.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 12:51:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1,9 TDI 110KM] Brak mocy i złe wskazanie czujnika MAP
PostNapisane: 09.lip.2008 22:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2008 21:31:15
Posty: 7
Witam wszystkich na forum.

Audi A4 1,9 TDI 110KM 1996
Problem w moim aucie jest dość powszechny z tego co się zorientowałem na forum. Otóż samochód nie ma mocy. Spróbuję opisać problem.
Rok temu miałem podobną sytuację a mianowicie samochód tracił moc przy około 80km/h. Wtedy wymieniłem czujnik n75 ale to nic nie pomogło. Więc została wyczyszczona turbina, w której łopatki stały dęba. Było wszystko O.K. Teraz problem jest podobny aczkolwiek objawy są inne.
Na początku sprawdziłem VAG'iem błędy i były dwa 519 i 575. Sprawdziłem połączenia czujników - błędów nie ma. Samochód dalej nie ma takiej mocy jak bym oczekiwał. Podmieniłem przepływomierz z innego Audi(ten sam), problem nie ustąpił. Zdziwiło mnie wskazanie czujnika MAP(przepływomierz?). Na wolnych obrotach w VAG'u wskazanie aktualne jest 2x większe od tego jakie powinno być wg specyfikacji. Czy one muszą być takie same? Jeśli tak to co jeszcze może mieć wpływ na brak mocy w aucie?

Chciałem dołączyć pliki z Vag'a przed i po podmiance przepływomierza, ale nie wiem czy się da. Chętnie podeślę na maila, jak ktoś zechce mi pomóc.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 09:41:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Najlepiej jakbys zaczął od pełnej diagnostyki.
Zrob komplet logów zgodnie z tym tematem:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 09:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tomekemu napisał(a):
Zdziwiło mnie wskazanie czujnika MAP(przepływomierz?)


male sprostowanie ;)

MAP - czujnik cisnienia doladowania
MAF - czujnik przepływu powietrza [lmm/przeplywomierz]

generalnie dobrze by bylo gdybys wkleil wynika z vaga ... bo jak na razie to troszke namieszales i nie wiadomo o co chodzi i ktore wartosci sie Twoim zdaniem nie zgadzaja... :/

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 10:13:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
To co opisujesz - 2x większe odczyty na jałowym są spowodowane najprawdopodobniej zaślepionym EGRem. Jest to jednak tylko gdybanie jak narazie.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 10:15:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Stamlej napisał(a):
.. 2x większe odczyty na jałowym są spowodowane najprawdopodobniej zaślepionym EGRem.


... albo zamknietym przez ECU... ;) :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 10:18:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
przemik napisał(a):
Stamlej napisał(a):
.. 2x większe odczyty na jałowym są spowodowane najprawdopodobniej zaślepionym EGRem.


... albo zamknietym przez ECU... ;) :peace:


Albo zamkniętym Przemiku :peace: :):

Meże jeszcze świrować LMM - ostatnio był taki przypadek w aucie chyba Listonosza - o ile dobrze pamiętam ;)

Do tego może dojść awaria N18, nieszczelne rurki podciśnienia, dziurawa gruszka EGRa albo tak zapieczony skurczybyk że się nawet nie poduszy...


Tak jak kolkedzy napisali wyżej - jak masz możliwość to pologuj :) Może coś konkretniejszego będziemy wiedzieli wtedy.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 10:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Stamlej napisał(a):
To co opisujesz - 2x większe odczyty na jałowym są spowodowane najprawdopodobniej zaślepionym EGRem. Jest to jednak tylko gdybanie jak narazie.


a ja stawiam na to ze pomiar 003 [oczywiscie jezeli koledze chodzi o lmm] zostal blednie wykonany ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 15:48:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2008 21:31:15
Posty: 7
No tak zapomniałem dodać, że mam zaślepiony EGR. Może to mieć wpływ na moc. Generalnie po jego zaślepieniu moc jakby wzrosła. Dopiero po kilku miesiącach było gorzej.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 15:50:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja juz w drugim poscie napisalem co trzeba zrobic zeby dojsc z autem do ładu... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 21:50:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2008 21:31:15
Posty: 7
przemik, to zalecasz abym wrócił z podłączeniem EGR? Dla mnie to trochę dziwne, bo gdy go odłączyłem, to auto jakby dostało więcej mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 22:12:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
tomekemu napisał(a):
przemik, to zalecasz abym wrócił z podłączeniem EGR? Dla mnie to trochę dziwne, bo gdy go odłączyłem, to auto jakby dostało więcej mocy.


Pokaz mi chodz jedno zdanie, w ktorym zalecam Ci podlaczenie EGR ....
ja owszem zalecałem - ale wykonanie czegos zupelnie innego... :peace:

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 20:21:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2008 21:31:15
Posty: 7
Witam ponownie po długiej przerwie. Chciałbym wrócić do tematu.
Otóż po sprawdzeniu wszystkiego co było sugerowane i braku poprawy, zdecydowałem się na ponowne sprawdzenie turbiny. Jak się okazało, była zanieczyszczona jak poprzednio - łopatki stały dęba i nic dziwnego, że auto nie miało mocy. Po ich wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy. Wykasowałem błędy(519, 757).
Aktualne moje pytanie jest takie: co powoduje tak szybkie zanieczyszczanie się turbiny? Czyżby czas na wtryskiwacze?

dzięki za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 20:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Złej jakości paliwo i PSJ.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 10:25:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2008 21:31:15
Posty: 7
Tankuję wyłącznie na schellu. Możesz mnie oświecić co to jest PSJ?

dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 10:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2008 22:36:19
Posty: 130
Lokalizacja: Olsztyn
PSJ
Pizdowaty Styl Jazdy

nasze motorki potrzebują często prostowania rury :peace:

_________________
WŁAŚNIE LECI PROGRAM TRZECI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 10:41:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2008 21:31:15
Posty: 7
PSJ- dobre:) Ktoś też mi tak mówił. Może i to być przyczyną, bo tak naprawdę w tygodniu dojeżdżam do pracy 4km(miasto) a w trasę to raz na miesiąc. To nie przejmować się wtryskami? Bo tak na prawdę z rury mi kopci na czarno. Można jakoś za pomocą VAG'a sprawdzić czy wtryski są OK?

dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 11:45:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przepaluj auto od czasu do czasu a nie bedziesz mial problemow z poprawną pracą zmiennej geometrii.
Prace zespolu wtryskowego mozna zaobserwowac logujac statycznie grupe 013.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2009 21:29:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2008 21:31:15
Posty: 7
Witam ponownie.
A więc w między czasie padł mi przepływomierz sterujący. Wymieniłem go oraz 4 końcówki, które "lały". Wszystko wróciło do normy, dopóki znów nie pojawił się prześladujący mnie cały czas błąd 519. Gdzie siedzi w moim silniku czujnik G71? Czy w ECU? Czyści się go jakoś czy wymienia, bo podejrzewam, że z nim coś jest nie tak.

dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: