Wojtek 33 napisał(a):
Witaj, pytasz co robią przy takim remoncie. Już dawno bo w 2007r miałem mały remont silnika 1,6. Wym; pierścieni, popychaczy, planowanie głowicy, zestaw uszczelek pod głowicę, misę olejową, olej sil; płyn chłodnicy, kopułka, palec rozdz; filtr pow; i oleju z robocizną wyszło wtedy 1140zł. Przed remontem dymiło strasznie, później gdy pierścienie się dotarły zniknęło.
Dlaczego wymieniales mise olejowa?
Simon_pg0 napisał(a):
Mam swoje zdanie na temat wymiany pierścieni. Tylko i wyłącznie po przehonowaniu otworów. Właśnie po to by okragły pierścien mógł pracowac od samego początku z wpełni cylindryczną powierzchnią cylindra. Niestety dopiero po uzyciu sprzętu pomiarowego widać jakie to sa jajka;/
Fakt, honowanie to precyzyjna robota i na pewno doskonale wyrowna otwory cylindrow i beda jak nowe, ale jak bardzo honowanie moze powiekszyc srednice cylindra, czy to nie bedzie mialo wplywu na pozniejsza eksloatacje? Czy ktos sie orientuje ile honowanie moze kosztowac? Chodzi mi o to ze jak robic remont silnika to raz a porzadnie a nie prowizorycznie.