.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:53:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 2.5 AFB 99 logi do oceny
PostNapisane: 01.mar.2009 12:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2008 20:20:57
Posty: 7
Lokalizacja: Szwecja
Witam wszystkich użytkowników forum. Mam logi do oceny swojej A6 2.5 kod silnika AFB rok produkcji to 99. Z góry wielkie dzięki
Oto linki do logów :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 01.mar.2009 13:28:36 przez lysy072, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 12:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
pozatym ze auto niedogrzane albo termostat nie trzyma to gowno widac. 2 link nie dziala, zrob diagnostyke wg opisu meszruma.
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 13:15:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
źle uruchamia po nocy, czyż nie tak?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 13:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2008 20:20:57
Posty: 7
Lokalizacja: Szwecja
za pierwszym razem zgaśnie ale pózniej jest ok. a dla czego tak się dzieje. Teraz poprawiłem jakośc logów więc można więcej zobaczyc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 14:30:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dzieje się tak z powodu źle ustawionego początku kąta wtrysku.


zrób pełną diagnostykę zgodnie z przyklejonym topikiem o diagnostyce TDI - wówczas możemy podyskutować. na wycinkach to, co najwyżej, wróżby.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 14:57:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lysy072 napisał(a):
za pierwszym razem zgaśnie ale pózniej jest ok. a dla czego tak się dzieje.


Jeżeli silnik zapala ale szybko gaśnie to jest to oznaką np. zapchanego filtra paliwa lub lekkiego zapowietrzenia "przed filtrem" (czyli pomiędzy filtrem a zbiornikiem).
Mówiąc inaczej - taki efekt nastepuje wtedy, gdy w samej pompie znajduje się wystarczająca ilość paliwa aby silnik uruchomić, lecz w przewodach zasilających jest za dużo powietrza aby "uzupełnić na czas" paliwo "zużyte" podczas rozruchu.

W bzdury o źle ustawionym kącie wtrysku nie wierz i raczej go nie ruszaj - aktualny kąt wtrysku jest ustawiony optymalnie i jakby celowo na granicy, która ma ułatwiać rozruch. Każde opóźnienie może spowodować pogorszenia tak zimego jak i ciepłego rozruchu ... .

PS 1 : Każdy ale to absolutnie każdy, kto chociaż troszeczkę uświadamia sobie zasady działania diesla potrafi też sobie wytłumaczyć dlaczego "szybszy kąt" jest lepszy od "późniejszego" ( w aspekcie rozruchu silnika) - dlatego z góry zaznaczam, że z mojej strony polemiki w tym zakresie nie będzie.

PS 2 : Kolego lysy072 : W pierwszej kolejności zajmij się (i to czym prędzej) ustaleniem oraz usunięciem wszystkich nieszczelności w układzie zasilania - uratujesz pompę wtryskową przed przyspieszonym zużyciem.

PS 3 : Z tego co pokazałeś do tej pory nie jest źle - oprócz wzmiankowanego przez Shakala12 - termostatu (należy wymienić).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 16:03:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
powtórzę raz jeszcze, kąt wtrysku jest nieprawidłowo ustawiony [prócz tego cały układ rozrządu może być źle ustawiony].
nie ma możliwości, by po prawidłowym ustawieniu kąta początku wtrysku, w 004 można byłoby zobaczyć cokolwiek takiego [w ramce]:
Obrazek
wartości w 004, w pozycji 2 i 3, mają być jak najbadziej do siebie zbliżone, a wartość w pozycji 4 poniżej 100%.

co ciekawe, w 004 nie widzimy przecież kąta początku, a jedynie wartość żądaną przez ECU [004.2] i rzeczywistą [004.3]. twierdzenie, jakoby "szybszy kąt..." jest zupełnie pozbawione sensu/logiki/wiedzy, gdyż w 004 widzimy zupełnie co innego [grupa ta ma inną funkcję] - ale to, jak widać, trzeba wiedzieć [zanim usiądzie się do klawiatury i zaszkodzi osobie szukającej pomocy].
w 004 widzimy, że u Ciebie na skutek źle ustawionego kąta, nastawnik osiąga maksymalne wysterowanie [004.4] - 100%, a tym samym uniemożliwia mu to ustawienie się zgodnie z żądaniem ECU.
na potwierdzenie powyższego - spójrz, tak winien wyglądać log 004 przy poprawnie ustawionym kącie:
Obrazek





lysy072,

zaloguj 004BS [Basic Settings] i zobaczysz jaki masz kąt.
zresztą, skąd wiedziałbym, że występuje problem z rozruchem, gdyby były to bzdury?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 19:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2008 20:20:57
Posty: 7
Lokalizacja: Szwecja
dzięki za oceny. Wymienię termostat, zaglądnę do układu zasilającego no i zrobie logowanie statyczne i dynamiczne. Jeszcze raz wielkie dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 21:28:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
twierdzenie, jakoby "szybszy kąt..." jest zupełnie pozbawione sensu/logiki/wiedzy, gdyż w 004 widzimy zupełnie co innego [grupa ta ma inną funkcję] - ale to, jak widać, trzeba wiedzieć [zanim usiądzie się do klawiatury i zaszkodzi osobie szukającej pomocy].


Sensu, wiedzy i logiki pozbawione jest upatrywanie złych nastaw kąta wtrysku w silniku, który odpala lecz po chwili gaśnie ... . Ale to faktycznie trzeba wiedzieć zanim usiądzie się do klawiatury i zaszkodzi osobie szukającej pomocy ... . Niuans polega na tym, że tego nie piszą w żadnym komputerze/internecie - to się wie wyłącznie z doświadczeń praktycznych ... .

W nastawach podstawowych (na AKP nazywanych BS) na minusie (czyli na tzw. late) będzie około 0,4 do 1,0 ATDC - czyli najbardziej pżądane ustawienie jakie tylko można pompie VP44 zaserwować).

Absolutny EOT z mojej strony - sprostowanie wstawiłem dla wprowadzonego w błąd autora topiku zanim zniszczy sobie VP44 najprawdopodobniej pracującą na powietrzu, o jakiejkolwiek polemice nie ma mowy ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 22:18:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
twierdzenie, jakoby "szybszy kąt..." jest zupełnie pozbawione sensu/logiki/wiedzy, gdyż w 004 widzimy zupełnie co innego [grupa ta ma inną funkcję] - ale to, jak widać, trzeba wiedzieć [zanim usiądzie się do klawiatury i zaszkodzi osobie szukającej pomocy].


Sensu, wiedzy i logiki pozbawione jest upatrywanie złych nastaw kąta wtrysku w silniku, który odpala lecz po chwili gaśnie ... . Ale to faktycznie trzeba wiedzieć zanim usiądzie się do klawiatury i zaszkodzi osobie szukającej pomocy ... . Niuans polega na tym, że tego nie piszą w żadnym komputerze/internecie - to się wie wyłącznie z doświadczeń praktycznych ... .

W nastawach podstawowych (na AKP nazywanych BS) na minusie (czyli na tzw. late) będzie około 0,4 do 1,0 ATDC - czyli najbardziej pżądane ustawienie jakie tylko można pompie VP44 zaserwować).

Absolutny EOT z mojej strony - sprostowanie wstawiłem dla wprowadzonego w błąd autora topiku zanim zniszczy sobie VP44 pracującą na powietrzu, o jakiejkolwiek polemice nie ma mowy ... .




powyższe twierdzenie jest jak najbardziej nieprawdziwe i nie ma żadnej podstawy [poza czystą fantazją], a wynika to, jak wskazałem powyżej, z niemożności uzyskania przez nastawnik wartości żądanej, co możemy zaobserwować na tym oto skrinie z logów:
Obrazek

powyższe zjawisko jest nieprawidłowe i świadzy, jak zauważyłem, o:
- źle ustawionym kącie wtrysku
lub
- źle ustawionym układzie rozrządu.



lysy072,

podczas logowania 004BS zrób proszę, prócz logu naturalnie, screenshot [PrintScreen] okienka programu w chwili gdy nastawnik ustawi się na Late.
gdybyś nie miał aktywnej funkcji Basic Settings, to zapraszam na PW.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 16:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2008 20:20:57
Posty: 7
Lokalizacja: Szwecja
Właśnie nie mam tej opcji aktywnej. Co mam zrobic aby ją aktywowac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 16:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
podaj mejla na pw - cos poradzimy

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 16:30:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2008 20:20:57
Posty: 7
Lokalizacja: Szwecja
lysy072@o2.pl to mój adres


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: