.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:21:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 21:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zawsze jak są wszystkie w minusie to nie ma wałków albo zakleszczają się wtryskiwacze.

Wczoraj mieliśmy takie A6 V6 TDI cała prawa strona w minusie i to w takim minusie w tolerancji :)

Była szybka decyzja zdejmujemy dekielek głowicy 1- 3 i okazało się że jedna dźwigienka leży z boku , a krzywki wytarte na 3 milimetry. Nikt tego nie mierzył ale sporo wytarte. No i milion procent że po założeniu nowych wałków i całej tej tandetnej reszty badziewi :) wszystko wróci do normy. Bo zawsze wraca.

Nie wiem czy mieliście okazje słyszeć jakiegokolwiek diesla w którym jest bardzo mało oleju. Wtedy są nie dosmarowane popychacze i silnik pracuje jakby się dusił ale nie gaśnie. I wcale nie chodzi o V6 każdy jeden pracuje z małym poziomem oleju pufu pufu pufu pufu pufu

Tak właśnie dzieje się z V6 TDI gdy nie ma krzywek i ydrauliki. Słychać w tle mimoze filtr wygłusza taie zadławienie delikatne ale słychać . Wtedy właśnie cylindy są w minusie.

Tak więc jak wszystko jest w minusie to można się spodziewać że nie ma wałków albo że wtryskwiacze się zacinają . A że się rzadko zacinają a najczęściej nie ma wałków to można spokojnie zajrzeć pod dekle.


Co do tego auta to ogólnie uważam że nie ma dobrej kondycji stąd taki durnowaty wpis z tymi dziesięcioma tysiącami :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 22:09:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lotus napisał(a):
Zawsze jak są wszystkie w minusie to nie ma wałków albo zakleszczają się wtryskiwacze.

Wczoraj mieliśmy takie A6 V6 TDI cała prawa strona w minusie i to w takim minusie w tolerancji :)

Była szybka decyzja zdejmujemy dekielek głowicy 1- 3 i okazało się że jedna dźwigienka leży z boku , a krzywki wytarte na 3 milimetry. Nikt tego nie mierzył ale sporo wytarte. No i milion procent że po założeniu nowych wałków i całej tej tandetnej reszty badziewi :) wszystko wróci do normy. Bo zawsze wraca.

Nie wiem czy mieliście okazje słyszeć jakiegokolwiek diesla w którym jest bardzo mało oleju. Wtedy są nie dosmarowane popychacze i silnik pracuje jakby się dusił ale nie gaśnie. I wcale nie chodzi o V6 każdy jeden pracuje z małym poziomem oleju pufu pufu pufu pufu pufu

Tak właśnie dzieje się z V6 TDI gdy nie ma krzywek i ydrauliki. Słychać w tle mimoze filtr wygłusza taie zadławienie delikatne ale słychać . Wtedy właśnie cylindy są w minusie.

Tak więc jak wszystko jest w minusie to można się spodziewać że nie ma wałków albo że wtryskwiacze się zacinają . A że się rzadko zacinają a najczęściej nie ma wałków to można spokojnie zajrzeć pod dekle.


Co do tego auta to ogólnie uważam że nie ma dobrej kondycji stąd taki durnowaty wpis z tymi dziesięcioma tysiącami :)


Omatko ... :hmmm: :kac: .

PS: Do Modów: Sugeruję stworzenie na AKP "kącika osobliwości". Powyższy post na bardzo dłuuugo będzie wiodącym ... . Sorry za OT ale odnajdzmy w końcu jakieś granice przyzwoitości ... :/ .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 22:16:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Lotus napisał(a):
Zawsze jak są wszystkie w minusie to nie ma wałków albo zakleszczają się wtryskiwacze.


Dobrze rozumuję?:

Wytarte wałki powodują, że zawory nie są otwierane do końca co znowu powoduje, że albo (w porównaniu z zadanymi wartości z ECU) do cylindrów trafia za mało powietrza w stosunku do przewidywanej dawki paliwa (zawory dolotowe) albo cylinder nie jest do końca(?-nie wiem czy to najszczęśliwsze określenie) opróżniany (zawory wydechowe) i w takiej stuacji ECU robi co może tnąc dawki paliwa "po całości"? Co owocuje korekcjami "in minus"?

Jeśli to jakieś brednie i dezinforamcja to wywalcie ten fragment :peace:


A czy korekcje "in minus" nie mogą być powodowane zużytą vp44? Czy może w przypadku słabej vp44 pojawiają się także korekcje "in plus"?

Albo inaczej: jak w logach "widać" kończącą żywot vp44? O ile w ogóle to w logach widać?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 22:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Piotruś napisał:

Omatko ... :hmmm: :kac: .PS: Do Modów: Sugeruję stworzenie na AKP "kącika osobliwości". Powyższy post na bardzo dłuuugo będzie wiodącym ... . Sorry za OT ale odnajdzmy w końcu jakieś granice przyzwoitości ..

_____________________________________________________________


No stary jak tak dalej pójdzie to może i nawet dobrze bo może będziesz jednym z niewielu w tym kąciku osobliwości :) a wiele na to wskazuje ...

Pierwsze

Zanim będziesz się rozpisywał poczekaj na reakcje pozostałych ( cierpliwość jest cnotą )

Drugie

Przy wartości aut rzędu 20 000 zł kończy się era napraw v6 2.5 TDI więc wiele wskazuje że staniesz się wykładowca oldtimera.


Ostatnio edytowano 05.mar.2009 22:30:16 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 22:21:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
AndyN napisał(a):
Lotus napisał(a):
Zawsze jak są wszystkie w minusie to nie ma wałków albo zakleszczają się wtryskiwacze.


Dobrze rozumuję?:

Wytarte wałki powodują, że zawory nie są otwierane do końca co znowu powoduje, że albo (w porównaniu z zadanymi wartości z ECU) do cylindrów trafia za mało powietrza w stosunku do przewidywanej dawki paliwa (zawory dolotowe) albo cylinder nie jest do końca(?-nie wiem czy to najszczęśliwsze określenie) opróżniany (zawory wydechowe) i w takiej stuacji ECU robi co może tnąc dawki paliwa "po całości"? Co owocuje korekcjami "in minus"?

Jeśli to jakieś brednie i dezinforamcja to wywalcie ten fragment :peace:


A czy korekcje "in minus" nie mogą być powodowane zużytą vp44? Czy może w przypadku słabej vp44 pojawiają się także korekcje "in plus"?

Albo inaczej: jak w logach "widać" kończącą żywot vp44? O ile w ogóle to w logach widać?




Tak Andy bardzo dobrze rozumujesz bo zakłócona jest praca cylindra więc komputer zmniejsza dawkę i są w minusach ...

Korekcja dotyczy potencjału danego cylindra w stosunku do cylindra diagnostycznego. Sama sprawność pompy nie ma takiego wpływu , no może w skrajnych sytuacjach ale tego ostatecznie nie stwierdziłem,

EDIT by Baskecior: proszę o stosowanie się do regulaminu forum i nie pisanie posta pod postem - należy używac opcji edytuj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 22:33:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):
AndyN napisał(a):
Lotus napisał(a):
Zawsze jak są wszystkie w minusie to nie ma wałków albo zakleszczają się wtryskiwacze.


Dobrze rozumuję?:

Wytarte wałki powodują, że zawory nie są otwierane do końca co znowu powoduje, że albo (w porównaniu z zadanymi wartości z ECU) do cylindrów trafia za mało powietrza w stosunku do przewidywanej dawki paliwa (zawory dolotowe) albo cylinder nie jest do końca(?-nie wiem czy to najszczęśliwsze określenie) opróżniany (zawory wydechowe) i w takiej stuacji ECU robi co może tnąc dawki paliwa "po całości"? Co owocuje korekcjami "in minus"?

Jeśli to jakieś brednie i dezinforamcja to wywalcie ten fragment :peace:


A czy korekcje "in minus" nie mogą być powodowane zużytą vp44? Czy może w przypadku słabej vp44 pojawiają się także korekcje "in plus"?

Albo inaczej: jak w logach "widać" kończącą żywot vp44? O ile w ogóle to w logach widać?




Tak Andy bardzo dobrze rozumujesz bo zakłócona jest praca cylindra więc komputer zmniejsza dawkę i są w minusach ...

Korekcja dotyczy potencjału danego cylindra w stosunku do cylindra diagnostycznego. Sama sprawność pompy nie ma takiego wpływu , no może w skrajnych sytuacjach ale tego ostatecznie nie stwierdziłem,

Korekcje uzależnione są od zmierzonej PRĘDKOŚCI obrotowej tłoka, na którą składają się: kompresja (wszelkie składowe mające na nią wpływ), stan wtryskiwacza oraz sekcji tłoczącej wysokiego ciśnienia w pompie, wtryskowej, napełnienie cylindrów etc etc ...
Pompa wtryskowa próbuje wyrównać prędkości obrotowe w zakresie do 1500 rpm dolewając lub zdejmując dawkę paliwa.
Sprawność pompy ma zasadniczy wpływ i zaobserwowałem to w kilku przypadkach. Podobnie jak sprawność wtryskiwaczy i pozostałych elementów silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 22:39:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No i Ok Bascecior niech i tak będzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 22:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Jak zawsze w przypadku V6 wszystko kończy się na wałkach :diabel:

He he he

Tak sobie patrzę w ETKĘ. Rysunki poszczególnych elementów są w niej mocno poglądowe ale innego źródła nie mam (pokryw u siebie sam zrywać nie będę a i porówniania do 3.0 tdi nie miałbym :D )

Tak sobie patrzę na te obrazki, porównuję i zrodziło się pewne pytanie:

Czy wałki i dźwigienki zaworowe w V6 2.5 w wersji BAU, BDH są podobne/zbliżone co do idei do tych samych elementów w 3.0 tdi?

W ETCE te elementy w 2.5 vs 3.0 wyglądają tak samo (wiem, wiem to tylko ETKA). Nie ma 'zatrzasków cięgła' zwanych dźwigienkami (jak np. w AKE) a są 'dźwignie z rolką'

Intencje mojego pytania są jasne: czy silniki na "B" to takie same "padła" (sorry guys :peace: ) pod względem tego elementu jak te z serii "A" czy to już inny świat? Bo o problemie wałków w 3.0 tdi, jak na razie, nie słyszałem

W mojej ETCE dla 2.5 i 3.0 symbole dźwigienek są takie same ...

Symbole wałków są inne. Inne bo inne są ich krzywizny lub/albo są zrobione z innego materiału/w innym procesie produkcyjnym co spowodowało, że są wytrzymalsze?

Obrazek Obrazek

Bo mi wygląda na to, że BAU, BDH (i ten 163 PSowiec :P ) były swojego rodzaju poligonem doświadczalnym. Rozwiązanie chyba się sprawdziło skoro wykorzystano je w 3.0

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 09:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Konstrukcyjnie V6 3.0 czy 2.7 TDI mają identyczne rozwiązanie jak ostatnie generacja 2.5 TDI. Myślę więc że w silnikach BMK nie będzie problemu z wałkami ale ze względu na małe rozmiary popychaczy hydraulika jest nadal słaba i będzie trzeba wymieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 10:13:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AndyN napisał(a):
Albo inaczej: jak w logach "widać" kończącą żywot vp44? O ile w ogóle to w logach widać?

Na temat VP mozna tez sobie wyrobic jakis poglad na podstawie odczytów w 001 stat.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 17:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
przemik napisał(a):
AndyN napisał(a):
Albo inaczej: jak w logach "widać" kończącą żywot vp44? O ile w ogóle to w logach widać?

Na temat VP mozna tez sobie wyrobic jakis poglad na podstawie odczytów w 001 stat.


Możesz rozwinąć swoją myśl?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 18:02:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wartości w 001.2 stat powinny oscylowac w granicach 3 - 8... im blizej 8 tym lepsza kondycja pompy. Im blizej 3 - wiadomo...
Oczywiscie pomiaru dokonujemy w temp płynu ~90 *.
Mesz potwierdz lub zaprzecz. :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 22:34:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemik napisał(a):
Wartości w 001.2 stat powinny oscylowac w granicach 3 - 8... im blizej 8 tym lepsza kondycja pompy. Im blizej 3 - wiadomo...
Oczywiscie pomiaru dokonujemy w temp płynu ~90 *.
Mesz potwierdz lub zaprzecz. :)

Pozdrawiam



nie jest dobrze, gdy jest za mało, ale nie jest też dobrze, gdy jest za dużo.
wszystko poniżej 3mg może wskazywać na problem z pompą lub wtryskiwaczami, z kolei dawka powyżej 8mg oznacza najczęściej problem z pompą [sekcja hydrauliczna].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 06.mar.2009 22:51:25 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 22:45:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
meszrum napisał(a):
przemik napisał(a):
Wartości w 001.2 stat powinny oscylowac w granicach 3 - 8... im blizej 8 tym lepsza kondycja pompy. Im blizej 3 - wiadomo...
Oczywiscie pomiaru dokonujemy w temp płynu ~90 *.
Mesz potwierdz lub zaprzecz. :)

Pozdrawiam



nie jest dobrze, gdyż jest za mało, ale nie jest też dobrze, gdy jest za dużo.
wszystko poniżej 3mg może wskazywać na problem z pompą lub wtryskiwaczami, z kolei dawka powyżej 8mg oznacza najczęściej problem z pompą [sekcja hydrauliczna].


Wydaje mi się, że w którymś z wątków, w trakcie dyskusji pomiędzy M. a P. padło stwierdzenie, że niskie dawki jałowe V6 serii "B**" są często spotykane i nie są jednoznaczną oznaką problemów.

Dobrze pamiętam czy może coś pomyliłem :?:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 22:50:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Andy,


2.5TDI to stary paździerz o prostej konstrukcji.
układ wtryskowy, ogólnie, opiera się o pompę i wtryskiwacze.
mała dawka = jedno lub drugie.

nic więcej nie wymyślisz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 22:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
A norma EURO4 wielkim dla nich wyzwaniem ....

Ale to już kompletne spekulacje :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: