... Elo Frano, przerabiałem ten temat.Choć jak narazie nie ruszyłem specialnie z tematem do przodu.
... zmieniając bebny na tarcze z G60 w pierdolocie, dokładam korektor siły hamowania( z tym niema chyba problemu w żadnym aucie, nawet w ssanyoung'u jesli niema to mozemy zamontować korektor), lecz ręczny pozostaje na linkach ... zastanawiałem się też nad zamianą linek na przewody hamulcowe i reznięcia hydraulicznego ręcznego.
... Niewiem jak Ty Frano, ja bynajmniej w KJS-ach startować nie bedę, finanse jakie trzeba na taki umbau przeznaczyć oscylują w granicach 1000 - 1500zł
... niewiem czy widziałes, ja chciałem zakupić cos takiego
http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20234937.html
... chciałem to zrobić w podobny sposób, przerobić instalację hydrauliczną tylnych hamulcow. wstawić pomiędzy korektor hamowania a cylinderki trojniki i podłączeniu do nich obwodu ręcznego. Ten z linku posiada jednak tylko 1 obwód, czyli musiałbym rodzielić go poprzez zawór zwrotny na oba koła. Oczywiscie dodatkowym zbiorniczku z płynem hudraulicznym, zasilającym nowy układ. a co do tych zaworkow zwrotnych, wstawiłbym je pomiędzy cylinderki a pompę haulca ręcznego. Z tego co pamięć mnie nie myli to Fiat 126P ma pompę dwu-obwodową, wiec chciałem to ugryźć z tej strony
... zaworek zwrotny, pewnie i tak by się nie sprawdził no bo jak puścisz nogę z pedału hamulca lub spuscisz ręczny to cisnienie w ukł. powinno się zmniejszyc
wiec zaworek zwrotny poszedł w niepamięć.
... kombinowałem także z dołozeniem dodatkowych jarzm i zacisków i to pewnie byłoby najrozsądniejsze, ale tylko na planach i szkicach poprzestałem
... pozostaje jeszcze jedna sprawa, przepisy ruchu drogowego. Przepis mowi o niezalznym obwodzie hamulca recznego. Zatem wykluczone jest (z punktu widzenia prawa i bezpieczenstwa) wpinanie sie w fabryczny układ. W razie awari pękniecia czy rozszczelnienia układu zostajesz bez żadnego hamulca. Żaden myslący diagnosta nie dopuści pojazdu z takim układem.
Cytuj:
Od strony technicznej nie ma żadnych przeszkód. Wystarczy z licznych katalogów firm sprzedających akcesoria do motosportu wybrać zestaw odpowiedni do naszego auta i powierzyć jego montaż specjaliście. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że montaż układu hydraulicznego może zmienić X-diagonalny system hamulcowy całego auta, a to już narusza obowiązujące w Polsce przepisy. Dociekliwy specjalista ze stacji diagnostycznej może nie podbić nam okresowego badania technicznego. Co gorsza, w sytuacji poważnego wypadku ekspertyza jednoznacznie stwierdzi, że układ hamulcowy w naszym aucie nie spełniał norm. Może to nieść daleko idące konsekwencje.
Z Rezaczowym Pozdrowieniem
SzOsTi