quattrofan napisał(a):
ok, myślę, że to jest zrozumiałe, jeśli mówisz że instalacja wytworzy , skompensuje, ciśnienia tyle ile trzeba, to ok, powiedz mi tylko, teoretycznie oczywiście, jakie są limity wytworzenia ciśnienia gazu, techniczne, z butli do momentu wtryśnięcia go do dolotu ? czy jak będziemy chcieli aby ciśnienie wtrysku na wtryskiwaczu było np. 5 bar, już po skompensowaniu z ewentualnym doładowaniem, to tyle będzie ?
5 bar powyżej ciśnienia doładowania??
Przypuszczam, że sam reduktor, gdyby go odpowiednio przekonstruować, mógłby wytworzyć takie ciśnienie, ale byłoby ono całkowicie bezużyteczne. Reduktory posiadają możliwość regulacji zwykle w zakresie 0.9-1.7 bara (trzpieniowe) lub 0.9-1.2 bara (klapkowe).
Po pierwsze - przy 5 barach, mając np 2 bary doładowania, miałbyś w wężach gazowych 7 barów nadciśnienia w stosunku do atmosfery, co przekracza zarówno zakres działania czujnika ciśnienia gazu, wytrzymałość węży LPG, jak i zakres ciśnień pracy wtryskiwaczy LPG. Takie nadciśnienie spowodowałoby gigantyczne ich spowolnienie, lub wręcz zablokowanie. W dodatku - pomijając poprzedni punkt - czas wtrysku na wolnych obrotach musiałby być kilkukrotnie krótszy od minimalnego, nawet w najszybszych istniejących wtryskiwaczach gazu.
Dla wtryśnięcia odpowiedniej dawki LPG, całkowicie wystarcza ciśnienie o jakim pisałem nieco wcześniej - czyli okolice 1-1.3 bara względem MAP. Dawkę w danym czasie otwarcia zmienia się poprzez kalibrację dysz we wtryskach, rzadko jedynie korygując w małym zakresie ciśnieniem.
Maciu napisał(a):
wyluzuj, ja wiem że ustawienie jest ileś tam ponad cisnienie z mapa
ale mi chodzi o to czy parownik się wyrobi - nadal aktualne jest pytanie
o maksymalne cisnienie robocze jakie są w stanie wytworzyć parowniki
(załóżmy że wszystko jest już nagrzane jak należy)
Jestem luźny jak gepard Chester
Rozumiem Twoje pytanie, tyle że Ty nie pytasz o maksymalne ciśnienie robocze, bo takowe jest różnicą ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i ciśnienia rzeczywistego wytworzonego przez reduktor - jest (powinno być) zawsze stałe. Pytasz o ciśnienie rzeczywiste - względem atmosfery. Nie bój nic. Nadciśnienie (wzgl. atmosfery) w butli wynosi ok 7-14 barów, więc przy znanych i stosowanych ciśnieniach doładowania w silnikach, reduktor wyrobi z zapasem (każdy) - pod warunkiem wystarczającej wydajności w sensie zdolności przetwarzania fazy ciekłej na lotną.