak zdrutowanego samochodu przypomina mi, że mój nie jest jeszcze w tak złym stanie ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 00:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
DeS napisał(a):
Ja wyciągam z tego jeden pozytyw dla siebie, mianowicie, że każdy widok tak zdrutowanego samochodu przypomina mi, że mój nie jest jeszcze w tak złym stanie ;)

:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 00:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
o ja pier...... :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 10:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
znam S4 które na takim gazie śmigało, bo w baku była przewożona ropka :) super mieszacz w rurkę i precyzyjna regulacja składu mieszanki śrubką w zależności od obciążenia (planowanego) silnika. Reduktor BRC na 200KM. poszła na trasie 240km/h ! po czym ... spłynął tłok.

w drugiej też podobnie, tylko stjuningowana, bo był zblokowany WG i doładowanie szło w kosmos. Po kilku przejazdach uszkodziło panewki wału.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 23:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Taaa... A potem hasła latają, że gaz uszkadza silniki... Trolle uszkadzają, nie gaZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 16:24:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 14:50:45
Posty: 8
Lokalizacja: bia
ciekawe czy te autka widzialy szerokopasmowy AFR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 18:40:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Zadałem pytanie właścicielowi, jak ten samochód w ogóle jeździł. I dostałem odpowiedź: "on nie jeździł on zapier..." :)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: