.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:11:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 13:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 17:15:05
Posty: 11
Witaj, pytasz co robią przy takim remoncie. Już dawno bo w 2007r miałem mały remont silnika 1,6. Wym; pierścieni, popychaczy, planowanie głowicy, zestaw uszczelek pod głowicę, misę olejową, olej sil; płyn chłodnicy, kopułka, palec rozdz; filtr pow; i oleju z robocizną wyszło wtedy 1140zł. Przed remontem dymiło strasznie, później gdy pierścienie się dotarły zniknęło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 23:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Mam swoje zdanie na temat wymiany pierścieni. Tylko i wyłącznie po przehonowaniu otworów. Właśnie po to by okragły pierścien mógł pracowac od samego początku z wpełni cylindryczną powierzchnią cylindra. Niestety dopiero po uzyciu sprzętu pomiarowego widać jakie to sa jajka;/

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 10:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 18:15:29
Posty: 64
Lokalizacja: Ostróda
Wojtek 33 napisał(a):
Witaj, pytasz co robią przy takim remoncie. Już dawno bo w 2007r miałem mały remont silnika 1,6. Wym; pierścieni, popychaczy, planowanie głowicy, zestaw uszczelek pod głowicę, misę olejową, olej sil; płyn chłodnicy, kopułka, palec rozdz; filtr pow; i oleju z robocizną wyszło wtedy 1140zł. Przed remontem dymiło strasznie, później gdy pierścienie się dotarły zniknęło.


Dlaczego wymieniales mise olejowa?

Simon_pg0 napisał(a):
Mam swoje zdanie na temat wymiany pierścieni. Tylko i wyłącznie po przehonowaniu otworów. Właśnie po to by okragły pierścien mógł pracowac od samego początku z wpełni cylindryczną powierzchnią cylindra. Niestety dopiero po uzyciu sprzętu pomiarowego widać jakie to sa jajka;/


Fakt, honowanie to precyzyjna robota i na pewno doskonale wyrowna otwory cylindrow i beda jak nowe, ale jak bardzo honowanie moze powiekszyc srednice cylindra, czy to nie bedzie mialo wplywu na pozniejsza eksloatacje? Czy ktos sie orientuje ile honowanie moze kosztowac? Chodzi mi o to ze jak robic remont silnika to raz a porzadnie a nie prowizorycznie.

_________________
Passat B5 1998 1.8 20V ADR
Audi 80 1991 1.8 PM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 11:42:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Pomyliłeś honowanie ze szlifem. Honowanie to tylko wykonanie skośnych rys na gładzi cylindra po to żeby powstawał na gładzi film olejowy. Szlif z kolei lub tulejowanie to doprowadza gladź cylindra do nominalnej owalizacji.

na tym zdjęciu widać efekt honowania:
Obrazek

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 14:57:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 18:15:29
Posty: 64
Lokalizacja: Ostróda
Podbijam temat bo pojawily sie nowe objawy. Otoz obawiam sie ze faktycznie zdycha uszczelka pod glowica. Oto co sie dzieje:

- Przy goracym silniku jest takie cisnienie w chlodnicy ze lekkie odkrecenie nakretki na zbiorniku wyrownawczym koncy sie wylewaniem plynu. A ze nie jezdze na wodzie to raczej nie powinien zwiekaszac tak bardzo swojej pojemnosci

- Oleju przybywa, by nastepnego dnia jego poziom znow wrocil do normy, jest mocno rozrzedzony, na korku od oleju widac bialy nalot

- Silnik podczas jazdy w trasie przegrzewa sie dosc lekko 2-3C powyzej normy ale w miescie mam wrazenie ze nagrzewa sie znacznie szybciej niz kiedys. Poza tym jak jest rozgrzany ma wyraznie ciezej.

Czy jest jakis sposob zeby sprawdzic czy to na pewno uszczelka? Jesli musialbym dawac autko do wymiany uszczelki to od razu bede chcial planowac glowice, wymieniac pierscienie, uszczelki, popychacze itp

_________________
Passat B5 1998 1.8 20V ADR
Audi 80 1991 1.8 PM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 15:10:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
A problemy z rozruchem są? Cała reszta wskazuje już żeby się nie zastanawiać tylko naprawiać silnik :peace:

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 15:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 18:15:29
Posty: 64
Lokalizacja: Ostróda
Odpala tak jak przedtem - 0,5-1sek na rozruszniku i jedziemy.

_________________
Passat B5 1998 1.8 20V ADR
Audi 80 1991 1.8 PM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2009 21:34:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Przepraszam za odkop ale.... wywolano mnie do tablicy wiec sie wypowiem. Jesli masz genialnych mechanikow w okolicy to wiadomo ze lepiej bedzie remontowac swoje ale ja zrazony do miejscowych geniuszy kupilem silnik za 500zl za 60 zl go przywiozlem a za dziekuje wlozylem ze znajomym. Od tego czasu minelo ponad rok i 15 kkm. Od razu okazalo sie ze moj poprzedni silnik byl totalnym kapciem ze stukajaca prawdopodobnie panewka a obecny motor to wirtuoz kultury pracy i seryjnej mocy. Kolega remontujac 2.4 JTD utopil 7 tys i w koncy sprzedal auto jako uszkodzone.... tak sie wychodzi na remontach.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: