Maroonio napisał(a):
Tak generalnie to biały dym to para wodna, która powstaje podczas wygrzewania się wody zebranej w układzie wydechowym (zima temu sprzyja). Czy przybywa Ci oleju? Jeśli nie to po czym wnosisz, że paliwo dostaje się do niego? A może ubywa płynu chłodzącego?
Czy są jakieś problemy z rozruchem?
Ale tego dymu jest naprawde bardzo duzo. Oleju raczej nie przybywa ale tez nie ubywa. A moje podejrzenie bierze sie stad, ze olej jest strasznie rzadki. Rano, gdy silnik jest jeszcze zimny olej doslownie splywa z bagnetu. Do tego gdy powacha sie bagnet czuc paliwo. Po przejechaniu jakiejs trasy na bagnecie widac cos jakby bable powietrza. Poza tym olej w pierwszy dzien po wymianie oleju z filtrem ze zlotego koloru (taki kolor ma polsyntetyk valvolina) robi sie czarny.
Pytam bo nie chce uszkodzic silnika jezdzac na bezwartosciowym oleju. Za jakis 1tys km (ok. 10 dni przy moich przebiegach) bede znow zmienial olej i chcialbym do tego czasu usunac powod przedostawania sie paliwa do oleju bo najzwyczajniej w swiecie szkoda mi pieniedzy na wywalanie na olej, ktory i tak zaraz straci swoje wlasciwosci.
Rano kompletnie zero problemow z rozruchem. Pali na dotyk. Chociaz na zimnym silniku troche trzesie buda jakby wypadal zaplon (palec, kopulka, swiece wymieniane, zaplon ustawiony), na cieplym pracuje rowno.